Ei IFK:lla ole varaa jättää ykkösveskarin signausta kesän loppuun. Olisi typerää riskinottoa. Ortion kohtalo ei kuitenkaan ratkea vielä pitkään aikaan.
Miksi Ortion kohtalo ei voisi ratketa jo aikaisemmin?
Ei IFK:lla ole varaa jättää ykkösveskarin signausta kesän loppuun. Olisi typerää riskinottoa. Ortion kohtalo ei kuitenkaan ratkea vielä pitkään aikaan.
Jan Lasak voisi olla yksi vaihtoehto.
Eikös Ari Ahosen viime vierailu päättynyt lyhyeen, eli miehen karkaamiseen New Jerseyn organisaatioon aivan kauden kynnyksellä?
Lyhyeen ja lyhyeen, pelasi kaksi täyttä kautta ykkösveskarina ja sitten lähti viideksi kaudeksi tahkoamaan Devilsin farmiin. Ei tuossa mitään draamaa ollut tietääkseni, täysin odotettu siirto.
Taidettiin viitata kauteen 05-06 jolloin Ahonen teki sopimuksen HIFK:hon, mutta sai sitten sopparin vielä Devilsiin.
Twitterissä uumoillaan, että Ari Ahonen olisi signattu. Hyvä uutinen toteutuessaan. Jumalauta, olisi se kova juttu jos Peltosen, Ahosen ja jonkun kolmannen kovan luun "2. sentteri" nimi julkaistaisiin.
Itse olen varma, että Kapteeni tekee vielä vuoden jatkon ja se olisi myös toivottavaa, koska hän on luultavasti ainoa ihminen maailmassa joka pystyy pitämään Ramin edes joten kuten kurissa.
Kapteeni ansaitsee paremman uran päätöksen, kuin nykyinen.
2) IFK:sta on poistunut ensi kaudeksi ne viimeisetkin fyysisyyden rippeet. Ensi kauden jengi on keskipituudeltaan 155 cm/56 kg ja täynnä nuoria märkäkorvia.
Samaa mieltä, mutta toisaalta: olisiko tuleva kausi Villen kannalta potentiaalisesti parempi päätöskausi kuin mennyt kausi? Kaksi asiaa ovat Villen jatkoa vastaan:
1) Vaikka valmentajana on nyt 9000-kertaa parempi valmentaja kuin viime kaudella, on IFK pelaajistoltaan luultavasti pari kertaa vaatimattomampi kuin viime kaudella. 4-5 avainpelaajaa puuttuu vielä, ja jokainen tietää mitä tämä merkitsee kun muistaa vielä koodinimen Karavaanari. Eli, IFK ei tule ensi kaudellakaan taistelemaan mestaruudesta.
2) IFK:sta on poistunut ensi kaudeksi ne viimeisetkin fyysisyyden rippeet. Ensi kauden jengi on keskipituudeltaan 155 cm/56 kg ja täynnä nuoria märkäkorvia. Samaan aikaan Ilmalan Tapa Se Kusipää-urheuluseuraan on virrannut viime kauden jälkeen lisää näitä kyykkypaska- ja nyrkillätakaapäin-olioita. Tämä tarkoittaa sitä, että kapteenimme olisi edelleen ns. vapaata riistaa paikallisotteluissa. Ainoa ratkaisu tähän ongelmaan olisi Villen kypärän takaosaan kiinnitettävä 150 cm leveä pleksi, joka estäisi nämä puuntakaatyrmäykset. Haittapuolena olisi tietysti a) hirvittävä ilmanvastus ja b) vaikeudet pukukoppiin poistumisissa alle 150 cm leveistä ovista.
Sum summarum, itse melkein toivon että Ville jatkaa, mutta valmennuspuolella.
Onko tälle päivälle realistista odottaa ilmoituksia Nybarilta?
Jos Ahonen meille tulee, olen kyllä ihmeissäni. Kirjoitinkin tänne aiemmin, että arvostus on Venäjällä suuri, ja niin monelta KHL-seuralta oli kysyntää, että aika hyvin on Nybari tämän hoitanut, jos meille tulee.