HIFK kaudella 2005-2006

  • 975 690
  • 4 189
Tila
Viestiketju on suljettu.

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Johannes kirjoitti:
Svante kirjoitti:
Tässä pari kirjoitusta tuosta toisesta ketjusta. Mielenkiintoista, eikö.

QUOTE]

Jaa, minusta pitäisi olla jotain faktoja huhujen tueksi.

En malta olla ottamatta kantaa. Pentti on tosin kingi, mutta viime kausilta on makseltu mm. Mälkiän, Suhosen, Lehkosen, Stathoksen, Hucko, Stepanek, Giroux, Kantor, Scissons, Mrazek, Simicek, Draper, Treille, Spanhel, Hurtaj, Benysek, Madden palkkoja vaikkei mitään ole saatu kentältä vastineeksi.

Kyseisille valmentajille on maksettu koko ja mahdollisesti koko sopimuksensa kausista ja "huippupelaajat" ovat istuskelleet penkillä.

Kuvittelisin Johanneksella olevan vähän omaa faktaa kirjoitellessaaan tänne.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Q kirjoitti:
Johannes kirjoitti:
En malta olla ottamatta kantaa. Pentti on tosin kingi, mutta viime kausilta on makseltu mm. Mälkiän, Suhosen, Lehikoisen, Stathoksen, Hucko, Stepanek, Giroux, Kantor, Scissons, Mrazek, Simicek, Draper, Treille, Spanhel, Hurtaj, Benysek, Madden palkkoja vaikkei mitään ole saatu kentältä vastineeksi.

Kyseisille valmentajille on maksettu koko ja mahdollisesti koko sopimuksensa kausista ja "huippupelaajat" ovat istuskelleet penkillä.

Kuvittelisin Jonanneksella olevan vähän omaa faktaa kirjoitellessaaan tänne.

Minusta fakta on virallisesti julkaistu tulos. HIFK ei ole julkaissut tilikauden 04/05 tulostaan. Tämä oli se fakta jota kaipailin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
mixu kirjoitti:
Ja kyllä kohta joku ilmoittaa että tuli Keklunkin aikana milli tappiota.(joka on muuten täysin huhupuhe).

No, kohtahan snickers.fi:hin ilmestyy kolumni jossa ylistetään Pentti Matikaista sekä kirjoitetaan tekstit joita Doug Sheddenin suuhun on tungettu; "palautetaan vanha kunnon pelityyli, rock 'n roll ja hyvä fiilis the jäähalliin."
 

Animal

Jäsen
Tommy kirjoitti:
"palautetaan vanha kunnon pelityyli, rock 'n roll ja hyvä fiilis the jäähalliin."

Bluesilla ei ole:

Vanhaa kunnon pelityyliä
Rock 'n rollia
Hyvää fiilistä
The Jäähallia
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Animal kirjoitti:
Bluesilla ei ole:

Vanhaa kunnon pelityyliä
Rock 'n rollia
Hyvää fiilistä
The Jäähallia

Onneksi IFK:lla on...
Brändi on kunnossa ja laidat kolisee... mitäpä muuta voisi kiekkofani toivoa.
Hartaasti toivon, että IFK palaa "vanhaan kunnon pelityyliinsä" silloinhan meilläkin on mahkuja saada pisteitä the Jäähallista (ellei Vihko tai Hirso ajale ensin koko joukkuetta sairastuvalle...)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Pärde kirjoitti:
Svante, eikö sinua itseäsi rasita soittaa kerta toisensa jälkeen tuota rikkinäistä levyä? Mielipiteesi asiasta on tullut jo moneen kertaan selväksi.

En tiedä mistään rikkinäisestä levystä, mutta ihmettelen sitä miten eräät (=hyvin monet) uskovat "joulupukkiin". Itseäni on aina talousasiat kiinnostanut, mutta taidanpa olla yksinäni, ja se on jo tullut selväksi - liiankin selväksi. Nyt en itse kirjoittanut näistä talousasioista, vaan niistä kirjoitti muut ja minä toin ne esille tänne. Sekään ei ollut hyväksyttävää.
Olen myös huomannut jo usean vuoden, ettei täällä saa esittää mitään joka olisi "yleistä" käsitystä vastaan. On oltava tuppisuuna ja seistävä nurkassa häpeämässä. Sitä en kuitenkaan tee.
Rasittavina pidän niitä kirjoituksia, jotka sisältävät jatkuvasti erilaisia kenttä- ja ketjukoostumuksia sen mukaan kun jostain uudesta mahdollisesta pelaajasta huhutaan. Niistä en kuitenkaan huomauta, koska en ole moderaattori ja jokaisella on oikeus omiin kirjoituksiin ja mielipiteisiin.

Johannes kyseli faktojen perään näille huhuille. Sehän käy helposti ottamalla esim. yv:llä yhteyttä ko. nimierkkeihin. Ehkä faktoja löytyy. Minulla näitä faktoja ei ole enkä ole väittänyt tietojen olevan tosia. Lainasin vain.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Q kirjoitti:
En malta olla ottamatta kantaa. Pentti on tosin kingi, mutta viime kausilta on makseltu mm. Mälkiän, Suhosen, Lehkosen, Stathoksen, Hucko, Stepanek, Giroux, Kantor, Scissons, Mrazek, Simicek, Draper, Treille, Spanhel, Hurtaj, Benysek, Madden palkkoja vaikkei mitään ole saatu kentältä vastineeksi.

Unohdit ehkä kaikkein "makeimman" diilin, jota tehtiin Kobezdan kanssa.
Vuosia veteli olutta ja söi nakkeja IFK:n piikkiin eikä matsin matsia tarvinnut pelata ;-)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Svante kirjoitti:
En tiedä mistään rikkinäisestä levystä, mutta ihmettelen sitä miten eräät (=hyvin monet) uskovat "joulupukkiin". Itseäni on aina talousasiat kiinnostanut, mutta taidanpa olla yksinäni, ja se on jo tullut selväksi - liiankin selväksi. Nyt en itse kirjoittanut näistä talousasioista, vaan niistä kirjoitti muut ja minä toin ne esille tänne. Sekään ei ollut hyväksyttävää.
Olen myös huomannut jo usean vuoden, ettei täällä saa esittää mitään joka olisi "yleistä" käsitystä vastaan. On oltava tuppisuuna ja seistävä nurkassa häpeämässä. Sitä en kuitenkaan tee.
Rasittavina pidän niitä kirjoituksia, jotka sisältävät jatkuvasti erilaisia kenttä- ja ketjukoostumuksia sen mukaan kun jostain uudesta mahdollisesta pelaajasta huhutaan. Niistä en kuitenkaan huomauta, koska en ole moderaattori ja jokaisella on oikeus omiin kirjoituksiin ja mielipiteisiin.

Minäkin olen kiinnostunut talousasioista yleisellä tasolla, ja olen seurannut suht tarkkaan tätäkin keskustelua IFK:n budjetista.

Eikä minulla ole mitään poikkeavia mielipiteitä vastaan, enkä todellakaan ole sitä mieltä, että jos sanottava poikkeaa valtavirrasta, pitäisi olla hiljaa.

Kommentoin vain tätä jatkuvaa samansisältöistä jauhantaa, ja ihmettelen sen motiiveja. Oleellista ei ollut siis se, ettet sinä tällä kertaa kirjoittanut omaa tekstiä, vaan se, että jälleen kerran sinä otit asian esille. Eikö pointtisi ole mielestäsi tullut selväksi niillä aiemmilla viesteillä?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Svante kirjoitti:
Johannes kyseli faktojen perään näille huhuille. Sehän käy helposti ottamalla esim. yv:llä yhteyttä ko. nimierkkeihin. Ehkä faktoja löytyy. Minulla näitä faktoja ei ole enkä ole väittänyt tietojen olevan tosia. Lainasin vain.

Kiitos Svante, minulle riittävät ne faktat, joista voi jutella julkisesti.

Mikä vika nyt on meidän omissa nuorissa pelaajissa. Uskotaan nyt edes vähän, että jos he saavat vastuuta, niin tulostakin tulee. Toivoisin vähän positiivisempaa ajattelua mukaan tähän keskusteluun HIFK:n tämän hetken joukkueesta. Onko teiltä mennyt usko HIFK:n junioritoimintaan ja sen tuottamaan pelaajamateriaaliin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Johannes kirjoitti:
Meidän sopimuspelaajista Ari Ahonen ja Tony Salmelainen ovat group2 free agent-listalla eli ovat saaneet (entisiltä ??) NHL-seuroiltaan ainakin jonkinlaisen tarjouksen.

Niistä pelaajista, joita meille on toivottu ovat group2-statuksella Ilkka Pikkarainen, Tommi Santala, Antti Miettinen, Jarkko Ruutu ja Nathan Perrott. Kaikille on siis tehty sopimustarjous kaudelle 2005-06 NHL:n.

Yllä mainituista kellekään ei ole tehty yhden suunnan sopimustarjousta. Siksipä sekä Ahonen että Salmelainen ovat käytännössä satavarmoja.

Loppujen kohdalla on monta mutkaa vielä matkassa, ja vaikka eivät NHL/AHL- sopimusta tekisikään, niin ensi kauden pelipaikka ei silti välttämättä ole Suomessa. Valitettavasti. Nokiankin kurssit ovat laskeneet muuten.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Johannes kirjoitti:
Kiitos Svante, minulle riittävät ne faktat, joista voi jutella julkisesti.

Mikä vika nyt on meidän omissa nuorissa pelaajissa. Uskotaan nyt edes vähän, että jos he saavat vastuuta, niin tulostakin tulee. Toivoisin vähän positiivisempaa ajattelua mukaan tähän keskusteluun HIFK:n tämän hetken joukkueesta. Onko teiltä mennyt usko HIFK:n junioritoimintaan ja sen tuottamaan pelaajamateriaaliin.

Ehkä tiedot ovat julkisia?
Tuota jälkimmäistä et varmaan kysele minulta koska tuollaista en muista kirjoittaneeni. Minulle kelpaa ihan hyvin tämänhetkinen joukkue. Voin kuitenkin vastata, että IFK:n sisälläkin kirotaan sitä, että sm-liigan ja A-junnujen aukko on niiiin valtava sekä sitä, ettei "omat junnut" vieläkään ole lyönyt itsensä läpi. Ehkä nyt näin tapahtuu?
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Unohdit ehkä kaikkein "makeimman" diilin, jota tehtiin Kobezdan kanssa.
Vuosia veteli olutta ja söi nakkeja IFK:n piikkiin eikä matsin matsia tarvinnut pelata ;-)
Kobezdan diili nyt ei kovin monivuotinen ollut, taisi olla sopimuksessa tasan se yksi ja ainoa kausi, vai muistanko väärin? Ja mitä herran palkkaan tuli, niin taisi lähinnä pelata melkeinpä "ruokapalkalla". Mutta sitähän sinä varmasti tuolla nakkien syömisellä tarkoititkin. Liigassa ei ehtinyt yhtään peliä IFK:n paidassa pelata, treenipelin tai pari nyt kuitenkin.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Thornton kirjoitti:
Kobezdan diili nyt ei kovin monivuotinen ollut, taisi olla sopimuksessa tasan se yksi ja ainoa kausi, vai muistanko väärin? Ja mitä herran palkkaan tuli, niin taisi lähinnä pelata melkeinpä "ruokapalkalla". Mutta sitähän sinä varmasti tuolla nakkien syömisellä tarkoititkin. Liigassa ei ehtinyt yhtään peliä IFK:n paidassa pelata, treenipelin tai pari nyt kuitenkin.

Kahden vuoden diili oli kyseessä, lähti Ipastakin menee/heitettiin menee ja sitten tuli joku paha loukkaantuminen ja istui vuoden himassa ja liksa juoksi. Ei huono diili siis!
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cairns kirjoitti:
Kahden vuoden diili oli kyseessä, lähti Ipastakin menee/heitettiin menee ja sitten tuli joku paha loukkaantuminen ja istui vuoden himassa ja liksa juoksi. Ei huono diili siis!
OK, muistin että oli vain yksivuotinen. Ei tosiaankaan sitten mikään järjen riemuvoitto IFK:n suunnalta, tuo kaksivuotinen sopimus siis. Pelin tai pari herra ehti Hämeen Linnan turnauksessa pelata.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Svante kirjoitti:
En tiedä mistään rikkinäisestä levystä, mutta ihmettelen sitä miten eräät (=hyvin monet) uskovat "joulupukkiin".

En tiedä tarkoitatko minua, koska olen yrittänyt vähän tuoda valoa & faktoja tähän HIFK:ta koskevaan talouskeskusteluun. Edelleenkään HIFK:n taloustilanne ei ole läheskään onneton kuin muutama nimimerkki Jatkoajassa uskottelee. Olen viitannut ry:n ja oy:n osalta myös selviin lukuihin. Ja pitää sekin todeta, että kirjoitukset HIFK:n miljoonan euron tappioista viime kaudelta ovat täyttä roskaa. Näin ainakin minun tietolähteeni mukaan. Eipä ole syytä tätä päättäjää epäillä, vaikka hän on välillä kertonut ikäviäkin asioita HIFK:n toimista.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Tommy kirjoitti:
No, kohtahan snickers.fi:hin ilmestyy kolumni jossa ylistetään Pentti Matikaista sekä kirjoitetaan tekstit joita Doug Sheddenin suuhun on tungettu; "palautetaan vanha kunnon pelityyli, rock 'n roll ja hyvä fiilis the jäähalliin."

No yksi asia HIFK:lla ainakin on ja pysyy, eikä tarvitse palauttamista, kun ei ole koskaan mihinkään lähtenytkään. Nimittäin bluussin teinix-"fanit" HIFK:n palstalla JA:ssa purkamassa pahaa oloaan ja HIFK:ta kohtaan tuntemaansa katkeruutta suoltamalla paskoja provoja yksi toisensa jälkeen.

Itse aiheesta. Tietämättä HIFK:n taloustilanteesta tuon taivaallista, pidän mahdollisena, että näillä mennään. Ja edelleen ei siinä mitään, jos mennään. Kyllä näilläkin bluusjyppiässät tosiaan pestään, vaikkei kärppiä tai tapparaa kaadettaisikaan tai mestaruutta voitettaisi. Kenties Lostedt mielyttää Sheddeniä ja saa sopparin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Buccaneer kirjoitti:
Itse aiheesta. Tietämättä HIFK:n taloustilanteesta tuon taivaallista, pidän mahdollisena, että näillä mennään. Ja edelleen ei siinä mitään, jos mennään. Kyllä näilläkin bluusjyppiässät tosiaan pestään, vaikkei kärppiä tai tapparaa kaadettaisikaan tai mestaruutta voitettaisi. Kenties Lostedt mielyttää Sheddeniä ja saa sopparin.

Mitäpä muuta siitä HIFK:n kokoiselta seuralta voisi vaatiakaan kuin muutamien puolet pienemmillä resursseilla toimivien maalaisseurojen kaatamista. Varsinkin kun lippujenkin hinnat ovat kenties liigan kalleimmat. Ollaan vähään tyytyväisiä ja sitä myös saadaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Silti minä sanon edelleen, että HIFK:lla on talous siinä mallissa, että ensi kaudella nordiksella nähdään aivan asiallinen miehistö. Rahalla saa ja koffilla pääsee... Yksi suomalainen paluumuuttaja sekä neljä ulkomaalaista. Pistetäänkö kaffet vetoa?

Hits, meinasi mennä hyvä veto ohi silmien. Ei muuta kuin veto kiinni. Vedän ihan tietämättä näppituntumalla, mutta sanon, ettei tule yhtä paluumuuttajaa ja neljää ulkkaria ennen kauden alkua. Alan jo miettiä, otanko Juhla Mokkaa vai Presidenttiä. Ainakin kaksi sokeria joka tapauksessa.

Mitä talouteen tulee, aion olla jotakin mieltä, kunhan luvut tulevat julki. Silti kun tulevat, on siipi, joka varmasti kannoittuu: noi numerot eivät pidä paikkaansa, ne valehtelee. Mikäänhän ei ole niin helppoa, kuin jälkiviisaus. Jos/kun tappiota viime tilikaudella on tullut, olisi mielenkiintoista tietää, ketkä esim viime vuoden vaihteessa täällä kritisoivat silloisia nimiä rosterissa. Kun rosteri ei toiminut, on niin helvetin helppo sanoa, että saatanan tunarit. Minä en keksi paljoa toivomisen varaa viime kauden nimilistaan. Melkein kaikki ne nimet, joita täällä vinguttiin, saatiin ja olivat mukana. Jääkiekkobisneksen pyörittäminen vain on normaalia yritystoimintaa, johon liittyy riskit ja mahdollisuudet. Nyt otettiin riski mahdollisuuteen, mutta valitettavasti tällä kertaa se ei onnistunut. Nyt olisi tietty helppo luetella ne nimet viime kauden rosterista, joita ei olisi kannattanut ottaa.

Ne, jotka ovat keskustelleet seuran asioista perilläolevien kanssa, osaavat ehkä nähdä enemmän metsää puilta, liittyen esimerkiksi valmentamiseen, harjoitteluun ja peluuttamiseen. Niissäkin epäonnistuttiin. Kun niin tapahtui, päätti seurajohto laittaa sitäkin osastoa uusiksi. Nyt meille on luvattu Sheddenin myötä "paluuta juurille". Toivon hartaasti, että niin käy. Yhtä hartaasti toivon, että ikilupauksemme breikkaavat. Silti minusta: kautta 2005-2006 ei olla vielä havitty. Silti: kausi 2004-2005 ei tuottanut millin monttua, ennenkuin joku sen minulle näyttää muulla tavalla, kuin kiljumalla täällä vastoin parempaa tietoaan. Viisi nimivahvaa kaveria nykyiseen nimilistaan, voitollinen tilikausi ja mestaruus: siinä yhtälö, joka ei ole helpoimmasta päästä. Ne teistä, jotka osaavat sen ratkaista, ottakaa yhteys: 0800-MÄ TIEDÄN.

Edellisellä en tarkoita, että "turvat tukkoon" ja tyydytään saatuun. Keskustella saa ja pitää. Lähinnä peräänkuulutan maalaisjärkeä umpisokeassa pessimismissä. Jos kymmenen kertaa sanoo: kaikki on ihan perseestä, luulisi vähänkään normaalijärjellä varustetun kanssakirjoittajan jo omaksuneen mielipiteen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Senior kirjoitti:
Hits, meinasi mennä hyvä veto ohi silmien. Ei muuta kuin veto kiinni. Vedän ihan tietämättä näppituntumalla, mutta sanon, ettei tule yhtä paluumuuttajaa ja neljää ulkkaria ennen kauden alkua. Alan jo miettiä, otanko Juhla Mokkaa vai Presidenttiä. Ainakin kaksi sokeria joka tapauksessa.

Muuten hyvä, mutta en tarkoita ulkkareiden ja kotimaisen paluumuuttajan eli uuden viisikon (eivät tosin yhdessä) pelaavan vielä avauksessa. Mä tarkoitin ensi kauden aikana, mutta voin tiivistää aikataulua. Lokakuun loppuun mennessä HIFK:ssa pelaa neljä ulkomaalaista ja yksi suomalainen paluumuuttaja. Siis Ahosen ja Salmelaisen lisäksi.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Erinomainen kirjoitus tuossa ylempänä Seniorilta. HIFK:n viime kausi ei mennyt nappiin ja tuloksen tultua julki voidaan sitten nähdä jälki myös kaukalon ulkopuolella kaudella 04-05. Tosin tuota esitettyä (toinen ketju) 1M euron tappiota on vaikea uskoa todeksi, ennenkuin se on jossakin luettavissa ns. "mustaa valkoisella". Varsinkin kun miettii kolmea seikkaa: lippujen hinnat, yleisökeskiarvo ja yhteistyö- / sponsorisopimukset. Milli kuulostaa aika hurjalta persnetolta, mutta mikäs tässä maailmassa on mahdotonta.

Asiaan sitten. Tältä sivulta löytyy mielenkiintoista pohdintaa tulevista NHL-pelaajista+NHL-seurojen varaamista pelaajista ja tilanteesta palkkakaton suhteen. Eli mahdolliset nuoret nimet, joita seurat signaavat vanhojen ja kalliimpien pelaajien tilalle http://www.tsn.ca/nhl/feature.asp?fid=10414

Tämä on tietysti pohdintaa ja subjektiivista kannanottoa, mutta antaa silti mielestäni kokonaiskuvaa myös tässä ketjussa pyörineiden huhujen/toiveiden ja ns. varmojen tietojen suhteen. Nimistä esim.

-Santala
-Miettinen
-Pihlman
ja naapurin vesselit
-Filppula
-Rita
ja Espoon
-Nokelainen
tuntuvat olevan kuumaa kamaa tai ainakin korkealla tässä listauksessa. Sen sijaan esim. Salmelainen ja Ahonen eivät näytä näissä veikkailuissa olevan aivan kuumimpien ehdokkaiden joukossa. Eli saa nähdä mitä tapahtuu, tilanne on kyllä erittäin mielenkiintoinen, kun uusia sopimuksia ja siirtoja julkistetaan lähes päivittäin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta en tarkoita ulkkareiden ja kotimaisen paluumuuttajan eli uuden viisikon (eivät tosin yhdessä) pelaavan vielä avauksessa. Mä tarkoitin ensi kauden aikana, mutta voin tiivistää aikataulua. Lokakuun loppuun mennessä HIFK:ssa pelaa neljä ulkomaalaista ja yksi suomalainen paluumuuttaja. Siis Ahosen ja Salmelaisen lisäksi.

Arvasin, että alat säätämään vallatonta vetoasi. Eipä sillä, ei ihme, että puntti tutisi. Tällaisia vetoja ei lyödä kovin usein. Minä puolestani sukellan pää pensaassa tarkennettuine ehtoinesi. Pidetään kiinni. Mutta muista, ettei kuppikokoihin kajota. Isointa saatavilla olevaa, tavan mukaan.

Kauden loppuun mennessä, alkuperäisen tarkoituksesi mukaisesti, olen sitä mieltä, että jos normimerkit toteutuvat, on siellä kymmenkunta ukkoa tullut ja mennyt, helposti.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Senior kirjoitti:
Silti: kausi 2004-2005 ei tuottanut millin monttua, ennenkuin joku sen minulle näyttää muulla tavalla, kuin kiljumalla täällä vastoin parempaa tietoaan.
Et kai yritä vääristellä asioita?
Missä tai kuka on täällä kiljunut jostain millin montusta? Minä en sellaisia kirjoituksia ole löytänyt. "Pressiboxi" ja "Raipe" ovat kirjoittaneet toiseen ketjuun eräistä tappioluvuista ja arvailleet seuroja. Mitä muuta?
Voisitko ihan ystävällisesti laittaa vaikka "quotena" ko.kirjoitukset/kirjoitus johon viittaat.

Minäkin olin ihan tyytyväinen viime kauden hankintoihin, enkä sitä kiellä. Kuitenkin olen aina ollut, ja tulen olemaan, sitä mieltä että hankinnatkin ja koko toiminta on tapahduttava talouden ehdoilla. Tiedän hyvin, että jääkiekossa kuten muissakin urheilulajeissa riski on suuri kun toiminta perustuu pitkälti olettamuksiin ja toiveisiin. Joku suuri sponssi jääkin yllättäen tulematta tai menestystä ei tule budjetoidun mukaisesti syistä taikka toisista. Silloin menee usein heikommin.

Analyysejä yhtiöiden toiminnasta voi tehdä olemassa olevan toiminnan ja materiaalin perusteella ja tulevan tuloksen perusteella. Se ei ole jälkiviisautta vaan yleinen tapa toimia. Harvemmin yrityksiltä saa talouslukuja ennen tilinpäätöksiä.

Lopuksi pyydän nöyrästi anteeksi niiltä kirjoittajilta ja lukijoilta, jotka ovat loukkaantuneet kirjoituksistani tai lainauksistani.

Poistun.

Kauan eläköön HIFK.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Et kai yritä vääristellä asioita?

En. Mistä kirjoituksesta tai sellaisen osasta saat käsityksen, että yrittäisin vääristellä asioita? Minä puolestani saan käsityksen joistakin kirjoituksistasi/yksityisviesteistäsi, että olet käsityksessä, että minulla olisi jokin syy/tarve vääristellä jotakin asioita IFKsta. Kertaan: en ole sisäpiirissä eikä minulla ole mitään tarvetta puolustella tai väheksyä IFKn tekemiä virheitä vuosien varrella. Se ei toisaalta tarkoita, että tuntisin tarvetta narista koko ajan jostakin.

Svante kirjoitti:
Missä tai kuka on täällä kiljunut jostain millin montusta? Minä en sellaisia kirjoituksia ole löytänyt. "Pressiboxi" ja "Raipe" ovat kirjoittaneet toiseen ketjuun eräistä tappioluvuista ja arvailleet seuroja. Mitä muuta?
Voisitko ihan ystävällisesti laittaa vaikka "quotena" ko.kirjoitukset/kirjoitus johon viittaat.

Jaksa quottailla, mutta noihin mainitsemiisi esimerkkeihin tällä kertaa toki viittasin syyllistämättä niistä esim Sinua piiruakaan, eikö totta. Osin viittasin myös muidenkin kirjoittajien Sinulle antamaan palautteeseen, että elä hyvä mies ole koko ajan niin "maasi myynyt". Minusta on itsestään selvää, että Sinun IFKn seuraamisaikana olet oppinut näkemään ja kokemaan, että meillä on harvoin tyyntä ja aina sattuu ja tapahtuu. Et kai nyt Sinä enää elä luulossa, että tehdään aina vain onnistuneita hankintoja ja pidetään putka voitollisena joka vuosi. Silti: minä uskon cobolin tavoin (näkemättä viime tilikauden oikeita lukuja), että talous on edelleen kelpo mallilla. Jos Frankki on monissa epäonnistunut, on hänen talousmiehen osaamisensa, pitkällä tähtäimellä, ollut aina tunnustettu.


Svante kirjoitti:
Minäkin olin ihan tyytyväinen viime kauden hankintoihin, enkä sitä kiellä. Kuitenkin olen aina ollut, ja tulen olemaan, sitä mieltä että hankinnatkin ja koko toiminta on tapahduttava talouden ehdoilla.

Taisit ladata itsestäänselvyyden. Kaikki yritystoiminta edellyttää, että pts-kannattavuus on oltava plussalla. Muuten toiminta muuttuu enää historiaksi.

Svante kirjoitti:
Analyysejä yhtiöiden toiminnasta voi tehdä olemassa olevan toiminnan ja materiaalin perusteella ja tulevan tuloksen perusteella. Se ei ole jälkiviisautta vaan yleinen tapa toimia. Harvemmin yrityksiltä saa talouslukuja ennen tilinpäätöksiä.

Nii-i. Analyysit ja arvaukset erikseen. Joku täällä jo muistini mukaan peräänkuuluttikin Sinulta johonkin (en jaksa penkoa) Sinun kantaasi huonosta taloudellisesta tilasta faktoja.

Svante kirjoitti:
Lopuksi pyydän nöyrästi anteeksi niiltä kirjoittajilta ja lukijoilta, jotka ovat loukkaantuneet kirjoituksistani tai lainauksistani.

Herneet ovat tähän vuoden aikaan parhaita syötäväksi. Tuskin Sinä olet ketään loukannut. Sallinet: höpöhöpö.

Svante kirjoitti:

Älä hyvä mies. Itse peräänkuulutat mielipiteen vapautta ja sitten nakkelet poistuvasi. Ei näin.

Svante kirjoitti:
Kauan eläköön HIFK.

Sano muuta.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Ei saatana

Hifk:n sivujen mukaan M Laine pyörii vielä joukkueen mukana, eikö tästä mestisjyrästä vieläkään ole päästy eroon! Vai onko kyseessä joku toinen Laine, onko kenelläkään parempaa tietoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös