HIFK-Jokerit 22.1

  • 18 478
  • 178

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jatkoajan ratkaisusta

Isaksson:
Joo, ymmärrän Suhosen ratkaisun, mutta olen erimieltä tässä vaiheessa kautta. Siis tässä vaiheessa, jolloin yksikin piste on todella arvokas. Siksi olisin antanut kundien tapella siitä pisteestä. Tilanteeseen vaikutti varmasti kyllä se, että Jokerit tuli shokkihoidolla takamatkasta 25 sekassa tasoihin ja lannistuneella HIFKillä oli täysi työ pitää edes tasapeli. Jos HIFK olisi ollut se kiinniottanut joukkue, niin varmastikin Ape olisi ottanut Saken pois.

Siinä jatkoajan viimeisellä minuutilla Ram oli todella hyvä, kun Kantor ja Zidy pommittivat todella lujaa. Viilipyttymäisiä torjuntoja, ei haamuja, mutta juuri sellaista rutinoitua työtä, mitä ammattilaisen pitääkin osata

EDIT: Ihmetteleekö joku muukin sitä, että Mäkiahoa ei käytetty eilenkään ainoassakaan aloituksessa? Jos sentterillä/senttereillä ei kulje, niin muut hoitakoon homman. Mäkkäri on joka tapauksessa Ciprussia ja junnuja parempi aloittaja, Sepolla oli eilen vain huono ilta
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Lihaa kentälle

Viestin lähetti tumba17
...
Hanneksen ottaisin myös Jokereihin, jos vain tulisi takaisin. HH osalta mielipiteeni muuttui laakista, kun hän siirtyi HIFKn leiriin ja alkoi pelata. TPSn ja etenkin Bluesin aikana hän ei mielestäni saanut mitään järkevää aikaan, kova laukaus, mutta mitä sitten, niin on kova laukaus Kirsi Hänniselläkin, mutta en häntäkään liigassa peluuttaisi. Nythän Hannes on ihan pelimies ja vielä fyysinen sellainen.

Kyllähän Hannes oli kaudella 98-99 Bluesin toiseksi paras pistemies, teki mm. 23 maalia, taitaako olla saman verran kun super-sniper-Banham teki Bluesissa viime kaudella?
52:ssa ottelussa Hannes teki tehot 23+18. Eli kyllä hän jotain sai aikaan, kunnes pimeni Hanneksen päässä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Samaa mieltä JHagin kanssa, takamatkaa kun tahtoo jo olla riittävästi. Jokainen pinna olisi arvokas siinä vaiheessa, kun viivaa tarkemmin tuijotellaan.

Kommentit J. Ramistä myös osuvia. Toisaalta Ramilla oli useampi samanlainen munkki kolmannessa ja jatkoajalla kuin Sakella kahdessa ekassa erässä. Kari Lehtosesta ja hänen "voittavuudestaan" olisi myös voinut sanan pari vaihtaa, mutta se ketju onkin Suljetulla...
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Re: Jatkoajan ratkaisusta

Viestin lähetti JHag
Isaksson:
Ihmetteleekö joku muukin sitä, että Mäkiahoa ei käytetty eilenkään ainoassakaan aloituksessa? Jos sentterillä/senttereillä ei kulje, niin muut hoitakoon homman. Mäkkäri on joka tapauksessa Ciprussia ja junnuja parempi aloittaja, Sepolla oli eilen vain huono ilta

Minä kyllä ihmettelin tuota samaa. Tätäkin enemmän ihmettelin sitä, että P.Rosaa käytettiin useissa aloituksissa Petri Pakaslahden sijaan. Taisi Pavel yhden voittaakin.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Nimenomaan, kato!

Viestin lähetti Janos
Kari Lehtonen ei häikäissyt minua mahtavilla torjunnoillaan lauantaina Ilves-matsissa (olin kattomassa) eikä tosiaan häikäissyt tänään! Typerä veto Summaselta laittaa Lehtonen peliin maaliin!

Olin aivan varma että Ram on loukkaantunut tjs, koska ei ollut aloittavana eilen. Lauantain Ilves-matsissa näki selvästi että nyt ei Lehtosella kaikki ole kunnossa; liian pitkä peliputki, keskittymisvaikeuksia tjs. Tuntui lähinnä pakon sanelemalta vaihtoehdolta jatkaa pojan peluuttamista, ja vielä IFK:ta vastaan.

No, ehkäpä Summanen ajatteli että kaverin peli palaa raiteilleen helpossa pelissä helppoa vastustajaa vastaan. Toisaalta Raadon filosofiaan kuuluu ettei helppoa vastustajaa olekaan. No, ihmeellinen veto Lehtosen peluutus jokatapauksessa oli.

Fiksusti Summanen kyllä älysi vaihtaa maalivahdin heti toisen haparoinnin jälkeen, ja säästämään näköjään yhden pisteen.

Minä muuten käytin syksyllä, sekä mielipidepalstalla, että pakinoinnissani jonkinverran aikaa, energiaa ja 'painomustetta' Rammin haukkumiseen. Nyt on hyvä hetki tunnustaa olleensa väärässä. Tai enhän minä sikäli väärässä ollut, että mieshän pelasi aivan käsittämättömästi sinne-tänne epävarmasti pomppien, eikä siitä touhusta kyllä uskonut kirveelläkään valmista tulevan. No, nyt on valmista tullut, loppujen lopuksi olin siis väärässä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Maalivahdin poisotto

Ape Iltalehdessä:

"Ajattelin sitäkin (maalivahdin poisottoa), mutta siinä ei tullut sellaista hyvää tilannetta. Lisäksi kohtaamme Jokerit vielä tällä kaudella, joten psykologisistakaan syistä en halunnut tappiota"

Kertoisiko joku, miten mahdollinen extra-pisteen matkaaminen Ilmalaan olisi vaikuttanut seuraavaan kohtaamiseen? Olisivatko pojat tulleet peliin jo valmiiksi hävinneenä, kun viimeksi ei edes se uhkapeli kannattanut. En usko.

Aika tyypillistä Apea vaan. Mies on saamaton ratkaisuhetkillä. Samanlaista se oli aikanaan Jokereissakin.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on taas muutama herra/neiti ollut eri hallissa kuin minä,jokerit ja HIFK.....
-Sakke ei voinut kummallekkaan maalille mitään ,ekassa edessä oli 4 pelaajaa ei voinut nähdä kiekkoa sen paremmin kuin sulkeakkaan sitä
-toinen maali oli niin kova veto ja tarkka ettei sitä olis ottanut kiinni kukaan "voittava" kassarikaan
-ja joku kehui elukka eskelistä joka oli kentän huonoin pelaaja.....pakko olla sisko kun kehui sillä muuten en ymmärrä kehuja:eek:
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti fiftyeight
Samaa mieltä JHagin kanssa, takamatkaa kun tahtoo jo olla riittävästi. Jokainen pinna olisi arvokas siinä vaiheessa, kun viivaa tarkemmin tuijotellaan.

Kommentit J. Ramistä myös osuvia. Toisaalta Ramilla oli useampi samanlainen munkki kolmannessa ja jatkoajalla kuin Sakella kahdessa ekassa erässä. Kari Lehtosesta ja hänen "voittavuudestaan" olisi myös voinut sanan pari vaihtaa, mutta se ketju onkin Suljetulla...

-Kyllä se ketju toimii täälläkin! Oli vain niin hiljaista, etten jaksanut yksin länkyttää siellä. Itse filosofia on mielestäni melkein kiinnostavampi juttu kuin henkilöiden nimeäminen...joka on tietenkin keskustelun pikantti osanen. Mutta se eka ketju meni keskusteluksi Ari Ahosen ja Jypin huonoista väleistä jne.......

Vielä tappotuomion uhallakin yksi kommentti voittamisesta: homman ideahan on juuri siinä, mitä Ram teki eilen: PELASI RAUHASSA TASONSA LOPPUUN SAAKKA SÄILYTTÄEN. Niinpä. Eihän Sakeltakaan, en minä ainakaan, odoteta että hänestä tulee Hasek viidellä viimeisellä minuutilla. Aivan yksinkertaisesti sekin riittäisi, että HÄN PITÄISI PÄÄN KYLMÄNÄ ja säilyttäisi oman, 55 min kestäneen tasonsa. Niinhän se Maurice Greenekin sanoi 100 m juoksusta, kun joku haastattelija kehui hänen "loppukiriään" : Hey, man, ei kukaan ota loppukiriä satasella. Se joka erottuu lopussa pystyy vain säilyttämään oman vauhtinsa - tai sitten hän hidastuu vähemmän kuin muut
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Itsekin yritin pitää keskustelua maalivahdeista yleisellä tasolla nimeämättä erikseen yksilöitä, mutta... never mind, pysyn ulkomaisilla sivuilla.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti coolman
Täällä on taas muutama herra/neiti ollut eri hallissa kuin minä,jokerit ja HIFK.....
-Sakke ei voinut kummallekkaan maalille mitään ,ekassa edessä oli 4 pelaajaa ei voinut nähdä kiekkoa sen paremmin kuin sulkeakkaan sitä
-toinen maali oli niin kova veto ja tarkka ettei sitä olis ottanut kiinni kukaan "voittava" kassarikaan
-ja joku kehui elukka eskelistä joka oli kentän huonoin pelaaja.....pakko olla sisko kun kehui sillä muuten en ymmärrä kehuja:eek:


Samaa mieltä Sakesta, mutta Eskelinen pelasi eilen todellakin LOISTAVAN pelin!!

Todella varma omassa päässä, 1-1 tilanteissa ohittamaton ja erittäin hyviä nousuja kiekon kanssa. Extrana vielä loistava oivallus toisessa erässä kun pelasi Hiron tyhjiin takatolpalle. 1-1 tilanteissa Tumppi ei vieläpä tyytynyt pelkästään sutimaan kiekkoa vastultajalta pois, vaan nosteli tyylikkäästi kavereita seinälle.

Yhden kerran Ruutu pääsi tööttäämään Eskelistä oikeen kunnolla, ja tumppi näyttikin varsin hassulta makaillessaan jäällä kädet ja jalat kattoa kohti.. mutta siinäkin hän oli pelannut ylipitkän ja erittäin hyvän vaihdon ennen taklausta, joten oli täysin hapoilla ja sen varmasti näki hattuhyllylekin asti. Jos sen perusteella sanot että pelasi huonon pelin niin et ole tainnut koko peliä katsoa..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti fiftyeight
Itsekin yritin pitää keskustelua maalivahdeista yleisellä tasolla nimeämättä erikseen yksilöitä, mutta... never mind, pysyn ulkomaisilla sivuilla.

-No kyl sä tiät etten mä sua tarkoittanut.....

coolman/kamraterna: Tuon logiikan mukaan ei ole olemassa käsitettä voittava maalivahti. Kaikkihan voidaan aina selittää viimekädessä sillä, että kenttäpelaajat eivät tehneet tarpeeksi maaleja. Mutta miksi menestyvissä joukkueissa on poikkeuksetta myös hyvät mv:t, joilta ei lahjoja saa joulunakaan? Ramin ja Saken ero oli nähtävissä yhtä selvästi kuin Pentin takatukka.

Ensimmäinen oli eniten HIFKiläisistä Saken - oli ainoa, joka sen olisi voinut pelastaa ja toinen oli Banhamin loistava laukaus. Ei varsinaista miinusta, mutta olen nähnyt otettavan pahempiakin kun veskari on ns. kuuma. Myös Sakke on ottanut vastaavia, otti itse asiassa eilenkin ensimmäisessä erässä. Synninpäästö kuitenkin
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Minun ja Tapparan miähen näkemys Jokereitten ekasta maalista C7:sta katsottuna:

Puolustus sekoili jo hyvän aikaa ennen tilannetta. Kun kiekko pomppoili maalin edessä, seisoivat IFKoon pakit selkä kiekkoon päin ja pärstä Sakkeen päin ties kuinka kauan. Kurkku suorana karjuttiin, että joku ottais kiekon kun se aikas kauan oli irrallaan ja paikallaan. Mutta eikun jätkistä toinen vaan raapi muniaan ja toinen kaivoi nenäänsä. No tuleehan sieltä sitten joku joka sen maaliin tällää. Eihän Sakke kääpiönä sieltä isojen miesten takaa päässyt mihinkään hyppimään.

Vastaavan tyyppinen tilanne oli jo ekassa erässäkin, kun ei tiedetty maalin kulmalla kuka ottaa ja mitä. Lentopallotyyliin ihmeteltiin kunnes tuli Rosa(?) ja oli tehdä häkin, vaan sillä kertaa vielä pomppi kiekko meille.

Merkkausvirheitä ja paniikinomaista kohellusta.

Jatkossa Riksmanista jos ja kun pelaa Tepsiä vastaan. Tarkkana ollaan.
 
K

kangaroo

Re: Johannes

Viestin lähetti JHag
Suhonen on todella paljastunut aika aseettomaksi erikoistilanteissa. Miten se on mahdollista tuolla kokemuksella? Eilen ennen jatkoaikaa HIFKin pelaajat lepäilivät ja Suhonen seisoskeli taustalla provosoimatta joukkuetta mitenkään. Samaan aikaan Raivo Summanen viuhtoi jenginsä keskellä tuulimyllyn tavoin.

Muistan eräänkin kerran Apen jokeriajoilta joskus syksyllä -93, kun hän pelin ratkaisuhetkillä seisoi tuppisuuna selin pelaajiin ja solmi välillä kengännauhojaan. Sanohan JHag viime pelit nähneenä, onko Suhosen pelinjohtaminen todella edelleen yhtä passiivista ? Ehkä tämä liittyy hänen filosofiaansa, että pelaajat ovat fiksuja ihmisiä ja tietävät käskemättäkin mitä tehdä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Re: JOKERIT!

Viestin lähetti jokerimies

Niin, siinähän tais käydä just silleen että Sakke repes nauramaan hysteerisesti ku näki että I. Mikkola vetää kohta hurrrrrjan lämärin, ja ei näin ollen pystynyt torjumaan Mikkolan kauheata "kanuunaa". :D
Ja toiseksi, ketä minun pitäisi kiittää Jokereiden ylivoima-maalista? Jukkaa, Pekkaa vaiko Seppoa? :D

Täytyy vaan sanoo että veit jalat suustani
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eikös Ape heittänyt Sportmagasinetissa kommentteja tyyliin"Jääkiekon yksi ulottuvuus on pelata paremmin kuin vastustaja", "Tällä hetkellä meidän on voitettava enemmän otteluja kuin hävittävä". Olisi voinut vielä lisätä "maapallo on pyöreä" tai "karhut paskantavat metsässä".
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti Pete 62
Eikös Ape heittänyt Sportmagasinetissa kommentteja tyyliin"Jääkiekon yksi ulottuvuus on pelata paremmin kuin vastustaja", "Tällä hetkellä meidän on voitettava enemmän otteluja kuin hävittävä". Olisi voinut vielä lisätä "maapallo on pyöreä" tai "karhut paskantavat metsässä".

Mikäs kommentti tämäkin nyt on???

Mitä järkeä on heitellä hienoja filosofioita jääkiekosta, kun kuitenkin kyseessä on niin yksinkertainen peli?!?!? Onko Alpo nyt tyhmä, kun ei lähtenyt puhumaan paskaa, vaan sanoi suoraan sen, mistä oikein jääkiekosta on kysymys???

Tyhmiin kysymyksiin voi mielestäni vastata tyhmillä vastauksilla. Näinhän Ape tekikin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Johannes

Viestin lähetti kangaroo


Muistan eräänkin kerran Apen jokeriajoilta joskus syksyllä -93, kun hän pelin ratkaisuhetkillä seisoi tuppisuuna selin pelaajiin ja solmi välillä kengännauhojaan. Sanohan JHag viime pelit nähneenä, onko Suhosen pelinjohtaminen todella edelleen yhtä passiivista ? Ehkä tämä liittyy hänen filosofiaansa, että pelaajat ovat fiksuja ihmisiä ja tietävät käskemättäkin mitä tehdä.

-Minun on kyllä kysyttäessä annettava pinnoja Suhoselle. Mies on Mälkiään verrattuna suorastaan eloisa, Blomqvistista puhumattakaan. Me A7:ssa oltiin usein varmoja, että Blomqvist oli baarissa matsien ajan ja aitioon kannettiin 1/1 -kokoinen pahvinen Blomqvist-standy.
Suhonen selkeästi johtaa peliä matsin aikana, siitä ei ole epäilystäkään: seuraa tapahtumia reaali- tai etuajassa, huutaa ohjeita, kommentoi pelaajille, aina useammalle yhtäaikaa, muuten. Tässä hän poikkeaa esim. Kuulasta, jolla oli asiaa aina yhdelle pelaajalle kerrallaan. Useimmiten Calounille.
Suhosen filosofia lienee se, että erikoistilanteet on puitu jo etukäteen. Tätä Darryl Sutter -systeemiä voidaan pitää hyvänäkin - kunhan se tuo tulosta. Vaikea sanoa vielä, eilen oli ensimmäinen kerta, jolloin olin totaalisesti eri mieltä Suhosen kanssa ja tietenkin hänen koko jatkoajan toimintansa näytti silloin tiettyjen lasien läpi passiiviselta.
Eri valmentajilla on erilaiset vahvat ja heikot alueet. Yksi asia, mitä olen aina arvostanut Erkassa ja Jortikassa, on se harvinainen taito, että äijät osaavat (ei aina) muuttaa pelisysteemiä kesken ottelun - ts. reagoida reaaliajassa. Tamikin ainakin ennen osasi tämän, silloin kun Tami-show ei vielä ollut pääasia..Se on suomalaisella mentaliteetilla (myös pelaajien) todella vaikeaa. Suhoselta odotan ihan jo maailmalla olon perusteella osaamista tässä lajissa...mutta ei ole vielä merkkejä tästä näkynyt. Kuhta ja Kölli tahkoavat kuin puujumalat alusta loppuun, noin niinkuin pienenä esimerkkinä.
Mutta Suhonen on ollut niin lyhyen aikaa kehissä, että on aivan liian aikaista vetää vielä mitään johtopäätöksiä. Suhosen aikana HIFK on kuitenkin pelannut ihan ok-tasoisella piste/matsi keskiarvolla ja se on hyvä homma. HIFKillä ei olisi mitään hätää pleijareiden suhteen, jos koko kausi olisi ollut tällaista...kiitokset myös onnistuneille hankinnoille.

Raivo Summanen sai meikäläiseltä eilen ison sulan hattuunsa juuri tästä ottelun keskellä tapahtuneesta pelin lukemisesta ja tulkitsemisesta - Lehtonen pois juuri oikealla hetkellä eikä suomalaistyyliin "seuraavalla tauolla" tai "seuraavasta maalista".

Riksmanille ihan samat kriteerit kuin Sakellekin, tottakai. En minä mikään Riksman-fani ole, paljon mieluummin katselisin Thomasia HIFKin maalin suulla. Mutta Riksmanin aikana HIFK on saanut paremmin pisteitä kuin Saken ja peli on ollut varmempaa...jotain pientä kertoo sekin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ei se JHag näköjään periksi anna noiden maalivahtien kanssa. Taidat olla Pohjanmaalta, tai muuten vaan jääräpäinen.

Tällä kaudella IFKoon maalivahtipeli on kokonaisuudessaan ollut ailahtelevaa, niin kuin koko joukkueen peli. Alkukaudesta vannottiin Strömbergin Mikon nimeen, sitten myöhemmin Juuso Riksmanin. Ja Sakke toivotettiin alimpaan aina varmuuden vuoksi.

Strömberg pelasi muutaman hyvän pelin, muutaman ei niin hyvän. Juusokin aloitti hyvin, mutta juuri kokemuksen puute saa aikaan isot vaihtelut suorituksissa. Vaikka Sakke on kääpiö ja termospullo ja vaikka mitä muuta, niin ainakin joukkue tietää mitä on tulossa, eli 1-2 "helppoa" ja vastaavasti paljon hienoja torjuntoja. Ja kansa saa nauttia häikäisevästä mailapelistä hiukset pystyssä.

Edelleen olen vain sitä mieltä, että IFKoon maalivahtipeli on ollut linjassa koko kauden suorituksiin. En usko kovinkaan moneen lisäpisteeseen vaikka siellä olisi ollut kuka muu hyvänsä. (vrt. Myllyksen alkukausi) Toki toivoisin parempaa maalivahtipeliä, mutta myös kokonaisuudessaan parempaa peliä.

Apen peluuttamisessa ja peluuttamatta jättämisessä näyttäisi olevan yhtenä päällimmäisistä asioista eräänlainen varmuuden maksimointi, jos se nyt tuolla materiaalilla on mahdollista. Isoimmat koheltajat ja omalla joukkueelle jäähyilyillään "vaaralliset pelaajat" odottavat kunnes saadaan lisää pojoja.

Se, onko se oikein eli väärin, ja saadaanko sillä tyylillä pinnoja riittävästi (=ei) onkin taas jo aivan toinen juttu. Kuten JHag, jo sanoitkin, muutos tehtiin liian myöhään.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maalivahdeista

Kyllä sakke on pelannut vähintäänkin tyydyttävästi. On totta että Riksman on hieman parempi ( ennen kaikkea varmempi ) mutta en kyllä tällä kaudella montaa peliä tiedä jossa oltais kääpiöön kaaduttu. Ainoana tulee mieleen se Kärppä tappio jatkoajalla. Sen sijaan on Riksmankin hävinnyt pari ottelua. Mm. 3-2 vierastappiossa Rinkelinmäellä ne kaikki HPK:n maalit menivät suht koht helposti. Ja sitten se 0-7 saipa peli. Eivät ne Riksmanin maaleja ollu mutta oli kyllä kaikkea muuta kuin voittava maalivahti. Olen kuitenkin sitä mieltä että Riksmanissa on ainesta, ja toivoisinkin että ensi kaudella kääpiö olis MV-valmentaja, Riksman kakkonen ja ykköseksi hankittaisiin joku huippu moke. Strömbergiin en luota pätkääkään, vaikka on pelannut muutaman hyvän pelin, niin jostain syystä ei ole yhtään vakuuttanut. On päästänyt monta helppoa maalia. Yläkulmat erityisen heikko kohta.

Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen Apeen sillä kyllä peli on muuttunut iloisemmaksi ja turha passiivisuus on jäänyt pois. Myöskin vaihtoaitioon on tullut elämää. Enää ei tarvitse katsoa kooma- jönnin ja Bin Kaarelan flegmaattisuutta aitiossa. Muistelen kauhulla edelleen viime kautta kun mykkä ja kaakku olivat valmentajina kuulapään eroittamisen jälkeen. Ape ei myöskään ole turhia hienostellut kuten tuosta Sportmagasinetissa kävi ilmi. Antoi yksinkertaiset vastaukset.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aaaaaarghhh! Pohjanmaalta, minäkö? Viimeksi mua haukuttiin ääristadilaiseksi ja totuus on se, että ESBO är min hemstad och också födelseort. Sen verran pohjanmaata kyllä on veressä, että mutsin ruåtsinkielinen umpihullu suku on sieltäpäin....

....mutta asiaan. Liikuttavan yksimielisiähän me kaikki näköjään ollaan. Ykkösvahtia kaivataan, Juuso nähdään potentiaalina kakkosena ja Sakelle toivotaan hyviä eläke/valmentajapäiviä.

Ja toki Riksmankin on hävinnyt, raakilehan poika vasta on, mutta lupaavan tuntuinen. Ja näistä kahdesta öh...tasalaatuisempi.

Siitä olen kyllä eri mieltä -ja aika vahvastikin- että meillä ei olisi yhtään enempää pisteitä, jos meillä olisi ollut huippuveskari. Myllyskin on ailahdellut, mutta jos meillä olisi torjunut Draper tai Thomas tämän kädettömän sonnilauman takana, niin olisi meillä kyllä, rohkenen väittää, 6-10 pistettä enemmän ainakin. Siinä täytyy ottaa huomioon sellainenkin asia, että kun veskari on oikeasti muuri-tasoa, vapautuu kenttäpelaajienkin peli ja niitä maalejakin tehdään enemmän. Kimmo Kisuli Kuhta on hyvä esimerkki tästä. Aina kun joukkueessa on muut ykkösvastuunkantajat, hyökkääjät tai puolustus/veskari, Kuhta on luotettava 20 maalin nakuttaja. Nyt, kun pitäisi ottaa itse se viitta ja rykäistä 30 byyriä, niin saadaankin noin 4 maalia. Hyvä, pomminvarma veskari on usein sellainen tekijä, joka ihan tilastojenkin mukaan lisää myös hyökkäyspään Kuhta/Kölli -tyyppisen rykmentin menestystä.

Pomminvarma ykkösveska onkin yleensä ensimmäisenä ostoslistalla, kun aletaan kasaamaan ns. huippujoukkuetta. Näin ei ole tehty meillä, mutta malttia! Ensi kaudeksi on luvassa parannusta tälle sektorille. Näin kerrotaan.

PS.
Luotettavat lähteet Oulusta kertovat, että Thomas on löytänyt huippukunnon - ja kuinka ollakaan - Kärpät ovat alkaneet kääntää voitokseen juuri niitä nihkeitä, tiukkoja matseja.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JHag

Timpan haluaisin takaisin, mutta kyllä Draper on kaikkea muuta kuin luotettava ykkösveskari heikommalle joukkueelle. Nähtiinhän se jo miten kävi viime vuonna Bluesissa. Draper tarvitsee hyvän puollustuksen eteensä, sillon hän pelaa hyvin. HIFK:lle hän ei olisi torjunut yhtään enempää pisteitä kun Sakkekaan. Päinvastoin.
 

Durable

Jäsen
Lindfors on kyllä hyvä kakkosmaalivahti, mutta ei siitä ykkösveskaks oo..ainakaan mun mielestä.Ymmärrän kyllä HIFK-fanien tuskastumisen kääpiön otteisiin. Kääpiö pystyy tukemaan nuoria maalivahteja. Esim. viime kaudella Ahonen ja ehkä ens kaudella Riksman.Ellei kääpiö siirry pelkästään valmennushommiin.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag saat syntisi anteex.....esbo selittää kaiken :D :D
Mutta ens kaudeksi hommataa Thomas meille ja Sakke valmentaa siitä voittavan veskarin:D
Juusosta tulee sitten kakkos veskari ja me voitetaan .....ainakin narrit.....edes kerran please!!!!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hain linjoilla tuossa Draper-jutussa. Yleensäkin Bluesin puolustuksen kanssa tuntuu maalivahdeilla olevan orientoitumisongelmia.

Draper oli viime kaudella täysin hukassa ja kävi usein tosi kuumana, kun puolustus sähläsi kerran toisensa jälkeen. Nyt kun on Tapparan tiivis puolustus edessä, ei Draperin sakkemaiset hasardit mailan kanssa ole aiheuttaneet niin paljon tuhoa. Ei kai Sasu Hovin nollapelit pelkästään voittavan maalivahdin ansiota ollut.

Pohjalainen verenperintö on vahvaa...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tää menee nyt vähän off-topic, mutta Draperista sen verran, että Blues-dyykkauksen taustalla oli paljon muitakin asioita. Draper ja TT eivät tulleet toimeen ollenkaan ja muutenkin Draperin ja Bluesin välillä oli kivuliaita rahaan ja muuhun jokapäiväiseen elämään liittyviä kiistoja koko ajan. Molemmat osapuolet inhosivat toisiaan ja myös osoittivat sen toisilleen. Draper ei mm. osallistunut niihin Bluesin kuntotreeneihin -niihin, joissa näin Hedbergin huiman penkkikunnon- hänelle ei itse asiassa edes tehty lihastreeniohjelmaa. Mies oli todellinen outsider monen onnettoman yhteensattuman summana. Nyt hän on myös paremman pakiston takana, mutta henkisestikin ihan eri tilassa kuin viime talvena, jolloin hän lähinnä muistutti Mike Tysonin ihmissuhdekoulun läpikäynyttä mallioppilasta.

Tim Thomas ja Kärppien puolustus, joka ei ole juurikaan parempi kuin HIFKin, siinä kuitenkin toimiva yhdeistelmä. Ja nyt oululaiset laittaa sata viestiä että onhan meillä...Mutta niinkuin joku kirjoittikin jossain HIFK-ketjussa, HIFKin puolustus on kelpo liigatasoa: Z, RP ovat hyviä Kantor, Eskelinen ihan liigatasoa, Ahma joskus, samoin Pauli. Ongelmamme lepäävät hyökkäyspäässä.

edt: typoja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös