Puurot ja vellit sekaisin
Tässä kun ollut kuvioista vähän poissa, niin joutuu vähän lukemaan itsensä kiinni näihin juttuihin. Pikkasen menee tässä ketjussa kuitenkin logiikka jollakin kirjoittajilla sekaisin. Otetaan nyt tämä juttu ihan loogisesti käsittelyyn.
1. HIFK.n Fan Clubi on siis klubi joka ei ole rekisteröity, ja jonka pj:nä toimii Max Meder. Mikäli klubi on HIFK.n perustama, ja HIFK on valinnut Maxin puheenjohtajaksi edustaa siis Max HIFK Fan Clubia juridisesti, ja voi näin sen nimessä esittää mitä tahansa, riippumatta siitä edustaako se jäsenten mielipidettä tai ei. On jokaisen jäsenen om asia ottaa selvää mihin klubiin hän liittyy ja miten kyseinen klubi valitsee puheenjohtajansa, (hallituksensa).
2. Kun Max Meder pj.n ominaisuudessa esittää mielipiteensä HIFK.n sivuilla ja toteaa että "Haluamme oikaista sanomalehden julkaisemaa informaatiota, sillä kyseessä ei ole HIFK Fan Clubin alulle asettama tempaus, vaan yksittäisten kannattajien ideoima protesti seuran odotettua huonompia tuloksia vastaan." niin hän täysin oikeassa loogisesti. jos Fan clubilla ei ole hallitusta, ja Max Meder on klubin pj, on myös hän ainoa joka voi käynnistää jotain hankkeita Fan Clubin nimessä. Adressi Baxterin ja Matikaisen poispotkimiseksi on JA.n nimimerkki "Hextall":in käynnistämä. Ja koska lienee selvää, että Hextall ei ole Max Meder on siis Maxin lause loogisesti aivan totuudenmukainen.
3. Ongelma on nyt siinä, että Fan Clubin jäsenet kokevat, että Max vetää omaa linjaa ja edustaa mielipidettä joka on erilainen kuin Fan Clubin OLETETUN enemmistön mielipidettä. On siis syntynyt epäluottamusta Fan Clubin jäsenten ja pj.n välillä. Kuitenkin on selvää, että jäsenet eivät ole klubinsa pj.n valinnut, ja voivat vain siis ihmetellä hänen käyttäytymistään.
4. Meder on siis käyttäytynyt tyhmästi, mutta on juridisesti aivan oikeassa. Adressi ei ole Fan Clubin käynnistämä, vaan yksittäisen kannattajan käynnistämä. Vallan toinen asia on se, ettei Meder varmaan tajunnut itse alussa, miten laajaa kannatusta Hextallin käynnistämä adressi saisi. Mies teki siis poliittisen virhearvioinnin.
5. Toisaalta on selvää, että Max on oikeassa siinä, että joukkue tarvitsee nyt tukea faneiltaan kun eläämme vaikeita aikoja. Mutta Max ei ole välttämättä huomannut, että joukkueella on fanien tuki, mutta valmennuksella ja johdolla ei.
6. Olen myös samaa mieltä, että Fan Clubi on selvästi näin ulkopuolisen silmin yhtä pystyyn kuollut kun moni muukin asia. Stadin Kingit ja ståndis vastaa menosta ja meiningistä ja yläosan istumapaikat jossa ekalla rivillä istuvat ex-vetäjät laiskottelevat läpi otteluiden.
7. Olen rauhallinen ja pitkäjänteisesti ajatteleva ihminen ja olen antanut Baxterille 10 kotiottelua aikaa näyttää kykynsä. Nyt alkaa pinna kiristyä pahan kerran. Mutta on rehellisyyden nimessä todettettava myös seuraavat asiat:
* Meillä on lähes kaikki fyysiseen peliin kykenevät jätkät sairastuvalla.
* Baxterin pelityyli on osittain seurausta nykyisestä rosterista
* Fanien adressin aiheuttama paine voi aiheuttaa huonoja hätiköityjä päätöksiä
8. Nyt kannattaisi fanien miettiä rauhassa runkosarjan aikana, miten Fan Clubin organisaatiota kannattaisi tulevaisuudessa rakentaa. Itse olen sitä mieltä, että on järkevää, että se on HIFK.n alaisuudessa toimiva yhteisö, mutta sillä pitäisi olla selvät omat säännöt ja esim. vuosikokous, jossa fanitoimintaa voisi kehittää, ja johtotroikka jossa istuisi esim. pj.n lisäksi yksi HIFK.n toimiston edustaja ja yksi fanien omasta keskuudesta valittu edustaja. Tällainen rakenne estäisi tällaisten Maxin tekemien erehdysten syntymisen.