Re: Re: Alpolle plussa!
Viestin lähetti cobol
En huomannut tuota vähättelyä - ellet tarkoita sitä, että Jokerit ei taklaa? Jokereiden otteluketjuissa tätä asiaa on kritisoitu niin paljon ja niin usein, että sitä ei enää viitsi edes mainita. Jokerit on taklannut tällä kaudella vain kahdessa ottelussa: kaksi kertaa IFK:ta vastaan ja molemmilla kerroilla tappio. Itse olen ollut vaatimassa taklauksia ja rosteriin kavereita, jotka osaisivat taklata. Mutta kuten JHag hyvin tiedät, jos taklaat, saat jäähyn...
Lisäksi on hyvä pohtia, kannattaako Jokereiden yrittää voittaa IFK taklaamalla vai pelaamalla? Vastaus on pelaamalla ja tarkemmin vielä luistelemalla. Joten miksi siis taklattaisiin kun sillä tavalla ottelu hävitään lähes varmasti IFK:ta vastaan? Jokereiden parhaat aseet ovat luistelu, luistelu ja luistelu. Ilman sitä joukkueen peli on aivan käsittämättömän värittömän näköistä. Nyt kun luistelua ei vielä löydy alkukauden malliin, nähdään sitten tällaisia otteluita kun nyt nähtiin.
Tällä kertaa Jokerit huitoi mailalla hieman kotijoukkoja enemmän. Kahdessa edelliskohtaamisessa asia oli toisinpäin, joten nyt tuli sekin maksettua - tosin ilman korkoja.
Olen lähes pilkulleen samaa mieltä kanssasi ja olen itsekin kirjoittanut aiempiin matsiketjuihin, että Jokerit on taklaamaan lähtiessään hävinnyt HIFKille 2 kertaa itse ottelun - ja selvästi. Tänään taktiikka oli viisaampi, mutta siitä puuttui se sinunkin mainitsemasi liike. Ekassa erässä Jokerit kahvasi jonkun verran, mutta olen nähnyt HIFKinkin tekevän samaa silloin, kun luistin ei kulje. Tapparaan verrattuna ei tuota viitsi edes kahvaamiseksi sanoa. Mitäs muuta siinä voi tehdä, kun kaveri luistelee?
Summanen ei ole koonnut Jokereita fyysiseksi ryhmäksi tälle kaudelle, mikä on tylsää. Ja siitähän on ollut valitustakin, mikä korjaantunee jo ensi kaudeksi erään isokokoisen paluumuuttajan myötä. Ja se on hienoa, sillä meidän on vastattava siihenkin pitämällä ryhmän perusidea samana; mahdollisimman paljon kontaktipeliin kykeneviä pelaajia.
Asiasta kolmanteen; oletteko muuten kiinnittäneet sellaiseen asiaan huomiota, että Iso P hankkii vapaat kädet saatuaan edelleen mieluummin isoja kuin pieniä pelaajia ei-taitopelaajien tontille? Nicce on tietenkin poikkeus, mutta katsotaanpa viime kautta: Podkonicky, Vauhkonen, Vopat, Junkka ja tälle kaudelle Simicek, Mrazek + junnuista nostettu Holma. Tälle piirteelle nostan hattua, tekisin itse aivan samoin. Siis taitopelaajat tyyliin Pärä ja Cipruss (heh!) ovat oma lukunsa, mutta perushemmoiksi aina mieluummin iso kuin pieni jätkä, jos saa valita. Juu, tiedän, kaikki Ison P:n hankinnat eivät ole olleet pelillisesti hyviä, mutta tästä Tamin sanoin "tendenssistä" ei voi olla pitämättä:)
Vähättelyllä tarkoitin muuten sitä, että kommentteja HIFKin silminnähden pirteästä taklauspelistä ei annettu. Sitä ei siis pidetty tärkeänä pointtina ottelun viihdearvon kannalta? Itse seuraan taklauspeliä tarkasti kuin teini munakarvojen kasvua ja minulle se on yleensä se ensimmäinen ja merkittävin asia ottelussa. Ja narisen taatusti HIFKin tarjotessa vähän tai ei ollenkaan pommeja. Tänään ei tarvinnut hävetä HIFKin puolesta, kokoa käytettiin röyhkeästi.
PS.
Mistä vetoa, että Ilkka Pikkarainen tulee pelaamaan Summasen maajoukkueessa? En nimittäin ollenkaan usko, että Summanen kloonaa Jokerien konseptin maajoukkueeseen.