cobol kirjoitti:
Silti minä sanon edelleen, että HIFK:lla on talous siinä mallissa, että ensi kaudella nordiksella nähdään aivan asiallinen miehistö. Rahalla saa ja koffilla pääsee... Yksi suomalainen paluumuuttaja sekä neljä ulkomaalaista. Pistetäänkö kaffet vetoa?
Hits, meinasi mennä hyvä veto ohi silmien. Ei muuta kuin veto kiinni. Vedän ihan tietämättä näppituntumalla, mutta sanon, ettei tule yhtä paluumuuttajaa ja neljää ulkkaria ennen kauden alkua. Alan jo miettiä, otanko Juhla Mokkaa vai Presidenttiä. Ainakin kaksi sokeria joka tapauksessa.
Mitä talouteen tulee, aion olla jotakin mieltä, kunhan luvut tulevat julki. Silti kun tulevat, on siipi, joka varmasti kannoittuu: noi numerot eivät pidä paikkaansa, ne valehtelee. Mikäänhän ei ole niin helppoa, kuin jälkiviisaus. Jos/kun tappiota viime tilikaudella on tullut, olisi mielenkiintoista tietää, ketkä esim viime vuoden vaihteessa täällä kritisoivat silloisia nimiä rosterissa. Kun rosteri ei toiminut, on niin helvetin helppo sanoa, että saatanan tunarit. Minä en keksi paljoa toivomisen varaa viime kauden nimilistaan. Melkein kaikki ne nimet, joita täällä vinguttiin, saatiin ja olivat mukana. Jääkiekkobisneksen pyörittäminen vain on normaalia yritystoimintaa, johon liittyy riskit ja mahdollisuudet. Nyt otettiin riski mahdollisuuteen, mutta valitettavasti tällä kertaa se ei onnistunut. Nyt olisi tietty helppo luetella ne nimet viime kauden rosterista, joita ei olisi kannattanut ottaa.
Ne, jotka ovat keskustelleet seuran asioista perilläolevien kanssa, osaavat ehkä nähdä enemmän metsää puilta, liittyen esimerkiksi valmentamiseen, harjoitteluun ja peluuttamiseen. Niissäkin epäonnistuttiin. Kun niin tapahtui, päätti seurajohto laittaa sitäkin osastoa uusiksi. Nyt meille on luvattu Sheddenin myötä "paluuta juurille". Toivon hartaasti, että niin käy. Yhtä hartaasti toivon, että ikilupauksemme breikkaavat. Silti minusta: kautta 2005-2006 ei olla vielä havitty. Silti: kausi 2004-2005 ei tuottanut millin monttua, ennenkuin joku sen minulle näyttää muulla tavalla, kuin kiljumalla täällä vastoin parempaa tietoaan. Viisi nimivahvaa kaveria nykyiseen nimilistaan, voitollinen tilikausi ja mestaruus: siinä yhtälö, joka ei ole helpoimmasta päästä. Ne teistä, jotka osaavat sen ratkaista, ottakaa yhteys: 0800-MÄ TIEDÄN.
Edellisellä en tarkoita, että "turvat tukkoon" ja tyydytään saatuun. Keskustella saa ja pitää. Lähinnä peräänkuulutan maalaisjärkeä umpisokeassa pessimismissä. Jos kymmenen kertaa sanoo: kaikki on ihan perseestä, luulisi vähänkään normaalijärjellä varustetun kanssakirjoittajan jo omaksuneen mielipiteen.