Tarkoitin sitä, että yksi mies tulee ja ostaa itselleen kiekkojoukkueen, koska se on kivaa. Sitten muuttaa joukkueen nimen ja sitä mukaa sen miten Kiekko-Espoo todella edusti espoolaista kiekkokulttuuria.
Noinko se menikin? Mun mielestä mikään ei ole oikeastaan muuttanut siinä, miten Blues edustaa espoolaista kiekkokulttuuria K-Espoon aikoihin nähden. Samalla tavalla K-Espoon johdossa oli oman aikansa vahvat miehet, jotka tekivät joskus hyvinkin epäsuosittuja päätöksiä. Mut sä toki vahvojen faktojen miehenä/naisena tiedät tänkin, turhaan mä sitä kerron.
Espoon teinit tuntuvat kannatavansa joukkueettaan, koska on kivaa fanittaa. Sydämestä se riehuminen ei tule.
Nytkin on sellaiset määrät asiaa parissa virkkeessä, että parempi olla mun vaan hiljaa. Kukas sitä noin vahvasti todistavan sydänkirurgin kanssa viitsii väittelyyn ryhtyä! Varmaan nää parin vuosikymmenen aikana hallilla nähdyt tunteet on sittenkin olleet kaikki feikkejä. Mut hei, on kivaa fanittaa.
Joka tapauksessa 10 vuoden päästä se mestaruus on vain muisto, mutta faneilleen tuskin koskaan sellainen mitä HIFK:n vuosien 1983 ja 1998 mestaruudet.
Oho! Mitähän tähän enää sanoisi. Bluesin mestaruus, siis seurahistorian ensimmäinen kultamitali, ei olisi edes faneille juuri minkään arvoinen? Hitto, kai mun pitää nyt perua noi jo sovitut kisastudiot ja polttaa ostetut matsiliput - eihän sillä mestaruudella olisi mitään arvoa. Enkä mä muistaisi sitä enää 10 vuoden päästä! Jösses, en mä haluaisi dementiaan sairastua.
On se hyvä, että palstalla on aitoa, painavaa Tietoa. Sitä ei voi koskaan olla liikaa.