En ole minkäänlainen Tompan fanipoika, mutta totean kuitenkin ( Rami osasto nyt kädet korville ja lalalalalalalala) Raimo Summanen koutsina sulkee ovet tiettyjen pelaajien kohdalla ja vaikeuttaa joukkueen kasaamista. Luuleeko joku ihan tosissaan, että näitä toivotaan toivotaan ulkkari-kortteja olisi käytetty näin paljon, jos oltaisiin saatu takuuvarmoja suorittajia samoille paikoille?
Tiedän tuonkin aspektin ja en luule, että näitä ulkkareita olisi näin paljon ''jos oltaisiin saatu takuuvarmoja suorittajia samoille paikoille.'' Tämähän ei toki muuta sitäkään faktaa, että HIFK:n joukkue on koottu aivan päin vittuja tästä huolimatta (ja osittain tästä johtuen toki). TPS:ssä nyt esimerkiksi on osattu hankkia useampi kappale hyviä ulkomaalaisia pelaajia, ja on niitä eksynyt muihinkin liigajoukkueisiin, toisin kuin meillä.
Ja HIFK:n ongelma ei ole pelkästään ulkomaalaisten pelaajien heikko laatu, vaan myös joukkueen täysin käsittämätön roolittaminen. Menestyvää joukkuetta on lähdetty tunnetusti kasaamaan peräpää edellä ja meidän joukkue koostuu tällä hetkellä:
- yhdestä liigan huonoimmasta maalivahdista;
- kahdesta liigatason puolustajasta;
- kahdesta seniori-ikäisestä urallaan roimassa laskussa olevasta puolustajasta;
- viidestä liigatasolle liian köykäisestä juniorista; ja
- DeSantisista, josta onkin kaikki oleellinen taidettu mainita.
Tämän lisäksi HIFK:n palkkalistoilta löytyy tasan neljä varsinaiselta pelipaikaltaan sentterintontilla skulaavaa pelaajaa (Kuparinen, Piiparinen, Block ja Elkins). Nykopp on tosin pelannut ihan hyvin sentterinä, mutta ei se tätä nykyistä tilannetta hirveästi minun mielestäni pelasta.
Tuossa on nyt tiivistettynä syyt minkä takia minä olen näin kärkkäästi kritisoinut HIFK:n tämän kauden joukkueen rakentamista.