Birchin ketjusta lainattu.IFK on ottanut ET-matseissa turpaan kaksi kertaa peräkkäin maalierolla 3-9. Yv ei toimi, av ei toimi, veskaripeli ei toimi. Eikä maalipaikkojen viimeistelyssäkään ole hurraamista. Tässä kokonaisuudessa yksi Koivu on aika snadissa roolissa. Katse kohdistuu jatkossa enemmänkin Summaseen.
Itse en kyllä tuijottelisi ollenkaan näitä tuloksia, vaikka toki paremminkin olisi voinut mennä noin tuloksellisesti. Muistetaan nyt kuitenkin, että puoli joukkuetta on vaihtunut kesän aikana ja ET on kaikkea muuta kuin kauden päätavoite. Itse asiassa olen lähinnä helvetin tyytyväinen jos/kun taas ET:n lopputurnaus jää välistä, jää enemmän aikaa treenaamiseen joulutauolla sitä päätavoitetta eli Kanisteria varten.
Näitä euromatseja voi ihan tosissaan alkaa seurata siinä vaiheessa, kun turnaukseen osallistuvat 1) maiden parhaat joukkueet, eivätkä ne pari hassua ketkä ovat jaksaneet ilmoittautua touhuun mukaan ja 2) joukkueet pelaavat parhailla mahdollisilla kokoonpanoillaan, eivätkä miellä näitä treenimatseiksi. Itse asiassa en ihmettelisi yhtään, vaikka Rami olisi suorasti tai epäsuorasti tuonut ilmi jengille, että "me muuten treenataan sitten joulutauolla eikä kierretä pitkin eurooppaa HMV-trophyn perässä."
Mulla on monestakin syystä ihan helvetin luottavainen olo tälle kaudelle lähdettäessä. Nopea, nuori ja nälkäinen jengi tähän saumaan parhaalla mahdollisella valmentajalla, IFK:n resursseilla ja Söderholmin, Peltosen ja Salmelaisen kaltaisilla vetojuhdilla ei vaan voi kauhean huonosti pärjätä. Eihän? Nyt vaan äkkiä loput höntsät alta pois ja kausi käyntiin!