HIFK - Jokerit 29.12

  • 8 597
  • 98

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Senior
- Jokeri-maali. Pakkimme aivan pihalla oman maalin takana. Ettei ollut taas Kantor. ttu ne miehet sieltä määlilta veke.

Ei ollut. Kentällä maalin syntyessä Zid-Kurvinen ja Kuhta-Häppölä-Pärssinen.

JHagilta hyvä analyysi, täysin samoin itsekin näin.

I. Pikkarainen, N. Hedberg ja Mrazek. Lisäksi pistäisin mukaan vielä Turo Järvisen ja Hirson.

Kyllä oli mukavaa, kun pääsi sekä Hedbergistä, että Mrazekista kuittailemaan Cairnsille. ;)

Hedberg ja Saarinen on nyt näissä kahdessa viime pelissä ollut paras pakkipari, hyvä että vihdoinkin alkaa toimimaan. E9:stä kuului huuto: "Hedberg mee pois sieltä!", ei tainnut tämä kaveri paljon peliä seurata?? Saarisella muuten tänään eniten laukauksia, jopa Kantor ja Z jäivät IFK:sta taakse.

IFK:lta hyvä meininki, noin pitää jengin taklatakin. Narrit oli tänään JYP ja IFK oli IFK. Näin sen pitää mennä, paitsi että narrit voisi olla kyllä mielummin Narrit. Taitoneidit. Ei kahvaneidit.

Pitkästä aikaa ihan hyvä fiilis matsin jälkeen, tosin voitto olisi ollut kiva ylläri.

Olen cobolin kanssa täysin eri mieltä, IFK:lla ei ole luisteluvoimaltaan mitään ongelmaa muidenkaan kanssa, kunhan vaan muistavat luistella. Seisomalla on vaikea saada kaveria kiinni, kuten Jokeri-pelaajista huomasi. Ja toki dumareille on asiaa, kun kahvoja ja huitomisia ei vihelletä pois. Onkos Jokerit vieläkin treenannut koviten mitä kukaan koskaan...;)

EDIT: Hedberg ja Saarinen lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HIFK fanit ovat ainakin tämän pelin perusteella turhaan moittineet omiaan ainakin Nicklas Hedberg pelasi hyvin.
Muuten, kuka laittaa tilastot kuntoon Sm-liigassa? Markus Helasella oli jatkoajalla tilastojen mukaan kaksi torjuntaa, vaikka niitä oli kolme (Zidlicky, Saarinen, Pärssinen). Yhteensä niitä kertyi tilastojen mukaan 29 ja tähän jos lisättäisiin jatkoajalta yksi torjunta, niin yhteissummaksi saataisiin 30, jolla tulisi Liigapörssissä 2 pistettä enemmän.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Hirschovits on Jumala, mä en ole vääräuskoinen tai tyhmä tässä asiassa. Mä rakastan gooneja ja tappeluita, mutta uskon vain yhteen taitopelaajaan, Hirsoon. En voi siis olla väärässä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti retro

Muuten, kuka laittaa tilastot kuntoon Sm-liigassa?

Ne tulevat suoraan ottelupöytäkirjasta, jossa tuo kaksi lukee. Olet oikeassa, kolmehan niitä oli, mutta jostain syystä vain kaksi merkittiin. Soita liigalle, että nyt pitäs saada pinnat liigapörssissä. ;)
 

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Viestin lähetti retro
Muuten, kuka laittaa tilastot kuntoon Sm-liigassa? Markus Helasella oli jatkoajalla tilastojen mukaan kaksi torjuntaa, vaikka niitä oli kolme (Zidlicky, Saarinen, Pärssinen).


Pärssisen läpiajon torjuntaa (jos nyt tarkoitit tätä tilannetta?) ei ilmeisesti lasketa torjunnaksi, koska peli oli kai vihelletty poikki, kun IFK:lle tuli tilanteesta jäähy väärästä vaihdosta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peli oli tosiaan vähän vaisua, mutta kyllä minä ainakin viihdyin ihan hyvin. Tärkeimmät huomiot on tänne jo muiden toimesta kirjattu, mutta sanon vielä sen, että vitja Mrazek - Hirs... - Järvinen on vielä kovaa valuuttaa kevään peleissä. Löytyy intoa, kokoa ja taitoa. Taisi olla kasassa heti Mrazekin ekassa pelissä ja kehuin muistaakseni jo silloin.

Muita hyviä olivat Luttinen aivan perkeleellisellä luistelulla ja yrityksellä, vääntöäkin löytyi, sekä I. Pikkarainen. Huikea kundi. Ja Pärä teki taas niin hirveän määrän duunia, että pahaa teki. Asenne on kohdallaan. Taisi pelata välillä joka toisen vaihdon.

Pakkipuolellakin tuntui taas menevän ihan kohtuullisesti. Onkohan Saarinen tajunnut, että mikään suojatyöpaikka IFK ei ole. Ja Nicce, noh, Nicce on Nicce - vahva vääntäjä kulmissa ja maalin edustalla.

Kibe ja Zidi olivat vaisuja eikä Häppölä jotenkin tunnut istuvan tuohon ykkösen kundien väliin. Vihkokin on edelleen varjo vain viime loppukauden itsestään.

Edit: Niin ja olihan siellä toinenkin joukkue, josta maininnan ansaitsee kultaisessa kypärässä pelannut pelaaja. Nimeä en muista, mutta perkeleen hyvä se vaan tuntuu olevan. Muuten oli vähän vaisua.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti JHag
Taklauksista sen verran, että nyt kun jokerifanit vähättelevät niiden määrää, niin se onkin paras mittari sille, että HIFK taklasi selkeästi enemmän. Ottelussa kahvattiin suhteellisen vähän, mistä kiitokset Jokereillekin. Yleensä SM-liigassa vastataan taklauksiin kahvalla.

En huomannut tuota vähättelyä - ellet tarkoita sitä, että Jokerit ei taklaa? Jokereiden otteluketjuissa tätä asiaa on kritisoitu niin paljon ja niin usein, että sitä ei enää viitsi edes mainita. Jokerit on taklannut tällä kaudella vain kahdessa ottelussa: kaksi kertaa IFK:ta vastaan ja molemmilla kerroilla tappio. Itse olen ollut vaatimassa taklauksia ja rosteriin kavereita, jotka osaisivat taklata. Mutta kuten JHag hyvin tiedät, jos taklaat, saat jäähyn...

Lisäksi on hyvä pohtia, kannattaako Jokereiden yrittää voittaa IFK taklaamalla vai pelaamalla? Vastaus on pelaamalla ja tarkemmin vielä luistelemalla. Joten miksi siis taklattaisiin kun sillä tavalla ottelu hävitään lähes varmasti IFK:ta vastaan? Jokereiden parhaat aseet ovat luistelu, luistelu ja luistelu. Ilman sitä joukkueen peli on aivan käsittämättömän värittömän näköistä. Nyt kun luistelua ei vielä löydy alkukauden malliin, nähdään sitten tällaisia otteluita kun nyt nähtiin.

Tällä kertaa Jokerit huitoi mailalla hieman kotijoukkoja enemmän. Kahdessa edelliskohtaamisessa asia oli toisinpäin, joten nyt tuli sekin maksettua - tosin ilman korkoja.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Muutama huomio telkkarista seurattuna:
- Pikkaraisen komia taklaus, nannaa.
- Vihko yritti 2 ekaa erää hyvin.
- Hedbergin lonkkataklaus, hienoa!
- Mrazek, taklasi ihan mukavasti, enemmän vaan "munaa" taklauksiin.
- Ylivoima ei toiminut ollenkaan, taitaa huutaa Ruutua (arvuuttelua, kun pelejä ei ole montaa tullut nähtyä)?
- Jokereitten maalin syntyessä kysyin itseltäni "Mikä ihmeen viisikkopuolustus?"
- Missä oli pelistä se paikallispelin fiilis?
- Stat oli hyvä, tosin paljon tuntuu sylkevän eteensä.
- Helanen pelasi loistavasti.
- Saarinen - Hedberg ei ollut paska kuin olin odottanut, pelasivat hyvin.
Tpip:n tähdet pelistä.
*** Helanen
** I. Pikkarainen
* Stathos

Tämmöiset fiilikset "muutama" tunti pelin jälkeen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nyt ei jaksa pelistä paljoa sanailla, mutta ihan mukava kiekkoilta. Maaleja olisin mieluusti nähnyt enemmänkin, mutta tämäkin kelpaa. Tasapeli tuntui ihan hyvältä ottelun jälkeen, koska olin suht varma tappiosta ennen ottelua.
JA sitten Markus Helanen: hieno esitys! Otti muutaman komean kopin ja pelasi varmasti. HIFK:n maali ei mennyt Helasen piikkiin, virheetön esitys mielestäni. Syön siis sanani Helasesta ennen ottelua. Meillä ei todellakaan ole maalivahtiongelmaa tällä kaudella, mutta niitä tehtyjä maaleja saisi olla ottelua kohti PALJON enemmän.
Taklauksista: On totta, että HIFK voitti taklaustilaston kirkkaasti. Meillä on tällä kaudella, valitettavasti, sellainen joukkue, joka ei paljoa taklaile. Summasen päävalmentajakaudella Jokereista on tullut melkoinen neitijoukkue. Toivottavasti tahti muuttuu edes pudotuspeleihin.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
1-1 ja.

Vihdoin paikan päältä saavuttuani, myrskyn halki kuin uljas postimies konsanaan. Kyllä viskimoukku helpottaa, mut on nää näpit viel umpijäässä. Aivot kans. Hajanaisia huomioita paikan päältä ilman ranskalaisia viivoja.

Tässä luettuani noita kaiken maailman raportteja ja ylistyksiä jäin kuitenkin kaipaamaan erästä asiaa. Joonas Vihko. Kaveri oli alusta saakka aivan järkyttävällä pelituulella, S. Aukkonen ja hokijuti oli kuulemma kans terottanu tätä faktaa. Jone vipels kentää halki luistimet punasena, taklas, vääns, kääns ja lauko. Kolmanessa erässä oli jo byyrikin aika lähellä, mutta narrien Vertala pamautti näpeille rumasti, jonka jälkeen ymmärrettävästi sihti oli hehtaaripyssyn luokaa. Onneksi Jonen peli kuitenki jatku seuraavissa vaihdoissa. Vertalaakin hierottiin Statin maalilla, olisko ollu vähä kalavelkoja?

Simicek pelasi kaiken järjen mukaan viimeisin vaihtonsa. Jokohan Vopatti saa peliaikaa? Kattaako vakuutukset Simin palkan loppukaudelta? Tuskin loukkaantunutta saadaan minnekään siirrettyä. Nääs.

Mrazek on hyvä. Liikkuu kokoon nähden liukkaasti, tekee peliä, blokkaa ja on muutenkin brändiin sopiva. Vompatti sille kaveriks, hei.

Miksi Stathoksen paidan etuosa, tarkennettuna kissalogo on pinkki?

Elsa. Huokaus... Eihän tuommoisia olekkaan. Eräs muukin kuolasi pitkään ja hartaasti. Senior?

Meteli oli sitä mitä pitikin, katsojamäärä hieman kummastutti. Oliko paikalla narrifaneja ollenkaan. Kun ei niitä ainakaan kuullut missään vaiheessa. Tavallaan ihan hyväkin, mutta... Ottelun viihdearvo oli kohdallaan. Pelaajat ja katsojat sytty, ja muutenkin oli mukava sunnuntai.

Lopputulos oli aivan oikeutettu. Tyytyväisenä lähdin hallilta. Vaikka olis Pärä sen maalin *saanu* tehdäkin...

edit: mrazek

-tarantula-
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Kohtalainen matsi, vaikka välillä kääntyi Newcastle-Tottenham pelin puolelle.

Hedberg-Saarinen pakkipari pelasi kelpo pelin. Nikke väänsi ja Saarisen avuksetkin osuivat punapaitojen lapaan. Laukauksia
molemmilla muutama ja Patelta loistava nousu (olisko ollu jatkoajalla?).

Harmi vaan Simicek:in loukkaantuminen. Molemmat polvet on nyt sitten paskana.

Olisiko otteluraportin kuvaotsikko hieman mauton?:

"Roman Simicekin polvi ei kestänyt edes ensimmäistä vaihtoa"
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Rebel
Olen cobolin kanssa täysin eri mieltä, IFK:lla ei ole luisteluvoimaltaan mitään ongelmaa muidenkaan kanssa, kunhan vaan muistavat luistella. Seisomalla on vaikea saada kaveria kiinni, kuten Jokeri-pelaajista huomasi.

No nyt ymmärsit mut kyllä väärin. Liigassa on useita joukkueita, jotka ovat luisteluvoimaltaan erinomaisia. HIFK kuuluu näihin aivan kevyesti. Samaan sarjaan voidaan laskea myös Jokerit. Oma pointtini oli se (kuten kirjoitinkin), että molemmilla jengeillä on tällä nyt nähdyllä pelillä vaikeuksia vähänkin vauhdikkaampia (lue: mm. HPK, Kärpät, Blues) joukkueita vastaan. En epäile sitä, etteikö Jokereiden luisteluvoima palaa. Itse asiassa tiedän asian hyvin tarkkaan. HIFK:n osalta mulla ei ole niin tarkkaa tietoa kovemmista treeneistä, että jotain siitä voisin sanoa. Muuta kuin sen, että jos ei pistepussi kartu vähän tiuhempaa kuin mitä se on viime peleissä karttunut, IFK on valitettavasti ulkona playoffeista. Kotiedusta se on jo ulkona.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: 1-1 ja.

Viestin lähetti Tarantula

Elsa. Huokaus... Eihän tuommoisia olekkaan. Eräs muukin kuolasi pitkään ja hartaasti. Senior?



Mmmmitä?

En mä niistä etunimistä niin tiedä, mutta nyt oli kaunis ilmestys A-vitosen alempi tanssija. Kroppa liikkuu ja kädet käy, hyvä aloituksissa ja etupuoli peittää hyvin.

Vois vaikka joutua alivoimaan kanssaan, nam.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Re: 1-1 ja.

Viestin lähetti Tarantula
Meteli oli sitä mitä pitikin, katsojamäärä hieman kummastutti. Oliko paikalla narrifaneja ollenkaan. Kun ei niitä ainakaan kuullut missään vaiheessa. Tavallaan ihan hyväkin, mutta... Ottelun viihdearvo oli kohdallaan. Pelaajat ja katsojat sytty, ja muutenkin oli mukava sunnuntai.

No eipä meitä sinne tainnut montaakaan mennä, ainakaan mitään yhteistä lippujen hankintaa ei järjestetty. Päätettiin jättää tämä matsi väliin ja katsoa se joko Sportista tai sitten omalta kotisohvalta. Itse valitsin sohvan. Eikä oikeastaan harmita yhtään että en lähtenyt, sama linja jatkui kuin perjantain pelissä sekä ennen joulutaukoa.

On tässä ihan tarpeeksi tullut reissattua noita matseja katsomassa että ei tuohon naapurihalliin jaksanut tällä kertaa lähteä. Katsotaan sitten taas kahden viikon päästä, silloin Areenalla. Ja siitä kaksi viikkoa eteenpäin niin ottelu taas DDR:ssä. Tuskin olen ainoa ketä välillä turruttaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti cobol
En huomannut tuota vähättelyä - ellet tarkoita sitä, että Jokerit ei taklaa? Jokereiden otteluketjuissa tätä asiaa on kritisoitu niin paljon ja niin usein, että sitä ei enää viitsi edes mainita. Jokerit on taklannut tällä kaudella vain kahdessa ottelussa: kaksi kertaa IFK:ta vastaan ja molemmilla kerroilla tappio. Itse olen ollut vaatimassa taklauksia ja rosteriin kavereita, jotka osaisivat taklata. Mutta kuten JHag hyvin tiedät, jos taklaat, saat jäähyn...

Lisäksi on hyvä pohtia, kannattaako Jokereiden yrittää voittaa IFK taklaamalla vai pelaamalla? Vastaus on pelaamalla ja tarkemmin vielä luistelemalla. Joten miksi siis taklattaisiin kun sillä tavalla ottelu hävitään lähes varmasti IFK:ta vastaan? Jokereiden parhaat aseet ovat luistelu, luistelu ja luistelu. Ilman sitä joukkueen peli on aivan käsittämättömän värittömän näköistä. Nyt kun luistelua ei vielä löydy alkukauden malliin, nähdään sitten tällaisia otteluita kun nyt nähtiin.

Tällä kertaa Jokerit huitoi mailalla hieman kotijoukkoja enemmän. Kahdessa edelliskohtaamisessa asia oli toisinpäin, joten nyt tuli sekin maksettua - tosin ilman korkoja.

Olen lähes pilkulleen samaa mieltä kanssasi ja olen itsekin kirjoittanut aiempiin matsiketjuihin, että Jokerit on taklaamaan lähtiessään hävinnyt HIFKille 2 kertaa itse ottelun - ja selvästi. Tänään taktiikka oli viisaampi, mutta siitä puuttui se sinunkin mainitsemasi liike. Ekassa erässä Jokerit kahvasi jonkun verran, mutta olen nähnyt HIFKinkin tekevän samaa silloin, kun luistin ei kulje. Tapparaan verrattuna ei tuota viitsi edes kahvaamiseksi sanoa. Mitäs muuta siinä voi tehdä, kun kaveri luistelee?

Summanen ei ole koonnut Jokereita fyysiseksi ryhmäksi tälle kaudelle, mikä on tylsää. Ja siitähän on ollut valitustakin, mikä korjaantunee jo ensi kaudeksi erään isokokoisen paluumuuttajan myötä. Ja se on hienoa, sillä meidän on vastattava siihenkin pitämällä ryhmän perusidea samana; mahdollisimman paljon kontaktipeliin kykeneviä pelaajia.

Asiasta kolmanteen; oletteko muuten kiinnittäneet sellaiseen asiaan huomiota, että Iso P hankkii vapaat kädet saatuaan edelleen mieluummin isoja kuin pieniä pelaajia ei-taitopelaajien tontille? Nicce on tietenkin poikkeus, mutta katsotaanpa viime kautta: Podkonicky, Vauhkonen, Vopat, Junkka ja tälle kaudelle Simicek, Mrazek + junnuista nostettu Holma. Tälle piirteelle nostan hattua, tekisin itse aivan samoin. Siis taitopelaajat tyyliin Pärä ja Cipruss (heh!) ovat oma lukunsa, mutta perushemmoiksi aina mieluummin iso kuin pieni jätkä, jos saa valita. Juu, tiedän, kaikki Ison P:n hankinnat eivät ole olleet pelillisesti hyviä, mutta tästä Tamin sanoin "tendenssistä" ei voi olla pitämättä:)

Vähättelyllä tarkoitin muuten sitä, että kommentteja HIFKin silminnähden pirteästä taklauspelistä ei annettu. Sitä ei siis pidetty tärkeänä pointtina ottelun viihdearvon kannalta? Itse seuraan taklauspeliä tarkasti kuin teini munakarvojen kasvua ja minulle se on yleensä se ensimmäinen ja merkittävin asia ottelussa. Ja narisen taatusti HIFKin tarjotessa vähän tai ei ollenkaan pommeja. Tänään ei tarvinnut hävetä HIFKin puolesta, kokoa käytettiin röyhkeästi.

PS.
Mistä vetoa, että Ilkka Pikkarainen tulee pelaamaan Summasen maajoukkueessa? En nimittäin ollenkaan usko, että Summanen kloonaa Jokerien konseptin maajoukkueeseen.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti JHag
Summanen ei ole koonnut Jokereita fyysiseksi ryhmäksi tälle kaudelle, mikä on tylsää.

Mä en koe sitä tylsänä, koska pidän Jokereita stadin taitojenginä, en sinä rymistelijänä. Olen tyytyväinen tähän brändien erilaisuuteen. Ikijokerin kommenttia ihmettelin Summasesta, kyllä viime kauden Jokerit oli lähimpänä ryminäjokereita mitä muistan ikinä.

Viestin lähetti JHag
Asiasta kolmanteen; oletteko muuten kiinnittäneet sellaiseen asiaan huomiota, että Iso P hankkii vapaat kädet saatuaan edelleen mieluummin isoja kuin pieniä pelaajia ei-taitopelaajien tontille?

Olen ja olen siitä todella tyytyväinen. Olen vuosia kironnut sitä, että IFK:ssa hankitaan pieniä miehiä ja ollut kateellinen varsinkin Ässille, koska siellä on pitkään ollut tyylinä hankkia kunnon mutantteja. Eli jätkiä jotka on vähintään 190cm ja 100kg. Se on oikein. Ei hypi vastustajat nenille, kun eivät edes yletä. Mrazek on pitkästä aikaa tähän sarjaan kuuluva ja vielä kun on hyvin liikkuva, niin sopii mitä mainoimmin minulle.

Muutaman kerran katsoin Malmivaaraa juuri tällä ison miehen silmällä, tommonen pakki meille(siis kooltaan Malmivaara), mutta sitten heräsin ajatuksistani ja muistin Malmivaaran olevan narri. Ei sittenkään.

Cobol: Totta, ajattelin asiaa yleisesti, en vain tämän ottelun perusteella. Sarja on pitkä ja niin monta erilaista ottelua olen nähnyt sekä Jokereilta että IFK:lta, että luisteluvoimaa löytyy molemmista suunnista pieksemään melkein kaikki joukkueet liigassa. Kuitenkin noin kymmenen Jokerien kotipeliäkin nähtynä olen ihmetellyt jo kuukauden päivät, että mihin se luistelu on kadonnut. Nyt tuntuu, että Peltonen tekee duunia yksinään ja muut seuraavat kuin Juudasta...eikun Jeesusta. Siis luistelupoliittisesti. Siis alkukaudesta Jokerit pyöritti peliä koko ottelun ajan, eikä peruutellut. Nyt on siirrytty ihmeelliseen viiden miehen puolustuslinjaan, josta satunnaisia vastahyökkäyksiä yritetään hakea. Tätä siis kotona ja nyt myös tässä vieraspelissä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti Rebel
Kuitenkin noin kymmenen Jokerien kotipeliäkin nähtynä olen ihmetellyt jo kuukauden päivät, että mihin se luistelu on kadonnut. Nyt tuntuu, että Peltonen tekee duunia yksinään ja muut seuraavat kuin Juudasta...eikun Jeesusta. Siis luistelupoliittisesti. Siis alkukaudesta Jokerit pyöritti peliä koko ottelun ajan, eikä peruutellut. Nyt on siirrytty ihmeelliseen viiden miehen puolustuslinjaan, josta satunnaisia vastahyökkäyksiä yritetään hakea. Tätä siis kotona ja nyt myös tässä vieraspelissä.

Tätä olen kysellyt yhä enemmän. Pelaajilta, valmentajilta, taustavaikuttajilta, Show up Girlseilta ja Areenan siivoojiltakin. Kaikki vakuuttavat, että nyt on treenattu kovaa, mutta hätää ei ole. Tiedetään mitä tehdään ja tehdään se niin kuin pitää. Ja aikataulussa ollaan. Enää pitää vain niellä tuo selitys. Ja uskoa se.

Ja jos vain uskookin, niin silti voi kysyä, että eikö pelityyli ja peli-ilo merkitse enää mitään? Ja tästä taas on ihan oma ketjunsa tuolla Jokerit-kaukalossa eli Merkitsevätkö vain voitot jotain, ei pelityyli enää lainkaan
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti JHag

PS.Mistä vetoa, että Ilkka Pikkarainen tulee pelaamaan Summasen maajoukkueessa? En nimittäin ollenkaan usko, että Summanen kloonaa Jokerien konseptin maajoukkueeseen.

IPikkaraisella on loistava tulevaisuus, mutta se vaatii kyllä työtä vielä. Paljon työtä. Suhteessa peliaikaan taitaa kuitenkin olla jo IFK:n paras maalintekijä eikä tuo ärsyttäminenkään ole mitenkään vierasta. Se on selvä, että tästä kaverista on seuranta päällä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti cobol

Ja jos vain uskookin, niin silti voi kysyä, että eikö pelityyli ja peli-ilo merkitse enää mitään? Ja tästä taas on ihan oma ketjunsa tuolla Jokerit-kaukalossa eli Merkitsevätkö vain voitot jotain, ei pelityyli enää lainkaan

Jep, olenkin osallistunut keskusteluun myös siellä, koska alkukauden "helvetti, kun ei noita taida kukaan pysäyttää"-lauseet Jokeri-peleissä on muuttunut haukotteluun ja "urkurille" hohotteluun.
 

Carlos

Jäsen
Dodii, taas kotona ja turvallisesti JA:ssa. Hienompiakin pelejä on nähty, mutta monta monituista huonompaakin kyllä, joten ei tästä sen enempää.

Monet kiitokset vielä kerran brother Korakille kutsusta, oli ilo seurata ottelua kanssanne. Oli myöskin oikein hauska nähdä niiiin paljon kaikkia muitankin veljiä (ja sisko :-) ), näin monen.... ... viestin jälkeen..? :-) Sitten off-topic huomautus, olen hiukan humalassa, j9oten jos tässä viestissä ei ole mitn järkeä, se johtunee varmaannii siitä.

Varmasti kaikki ottelusta kiinnostuneet ovat nähneet ottelun, joten ilman sen tarkempaa raportointia, tärkeimmät huomiot:

Nicce!!! Nicce on kone! Nicce todellakin on kone! Nicce jopa yllätti minut suorastaan häikäi9sevillä otteillaan. Lasiko kukaan meidän puolustajien taklauksia? Veikkaan että Nicce suoritti eniten tässä mielssä.

Totuuden nimissä Nicce oli tänään myös liukkaiten liikkuva puolustajamme, alan tykätä tästä kaverista ihan tosissani! (en kuitenkaan Lennart-tyylillä)

Sivuhuomautuksena vielä että myös siviili-elämässäni elän niinsanotusi mielenkiintoisia aikoja, joten tämä onnistunut Nicce-episodi tuli kuin kruununa sille kaikelle. :-)) Perkule kun hymyilyttää... :-)))
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti cobol
Tätä olen kysellyt yhä enemmän. Pelaajilta, valmentajilta, taustavaikuttajilta, Show up Girlseilta ja Areenan siivoojiltakin. Kaikki vakuuttavat, että nyt on treenattu kovaa, mutta hätää ei ole. Tiedetään mitä tehdään ja tehdään se niin kuin pitää. Ja aikataulussa ollaan. Enää pitää vain niellä tuo selitys. Ja uskoa se.

Kysy vielä Jokerien fysiikkatreenien vetäjältä, sillä Pelle Viltonen joko a) ei harjoittele muun joukkueen mukana b) ei harjoittele ollenkaan tai c) on oikeasti ainoa, jota liikkuminen kiinnostaa. Erityisesti jatkoaika oli meikäläisten kannalta hiuksianostattavan karmivaa tuon kultakuupan pörrätessä siellä sen näköisenä, että 60 minuutin lämmittely on nyt ohi ja liikkuminen alkoi. Jos jatkoaika olisi jatkunut vielä minuutin-pari, olisi Pelle Viltonen todennäköisesti kantanut kiekon lavassaan HIFK-maaliin tyylikkäästi puna- ja valkopaitaiset jään pinnassa huohottavat soturit ohittaen.

Mutta nyt loppui sen Peltosen pojan kehuminen. Kele.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alpolle plussa!

Viestin lähetti JHag
Kysy vielä Jokerien fysiikkatreenien vetäjältä, sillä Pelle Viltonen joko a) ei harjoittele muun joukkueen mukana b) ei harjoittele ollenkaan tai c) on oikeasti ainoa, jota liikkuminen kiinnostaa. (...) Jos jatkoaika olisi jatkunut vielä minuutin-pari, olisi Pelle Viltonen todennäköisesti kantanut kiekon lavassaan HIFK-maaliin tyylikkäästi puna- ja valkopaitaiset jään pinnassa huohottavat soturit ohittaen..

Tuota - miten sen nyt sanoisi ketään paljastamatta ja ketään loukkaamatta - mutta tiedossa on nekin syyt ja käppyrät -;)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Surkea peli!

Ei tunnelmaa, ei yleisöä (virallinen tieto = maksetut liput eikä paikalla ollut yleisö), ei juuri taklauksia, ei avojääpommeja, vähän jäähyjä, vähän maaleja, huonot dumarit, kahvikin oli kylmää, naapurin hodarissa nakki oli isompi kuin mun, ei Kari Lehtonen, ei Tuomo Ruutu, ei Vopat ja lopussakin IFK:lla ei ollut edes veskaria. Voi nenä kun oli surkea peli :-).

Ihan oikeesti, niin seurasin Kantorin työskentelyä matsin aikana sen minkä ehtisin ja jotain oli kyllä pielessä. Lähes joka kerta kun kaveri meni vaihtoon oli vauhti aivan olematonta. Mies surffaili vaihtoon vaikka kiirettä olis pitänyt olla. Ei mitään fiilistä eikä yrittämistä. Ihan kuin olis sanonut "ei vois vähempää kiinnostaa".
Mikä on?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Surkea peli!

Näin kai voi sanoa jos esim. allekirjoittaneen mielestä ottelun kohokohta oli ensimmäisessä erässä pelikatkon aikana soinut Paranoid. Rok rok.

Onkohan HIFK:n harjoituksissa vedetty pitkää tikkua siitä kuka joutuu kameran eteen sanomaan DNA-puffia: tiedäk sää mitä iiefkoossa ekana tapahtuu?

Meinaan kun kaikki -varsinkin Kuhta & Pärä- ovat siinä naamat vakavana ja ääni kuin hautajaispuheenpitäjillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös