Mainos

HIFK -brandi edelleen arvokkain

  • 2 478
  • 13

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vuodesta toiseen HIFK on arvokkain brändi kiekossa, tuplasti TPS:n arvo (lehtipressi tänään).
Mikä uutinen tämä edes on? Eihän tuohon voi sanoa kuin, että tietenkin on. IFK on maansa ykkösbrändi ja vaikea nähdä, että tuota asemaa tulee haastamaan yhtään mikään seura ikinä. Ainahan voidaan lätistä, että brändi on kuollut jne. mutta kaikissa IFK herättää tunteita, ainakin jotain suuntaan tai toiseen. On se sitten vihaa tai ihailua tai mitä ikinä, niin jotain tunteita se vain herättää. Tämä asia ei tule muuttumaan ikinä. Kaikki kunnia esim. Jokerien mahdolliselle uudelle tulemiselle joskus vuonna x mikä varmasti aiheuttaa hetkellisen piikin, että vetävät vieraissa eniten yleisöä paikalle, mutta IFK:hon verrattuna Jokerit tulevat aina olemaan muovinen seura joka perustettiin 50 vuotta myöhemmin "haastamaan" IFK ja johon ruvettiin lappaamaan Hjalliksen johdolla rahaa tappioista välittämättä. Myöhemmin seura onkin ryvettynyt täysin ryssien toimesta.

Se, että miten vähän IFK saa hyödynnettyä tuota, että se on ylivoimainen ykkösbrändi Suomessa on täysin käsittämätöntä. Luulisi, että täällä pystyttäisiin operoimaan täysin erilaisella pelaajabudjetilla kuin muualla Suomessa ja menestystä tulisi. Mutta ei. Ala-arvoista puuhastelua. Jalkapallonkin puolella pitäisi paljon paremmin pystyä käyttämään brändiä hyödyksi, mutta samanlaista puuhastelua se on siellä. Osaavat henkilöt oikeilla paikoilla, niin tulosta tulisi varmasti.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikä uutinen tämä edes on? Eihän tuohon voi sanoa kuin, että tietenkin on. IFK on maansa ykkösbrändi ja vaikea nähdä, että tuota asemaa tulee haastamaan yhtään mikään seura ikinä. Ainahan voidaan lätistä, että brändi on kuollut jne. mutta kaikissa IFK herättää tunteita, ainakin jotain suuntaan tai toiseen. On se sitten vihaa tai ihailua tai mitä ikinä, niin jotain tunteita se vain herättää. Tämä asia ei tule muuttumaan ikinä. Kaikki kunnia esim. Jokerien mahdolliselle uudelle tulemiselle joskus vuonna x mikä varmasti aiheuttaa hetkellisen piikin, että vetävät vieraissa eniten yleisöä paikalle, mutta IFK:hon verrattuna Jokerit tulevat aina olemaan muovinen seura joka perustettiin 50 vuotta myöhemmin "haastamaan" IFK ja johon ruvettiin lappaamaan Hjalliksen johdolla rahaa tappioista välittämättä. Myöhemmin seura onkin ryvettynyt täysin ryssien toimesta.

Se, että miten vähän IFK saa hyödynnettyä tuota, että se on ylivoimainen ykkösbrändi Suomessa on täysin käsittämätöntä. Luulisi, että täällä pystyttäisiin operoimaan täysin erilaisella pelaajabudjetilla kuin muualla Suomessa ja menestystä tulisi. Mutta ei. Ala-arvoista puuhastelua. Jalkapallonkin puolella pitäisi paljon paremmin pystyä käyttämään brändiä hyödyksi, mutta samanlaista puuhastelua se on siellä. Osaavat henkilöt oikeilla paikoilla, niin tulosta tulisi varmasti.
Mestaruus hieman useammin, niin varmaan nostaisi tietyiltä osin brändiä entisestään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mestaruus hieman useammin, niin varmaan nostaisi tietyiltä osin brändiä entisestään.
Tietenkin nostaisi. Tapparan arvossa näkyy aivan varmasti menestys. IFK:n tyylisellä "menestyksellä" Tapparan arvo olisi varmasti pienempi kuin mitä se nyt on.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miltähän vuodelta tämä Ässien sivulla oleva tieto Brändeistä on, sillä siinä ei kyllä IFK kärkeä pidä, vaan on jopa vasta viidentenä?


Aloittaja voisi laittaa linkin tähän uusimpaan tutkimukseen, ja sen tekijään, jos vaan sopii. Kiitos.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kärjistetysti voisi sanoa, että HIFK, Ilves ja TPS ovat suurina monilajiseuroina valovuoden muita edellä.

Pelkästään jääkiekosta puhuttaessa noiden kylkeen saadaa pari lisää, mutta top3 lienee silti tuossa.

En tietysti tiedä mistä tutkimuksesta puhutaan.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä viikolla julkaistu homma: Liigan arvokkain brändi 2023
Kylläpä todella paljon eroaa tuosta Ässien sivulla olleesta, jonka vuotta tosin en nyt ehtinyt isommin tonkimaan kun ei heti vastaan haussa tullut.

Mielenkiintoista olisi toki myös tietää, että miten nämä tutkimukset tehdään, ja kenen perspektiivistä tillitellen. Tuo Ässienhän oli nimenomaan soponssorilähtökohdista ymmärtääkseni, mutta maailmahan toki on voinut myös kovasti muuttua tuosta jos eroa on pitkäkin aika näiden välillä.

Mullehan tietenkin IFK on se maailman sioin brändi, jota tosin ei oikein osata kunnolla hyödyntää näemmä.
Mutta juu, kiitos linkistä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
HIFKin brändillä on kaikki menestyksen eväät.

Niin on menestyksen eväät, onhan HIFK varmasti tunnetuin seura brändinä suuren yleisön silmissä monilajiseurana jo pelkästään historiansa vuoksi sekä tietysti pääkaupungin ja suurimman talousalueen lippulaivana, mutta paljonhan tuossa on kehitettävää. Yleisöä riittää niin kotona kuin vieraissakin, urheilullisesti ollaan sijoituttu viimevuosikymmenen pahimpien floppien jälkeen kaudesta 2015-2016 kuuden joukkoon, mutta finaalipaikkaa ei ole irronnut tuon kevään -16 jälkeen kertaakaan ja se on auttamatta pettymys eikä parane millään selittelyillä.

Halli on suurin yksittäinen kasvua hidastava seikka, mutta ei sekään kaikkea selitä. Punainen lanka on edelleen puuttunut niin taloudessa kuin urheilupuolellakin, kun kummallakin saralla on tyydytty liian helppoihin vaihtoehtoihin eli ei ole ollut uskallusta tehdä niitä nykyajan vaatimia muutoksia, vaan on jatkettu pääosin samalla vanhalla linjalla välittämättä ympärillä tapahtuvasta kehityksestä. Kumpaankin pitää vaan panostaa enemmän ja suunnitelmallisemmin, koska sen seurauksena tuleva urheilullinen menestys nostaa brändin arvon sekä myyntipotentiaalin ja kasvuodotukset ihan uudelle tasolle.

Ja se yksi hukattu mahdollisuus voidaan vielä korjata eli Buli kehiin. Se sai lyhyessä ajassa valtavasti huomiota ja pöhinää valtakunnan laajuisesti, eikä tällaisia tilaisuuksia olisi syytä jättää käyttämättä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hallista ja kasvusta sen verran että jos mökkiin mahtuu 8200 katsojaa niin on se toki vähemmän kuin Tampereella ja aitioitakin on vähemmän mutta 8200 on silti 8200 eikä 6500. Halliin voi saada jatkossani enemmän ihmisiä kuin ka 7300 vai mitä se olikaan joten siellä on vielä varaa tehdä tulosta hieman enemmän mutta brändin ja monen muun seikan ohella pitäisi löytää mahdollisuuksia tehdä lisää fyrkkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös