HIFK European Trophyssä 2013

  • 169 992
  • 371

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on ottanut ET-matseissa turpaan kaksi kertaa peräkkäin maalierolla 3-9. Yv ei toimi, av ei toimi, veskaripeli ei toimi. Eikä maalipaikkojen viimeistelyssäkään ole hurraamista. Tässä kokonaisuudessa yksi Koivu on aika snadissa roolissa. Katse kohdistuu jatkossa enemmänkin Summaseen.
Birchin ketjusta lainattu.

Itse en kyllä tuijottelisi ollenkaan näitä tuloksia, vaikka toki paremminkin olisi voinut mennä noin tuloksellisesti. Muistetaan nyt kuitenkin, että puoli joukkuetta on vaihtunut kesän aikana ja ET on kaikkea muuta kuin kauden päätavoite. Itse asiassa olen lähinnä helvetin tyytyväinen jos/kun taas ET:n lopputurnaus jää välistä, jää enemmän aikaa treenaamiseen joulutauolla sitä päätavoitetta eli Kanisteria varten.

Näitä euromatseja voi ihan tosissaan alkaa seurata siinä vaiheessa, kun turnaukseen osallistuvat 1) maiden parhaat joukkueet, eivätkä ne pari hassua ketkä ovat jaksaneet ilmoittautua touhuun mukaan ja 2) joukkueet pelaavat parhailla mahdollisilla kokoonpanoillaan, eivätkä miellä näitä treenimatseiksi. Itse asiassa en ihmettelisi yhtään, vaikka Rami olisi suorasti tai epäsuorasti tuonut ilmi jengille, että "me muuten treenataan sitten joulutauolla eikä kierretä pitkin eurooppaa HMV-trophyn perässä."

Mulla on monestakin syystä ihan helvetin luottavainen olo tälle kaudelle lähdettäessä. Nopea, nuori ja nälkäinen jengi tähän saumaan parhaalla mahdollisella valmentajalla, IFK:n resursseilla ja Söderholmin, Peltosen ja Salmelaisen kaltaisilla vetojuhdilla ei vaan voi kauhean huonosti pärjätä. Eihän? Nyt vaan äkkiä loput höntsät alta pois ja kausi käyntiin!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Summasta ei voisi vähempää kiinnostaa mikä tulos European Trophyssa on vaan lähinnä mikä se on Sm - liigassa. Sen voi hyvin lukea rivien välistä viime ottelun kommenttien perusteella.
Ottelut kumminkin tässä sarjassa ovag valmistavia otteluita kauteen ja ne joukkueet kenellä on ollut joukkue kasassa jo viime kaudella on vahvoilla . Myös pelitavan sisään ajo menee nyt ET:n kustannuksella.

Pidin Summasen kommentista, että nyt aletaan hakemaan joukkueen hierarkiaa ja puhui suoraan myös alisuorituksista. Tällä kaudella vapaa matkustajia ei pitäisi löytyä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin tulossa linkittämään saman videon tähän ketjuun ja kysymään mikä noista Frölundan maaleista on puhtaasi Oren imaisu? Ja jotenkin tulee kauheat flashbäckit Jan Lundell keskusteluista vuosien takaa.

-Tinke

Mitä jengi oikein odotti saavansa Orelta? Tuo kundi on meidän 2. maalivahti ja hän on siinäkin roolissa aiempien kausien perusteella korkeintaan keskinkertainen. Thiesseniin ne odotukset tulee ladata eikä Oreen...

Jannen pelaajauraa en jaksa enää yhtään enempää puida ja ihmettelen suuresti muiden halukkuutta edelleen marttyrisoida Jannea.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jotenkin tulee kauheat flashbäckit Jan Lundell keskusteluista vuosien takaa.

-Tinke
Hyvän maalivahdin tunnistaa siitä, että näitä keskusteluja ja videokelailuja ei käydä. Jos selän taakse menee 4-5 maalia niin kyllä niistä osa olisi varmaan ollut otettavissa vaikka miten sieltä VHS:ltä yrittäisi kaivaa pakkien väärisijoittumisia tai edellisessä vaihdossa tapahtuneita harhasyöttöjä. Hyvä ohje maalivahdille: Päästä aina kaksi maalia niin kukaan ei kelaile videoita. Aina.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jos ET jatkuu IFK ja Jokereiden osalta samalla kaavalla kuin ekat pelit, niin kuun vaihteessa saattaa olla taas luvassa aikamoiset hulinat...
 

444

Jäsen
Kyllä muuten varmasti kelaillaan, etenkin kun jengi häviää 0-1 tai 1-2. On tapahtunut palstan tällä osiolla moneen otteeseen ;)

Mutta jos veska päästää kaksi maalia (aina), niin miten peli voi päättyä 0-1?
Voisin myös kuvitella, että jos veska päästää 68 peräkkäisessä ottelussa aina kaksi maalia, niin jokuhan saattaa ruveta kelailemaan niitä.
Ei mulla muuta. Off topic on kivaa.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä muuten varmasti kelaillaan, etenkin kun jengi häviää 0-1 tai 1-2. On tapahtunut palstan tällä osiolla moneen otteeseen ;)
On varmaan tapahtunut, mutta ei kukaan itseni kaltainen vakavasti otettava nimimerkki ala videoita kelailemaan jos maalivahti pelaa kauden GAA 2,0:lla. Näistä viime vuosilta esimerkkinä Juuso Riksman ja varauksin Mika Noronen.
Jostain syystä ne hyvät veskarit vaan saa kiinni niitä vetoja joita vähän paskemmat ottaa sisään. Enkä puhu mistään imaisuista, vaan toisilla sitä maskia vaan on liikaa ja toiset saa kopin sen saman maskin takaa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ET jatkuu IFK ja Jokereiden osalta samalla kaavalla kuin ekat pelit, niin kuun vaihteessa saattaa olla taas luvassa aikamoiset hulinat...
Kyllä IFK:n kuitti on vielä matkalla osoitteeseensa. Nyt ei olla menossa hätiköidysti räpiköimään, kuten Melart Ruutua yritti...

Jokereilla oli "hieno" suunnitelma, joka toteutettiin ja IFK:lla on omansa tehtynä... nyt odotellaan, milloin tarinaan kirjoitetaan seuraava luku. Lähde on erittäin laheisissä väleissä sekä IFK:n pukukoppiin että officeen ja kiekkopiireissä yleisestikin erittäin arvostettu henkilö. Tämä kertoo vain siitä, että kyllä Jokerileirissäkin tiedetään, että asia ei ole taputeltu, vaikka mediassa ei enää tästä episodista huudellakaan.
 

444

Jäsen
Muistutan heikkouskoisia, että huhuista keskimäärin 461 % on peräisin näistä "äärimmäisen luotettavista, lähellä sisäpiiriä olevista lähteistä". Toisin sanoen joku sanoi kuulleensa joltain, joka oli asiasta saanut jotain kautta jonkinlaisen käsityksen juteltuaan henkilön kanssa, joka oli kertonut tietävänsä takuuvarmasti asian, muttei voinut paljastaa lähdettään.

Sen sijaan, jos tämä huhu nyt sattuisi jollain tasolla pitämään paikkansa (mihin en usko sekuntiakaan), niin reaktioni olisi - pahoittelen voimasanaa - Saatanan taulapäät! Se että joku pähkinäaivo käskyttää jotain auringonkukansiemenaivoista nutipäätä tappamaan jonkun kentälle on ollutta ja mennyttä. Move the fuck on! Neukkuliiga on täynnä noita samaisia Artjuhineita sun muita vatipäitä, joita ei muiden terveys kiinnosta pätkän vertaa. Tervemenoa. Voitaisiin vaikka tällä kaudella yrittää itse keskittyä pelaamiseen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän että täälläkin on edelleenkin noita heppuja jotka janovat sitä kostoa vuoden takaisiin tapahtumiin. Toivon itse syvästi, että nämä jätetään jo taakse, koska siitä ei seuraa mitään hyvää. Tulee tuntuvat sakot, Rami lähtee taas katsomon puolelle ties kuinka pitkäksi aikaa, kostonkierre jatkuu jatkumistaan, IFK:n jokaista liikettä tullaan seuraamaan tarkasti, media nostaa kauhean paskamyrskyn ja ministerit pääsee taas jeesustelemaan. Antaisivat nyt jo saatana olla!

Mä haluan henkilökohtaisesti nähdä ensi kaudella IFK:lta vauhdikasta, fyysistä, taitavaa ja ennen kaikkea voittavaa lätkää, enkä mitään saatanan sirkuspelleilyä niin kuin viime kaudella. Se on aivan varma, että jos nyt roihautetaan IFK - Jokerit sota vielä entistä isompiin liekkeihin, niin se on tervemenoa vaan menestys ja kannuhaaveilut taas kerran. Mulle IFK:n menestyminen on kuitenkin jääkiekon kohdalla tärkeintä, ei se että Jokereita nöyryytetään. En ole valmis heittämään mahdollisesti hyvää ensi kautta sen takia hukkaan, että saadaan vedettyä joltain Ben-Amorilta nenäposkelle ja katkottua Kousan kädet.

Paras tapa antaa naapurille tukkapöllyä, on takoa samanlaisia lukemia taululle mitä he tekivät viime kaudella mm. Hartwallilla meitä vastaan. (Ei muuten vittu enää ikinä tollasia otteluita).
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivon itse syvästi, että nämä jätetään jo taakse, koska siitä ei seuraa mitään hyvää.
tulipalo ei ole sammutettu ennen kuin viimeinenkin kytevä pesäke sammuu... ja se on helpommin sanottu kuin tehty. Pesäkkeet olisi sammutettu tuomioilla käskytyksestä. Tämä case nousee vielä esiin uudestaan... paljastuskirja/elämänkerta tms. viimeistään parinkymmenen vuoden päästä. Nyt lakaistaa paska maton alle ja toivotaan, että se pysyy siellä mahdollisimman pitkään.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Sen sijaan, jos tämä huhu nyt sattuisi jollain tasolla pitämään paikkansa (mihin en usko sekuntiakaan), niin reaktioni olisi - pahoittelen voimasanaa - Saatanan taulapäät! Se että joku pähkinäaivo käskyttää jotain auringonkukansiemenaivoista nutipäätä tappamaan jonkun kentälle on ollutta ja mennyttä. Move the fuck on! Neukkuliiga on täynnä noita samaisia Artjuhineita sun muita vatipäitä, joita ei muiden terveys kiinnosta pätkän vertaa. Tervemenoa. Voitaisiin vaikka tällä kaudella yrittää itse keskittyä pelaamiseen.

Hyvin sanottu jopa voimasanojen osalta. Näissä kuittauksissa kuvitellaan, että kuitti on annettava vaikka sitten vuotta myöhemmin telomalla joku toinen pelaaja, tai antamalla Valtoselle lumipesu tarhan pihassa porukalla. Sen jälkeen sitten voidaan lyödä kättä päälle ja olla taas kavereita. Nyt se ei vielä onnistu, koska kuittia ei ole saatu toimitettua. Todellisuudessa näitä vastakuitteja toimitetaan kunnes koko homma hiipuu, eikä ketään joukkueissa enää kiinnosta kuitit ja vastakuitit. Sitten lasketaan raadot ja kirjoitetaan asioista elämänkerroissa. Fanit ylläpitävät tätä seurojen välistä vihaa, mutta pelaajille on selvää, että kyseessä on ammatti. Jos tapaus ei satu omalle kohdalle, niin laineet laantuvat.

Ymmärrän hyvin halun valmistautua, ettei sama toistu, mutta mitä ihmettä tuollaisella suurella suunnitelmalla saavutettaisiin? Pitkät pelikiellot valmentajille varmasti. Jokin valta-asema joukkuetta vastaan, joka ei edes pelaa liigaa enää kuin tämän vuoden ja jonkun pelaajan telomisen sairaalaan - mikäli suunnitelma edes onnistuu? Jos ko. valmentajat saisi pistettyä häkkiin mätkimään toisiaan, niin sitten ymmärtäisin vähän paremmin. Nyt valmentajat kukkoilevat toisilleen ja pistävät pelaajat välikäteen.

Kuka pelaajista haluaa näitä vastakuitteja toimitella hamaan tulevaisuuteen, kun onnistuessaan saa vähintään yhtä pitkän pelikiellon kuin Ben-Amor, ja menettää viimeisenkin kunnioituksen lajia ammatikseen pelaavien keskuudessa. Pelaajat kyllä ymmärtävät kollektiivina, mikä ero kollegan ammatinharjoittamiseen on siinä, että puolustetaan omia tappelemalla jäällä tai toisaalta lyödään jäässä olevaa (eriväristä paitaa kantavaa) kollegaa surutta päähän.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jokereilla oli "hieno" suunnitelma, joka toteutettiin ja IFK:lla on omansa tehtynä... nyt odotellaan, milloin tarinaan kirjoitetaan seuraava luku.

Tästä olen myös melko varma, kaikki viittaavat siihen, että kuitti on tulossa. Äänieristetty pukukoppi jne. vain vahvistavat tätä asiaa. Toimittajat eivät välttämättä kuule, kun Summanen käskyttää jonkun tusinapelaajan hyökkäämään jonku kimppuun. Eiköhän myös Everi ole mukana tässä suunnitelmassa ja varmasti on käyty Summasen kanssa keskusteluja, miten tämä The Masterplan toteutetaan. Ikävä kyllä luulen, että kohtenaa tulee olemaan joku junnu.

Eli yksi kova Jokerit - HIFK matsi tulossa, sen jälkeen taas kananmunat kainalossa huudellaan vain "Ime munaa" ja "Mä tiedän missä asut" -huutoja.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tästä olen myös melko varma, kaikki viittaavat siihen, että kuitti on tulossa. Äänieristetty pukukoppi jne. vain vahvistavat tätä asiaa. Toimittajat eivät välttämättä kuule, kun Summanen käskyttää jonkun tusinapelaajan hyökkäämään jonku kimppuun. Eiköhän myös Everi ole mukana tässä suunnitelmassa ja varmasti on käyty Summasen kanssa keskusteluja, miten tämä The Masterplan toteutetaan. Ikävä kyllä luulen, että kohtenaa tulee olemaan joku junnu.

Eli yksi kova Jokerit - HIFK matsi tulossa, sen jälkeen taas kananmunat kainalossa huudellaan vain "Ime munaa" ja "Mä tiedän missä asut" -huutoja.

Uskomatonta sontaa taas kerran. Mitkä "kaikki merkit viittavat" kostoon ja johonkin reagointiin? Se, että joku paskalehti uutisten puutteessa kirjoittaa IFK:n pukukoppirempasta? Unohti näemmä mainita, että hallin muitakin tiloja rempataan ja äänieristetään. Se, että IFK:lla ei ole ainuttakaan pelaajaa riveissään, joka tekee muuta kun pelaa jääkiekkoa kaukalossa? Kovimmat pelaajamme ovat väkivallan suhteen osastoa Jokela ja Salmi. Tilanne- ja pelikovia pelaajia löytyy, mutta se on aivan eri asia.

Tällaisten ykien takia tämä juttu ei koskaan unohdu näillä palstoilla, täysin ala-arvoista tekstiä etenkin nämä osiot että "junnu kohteena" ja että "Everi mukana".

Ykin the masterplan vuosimallia 2013. Jatka samaan malliin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän että täälläkin on edelleenkin noita heppuja jotka janovat sitä kostoa vuoden takaisiin tapahtumiin. Toivon itse syvästi, että nämä jätetään jo taakse, koska siitä ei seuraa mitään hyvää.
Juurikin näin... mä en mitään irvokasta kostoa kaipaa, joku tyylikäs näpäytys olisi mieluinen minulle sinne suuntaan ja se olisi voitu tehdä tässä KHL hässäkässä... ei tehty, joten jotain muuta lienee tiedossa. Toisaalta voihan olla, että Hjallis joutui lupaamaan IFK:lle jotain extraa, että suostuivat Jokerien jatkoon liigassa ensi kaudella. En hetkeäkään usko, että Everiä olisi tässä asiassa viety korvasta. Puolet stadikkamatsin tuloista? Hjallis lopettaa vastalobbauksen Gardenille tms.

Ja jos jollekin pitäisi janota kostoa, niin se on tuomitsevat elimet. Syyllisille koko kauden toimitsijakiellot ja ne kytevät pesäkkkeetkin olisivat sammuneet. Nyt ne jätettiin kytemään, kun yleisesti tiedossa olleet faktat "jäivät toteen näyttämättä". Tästä on muutamien henkilöiden todella vaikea päästä yli, koska se muutti näkemystä pelistä nimeltä "jääkiekko", se ei ole enää entisellään. Ja kyseessä ei ole vain yksi henkilö, jonka näkemys muuttui... pesäkkeitä on enemmänkin jäljellä. Tämä muniin puhaltelu tuomiossa saa edelleen näkemään punaista, ei vain mahdu minunkaan oikeustajuun.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Siellä on puolijoukkueellista pelaajia, jotka eivät olleet missään tekemisissä tämän tapauksen kanssa viime kaudella. Jotenkin tosi vaikea uskoa, että Rami tai kukaan muukaan saisi näitä kaikkia uusia jääkiekkoammattilaisia motivoitumaan johonkin kostoreissuun naapuria kohtaan vuoden takaisten tapahtumien perusteella. Jos jotain uutta sattuu niin se on sitten eri asia..

Sen toki uskon, että IFK:lla, mukaan lukien kaikki joukkueen uudet kasvot, on kaikki tarkoitus hakata naapurin pellelauma syvälle jäänrakoon tällä kaudella pelissä nimeltä jääkiekko.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekä "IFK tappelijan perässä", että "pukukoppi äänieristetty" -jutun kirjoittaja on Eero Tuominen - sama tyyppi, joka Twitterissä suoltaa hyvin Jokeri-painotteisia ja -henkisiä juttuja.

Hmm...
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Sekä "IFK tappelijan perässä", että "pukukoppi äänieristetty" -jutun kirjoittaja on Eero Tuominen - sama tyyppi, joka Twitterissä suoltaa hyvin Jokeri-painotteisia ja -henkisiä juttuja.

Hmm...

Aika paskaa taitaa kirjoitella tuo Eero Tuominen. En usko yhtäkään sanaa mitä tuo Tuominen yrittää kirjoittaa. Nãitä "HIFK:n vihaajia" on toi Eero.
 

Carlos

Jäsen
Aika paskaa taitaa kirjoitella tuo Eero Tuominen. En usko yhtäkään sanaa mitä tuo Tuominen yrittää kirjoittaa. Nãitä "HIFK:n vihaajia" on toi Eero.

Olkoon vaan ihan rauhassa. Minä vihaan Eeroa takaisin vähintään saman verran. Ja hei, jos joku on niin dorka että kannattaa Jokereita, niin ei kai niillä muutenkaan ole kaikki inkkarit kanootissa.

Ja zum glück noita pellejä ei tarvitse katsella enää pitkään, nyt ainakin viimeisen kerran ET:ssä. Sitten enää yksi vaivainen liigakausi, ja skumpat poksumaan.

Ja taas anteeksi asiaan poikkeamiseni, mutta jokohan seuraavassa pelissä Hifk alkaisi saada juonesta kiinni? Hyvää on tietty se että vauhtia tuntuu riittävän ihan hyvin, varmaan paranee vielä kauden mittan, mutta toivotaan että myös jotain pelisuunnitelmaa alkaa löytymään.

Tällä viikolla avausvoitto?
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Siellä on puolijoukkueellista pelaajia, jotka eivät olleet missään tekemisissä tämän tapauksen kanssa viime kaudella. Jotenkin tosi vaikea uskoa, että Rami tai kukaan muukaan saisi näitä kaikkia uusia jääkiekkoammattilaisia motivoitumaan johonkin kostoreissuun naapuria kohtaan vuoden takaisten tapahtumien perusteella.

No siellä äänieristetyssä kopissa tietenkin näytetään nyt nauhalta repeatillä koko ajan niitä 1.9. tapahtumia ja näin aivopestään se toinenkin puolijoukkueellista, tai jotain.

Mutta vakavasti puhuen ihan täyttä huttua nämä jutut. Nyt keskitytään siihen lätkän pelaamiseen ja perjantaina ja lauantaina peräkkäiset pelipäivät joista toivottavasti saa jo vähän paremmin osviittaa missä mennään näissä harkkamatseissa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokeri-pelit nyt lienee ymmärrettävästi yhtä tungosta ja loppuunmyytyjä, mutta mitäs mieltä olette tuon tulevan lauantain EV Zug -matsin suhteen?

Ajattelin poiketa katsomaan pelin, riittääköhän ilmestyminen Valtti Areenan lippuluukulle vähän ennen kuutta, vai kannattaako lippu ostaa jo etukäteen ettei jää nuolemaan näppejään? Ja saan tämän toki selville ihan itsekin, mutta kun nyt kyselemään päästiin niin mikäs lafka näitä ET-lippuja myy jos nyt hommaan sen etukäteen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös