HIFK-Jokerit, 19.3 Helsingin jäähalli

  • 21 011
  • 222

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti McJugi
voisi pari tappelua ottaa ja jonkun voisi ajella kylmäksi. Peltosen ehkä, mutta ei kannata, koska mies on luultavasti tulossa meille takaisin. Aalto voisi olla mukava kohde..

Kun ottaa 4-0 turpaan, niin halut voivat olla korkealla. Jos Jokerit on näillä voitoilla pilannut HIFK:in haaveet niin mikä ettei. Sen verran tärkeä pelaaja on Aalto kuitenkin ollut että Peltosen paluusta HIFK paitaan ei vielä kannata suunitella...=/ (edit)
 
Viimeksi muokattu:

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinhän tässä on käymässä, kuten aiemmin kirjoittelin. Siis, että vain IFK:n kannattajat voivat edes nähdä unta IFK:n tiputtavan Jokerit. Silloin ainakin muutama tuntui pitävän sitä jopa todennäköisenä. Onneksi mieli on jo muuttunut.

On kuitenkin mahdollista, että IFK pesee Jokerit juuri tässä ottelussa. Tämä Kuhta-Pärssinen-Kauppila-Kantor-Z -joukkio kyllä osaa pyörittää hyvin ja ylivoimaa jopa vaarallisen hyvin. Ja onhan IFK kuitenkin ollut kaikissa aiemmissa otteluissa pelissä mukana aika pitkällekin. Ei Jokerit totaalisen ylivoimainen ole ollut, mutta kuitenkin tasaisesti parempi - kaikissa peleissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
4-0 ja goodbye

..mutta kun saisi edes elämyksellisen viimeisen ottelun. Minä en erityisemmin toivo, että joku polvitaklaa Antti "A-kupin posket" Aallon, mutta en kauheasti protestoisi, jos joku taklaisi sen puhtaasti pilliruokintaan. Muita jokeripelaajia vastaan minulla ei ole mitään ja Aallonkin vastenmielisyyteen liittyy ainoastaan se, että hän on Antti Aalto. Koskaan en ole voinut tätä kaveria sietää. Turku saa pitää omansa vastikkeettomana lahjana.

Mitäs jos Ilpolle pistettäisiin huomenna verokortti handuun ja sanottaisiin, että käypä katsomassa olisiko Forssassa jotain kivaa antikvariaattia myytävänä ja kutsuttaisiin aitioon jälleen kerran itse viileys eli The Pena?? Kyllä kelpaisi minulle ja varmasti näkisimme Hucko - Nielikäinen - Kautonen -ketjun vastineen. Itse suunnittelimme Korakin kanssa tällaista taitovitjaa; RP Lehtonen - Vopat - Treille.

No, fantasiahokiahan tuo oli. Mutta aika kivaa sellaista.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Toivottavasti rimpuilu loppuu, lauantaina ainakin minun mieleeni alkoi kyllä tappio jo saapumaan. Ei jaksaisi enää jääkiekkoa. Olo on kuin olisi tentissä, jossa olisi lukenut hyvin, mutta ei silti tietäisi tarpeeksi. Yritys hyvä, toteutus huono.

Maanantaina ratkeaa Porin Jazzien uuden toimarin nimi. Toivotaan Suhosta sinne.

EDIT: No ehkä hieman jääkiekkoa kuitenkin, IFK-narrit on nimittäin vastakkain A-junnujen finaaleissa.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Tsemii Hifki!!!!!!

Älkää lopettako taistelua ja antako narrien päästä helpolla.
Vähän rähinää kehiin...

Niin ja nousittehan te vuonna 1983, vaikka silloinkin olitte veitsi kurkulla kahen matsin jälkeen...ja jossei muuten niin sitten silmät kiinni rystyllä siniviivan vasemmasta nurkasta!!!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Eiköhän se ole aika päästää pikkumirrit pahasta.

Hienoa, että uhoa tuntuu vielä muutamilla löytyvän. Enää pitäisi tietää ketä siellä pitäisi pelätä? Vopatia? Se on kai se sama hemmo, jota on ajeltu ja hiillostettu kauden jokaisessa paikallismatsissa - kovin näyttää pelottavan.
Nyttemminhän kaveri ei keskitykään enää kuin filmailuun.

Mites muuten Seniorita kun tuossa syksyllä sanoit, että Sinun joukkueessasi ei ole moisille pelaajatyypeille sijaa - eikä niitä tietysti siellä pelaakaan, eihän? Ihan vaan sillä, että onko nyt tullu vedettyä rotsia pikkuisen ympäri kun on katellut Vopatin ja Pärssisen dyykkailua ja makaamista, vai miten on?

Onko joukkueessasi sijaa tämäntyyppisille pelaajille?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike

Mites muuten Seniorita kun tuossa syksyllä sanoit, että Sinun joukkueessasi ei ole moisille pelaajatyypeille sijaa - eikä niitä tietysti siellä pelaakaan, eihän? Ihan vaan sillä, että onko nyt tullu vedettyä rotsia pikkuisen ympäri kun on katellut Vopatin ja Pärssisen dyykkailua ja makaamista, vai miten on?

Onko joukkueessasi sijaa tämäntyyppisille pelaajille?


En ollut perjantaina katsomassa peliä, joten en osaa Vopatin dyykkailuja juuri kommentoida. Ei se, että pelaaja pelaa IFKssa, muuta mun käsityksiä dyykkailusta ja jäällä makoilusta. Minusta ne eivät yksinkertaisesti kuulu kiekkoon. Syöpä tuntuu leviävän liigakiekkoon, johon tosin on pesiytynyt paljon muitakin negatiivisia lieveilmiöitä entistä pahemmin.

Vopatin -käsijarrut päällä- kiekkoon, jota on viime aikoina näkynyt valitettavan paljon, luulen syyllisten löytyvän toisaalta. Tosin toive elää eroonpääsystä. Venaan sormet kännykän nappuloilla saadakseni asiaan vahvistuksen.

Mitä tulee tohon 'Seniorita' hassunhauskaan sanaleikkiin, luulin aina, että Sulla riittää rekyyli ja huumori parempaan. Aika lattea ja teini. Tosin hauska, jos tykkää.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Siis ei ole sijaa Pärssiselle ja Vopatille vai on sijaa?

Vähän meni kiertelyksi tuo vastauksesi. Jos esitän asian näin:
Vastaa edes Sinulle esitettyyn kysymykseen. Muuten höpötyksesi on jonninjoutavaa länkytystä, jolle kuuluu antaa sen ansaitsema arvo. Mikä siinä vastaamisessa maksaa?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Taitaa olla kokonaisuutena jo aika selkeää kauraa tämä ottelupari. IFK on taistellut joka pelissä ihan kelvollisella tavalla, mutta kun paukut on loppu, niin revi siitä sitten. Itse asiassa meidän A-junnutiimi muutamalla yli-ikäisellä vahvistettuna on parjännyt olosuhteet huomioon ottaen (Ape) oikeinkin hyvin. Kuten joku jo totesikin, Jokerit ei ole ollut yhdessäkään pelissä vielä niin ylivvoimainen, että olisi pyörittänyt aivan täysin. Meidänkin pojilla on paikkansa olleet. Mutta kun pakka ei ole kasassa, niin ei.

Eniten ihmetyttää, edelleen, näiden teininarrien tyyli kirjoitella tänne suht paskaa tekstiä onelinereineen ja joka jutussa toistuvine lapsellisine vittuiluyrityksineen. Aiemmin tuollaisista on aika usein rapsahtanut penalttia, liekö sitten tuomarien linja täälläkin muuttunut pleijaripeleihin? Eipä tietysti omakaan tekstin tuotto ole sattuneesta syystä viime aikoina ollut hääppöistä, mutta siksipä olen pääosin ollutkin hiljaa.

Mutta peliin. Kun nyt kuitenkin on tod.näk. tämän kauden pelit liipasimella, niin siinä mielessä olen samaa mieltä monen muun IFK- fanin kanssa, että hieman parempi mieli jäisi kaudesta jos edes viimeiseen peliin otettaisiin mukaan se kadonnut mutta muistoissa elävä IFK- henki. Se ei tarkoita Aallon, Viltosen, Niemen tai Lehtosen telomista lasarettiin, ei. Se tarkoittaa yksinkertaisesti peräksiantamattomuutta missään tilanteessa, tsemppiä joka tasolla sekä taklauksineen kovaa mutta reilua peliä. Annetaan nyt niin että tukka lähtee (kuvaannollisesti).

Ehkä sitten se peli ei olisikaan kauden viimeinen.

Go IFK Go!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vopatista

Äh, ei tuo Vopatin mollaaminen uppoa millään, keksi parempi kohde, Mike. Meillä on nimittäin mistä valita sillä sektorilla. Vopat on tyypillinen pohjoisamerikkalaisen kiekkokulttuurin mies, joka noudattaa Dave Semenkon ohjetta "you give some, you take some - and you just try to give more than you take". Oikeasti fyysiset pelaajat ovat aina siellä, missä tapahtuu ja heitäkin otetaan hyvin paljon. Se kuuluu kuvioon. Ainoa oikeasti fyysinen pelaaja Jokereissa on Jussi "Jyvvväskyllä" Pesonen, jonka toilauksia kentällä oikeasti diggaan. Ja hyvin usein Pesonenkin on se, joka kerää kamojaan. Eikä valita, kuten ei Vopatkaan. Tissiposki-Aalto on täysin nyrkillä tapettava täi, joka ei osaa lähestyä miessukupuolta kuin takaapäin. Ja entäs Tomek? Taklauksia tehtynä tällä kaudella yhden käden sormilla laskettava määrä. Koko playoffsarjassa Tomek on ollut osallisena yhdessä (1 kpl) taklauksessa. Ottavana osapuolena. Ennen Tomekin oli välillä jäässä itse ja välillä vetämässä jäihin kaveria.

Liiga tarvitsee kaiken tissiposkeilun ja ajokoiralätkän sekaan edes jonkun verran Vopatteja ja Pesosia. Muuten tässä saatanan jääshakissa ei ole enää hiventäkään atakkia.

Vopat ei muuten itse pitänyt Mäen taklausta pahana. Ainoat moitteet mies kohdisti itseensä; olisi pitänyt olla tarkempana! Antaa Ilpon itkeä, tosipelaajat eivät sellaiseen ryhdy.

Juu, filmaaminen on typerää. Ihan sama minkävärinen paita filmaajalla on päällä. Lauantaina myös Mikko Ruutu filmasi.

EDIT: Pärssinen taitaa filmata iloksesi teillä ensi kaudella, Mike. Joroisten Marsukin osaa sen homman.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mike:
''Siis ei ole sijaa Pärssiselle ja Vopatille vai on sijaa?''

Näkemättä edelleenkään sitä perjantain matsia,



on sijaa



molemmilla. Käsitys perustuu

- seurantaan koko kaudelta, mitä on ollut riittävästi. Sinä olet ilmeisesti sitä mieltä, että molemmat ovat ämmiä? Olethan varmaan seurannut asiaa riittävästi.

- kahdelta perjantaina paikalla olleelta, riittävän uskottavalta hemmolta saadusta kertomasta

Pärssisen makoilua en ole erityisemmin huomannut. Sen olen, että miehessä roikutaan jatkuvasti. Seuraas joku kerta, saatat yllättyä. Pikkusikaa sääntöjen rajoilla joskus parikin mailaa kainaloissa. Mies on IFKn pärjäämisen kannalta avainpelaaja ja oli usein merkattu mies myös kypärällään.

''Vähän meni kiertelyksi tuo vastauksesi. Jos esitän asian näin:
Vastaa edes Sinulle esitettyyn kysymykseen. Muuten höpötyksesi on jonninjoutavaa länkytystä, jolle kuuluu antaa sen ansaitsema arvo. Mikä siinä vastaamisessa maksaa?''

Keskitkö ihan itse? Sinänsä mulle on melko yhdentekevää, mitä Sä mun kirjoittelusta ajattelet. Miks se muuten ylipäätään kiinnostaa Sua?

Jos A Aallon arvosteluni sai Sut kirjoittamaan, niin kysytään vastakysymys. Pidätkö Aallon 'peliä' vertailukelpoisena Vopatiin ja Pärssiseen? Arvostan mahdollista rehellistä vastausta? Mieti vastausta rauhassa, sillä lupaan, että jos vastaat jotakin viidentoista minuutin sisällä, en tule hihkumaan -mikä siinä maksaa- tyyppisesti. Mike, olinko riittävän nopea, jotta saan elää puolestasi? Joku rikkonut Sun neppiksen?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior

Keskitkö ihan itse? Sinänsä mulle on melko yhdentekevää, mitä Sä mun kirjoittelusta ajattelet. Miks se muuten ylipäätään kiinnostaa Sua?

Ei millään pahalla, mutta sitä saa mitä tilaa. Jos ei pysty seisomaan aiempien kirjoitustensa takana, voisi olla hyvä pystyä myöntämään olleensa väärässä, eikö ? Henkilökohtaisesti olen ihaillut esim. Roman Vopatia jo siitä lähtien, kun Pelicanseihin aikanaan tuli, eli en kuulu joukkoon jonka mielestä miehestä tuli kova kun siirtyi aikanaan Ilveksestä HIFK:hon ja siksi minua ihmetytti suuresti hänen esittämänsä otteet sekä perjantaina että lauantaina. Toisaalta näissä peleissä yksikin vastustajalle kalastettu jäähy voi olla ratkaiseva.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags:
''Ei millään pahalla, mutta sitä saa mitä tilaa.''

En ole huomannut jättäneeni tilausta, mutta jos siltä tuntuu, niin ok.

''Jos ei pysty seisomaan aiempien kirjoitustensa takana, voisi olla hyvä pystyä myöntämään olleensa väärässä, eikö ?''

Mulla ei ole mitään tuskaa pysyä aiemmin kirjoittamani alla. Osaan jopa tunnustaa, jos olen väärässä.

''Henkilökohtaisesti olen ihaillut esim. Roman Vopatia jo siitä lähtien, kun Pelicanseihin aikanaan tuli, eli en kuulu joukkoon jonka mielestä miehestä tuli kova kun siirtyi aikanaan Ilveksestä HIFK:hon ja siksi minua ihmetytti suuresti hänen esittämänsä otteet sekä perjantaina että lauantaina.''

Mulla muuten taisi mennä päivät sekaisin. Olin perjantain IFK-Jok -matsissa, mutten lauantain Jok-IFK -matsissa. Korjattakoon. Lauantaita en siten kommentoi muutoin, kun aiemmin.

''Toisaalta näissä peleissä yksikin vastustajalle kalastettu jäähy voi olla ratkaiseva.''

Helvettiin sellaiset ratkaisut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Gags
Toisaalta näissä peleissä yksikin vastustajalle kalastettu jäähy voi olla ratkaiseva.

Tuo on totta. Mutta filmaamisesta voin käsi sydämellä ja itsekin pelanneena todeta, että se näyttää joskus katsomoon pahemmalta kuin oikeasti onkaan. Kaikki kaatumiset taklausten, oikeiden tai väärien, seurauksena eivät ole filmiä. Vaikka lökäpöksyiset, kaljaa särpivät veltot taikinakasat katsomossa näin aina uskovatkin. Eikä pelaajan kovuus (Vopat, Pesonen, Mäkiaho) tarkoita sitä, etteivätkö fysiikan lait koske myös näitä pelaajia. Kun niitti osuu, jätkä kaatuu. Oli sitten Nicce tai Mäkkäri. Mäkkäriäkin pidettiin filmaajana, kun hän ajoi suoraan Bergin ojentamaan kyynärpäähän -99 finaaleissa. Matsin jälkeen Berg kävi itse kysymässä Mäkkäriltä, että eihän tullut pahempaa tälliä "kun tuntu niin saatanasti omassakin kädessä".
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Senoir: aika yksiselitteisesti kerroit mielipiteesi filmailusta, kaatuilusta ja onko niitä harrastelevalla pelaajalla sijaa Sinun joukkueessasi, mutta näköjään tarkoititkin ainoastaan muita kun Sinun joukkueesi pelaajia.
Vai oliko tää se juttu joka menee jotenkin silleen, että nähdään mitä halutaan nähdä tjsp., tai sitten se tuuliviiri vallaton hommeli.

Voin vastata myöskin kysymykseesi. En pidä Aallon peliä vertailukelpoisena Vopatin ja Pärssiseen peliin. Kuten tässäkin sarjassa on nähty, niin ensinnäkin hän on selkeästi kumpaakin parempi pelaaja ja pysyy myöskin selkeästi paremmin omilla jaloillaan.

Tota neppis-jutskaa mä en hiffannut, mut ei se kai ollutkaan mitään tärkeää?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti JHag

Mutta filmaamisesta voin käsi sydämellä ja itsekin pelanneena todeta, että se näyttää joskus katsomoon pahemmalta kuin oikeasti onkaan.

Juuri näin. Mutta mikään ei näytä pahemmalta kuin pelaaja, joka viskoo teatraalisesti päätään taaksepäin ja pitää kahdella kädellä naamaansa ja kun vastustaja (#27) saa jäähyn, luistelee pelaaja vaihtoaitioon leveä hymy kasvoillaan. Tai makaa jäällä lekuria venaamassa, mutta pelaa ulosajoa seuranneessa ylivoimassa. Tästä oli kysymys Vopatin kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Gags
Juuri näin. Mutta mikään ei näytä pahemmalta kuin pelaaja, joka viskoo teatraalisesti päätään taaksepäin ja pitää kahdella kädellä naamaansa ja kun vastustaja (#27) saa jäähyn, luistelee pelaaja vaihtoaitioon leveä hymy kasvoillaan. Tästä oli kysymys Vopatin kohdalla.

Jos näin oli, niin virhe on tuomarin. Mäkelä olisi roiskaissut tyynesti kakkosen Vopatillekin. Mutta eikös se ollut juuri Mikko Ruutu, joka putosi teatraalisesti Vopatin taklauksesta kulmassa ja nousi nanosekunnissa, kun kuuli, että Vopat sai jäähyn "laitataklauksesta". Erikoinen tuomio, sillä taklaus tapahtui kyllä laidan vieressä, mutta oli avojääpommi.

Minun mielestäni Vopatin kaltaiset ammattimiehet osaavat käyttää hyväkseen epävarmat tuomarit juuri näissä matseissa. Samaa tekee tissiposki-Aaltokin, jonka pitäminen Vopatia / Pärää parempana pelaajana on kyllä aikamoista huumoria :) . Mitä luulette vaikkapa fanien valitsevan, jos heiltä kysyttäisiin, että ottaisitteko ennemmin Vopatin vai Aallon? Pärän vai Aallon? Aalto on kaiken lisäksi karjalainen, joka muutti vapaaehtoisesti Turkuun, sairas yksilö siis. Anaheimissa Aalto tunnettiin legendaarisena itkijänä. Anaheimin valmentaja ei jaksanut loppuaikoina vastata Aallon puheluihin, kun Antti-poika mankui jääaikaa. Anaheimin fanisaitilla myytiin Anttti Aallon pelipaitaa seuraavalla takuulla "Ei varmasti yhtään hikipisaraa, paita on aito"
Onkohan teillä ikävä tissiposkea ensi kaudella, kun hän palaa henkiseen kotiinsa Turkuun? Noh, Pärän filmeistä saatte nauttia ensi kaudella entistäkin enemmän.

PS.
Jussi Pesonen HIFKiin! Olen tosissani, toimintaa Pena.

EDIT: Nähdäänkö tiistaina Tomek Valtosen ensimmäinen taklaus tässä playoffsarjassa?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei siinä mitään.

Pahalta näyttää ja jos tiistainakin alkaa näyttää siltä, että tulee dunkkuun, niin Alpo + muut turhuudet vittuun sieltä penkin takaa ja show pystyyn. Vähintään Aalto pihalle. Se pelastaisi tästä kaudesta vielä senkin vähän mitä pelastettavissa on.

Bury those cock-roaches.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori jos puudutamme topicin reunoilla, mutta hyvä, kun tulee selväksi.

Mike:
''Senoir: aika yksiselitteisesti kerroit mielipiteesi filmailusta, kaatuilusta ja onko niitä harrastelevalla pelaajalla sijaa Sinun joukkueessasi, mutta näköjään tarkoititkin ainoastaan muita kun Sinun joukkueesi pelaajia.''

En minä (omine laseineni) näe Pärssistä enkä Vopatia filmaajina noin vähänkään pidemmällä sihdillä. Lupaan, että olen seurannut hemmoja suht tarkkaan. Jos nyt sitten kävi niin, että monien mielestä Vopat ämmäili lauantaina, niin se ei vielä tarkoita sitä, että se olisi tapa. Jos tulee, niin helvettiin.
Muista tsekata joskus se Pärssisessäroikkuminen.

''Vai oliko tää se juttu joka menee jotenkin silleen, että nähdään mitä halutaan nähdä tjsp., tai sitten se tuuliviiri vallaton hommeli.''

Tottahan meillä lasit kaikilla on. Saat pitää tuuliviirinä, jos tuntuu. Mä pidän periaatteeni, jotka sallivat erehtymiset. Jatkettua rikosta ne eivät salli.

''Voin vastata myöskin kysymykseesi. En pidä Aallon peliä vertailukelpoisena Vopatin ja Pärssiseen peliin. Kuten tässäkin sarjassa on nähty, niin ensinnäkin hän on selkeästi kumpaakin parempi pelaaja ja pysyy myöskin selkeästi paremmin omilla jaloillaan.''

Asia selvä. A Aalto taitaa muuten olla yksi ainoista pelaajista, joita en halua nähdä siinä IFKssani. Multa puuttuu selvästi 'hyväksy Aalto' -solu päästä. Pelillä en muuten tarkoittanut peliä, vaan ''peliä''. Sitä, mitä tapahtuu myös vihellysten jälkeen, kun suu käy aina jostakin. ''Pelillä'' tarkoitan myös Aallon 'miehekästä' Vopatin selkään ajoa vihellyksen jälkeen, oliksenyt tokassa vai ekassa pelissä, muistanet. Pitäkää vaan Aaltonne, pysyn paremmin hengissä, kun pelaa siellä.

''Tota neppis-jutskaa mä en hiffannut, mut ei se kai ollutkaan mitään tärkeää?''

Ei ollut tärkeää. Ihmettelin lähinnä Sun huonotuulisuuttasi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Roman Vopatista

Jotta ei koko totuus Vopatista unohtuisi tuon onnettoman eilisen filmin seurauksena, niin pistetään vähän muutakin. Toisessa finaalissa Vopat olisi päässyt hyvin taklaamaan Peltosta, Jalkasta ja oisko ollut Mikkolaa, mutta tyytyi vain lähinnä tönäisemään jälkimmäistä. Sen sijaan Malmivaaraa, Aaltoa ja Pesosta Vopat selvästi haki. Eli vanhan NHL:n mukainen reilu peli, jossa varoi selvästi pienempäänsä sekä vastustajan tähtipelaajaa. Samoin kun Malmivaara ajoi Vopatin vasten laitaa, Vopat odotti rauhassa laidan ja Malmivaaran puristuksessa tilanteen selviämistä. Sä saist mut tällä kertaa, mä haen sut ensi kerralla - oli tavallaan viesti. Näiden päälle sitten kaikissa peleissa kovaa tsemppiä ja yritystä. Siksi kirjoitinkin eilen, että muuten erinomaisesti pelannut Vopat teki vähän oudon jutskan. Ehkä se oli turhautumista, ehkä osin lievää loukkaantumistakin. Ehkä jopa ohjeistusta - tiedä sitten. Mutta ei kuitenkaan oikein. Eikä missään nimessä Vopatin tapaista.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti JHag
Samaa tekee tissiposki-Aaltokin, jonka pitäminen Vopatia / Pärää parempana pelaajana on kyllä aikamoista huumoria :) .

Voi ollakin. Punaisilla laseilla. Jonkun Pärssisen vertaaminen Aaltoon on aikamoista huumoria sekin. Toinen on ollut ja tulee aina olemaan viimeisen päälle isojen pelien mies, toinen on vain suht.koht näppärä neppailija joka ei tee tosipaikassa ikinä mitään.

Vopatia Aalto vie vieläkin selvemmin. Roman on nyrkkeilyä lukuunottamatta selkeästi huonompi kaikessa.


Viestin lähetti JHag
Mitä luulette vaikkapa fanien valitsevan, jos heiltä kysyttäisiin, että ottaisitteko ennemmin Vopatin vai Aallon? Pärän vai Aallon?

Ei epäilystäkään. En toki ihmettele, jos teidän faninne valitsisivat toisin.

Viestin lähetti JHag
Aalto on kaiken lisäksi karjalainen, joka muutti vapaaehtoisesti Turkuun, sairas yksilö siis.

Tuota karjalaisuuttakin pidän meriittinä tuossa porukassa.
Parempi karjalainen, kun turkulainen tai mustalainen.

Viestin lähetti JHag
Anaheimissa Aalto tunnettiin legendaarisena itkijänä.

k


Viestin lähetti JHag
Onkohan teillä ikävä tissiposkea ensi kaudella, kun hän palaa henkiseen kotiinsa Turkuun? Noh, Pärän filmeistä saatte nauttia ensi kaudella entistäkin enemmän.

Saletisti on ikävä. Joukkueen toiseksi parasta hyökkääjää ei oikein voi olla ikävöimättä.
Pärän ensi kauden filmailupaikka ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti JHag

PS.
Jussi Pesonen HIFKiin! Olen tosissani, toimintaa Pena.

Juu ei. Ei edes vaihtarina Vopatista.

Kyllähän nämä perinteisesti menee katsojan lasien mukaan, oma kaveri ammattimaisesti vie kokematonta dumaria ja vastustaja itkee ja filmaa. Minä en ole sanaakaan tämän keskustelun aikana sanonut Antti Aallosta, eikä ole myöskään tarvetta lähteä joukkuekavereiden tai fanien arvioita esim. Pärssisestä kaivamaan hänen ns. NHL-ajaltaan. Mutta kuten muistaakseni aiemmassa yhteydessä sanoit, rankkaat itse Pärän Villen edelle, joten ei ihme että hänet ennen Aaltoakin valitsisit.

Palautan kuitenkin mieleen, että henkilökohtaisesti rankkaan Vopatin todella korkealle, taitaa tässä keskustelussa ensimmäistä kertaa tulleen kritiikkiä hänen suuntaansa. Mainio kaveri, tervetuloa meille, kun ei HIFK:n ensikauden tähtisikermään mahdu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Antti Aallosta

Antti Aalto oli viime kauden playoffeissa Jokereiden ja SM-liigan tehokkain pelaaja syötöissä (8) mitattuna yhdessä Tom Koiviston kanssa. Antti oli Jokereiden sisäisen pistepörssin neljäs lukemin 1+8. Hänen edellään olivat vain Machulda, Koivisto ja Banham. Kuten ollaan nähty, kuluvan kauden playoffit avattiin samaan malliin. Kyllä totuus on vain se, että Aalto on suurten pelin ratkaisija, jonka tehot tulevat esille pelin tärkeyden kasvaessa. Ja tällaisia pelaajia on Suomessa todella vähän - va mitä, JHag?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike

Pärän ensi kauden filmailupaikka ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa.

Älä viitsi iso mies!
Mikä sun ongelma on? Olette menossa vahvasti välieriin ja jaksat vinkua? Sullahan pitäisi olla hyvä fiilis ja ilo ylimmillään? Vai oletko kyrpiintynyt,koska olet joutunut koko kauden katsomaan pakittelua ja varmuuden maksimointia?!
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Itse kokisin, että Pärssinen - Aalto vaihtokauppa olisi todella typerä ja epäonnistunut kauppa Jokereilta. Aalto on huonoista puolistaan huolimatta erittäin hyvä pelaaja ja kuten sanottu, tärkeiden ottelujen mies. Hänellä on erityislaatuinen kyky suojata kiekkoa ja myöskin pelisilmä on mielestäni täysin eri luokkaa kuin Pärssisellä.

Vopatiin ehkä suostuisin Aallon vaihtamaan. En siksi, että hän olisi Anttia parempi pelaaja vaan siksi, että pidän hänen pelityylistään. Pidän siitä vaikka en lainkaan pitänyt eilisestä tempusta. Se laski hänen arvoaan minun silmissäni huomattavan paljon, mutta toiselta kantilta nosti sitä. Hän pelasi tilanteen joukkueelleen ihailtavalla tavalla. Hän ei ilmeisesti välittänyt mahdollisesti menevästä maineestaan vaan pelasi joukkueelleen ylivoiman kun siihen oli tarvetta. Hänen puolestaan harmi, ettei siitä tällä kertaa ollut hyötyä. Ei vaikka mies itse oli "polvi paskana" kentällä kirmaamassa.

Antti saa itkeä niin kauan kun hän on mukana ratkaisemassa näitä otteluja henkilökohtaisella panoksellaan.

Pitäkää Päränne. Ei maistu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös