HIFK - Blues Su 9.12 (siirretty 27.10-) Helsingin Jäähalli

• 6 471
  • 120

marek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
minä näin-Vihkon olkapää meni tilanteessa,jossa hän oli itse taklaamassa ja taklasikin käsi vähän huonossa asennossa...
MUTTA Garlon tilanne oli kyllä jo aikamoisen selkee ja jäi todellakin viheltämättä tuomarilta-Hifk pelas muistaakseni ylivoimaa..tilanne ainakin pyöri Bluesin päässä,jep,mutta toi Garlo niittattiin kohtalaisen rumasti laitaan-eikä meinannut päästä ylös-näytti vähintään aivotärähdykseltä...tuomari ei vaan viheltänyt ja Garlo kömpi ylös ja ainakin ne ylivoiman viimeiset 30 sekunttia meni ennenkuin Garlo oli vaihtoaitiossa ja uus jätkä kentällä!!!
Olisi nyt vähintään odottanut ,että peli olis vihelletty poikki ja autettu poika vaihtoon!!

msg

Jäsen
Sorry vaan Hire,

mutta mä en usko että Kiekko-Espoo/Blues voittaa DDR-hallissa runkosarjamatsia, vaikka Nelosen Urheilussa lupasitkin.

Tätä jo vuosikymmenen verran jatkunutta konttausta saadaan katsoa siihen asti kunnes Fööni rakennuttaa uuden KOFF-areenan Töölönlahden rannalle ja museovirasto suojelee vanhan DDR-hallin.

Ensi kaudella voidaan suosiolla jättää pelaamatta, antaa HIFKille suoraan sen kuusi pinnaa. Menetetyt tulot korvataan Uimalakki-Urpon johtaman liigan kassasta.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Näin kirjoitin perjantaina:
Kyllä IFK aina yhden blyysin voittaa, tulos 5-2/3.

Nyt Kempes kiittää taas blyysia, tulosveto 50 FIM kiinni ja sitten Veikkaus antoi IFK:lle 1.95 kertoimen, joten tupla-IFK:lla tuli tehtyä hieno tili. Onneksi on Blyys, tuo IFK:n pisteautomaatti olemassa.

Vihko taklasi kovalla vauhdilla ohi ja ihan selvästi loukkasi olkapäänsä, vaikkei sitä kovin selvästi näyttänyt ulospäin. Crünnin tapauksessa tuomarit nukkuivat, ihan selvä jäähyn paikka.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti JHag
kuningas: Kyllä aika sinisten lasien läpi katsot, jos näit Bluesin hallinneen. Veskarien torjunnat: Blues 27 HIFK 38 eivät anna aivan totudenmukaista kuvaa, sillä Bluesin hallitsemat hetket olivat loppujen lopuksi aika vaaratonta nysväystä. Lähinnä Blues ajoi kulmiin, laukoi paljon pienestä kulmasta ja kaukaa ilman maskia. Kukaan Blues-mies ei jaksanut laittaa lihaa peliin ja rakentaa maskia, lisäksi Bluesilaiset eivät ehtineet ribareihin/kakkoskiekkoihin. Myös poikittaissyötöt ja pakkien vedot yv:ssa (erityisesti tätä odotin Vykoukalilta) puuttuivat kokonaan.

HIFKin peli oli suoraviivaisempaa ja dynaamisempaa ja ilman Jamon hyviä venytyksiä ja Riksmanin lahjaa numerot olisivat voineet olla 7-1. Veltto esitys Bluesilta. Muistutti viime kauden Kuula-HIFKiä, pidetään kiekkoa paljon ja näennäisesti hallitaan, mutta ei tehdä raakaa perusduunia.

Akin hyviä otteita on täällä kyllä hehkutettu sekä eilen että tänään. Mies on Helsingin Paul Coffey, vai mitä Korak;) Mutta me olemme nähneet Akilta noin 20, parhaimmat 30 ottelua ja nyt 2-4 niistä ovat olleet hyviä Akinator-matseja. Olet vain osunut niihin hyviin, joten tervetuloa Nordikselle tiistainakin, kun HIFK kohtaa Lukon. Saatat olla se ratkaiseva tekijä, joka saa Akin aina pelaamaan hyvin, kun olet paikalla. Oletko Bluesin scoutti?;) Älkää viekö meiltä Akinatoria, kun se on nyt ruvennut pelaamaan!

PS. Blues on kakkosjengini, sympatiat sinne joka tapauksessa.

No peli kuitenkin pyöri enemmän siellä Hifkin päässä, en sitten tiedä kuinka sinisten lasien läpi olen katsonut? Noh sanotaan sitten näin, että Blues näennäisesti hallitsi ottelua.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kuningas
No peli kuitenkin pyöri enemmän siellä Hifkin päässä, en sitten tiedä kuinka sinisten lasien läpi olen katsonut? Noh sanotaan sitten näin, että Blues näennäisesti hallitsi ottelua.
Ensimmäisessä ja kolmannessa erässä Blues oli mielestäni enemmän kiekollisena, mutta peli pyöri enimmäkseen kulmissa ja laukaukset tulivat huonoista paikoista. Parhaat tekopaikat oli IFK:lla.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juuri näin minäkin sen näin, Hiili ja kuningas. Kuulan HIFK oli näennäisen hallinnan epävirallinen maailmanmestari, joten tunnistan sen tyylin aika hyvin. Kiekkoa pidetään paljon ja pörrätään (kuten Markku Hurme) hirveästi vastustajan kulmissa ja maalin sivustoilla, mutta tarkemmin katsottuna mitään ei tapahdu. Siis mitään vakavampaa puolustavan joukkueen kannalta. Laukauksia tulee paljon, mutta ne ovat helppoja ja ilman maskia, kuten se Telomonkin maali.

Onko Bluesin pakeilla yv:ssa laukaisukielto? Vykoukal on yksi parhaista yv-pakeista liigassa, nyt ei edes yritetty hyödyntää.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Cipruss oli eilen mielestäni ihan hyvä, sopii laidalle paremmin kuin keskelle. Pelatkoon tän kauden, koska kausi on jo menetetty, mutta ensi kaudelle pitää saada parempi vahvistus tilalle. Kölli myös nosti tasoaan näihin kahteen peliin, joten ei potkuja vaan pelatkoon myös kauden loppuun. Sitten tapaus Kimmo Kuhta. Mies on ollut tähän asti täydellinen alisuorittaja, joten hänet voitaisiin vielä yrittää vaihtaa vaikkapa johonkin peruspakkiin. IFK tarvitsee lisää voimaa maalinedustapelaamiseen, siihen ei Ahma-Akin, Eskelisen ja Honkasen voimataso vielä riitä. Toinen vaihtoehto koskien Kibeä, on ottaa C-kirjain pois rinnasta. Tuoko kapteenius liikaa paineita, sitä en tiedä? Mutta Kuhta on ollut koko kauden luvattoman huono.

Espoon blyysistä uskallan sen verran kommentoida, että heillä taitaa olla ongelma maalipuiden välissä. Jamo on parhaat pelinsä pelannut, miksei Oksaa peluuteta? No, kyllä minulle sopii, että Jamo pelaa DDR-hallissa blyysin maalissa, eihän hänelle ole mennyt kuin 9 maalia tällä kaudella.

Muuten tuntuu mukavalta, että saivat nää jatkoajan blyysuhoajat taas näpilleen. Jospa vuonna 2020 tulee ensimmäinen vierasvoitto IFK:sta runkosarjassa.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti JHag

Onko Bluesin pakeilla yv:ssa laukaisukielto? Vykoukal on yksi parhaista yv-pakeista liigassa, nyt ei edes yritetty hyödyntää.

YV nyt on muutenkin ollut viime peleissä niin paskaa, että ei siellä kukaan muukaan ole tehnyt mitään. Ei kyllä itse Jirsikään ollut parhaimmillaan eilen...

Kohnista täytyy vielä mainita, että otteet on vaisuuntunut todella paljon sitten loistavan alun....ei oikein pääse enää kunnolla tilanteisiin. Kaipaa Calounia????

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutamat katkerat kommentit:

- Me oltais voitettu jos matsi olis pelattu 27.10.
- Kattokaa sarjataulukkoo!
- Pelataan sit ku meil on Caluun.

jne.

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti Tommy
Muutamat katkerat kommentit:

- Me oltais voitettu jos matsi olis pelattu 27.10.
- Kattokaa sarjataulukkoo!
- Pelataan sit ku meil on Caluun.

jne.

Muutamat katkerat vastaukset katkeriin kommentteihin:

- Miten niin olisitte voittaneet jos matsi olisi pelattu 27.10????
Me ei olla teille kertaakaan hävitty runkosarjassa Petoluolassa, emmekä tule koskaan häviämäänkään. Ihan sama koska pelataan.
- Kattokaa maratontaulukkoa. Montako mestaruuttaa tai mitalia siellä Espoossa on miesten SM-liigasta???!?!?!?
- Pelataan sit ku meil on Jagr ja Iso E...

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti tiki10

Muutamat katkerat vastaukset katkeriin kommentteihin:

- Miten niin olisitte voittaneet jos matsi olisi pelattu 27.10????
Me ei olla teille kertaakaan hävitty runkosarjassa Petoluolassa, emmekä tule koskaan häviämäänkään. Ihan sama koska pelataan.
- Kattokaa maratontaulukkoa. Montako mestaruuttaa tai mitalia siellä Espoossa on miesten SM-liigasta???!?!?!?
- Pelataan sit ku meil on Jagr ja Iso E...

Joo tuo maratontaulukko sijoitus ratkaisi eilisen pelin.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Eilisestä pelistä

Olipa ihan kiva käydä piiiiiitkästä aikaa DDR kolossissa,voittohan sieltä taas tulla putkahti,mutta illan parasta antia oli mulle henkilökohtaisesti tavata face to face Korak,Jhag ja Wpk.Otetaampa taas uusiksi joskus Korak,eikös ollutkin ihan hauskaa ja Wpk,samat sinnekin päin.

-LETS PLAY HOCKEY WITH SEPPO-

Oikeesti pelas ihan kohtuu hyvin!!!!!!:D

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Reds1897 kirjoittaa asiaa

eli lyhyesti "hauska tappa vanha tuttu" , bonuksena tuli siis nähtyä useampikin Jatkoajan HIFK-fani kuin aluksi luulinkaan. Seuraavaksi meikäläinen ilmestyy paikalle sitten Ässät-peliin kuun lopussa (ja paremmalla ajalla, nimittäin jos jollain on kiinnostusta jatkaa voitonjuhlia lauantai-illan huumassa...) .

Näkymisiin .

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haudi reds, wpk, korak & co. Mä juhlin ainakin silloin Ässät matsissa lauantaina, vaikka Korpisalo tekisi 3+1 ja Ässät veisi 5-0. Lauantai + HIFK ja Ässät jäällä tietää yleensä pomminvarmaa viihdepakettia, ihan tuloksesta riippumatta.

PS. Akinator on kunkku

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHag

Omasta puolestani Korppi saa tehdä tehot 3+1,kunhan me voitamme.Korppi on oikeesti helvetin hauska hemmo,kolme kertaa hän on kyläilemässä käynyt ja joka kerta oon yrittäny kosiskella Hifk:iin.Tuskin yritän enää seuraavalla kerralla,ikää on tullut jo Korpillekkin.Mutta mä oon aina tykännyt sen peli/provokaatio tyylistä.Stadista lähtenyt ja Porissa hulluksi jalostunut kelpo pelimies.

HÖRPSSSS!!!!!!!

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Hiili
Köyhä opiskelija kävi nostamassa opintolainaa ja törsäsi heti 155 markkaa jääkiekkomatsiin. Ihan vertailun vuoksi: 30:n päivän seutulippu espoolaisille opiskelijoille maksaa 175 mk. Aika kallista lystiä tuo jääkiekon seuraaminen.

Helppohan se on IFK:n matseja Espoosta käydä katsomassa, kun bussilippu on noin naurettavan halpa, mutta helsinkiläisille opiskelijoille seutulippu maksaa 265mk. Että sä oot periaatteessa voitolla.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: JHag

Viestin lähetti reds1897
Omasta puolestani Korppi saa tehdä tehot 3+1,kunhan me voitamme.Korppi on oikeesti helvetin hauska hemmo,kolme kertaa hän on kyläilemässä käynyt ja joka kerta oon yrittäny kosiskella Hifk:iin.Tuskin yritän enää seuraavalla kerralla,ikää on tullut jo Korpillekkin.Mutta mä oon aina tykännyt sen peli/provokaatio tyylistä.Stadista lähtenyt ja Porissa hulluksi jalostunut kelpo pelimies.

HÖRPSSSS!!!!!!!

-Korppi on niitä SM-liigan perushulluja, jotka tuovat väriä virkamieskiekon keskelle. Samaa mieltä. Muistatko yhden HIFK-Ässät matsin J.Sepon edellisen visiitin aikana, jolloin matsi oli tasan ja Korppi teki ihan loppuvaiheessa Ässille maalin? No, Korppi meni tuulettelemaan ihan HIFKin vaihtoaition eteen ja Sepolta paloivat käämit. Keskialoituksen jälkeen Seppo kävi Korpin kimppuun ja yleinen kalabaliikki oli valmis. Aitoa HIFK/Ässät tunnelmaa

Bob77

Jäsen
Tuli tässä just mieleen kun muistelin viime Blues peliä, että mitä helvettiä Tero Paappanen tekee IFK:n paidassa?? Mies on ihan täysi nolla! Ahma-Aki, Honkanen ja kaikki muutkin junnut ovat parempia. Paappanen häviää jokaikisen kaksinkamppailun kentällä, ei osaa syöttää eikä laukoa kuten liigapelaajan kuuluisi. Ja sitten kun ei myöskään pysy pystyssä niin ihmettelen että mitä mies kentällä tekee? Mestis on kuitenkin mestis. Ja sinne kuuluisi myös Paappanen.

No, ehkä sitten huomenna Tero on vireessä ja täräyttää ensimmäisen liigamaalinsa. :cool: . Enivei.. mielipiteeni Paappasesta ei kuitenkaan muutu --> mestis kutsuu!

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: JHag

Viestin lähetti JHag

Muistatko yhden HIFK-Ässät matsin J.Sepon edellisen visiitin aikana, jolloin matsi oli tasan ja Korppi teki ihan loppuvaiheessa Ässille maalin? No, Korppi meni tuulettelemaan ihan HIFKin vaihtoaition eteen ja Sepolta paloivat käämit. Keskialoituksen jälkeen Seppo kävi Korpin kimppuun ja yleinen kalabaliikki oli valmis. Aitoa HIFK/Ässät tunnelmaa

JHag:

Öööh,nyt heitit pahan,sillä mulle tuottaa vaikeuksia muistaa esim,mitä tapahtui viikko sitten.Olen niin dementoitunut vanha ukko,että ainoa mitä nykyisin hyvin muistan on bissepullon avaaminen.:D

Muistuupa mulla kuitenkin mieleeni,kun Korppi kannettiin Raumalla paareilla pois kentältä ja hän vaan heilutteli keskisormeaan yleisölle.Vittu mä nauroin kybällä,kun lehdestä sen näin.

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Kempes
Espoon blyysistä uskallan sen verran kommentoida, että heillä taitaa olla ongelma maalipuiden välissä. Jamo on parhaat pelinsä pelannut, miksei Oksaa peluuteta? No, kyllä minulle sopii, että Jamo pelaa DDR-hallissa blyysin maalissa, eihän hänelle ole mennyt kuin 9 maalia tällä kaudella.

Muuten tuntuu mukavalta, että saivat nää jatkoajan blyysuhoajat taas näpilleen. Jospa vuonna 2020 tulee ensimmäinen vierasvoitto IFK:sta runkosarjassa.

2020? Toihan voidaan melkein luokitella jo optimismiksi... on se vaan saatana kun ei millään... koskaan... :( kyllä se vielä tulee sieltä... joskus.

Jamosta: kaveri on pelannut paikoitellen hemmetin hyvin, paljon paremmin kuin mitä se nyt-niin-loistava Draper esitti viime kaudella. Jamo on paikoin ollut todellakin erittäin hyvä. Nyt on tuntunut vähän olevan hiljaisempaa, siksi olisi hyvä laittaa Oksaa kehiin. Siitä olen samaa mieltä. Vähän kilpailuasetelmaa, Jamolle lepopäiviäkin joskus, ja eiköhän se siitä. Mutta siitä olen varma, etteikö Jamo pystyisi enää olemaan se maaginen Jamo, minkä moni muistaa. Ei siitä ole kuin pari viikkoa aikaa, kun kaveri pelasi muutaman todella hyvän pelin. Katellaan PlayOffeissa, kun vanhat starat (Stapleton, Jamo) innostuu oikein kunnolla...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei se Blues Jamoon kaatunut nytkään sunnuntaina, vaikkei miehellä paras päivänsä ollutkaan. Ihan hyvin oli kiekon tiellä vaikkei aina haltuun saanutkaan ja se yksi Kantorin tosikovan niitin poiminta alakulmasta oli hieno. Se meni niin nopeasti, että jäi monelta huomaamatta.

Mutta eihän Jamo enää maaginen ole - valitettavasti. Tim Thomas on liigan paras mv, ja tämä mielipide on taatusti puolueellinen;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy