Morten Halsted
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Ja K-Espoo voitti tänään 2-0 ja Gimmoille revanssin paikka.
Mikä toi naisten akatemia joukkueen pudotuspelikuvio on? "Kaikki pelaa vähän kaikkia vastaan" vai?Naisten puolella hieno kevät tiedossa! Liigan finaalit ja Akatemia liigakarsinnassa. Otteluohjelmat
Hieman olen kenties pettynyt siihen, että KalPa hävisi K-Espoolle, eikä asiaa helpota edes Espoolaisuuteni, tai se että mestaruus vaikuttaa nyt Gimmoille yhä todennäköisemmältä. Olisin olettanut KalPa-finaaleista kovatasoisemmat ja siksi niitä toivonut.
K-Espoo on tehnyt tämän ennenkin. Vuonna 1998 K-Espoo tiputti TPS:n ja vuonna 2011 sekä Ässät että JYPin IFK:n edeltä, kummallakin kerralla helpottaen mestaruuden voittamista.
Hieman olen kenties pettynyt siihen, että KalPa hävisi K-Espoolle, eikä asiaa helpota edes Espoolaisuuteni, tai se että mestaruus vaikuttaa nyt Gimmoille yhä todennäköisemmältä. Olisin olettanut KalPa-finaaleista kovatasoisemmat ja siksi niitä toivonut.
Neljä joukkuetta, Naisten Liigan kaksi viimeistä ja Naisten Mestiksen 1. ja 2.Mikä toi naisten akatemia joukkueen pudotuspelikuvio on? "Kaikki pelaa vähän kaikkia vastaan" vai?
Siis onko Akatemia pelannut jo pudotuspelinsä?Neljä joukkuetta, Naisten Liigan kaksi viimeistä ja Naisten Mestiksen 1. ja 2.
Kaksinkertainen sarja, kerran kotona, kerran vieraissa. Karsintojen kaksi parasta saavuttaa Naisten Liiga-paikan kaudelle 2023-2024, 3. ja 4. Naisten Mestikseen.
Ja jälleen rotsia kiinni.
Se, että Kiekko-Espoo pudotti nimenomaan KalPan kertoo siitä, että kaikki paineet ovat HIFK:lla, mutta pienoinen etu Espoolla. Saivat vääntää tosissaan, siinä missä Gimmojen ei tarvinnut venyä missään kohtaan mihinkään suuntaan ihan kunnolla. Mä en oikeasti pitäisi ihmeenä, jos Kiekko-Espoo lopulta uusisi mestaruuden. En sitä missään nimessä toivo ja halua, tietenkään, mutta ei se suurena yllätyksenäkään tulisi.
Ei ollut pudostuspelejä, koska liitto näin päätti tälle kaudella. Pokaali ja mitalit jakoon runkosarjan perusteella.Siis onko Akatemia pelannut jo pudotuspelinsä?
Ja voiko ja onko Akatemian joukkueella edes halua nousta Liigaan?
Ja jälleen rotsia kiinni.
Se, että Kiekko-Espoo pudotti nimenomaan KalPan kertoo siitä, että kaikki paineet ovat HIFK:lla, mutta pienoinen etu Espoolla. Saivat vääntää tosissaan, siinä missä Gimmojen ei tarvinnut venyä missään kohtaan mihinkään suuntaan ihan kunnolla. Mä en oikeasti pitäisi ihmeenä, jos Kiekko-Espoo lopulta uusisi mestaruuden. En sitä missään nimessä toivo ja halua, tietenkään, mutta ei se suurena yllätyksenäkään tulisi.
Mä uskon silti, että IFK on valmis pelaamaan ja kovaa, sillä HPK:ta ja Kärppiä vastaan jokainen tilanne pelattiin todella huolella ja viisikkopeli oli todella hyvää ja ikään kuin niissä peleissä oltaisiin valmistauduttu pelkästään finaaliin. Joukkue oli niin yhtenäinen ja sitkeä, että vaikea nähdä että Kiekko Espoo saisi juurikaan etua Kalpa sarjasta. Luulen myös että Kiekko Espooo sytyttää pelaamaan viime kevään tappion ja aiempien runkosarjatappioiden myötä.Tällä kertaa ei mielestäni ollut rotsi auki. Pitkässä sarjassa tuli vain aika selväksi, että K-Espoo ei aivan yltänyt samalle tasolle kuin KalPa ja IFK. Vähän niinkuin miesten puolella Lukko vs Manselaiset. Jos siellä finaaliksi muodostuu Tappara-Lukko, voi olla että moni silloinkin pitäisi sitä heikompitasoisena finaalina kuin Tappara-Ilves. Ja vaikka Tappara pääsisi finaaliin helpomman kautta, se tuskin menettäisi ennakkosuosikin asemaansa kuten ei IFK naisissakaan.
Tuosta, että Gimmoilla on ollut helpompi reitti finaaliin olen kuitenkin varoittanut jo ennen pudotuspelejä, joten ei tule uutena ajatuksena että K-Espoo väännettyään tosissaan on ensimmäisessä pelissä valmiimpi finaalien vaatimaan peliin. Uskon silti IFK:n vievän 3-0 tai 3-1.
Ehdotin perheelle, että tehdään retki Jäähalliin katsomaan finaaleita. Kerrankin olisi helposti varaa maksaa koko perhe sisään ja herkut päälle.Olettehan huomanneet, että 3. finaali pelataan Nordiksella? Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi paikalle kannustamaan Gimmoja, ovat pelanneet niin huikean kauden taas kerran ja olisivat ansainneet suuren yleisön kannustamaan.
Röda på ja ääntä kohti!Olettehan huomanneet, että 3. finaali pelataan Nordiksella? Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi paikalle kannustamaan Gimmoja, ovat pelanneet niin huikean kauden taas kerran ja olisivat ansainneet suuren yleisön kannustamaan.
Hieman erikoista tosin, että mahdollinen viides loppuottelu näyttäisi olevan kuitenkin ainakin vielä Pirkkolassa. Miesten joukkuekin pelaa silloin Raumalla, jos se sarja on vielä kesken viidennen ottelun kohdalla. Tosin ehtiihän tuon varmaan vaihtaa vielä Nordikseksi lähempänäkin. Jos sarja edes venyy sinne asti. Ei olisi ensimmäinen kerta Naisten Liigan loppuotteluissa, kun edes edellisenä päivänä ei vielä tiedetä, mikä on halvin mahdollinen saatavilla oleva halli, jossa loppuottelun voisi pelata.
Itse asiassa en. Kiitos tiedosta. Tarkastelin otteluohjelmaa tulospalvelusta. Tosin jotain tuollaista arvelinkin ja ehkä sen saattoi viestistäni tulkita tai sitten ei.Tämän jo varmaan ehditkin lukea JA:n etusivulta, mutta laitanpa nyt kuitenkin tänne.
Gimmoihin voi aina luottaa! Hyvä, hyvä! Tärkeä voitto, mutta tuloksesta huolimatta rotsit (ja rintsikat) kiinni.