HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 479 388
  • 7 163

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Dennis: En ole itse asiassa eri mieltä kanssasi siitä, että mikkokousaa tuonne kaivattaisiin. Mutta täytyy muistaa, että HIFK aloitti viime kauden todella heikon valmennuksen alaisena ja joukkue oli pelkästään sen takia jo suhteellisen sekaisin ja vailla identiteettiä. Tämän kauden aloitus on siis erittäin tärkeä. Summanen on ammattivalmentaja ja varsin intohimoinen sellainen. HIFK:ssa on tapana noudattaa valmentajan toivomuksia ja jos Raimo näkee lihanuijan tarpeelliseksi, meidän ei kannata ajatella asiaa niin simppelisti, että psyko haluaa kostaa, onpa mälsää. Ensinnäkään Rami ei ollut edes talossa viime syksynä ja toisekseen hän on kiistatta menestynyt valmentaja, joka pohtii jokaista liikettään. Yleinen luulo Raadosta on se, että hän toimii koko ajan spontaanisti. Tämä ei pidä paikkaansa, äijä on piinaavan analyyttinen. Jos lopputulema on se, että Mr. Beginning ilmestyy kokoonpanoon, voidaan katsomon puolella lohduttautua vaikkapa sillä, että näin on ammattimies halunnut. Meistä kukaan ei ole ammattivalmentaja kuitenkaan. Olisin paljon enemmän huolissani, jos HIFK:n puikoissa olisi Soppa numero 2, joka hankkisi pelaajia faneja miellyttääkseen.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälkimmäiseen toteaisin sen, että jos joskus olet itse ollut töissä/pidemmässä reissussa täysin vieraassa ja uudessa maassa, niin aika käy usein, varsinkin iltaisin, melko pitkäksi. Samalla tavalla ne ulkomaalaiset lähtee baariin muutamalle päästäkseen tyhjästä kämpästä pois, kuin suomalaisetkin vastaavassa tilanteessa. Mielestäni myös hyvä jos pojat viihtyvät Helsingissä, ei luulisi koti-ikävän ainakaan iskevän :)
Kunhan eivät ala viihtyä yhtä hyvin Helsingin yöelämässä, kuin vaikkapa kolmikko Brennan-Walsh-Bates aikoinaan ja ylipäätään pitävät kulutetun alkoholin määrän kohtuullisena. Lisäksi yleisesti kritisoin sitä, että ammattilaisurheilija lähtee radalle harjoituskauden ollessa kiivaimmillaan, mutta kaipa lätkäpelaajat ovat siitä erityislaatuinen ryhmä, että heille Onnelan tiskillä notkuminen on olennainen osa palautumista.
 
Tässä tapauksessa vaihtokauppa olisi hyvä ratkaisu puolin ja toisin. Bluesista voisin ottaa jengiin esim. Kuukan, Malmivaaran tai Kaijomaan, HPK:sta Grönholmin tai Bruunin ja Pelicansista Korpikarin tai Jaatisen. Siis ihan niminä hahmottelin, tuskin kukaan on saatavilla kovin helposti. Näihin joukkueisiin Talajan voisi siis ilman omaa suostumustaan käytännössä treidata, ovat sen verran lähellä.

Itse samaa mieltä, että vaihtokauppaa pystyyn vaan mikäli Talajalle ei nauti valmennuksen luottoa. Luettelemistasi pelaajista itselleni mieluisin olisi Korpikari, mutta Pelicans ei miestä varmasti pois päästä. Toinen seikka on sitten tuo Talajan hyväksyntä. Raja menee samassa talousalueessa, joka on käytännössä n. 60 km nykyisestä työpaikasta. Liigassa ainoa vaihtoehdot ilman pelaajan suostumusta ovat siten Blues ja Jokerit. Sanomattakin lienee selvää, ettei Jokereiden kanssa kauppaa tulla tekemää, joten vaihtoehdoiksi jää Blues tai siirron hyväksyttäminen Talajalla. Eikös tästä ole IFKssa ihan kokemusta case Kortelaisesta. Mikäli oikein muistan Kölli oli jo vaihdettu Mäkkäriin, mutta Kölli kieltäytyi lähtemästä Hämptoniin pelaamaan. Korjatkaa toki joku, jos muistan väärin.
 

Mies-Olavi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä se onkin ihan asiaankuuluvaa treeniä ja joukkoeen rakennusta tuo baaritiskillä notkuminen. Ulkomaalainen jääkiekkoilia saanee helposti yksinhuoltajaäitiä jolloin Summasen seuraava jääkiekon evoluutioaskel on MILF-Hockey.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mikäli oikein muistan Kölli oli jo vaihdettu Mäkkäriin, mutta Kölli kieltäytyi lähtemästä Hämptoniin pelaamaan. Korjatkaa toki joku, jos muistan väärin.

Muistan itse tämän niin, että kerrankin faneja kuunneltiin ja HIFK itse luopui suunnitelmasta. Hjalliskin ehti olla Köllin perässä siinä vaiheessa, kun tilanne oli epäselvä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Muistan itse tämän niin, että kerrankin faneja kuunneltiin ja HIFK itse luopui suunnitelmasta. Hjalliskin ehti olla Köllin perässä siinä vaiheessa, kun tilanne oli epäselvä.

Kölli oli myös itse luottamuspulan takia valmis lähtemään. Eräs ei niin näkyvä ja helvetin arvokasta työtä seurassa noina vuosina tehnyt henkilö istui Köllin kanssa alas ja sai herran uskomaan taas paikkaansa joukkueessa. Lopulta ainoa muutos oli C-kirjaimen siirto Christian Ruutun paitaan.
 

Stigu

Jäsen
Omasta mielestäni IFK tarvitsee jonkun seuraavista pelaajista, tässä järjestyksessä:

1. Kiekollinen, kokenut pakki mallia keijokousa
2. Iso, kokenut pakki mallia Pärden mainitsemat Malmivaara ja Kaijomaa
3. Mörkö

On selvää, että tässä vaiheessa kautta noita 1-ja 2-korin pelaajia ei ole vapaina. Jäljelle jää Mörkö, jonka suurin vaikutus joukkueelle on tietysti viihdearvo. Toisaalta ei myöskään pidä unohtaa, että jengissä pelaa luultavasti viimeistä kauttaan eräs #16, jonka ei enää kärsi saada yhtään aivotärähdystä. Tässä mielessä näen Mörön läsnäolon myös eräänalisena henkivakuutuksena Sir Villelle.

Tulis nyt edes joku.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lopulta ainoa muutos oli C-kirjaimen siirto Christian Ruutun paitaan.

Jeps, näinhän se meni, kiitokset tästä detaljista. Täytyy sanoa, että "loppu hyvin, kaikki hyvin", sillä Köllihän syötti The Maalin, jolla OJ niittasi mestaruuden.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Vaikka nyt joka puolella kirjoitellaankin pelko perseessä että Hullu-Rami on kasannut hirviömäsien joukkueen ja uusi, väkivaltainen IFK tulee ja tappaa kotimaisen liigan, on muistettava muutama seikka.

IFK on kasannut ennen kaikkea taitavan, nopean ja tehokkaan tuntuisen nipun. Pakistoon tuli jalkoja ja käsiä ja on hyvässä formussa seuraavasti:

Kädelliset kaverit Eklund, Söderholm, Desantis ja stunttina Tarkkanen
Peruspakit Birch, Jokela, Kurvinen ja stunttina Salmi, Teppo, Nyqvist

Hyökkäyksessä kädellistä taitoa a la Peltonen, Puustinen, Block, Fata, Elkins, Salmelainen. Tämän lisäksi laadukkaita liigapelaajia a la Kuparinen, Luttinen, Pakarinen, Partanen ja Talaja.

Kaikki uudet pelaajat Gilliestä lukuunotamatta taitavia kavereita joilla jalka ja käsi liikkuu. Tämän jälkeen IFK hankkii yhden kovan tason fyysisen palasen ja koko Suomen kiekko on muutamassa tunnissa aivan sekaisin. Uskomatonta. Fiksu sainaus ja ainoa puuttuva palanen tässä vaiheessa, joukkue on nyt toistaiseksi valmis. Kiekko jäähän.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ben-Amor on köyhän miehen Gillies.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Puolustajalle oli tilausta ja laitahyökkääjä saapui. Pisti ihan ensiksi mietityttämään, että miten kyseisen pelaajan hankinta vaikuttaa joukkueeseen. Nythän sieltä tipahtaa joku hyvin edukseen esiintynyt junnu kokoonpanosta, kun Viiksipete pitää saada penkin päähän irvistelemään.

Mun mielestä todella typerä, lapsellinen ja ammattitaidoton hankinta Nybondakselta. Summasen näköinen toki, sitä ei voi kieltää. Kääntelee tätä miten päin tahansa, on loppu tulos joka tapauksessa Ifk:lle negatiivinen.

Onkohan muuten Ville "koston tie on vaarallinen tie" Peltoselta kysytty mielipidettä "suojelijan" signaukseen? Niin kauan kun herra pysyy aisoissa on hankinta edes jollain tapaa onnistunut. Edelleen turhake vie yhden paljon potentiaalisemman pelaajan paikan rosterista. Ja kyllä sille pitää liksaa maksaa poppareiden syönnistäkin. Ainiin, hjallis maksaa, har har.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Ainoana erona on, että Gillies tappelee reilusti ja Ben-Amor tulee suoraan selän takaa lyömään niskaan.

Tässä on mielenkiintoinen kanta, todella. Kannattaa käydä tsekkaamassa mm. Gilliesin teurastus Tangradiin. Youtube -videopalvelusta löytyy useampi pätkä. Aikaasi säästääkseni voin herrasmiehenä kuitenkin referoida, että ko. episodissa "Gilari" taklasi ensin reilusti ja puhtaasti kyynärpäällään Tangradia päähän jonka jälkeen alkoi mätkimään.

En tiedä mikä on virallinen tappelun määritelmä, mutta itse olen aina ajatellut, että siihen tulisi kummankin osapuolen edes auttavasti osallistua. I rest my case, eli lepuutan salkkuani.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainoana erona on, että Gillies tappelee reilusti ja Ben-Amor tulee suoraan selän takaa lyömään niskaan.

Huutonaurua tälle. Eiköhän tuolla Gilliesin omassa ketjussa ole ollut jo useempaan kertaan linkitettynä täysin vastaava temppu, kuin SBA:n teko Peltoselle. Eikä kyse muutenkaan ole mistään ihan reiluudestaan tunnetusta kaverista.

Mulle on muuten jäänyt epäselväksi onko Gilliesillä nopeat jalat, nopea pää vai kenties molemmat, kun se taisi olla vaatimus joukkueeseen tänä vuonna? Saattaa olla että oon väärässä, mutta mun käsityksen mukaan Gilliesin jalat ja nopeus ei ihan samaan lauseeseen kuulu ja pää taitaa nyt lähinnä olla lähinnä todella jähmeässä kunnossa. Eikä noita kahta negatiivista yhdistämällä kyllä tule positiivista tällä kertaa, vaikka matikan kaavat mitä kertois.
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistäisin Harin ja Stloukalin ihan puhtaasti pihalle/farmiin ja niistä vapautuvat peliajat sitten Gilliesille ja junnuille. Kyllä profiilipelaaja kokoonpanoon mahtuu jos se saa muut pelaamaan 5% paremmin.
 
Mulle on muuten jäänyt epäselväksi onko Gilliesillä nopeat jalat, nopea pää vai kenties molemmat, kun se taisi olla vaatimus joukkueeseen tänä vuonna? Saattaa olla että oon väärässä, mutta mun käsityksen mukaan Gilliesin jalat ja nopeus ei ihan samaan lauseeseen kuulu ja pää taitaa nyt lähinnä olla lähinnä todella jähmeässä kunnossa. Eikä noita kahta negatiivista yhdistämällä kyllä tule positiivista tällä kertaa, vaikka matikan kaavat mitä kertois.

Sehän meni niin, että pitää olla nopeat jalat, kädet tai pää, mieluiten kaikki kolme. Gilliesilta löytyy nopea pää ja kädet. Pitää vaan osata mennä boksin ulkopuolelle.
 
Kölli oli myös itse luottamuspulan takia valmis lähtemään. Eräs ei niin näkyvä ja helvetin arvokasta työtä seurassa noina vuosina tehnyt henkilö istui Köllin kanssa alas ja sai herran uskomaan taas paikkaansa joukkueessa. Lopulta ainoa muutos oli C-kirjaimen siirto Christian Ruutun paitaan.

Seison korjattuna. Itse muistin, itseasiassa muistan edelleen, asian niin, että kapteenius vietiin Kölliltä välittömästi kun Tahiti Norrekseen liittynyt raiskausepäily tuli julki. Kauppa olisi tullut sitten pari viikkoa tämän jälkeen, mutta Kölli torppasi tämän koska ei halunnut lähteä Hämeenlinnaan. Mutta ilmeisesti tämä minun muistikuvani on väärä. No se siitä, kun ei edes ketjun aiheeseen liity mitenkään.
 

Darhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Montreal Canadiens
Mulle on muuten jäänyt epäselväksi onko Gilliesillä nopeat jalat, nopea pää vai kenties molemmat, kun se taisi olla vaatimus joukkueeseen tänä vuonna? Saattaa olla että oon väärässä, mutta mun käsityksen mukaan Gilliesin jalat ja nopeus ei ihan samaan lauseeseen kuulu ja pää taitaa nyt lähinnä olla lähinnä todella jähmeässä kunnossa. Eikä noita kahta negatiivista yhdistämällä kyllä tule positiivista tällä kertaa, vaikka matikan kaavat mitä kertois.

Ainakin nopea vasen suora näyttäisi videoiden perusteella löytyvän. Tarvittaessahan vain siis.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan paska hankinta. Hankittiin pelaaja, joka tiedetään jo valmiiksi huonoksi. Ei voi käsittää. Kai se sitten irvistää meidän pakistonkin paremmaksi. Tämä kaveri ei meidän fyysistä osastoa parantanut millään tavalla, sillä se ei ehdi taklaamaan saati pärjää kulmaväännöissä. Jos tällainen mörkö tarvittiin, että muut uskaltaa pelata, niin johan on vittu. Mä en voi kertakaikkiaan käsittää tätä hankintaa.

Muuten kasassa on kyllä mielenkiintoinen joukkue, joka on myös todella arvaamaton. Voi olla, että ollaan todella hyviä, tai sitten todellinen floppi. Niin iso vaihtuvuus on joukkueessa ollut, että varmasti ainakin alkukaudella otteet vaihtelevat rajusti. Katsellaan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Seison korjattuna. Itse muistin, itseasiassa muistan edelleen, asian niin, että kapteenius vietiin Kölliltä välittömästi kun Tahiti Norrekseen liittynyt raiskausepäily tuli julki. Kauppa olisi tullut sitten pari viikkoa tämän jälkeen, mutta Kölli torppasi tämän koska ei halunnut lähteä Hämeenlinnaan. Mutta ilmeisesti tämä minun muistikuvani on väärä. No se siitä, kun ei edes ketjun aiheeseen liity mitenkään.

Nää skenaariot ei nyt välttämättä sulje toisiaan täysin pois. Itse en muista tuosta raiskausjutusta oikeastaan mitään muuta, kun että Kölliä ja Sakkea niistä joskus epäiltiin. Sen tarkempaa en muista. En edes muista tarkkaa ajankohtaa, joten saattoipa osua myös tuohon samaan tapahtumaketjuun. Sen kuitenkin tiedän, että Kölli oli lähdössä ja eräs tuon ajan IFK:n hallituksen jäsen istui Köllin kanssa alas ja sai rauhoitettua tilanteen. Kapteenin nauhan siirto Ruutun kannettavaksi saattoi tapahtua jo ennen tätä keskustelua, en oikeasti muista.
 

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle on muuten jäänyt epäselväksi onko Gilliesillä nopeat jalat, nopea pää vai kenties molemmat, kun se taisi olla vaatimus joukkueeseen tänä vuonna? Saattaa olla että oon väärässä, mutta mun käsityksen mukaan Gilliesin jalat ja nopeus ei ihan samaan lauseeseen kuulu ja pää taitaa nyt lähinnä olla lähinnä todella jähmeässä kunnossa. Eikä noita kahta negatiivista yhdistämällä kyllä tule positiivista tällä kertaa, vaikka matikan kaavat mitä kertois.

Vaatimus jatkui muodossa tai nopeat kädet. Nämähän Gilliesiltä löytyvät. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös