HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 483 589
  • 7 163

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole vielä saikkuketjua niin kysytään täältä onko tihkunut tietoa onko koko jengi fyysisesti terve? Jenkithän on jo ihan hajalla Ramin treeneihin ja suomen tv:n tarjontaan, joten ei mennä nyt tähän henkisen kantin kestävyyteen. Villehän sanoi ettei pelaa välttämättä European Throphyssa, muita?

_

Hyvin ovat jätkät haastetteluissa seisseet, toisin kuin jergus. Luulen että kaikki ovat kunnossa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mikä tuo numero 13 on? Kuka sitä on kantanut kun periaatteessa ei ole vapaana?

Ainakin Raimo Hirvonen pelasi numerolla 13 vuosikausia. Muita ei heti tule mieleen. NHL:ssä oli pitkään sellainen "tapa", että kukaan ei pelaa koskaan epäonnen numerolla, jollaiseksi tulkittiin 13.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Kun tätä nippelitietoa kerran kaivattiin niin pitihän se käydä laskemassa: Tällä hetkellä joukkueen keskiarvonumero on 39,25 kun se viime kauden lopussa oli 38,41. Eli ei mitään järin suurta nousua ole tapahtunut :) Ja lisättäköön nyt vielä, että yli 50 numeroita oli tasan saman verran kuin nytkin, eli 8!

Nyt päästiin asiaan :)

Mä en voi mitään sille, että mä ottaisin Nordlundin erittäin mielelläni meille. Erityisesti tahtoisin tehdä sen, koska Jere meni jäähdyttelemään Ilmalan varikolle. Siinä olisi erittäin hyvä vertailukohta keskenään.

Naapurissa on kyllä mopo päässyt hienosti käsistä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mä en voi mitään sille, että mä ottaisin Nordlundin erittäin mielelläni meille.

Niin, ei se ainakaan heikentäisi puolustusta. Eikä toisi mitään uuttakaan. Tai no, kova lämäri ylivoimaan, siinä kaikki. Lähinnä toisi vain leveyttä puolustukseen. Olisi siis aika yhdentekevä hankinta.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pidän isona numerona jos numero on yli 30. Mielenkiintoinen tuo keskiarvo, mielenkiintoista olisi myös nähdä miten tuo keskiarvo on muuttunut vuosien mittaan.

Jokainen tietenkin miettii mitä miettii, mutta 30 on kyllä tiukka raja kun laskee yhteen pelaajasopparit, jäädytetyt ja "jäädytetyt" (9)
 

444

Jäsen
Niin, ei se ainakaan heikentäisi puolustusta. Eikä toisi mitään uuttakaan. Tai no, kova lämäri ylivoimaan, siinä kaikki. Lähinnä toisi vain leveyttä puolustukseen. Olisi siis aika yhdentekevä hankinta.

Kova lämäri kyllä, mutta aina välillä pitäisi laukoa edes suunnilleen maalia kohti.
Ainoa hyöty voisi olla rotaatiossa, muuten ei jatkoon.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mikäli hinta olisi kohdallaan, ottaisin itse kyllä Markus Nordlundin ilolla vastaan. Isokokoinen pelaaja, joka osaa myös taklata ja omistaa kohtuulliset kädet. Flopannut jollain tapaa viime kausina, joten näyttöhaluja varmasti piisaisi.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mikäli hinta olisi kohdallaan, ottaisin itse kyllä Markus Nordlundin ilolla vastaan. Isokokoinen pelaaja, joka osaa myös taklata ja omistaa kohtuulliset kädet. Flopannut jollain tapaa viime kausina, joten näyttöhaluja varmasti piisaisi.

Itse en ole oikein koskaan arvostanut Nordlundia, mies on muistuttanut omassa päässä lähinnä pitkää pujottelukeppiä. Mutta joku miehessä näkee jotain, onhan mies EHT peleissäkin käynyt.
Jotenkin tuntuu että viime kauden tapahtumien jälkeen Nordlundin hankkiminen olisi liikaa, vaikka taklaus nyt puhdas taisi ollakin. Tosin hankkihan IFK aikoinaan Kaj Linnan uran lopettaneen pelaajan (jonka nimeä en nyt millään muista)
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tosin hankkihan IFK aikoinaan Kaj Linnan uran lopettaneen pelaajan (jonka nimeä en nyt millään muista)

Joe Frederick oli hän ( Eliteprospects.com - Joe Frederick ). Ehkä mauttomin hankinta ikinä, jonka pointti ei ole valjennut itselleni vielä tähänkään päivään mennessä.

Niin ja ei kiitos Nordlundille. Tämä ei johdu Peltoseen kohdistuneesta taklauksesta, sillä se oli puhdas, eikä Villen ura muutenkaan siihen päättynyt. Ensimmäiset termit, jotka ko. pelaajasta tulevat mieleen ovat: "hasardialtis", "iso mutta pehmeä" sekä "kova lämäri mutta aina ohi".
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään ei ole Markus Nordlundia vastaan, hieno pelaaja ja niin edelleen, mutta jättäisin ottamatta. Miehen hintalappu alkaa melkovarmasti kakkosella ja viimeiset kaksi vuotta mies on ollut muutamia poikkeuksia lukuunottamatta Jokereiden puolustuskaluston heikointa kastia. Ylivoimamiehenä ihan ok, mutta puolustustehtävissä huono. Tuo yllämainittu pujottelukeppi kuvastaa häntä parhaiten.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylivoimamiehenä ihan ok, mutta puolustustehtävissä huono. Tuo yllämainittu pujottelukeppi kuvastaa häntä parhaiten.

Eipä muuta lisättävää. Ei toisi IFKn pakkikalustoon mitään lisää, paitsi pituutta. Meikäläiselläkään ei Nordlundia vastaan mitään, ihan hyvä peruspakki. Parempi kuitenkin jos matka käy takaisin esim. Suikkasen TPSn.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä muuta lisättävää. Ei toisi IFKn pakkikalustoon mitään lisää, paitsi pituutta. Meikäläiselläkään ei Nordlundia vastaan mitään, ihan hyvä peruspakki. Parempi kuitenkin jos matka käy takaisin esim. Suikkasen TPSn.

Jep. Sen verran vielä piti lisätä, että jos IFK:lla olisi todellinen tarve YV-pakille, niin saattaisin jopa ottaa Nordlundin, mutta mielestäni tuo nykyinen puolustuskalusto huutaa vahvistusta lihaosastolle. Snadisti pelottaa nuo tämän hetkiset ukot (Leksa, Kurvinen ja Birch), pelkkää kysymysmerkkiä jokaisen perässä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Hyökkääjiä on siis nyt harkkapelien alkaessa mukavasti ringissä. Mielestäni olisi ollut hyvä saada tryouttien (muidenkin kuin juniorien) muodossa nykyistä enemmän miehitystä myös puolustajarosteriin. Pakiston runkopelaajien kohdalla on kuitenkin olemassa tarpeeksi kysymysmerkkejä. Kohta ollaan kuitenkin taas lainaamassa Vaarasuota ja kumppaneita Mestiksestä.

Tietysti jos kiikarissa on joku laadukas "verohankinta" myöhemmin syksyllä tyyliin "Fernholm", niin eihän tässä sitten mitään hätää ole.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tietysti jos kiikarissa on joku laadukas "verohankinta" myöhemmin syksyllä tyyliin "Fernholm", niin eihän tässä sitten mitään hätää ole.

Hyväksi todettu Fernholm voitaisiin hommata nyt ihan normaalia kautta vaikka heti mun puolesta. Uskomatonta että tuon tason pelaaja on vapaana vielä.

Vai onkohan tähtäimessä vielä kolmas right-pakki? (nyt R pakkeja ovat DeSantis ja Jokela).
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Vai onkohan tähtäimessä vielä kolmas right-pakki? (nyt R pakkeja ovat DeSantis ja Jokela).

Onneksi tilanne on se, että joukkueen oikealta laukovien pelaajien määrä on hyvä. YV:tä voi pelata tarvittaessa vaikka neljällä hyökkääjällä ja silti right-pelaajia riittää kahteen YV-kentälliseen.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai onkohan tähtäimessä vielä kolmas right-pakki? (nyt R pakkeja ovat DeSantis ja Jokela).

Nyqvist pelaa rightilla myös. On tietysti vielä kirjoittamaton kortti, mutta kuulun siihen koulukuntaan, joka toivoo omilla junnuille kunnon näyttöpaikkaa. Oma valistunut arvaukseni on, että kolmikosta Teppo, Salmi, Nyqvist nimenomaan Nyqvistillä on parhaat mahdollisuudet lyödä itsensä läpi tulevalla kaudella.

Hyökkääjistä uskoisin Partasen olevan pelaaja, joka tulee yllättämään vielä monet tulevalla kaudella. Odotettavissa paljon ryminää, ja jos pystyy murtautumaan kolmeen ensimmäiseen ketjuun, mihin uskon, veikkaan pistesaldon kauden lopussa olevan n. 25-30.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
joka toivoo omilla junnuille kunnon näyttöpaikkaa.

Tai näyttöpaikkahan pitää ansaita, mutta samaa mieltä siitä, että Julle tulee olemaan potentiaalisin breikkaaja mainitsemastasi kolmikosta. Itse nostan myös odotukset korkealle Nyqvistin kohdalla. Salmi tosin on jo ollut edustuksen mukana aikaisemmin, joten hän kuuluu jo kalustoon.
 
Suosikkijoukkue
Hifk, Man Utd, Suomalaiset änärissä
Viime kauden tilastoita verraten Nyqvist oli Tepon edellä ja KooKoosta kantautuneiden huhujen perusteella pelasikin vielä erittäin hyvin! Todellaki mahdolisuudet breikata, kun vielä rightiltä ampuukin.

Omien junnujen breikkaus on aina positiivista!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kauden tilastoita verraten Nyqvist oli Tepon edellä ja KooKoosta kantautuneiden huhujen perusteella pelasikin vielä erittäin hyvin! Todellaki mahdolisuudet breikata, kun vielä rightiltä ampuukin.

Eikä pidä unohtaa sitäkään, että oli ne pelaamansa pari matsia myös IFK:n paras pakki, ainakin mun mielestä. Vakuuttavaa ja melko virheetöntä työskentelyä, ja pakeista ainoa, joka osasi avata peliä nopeilla ja tarkoilla syötöillä. Mahtuu mun kirjoissa rosteriin paljon ennen Salmea yms. jämäpelaajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös