Viestin lähetti Senior
Vaikkei miehen tavoista pitäisikään, voi ainakin antaa tunnustusta aktiivisesta 'pelaamisesta' pelin aikana ja sen ulkopuolella. Tyylipisteitä Summanen ei halunne kerätä.
Juu, myönnän että Summanen käyttää kaikki keinot menestyksen tekemiseksi vallan mainiosti. Varsinkin mediapelissä hän on aivan loistava. Silti minulta tällä "pelityylillä" ei saa arvostusta pätkän vertaa.
Olen sen linjan miehiä että peli saa olla kovaa, törkeääkin, saa ampua kovilla, mutta se pitää tehdä reilusti. (puhun tässä kuvainnollisesti) Eli antaa suoraan edestäpäin kaikki mitä on annettavaa, ja seisoo tekojensa takana, sekä ennenkaikkea puhuu kuten tekee ja tekee kuten puhuu. Kieroilu ja vilunkipelit kuuluu johonkin ihan muuhun lajiin kuin jääkiekkoon, yleensä ko. lajit ovat naisten lajeja. Minun unelma-jääkiekossani yhdistyy kolme ominaisuutta (näitä kolminaisuuksia meikäläisellä riittää):
1) Kovuus
2) Suoraviivaisuus
3) Rehellisyys
Eli pelataan sitä itse jääkiekkoa niin hyvin kuin osataan, tunteella, ja siinä kaikki. Kansa viihtyy.
Alan olla päivä päivältä enemmän Kuula-Lehkonen fani, siinä on semmoinen valmentaja jota todella arvostan. On saavutukset ja suoritukset sitten mitä tahansa, hän ei lähde mukaan mihinkään hameväen keljuiluihin ja itkuihin (kuten esim. Summanen ja Suhonen), hän pelkästään rakastaa jääkiekkoa, ja siinä kaikki. Sanoisinko että tämä hän kuuluu parhaaseen A-ryhmään, hän on tehnyt rakkaudestaan ammatin. Tulee menestystä sitten tai ei, hän on "oikea" valmentaja. Jos kaikilla joukkueilla olisi Ikan asenteella varustettu valmentaja, ei puhuttaisi HVM-liigasta yhtään. Täällä pelattaisiin iloista peliä, hyökkäävää peliä, taklaavaa peliä. Peliä jossa tehtäisiin virheitä, peliä jossa kaikki olisi mahdollista, peliä joka olisi ennenkaikkea värikästä.
Sitten kun mukaan tuli tilastonikkari-tuloksentekijät, tuli HVM-kiekko kylkiäisenä.
Vakio
En ottanut tuota HS-kommenttia millään lailla piikiksi juuri Hifkiä kohtaan, ihan vain noin yleisellä tasolla siitä lämpenin, ylläolevaan tekstiini viitaten.
EDIT: Niin, ja kun jääkiekkojoukkue häviää, tuloksentekijä-valmentaja kommentoi sitä suunnilleen näin:
"Meillä on nyt kova treeniputki takana, ei jaksettu oikein luistella."
Ismo Lehkonen kommentoi sitä suunnilleen näin:
"Jääkiekko on hieno laji, sattuu niin helvetisti."