Olipahan sekava ottelu HIFK:lta, missään nimessä joukkue ei ollut niin selvästi perässä, kuin mitä lukemat väittävät, lähinnä suuret luvut Kärpille takasi HIFK:n maalilla heikon ottelun pelanneet Tuohimaa & Olkinuora. Tänään kiekko vielä tuntui pomppivankin Kärpille kokoajan, Tuohimaan viimeiseksi päästämä maali vaihtoi suuntaa b-pisteiden välissä HIFK-pelaajan mailasta, joskin kuuma maalivahti olisi tuon silti voinut ottaa, lisäksi Kärpät tekivät yhden maalin ainakin minun, monen muun fanin ja Kollien mielestä korkealla mailalla. Noin muuten täytyy sanoa, että Kärppien maaleista ehkä 3 oli sellaisia, joita ei olisi saanut kiinni, mutta niistäkin pari tuli ottelun jo ratkettua. Ensimmäisessä erässä HIFK ei todellakaan ollut millään tavalla vastaantulija, vaikka Kärpät jo nopeasti menivät kahden maalin johtoon, ottelun viimeisessä erässä oli HIFK:lla mahdollisuus nousta peliin mukaan, kun Paunio pääsi läpiajoon, heti perään sai HIFK:n puolustaja mahdollisuuden tällätä parhaalta vetopaikalta, mutta Kärppämaalivahti kesti tämän ja seuraavasta hyökkäyksestä Kärpät löikin lopullisen naulan HIFK-arkkuun. Sen jälkeen ei muuta mainittavaa nähtykään, kuin Paunion tanssiparin etsintä ja Jesse "Pommittaja" Koskisen ryntäyksestä saama ottelurangaistus. Täytyy sen verran vielä loppuun mainita, että Melart oli tänään jäätävän huono, ensimmäisessä maalissa päästi selvästi pienemmän Kärppäpelaajan nousemaan kulmasta kiekon kanssa maalille, josta poika rankaisikin HIFK:ta tekemällä maalin. Muutenkin Melart oli tänään koko ajan joko myöhässä tai väärässä paikassa. Markus Granlund on myös ollut jokaisessa ottelussa, jonka olen häneltä nähnyt, todella kaukana siitä tasosta, mitä on puhuttu ja hehkutettu. Tänään ei onnistunut taas yhtään mikään, hautoi kiekkoa, otti tyhmän jäähyn ja surffaili muutenkin ilman mitään kykyä nousta esille. Huonot pelit mäkin olen valinnut.
Näyttää se junnukiekko kiinnostavan, olihan paikalle eksynyt sentään sellainenkin nobody, kuin Ville Peltonen, joka istui samassa seurueessa Kari Jalosen, V-P Kautosen ja Kife Heinon kanssa. Lisäksi paikalle oli eksynyt ainakin Siim Liivik & Joni Haverinen sekä Mikko Ruutu.