Mainos

HIFK 2006-2007

• 1 083 831
  • 3 584
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
rossoblu kirjoitti:
Okei, nyt tämä omien junioreiden karkottamisen syy vihdoin selvisi. Kyseessähän on ilmiselvä salaliitto, jolla varmistetaan pelipaikka hallituksen puheenjohtajan pojalle.

Pisteet Penalle Kuhdan kolmen vuoden sopimuksesta muuten.

Höh, ei ollu kyseessä huhu, vaan oma ehdotus. Ihan kehityskelpoinen heppu, sen mitä itse olen nähnyt pelaavan.

Anyway, yhden nimen julkaisu, ja heti tuntuu PALJON paremmalta. Itse olen kyllä vähän eri mieltä siitä, etteikö Kuhta tarvitse hyvää sentteriä. Johan se hepun pistehistoriakin sen osoittaa.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bozik kirjoitti:
Koska tämä minusta liittyy selkeästi ensi kauden Hifk:n liigajengiin, niin talouskommentit tässä. Ei kait Hifk:lla ole aidosti ollut taloudellista hätää koskaan. Siis ihan oikeasti.

Mä ymmärsin tämän talouden tervehdyttämisohjelman niin, että aluksi Hifk valitsi tien jossa palkataan halvempia pelaajia. Olisi menty ikään kuin säästöliekillä.

Silti uskallan tietämättä veikata, että nyt on palattu sille tielle missä halutaan menestystä. Murphy, Kuhta jne. eivät viittaa siihen, että kukkaro olisi ihan suljettu. Nuo kaverit maksavat paljon ja sillä Hifk minusta lähtee taas avoimesti tappelemaan paikastaaan yhtenä suurista !

Turha sitä on pitää kynttilää päiväpeiton (tms) alla, pääasia että mestaruudesta tapellaan tosissaan. Jätetään ne talousalueet Väyryselle, nyt Hifk on minulle taas se vanha kunnon kukko, jolle pitää laittaa luu kurkkuun ja raiskata sen kanat.

bozikilta täyttä asiaa koko viesti! Eihän HIFK:lla ole rahat ollut loppu vaan niitä on säännöstelty etteivät loppuisi tulevaisuudessakaan. Nyt HIFKillä on paikka korjata viimekausien pettymykset ja Penakin näyttää rakentavan jengiä pidemmällä tähtäimellä mistä kertoo mm. Kuhdan, Murphyn ja Francisin yli vuoden sopimukset.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
BigRedCat kirjoitti:
bozikilta täyttä asiaa koko viesti! Eihän HIFK:lla ole rahat ollut loppu vaan niitä on säännöstelty etteivät loppuisi tulevaisuudessakaan. Nyt HIFKillä on paikka korjata viimekausien pettymykset ja Penakin näyttää rakentavan jengiä pidemmällä tähtäimellä mistä kertoo mm. Kuhdan, Murphyn ja Francisin yli vuoden sopimukset.

Juu, nyt odotellaan sitten väärin sainattu-viestejä, "joku Kibe Kuhta, täysi kehäraakki ja kolmen vuoden sopimus, Pentti, Kimmo Heino, Frank, Tuohimaa ja varmuudeksi vielä joku sihteeri ulos ja Juhana Helmenkalastaja tilalle. Miten te jaksatte syytää rahojanne tällaiseen paskaan?"

Metukka, onko tämä Kibe Kuhdan sopimus taas sitä samaa Pentin propagandaa, jolla meitä hyväuskoisia huijataan?

Pentille iso kiitos, kaksi kovaa hankintaa jo tälle kaudelle, joista Kimmo Kuhta todella tyylikäs paluumuuttaja-hankinta. Olisiko fyrkkaa tullut muualta enemmän ja mikä oli Bernin osuus tässä diilissä, mielenkiintoisia kysymyksiä, mutta tärkeintä on, että Kibe on takaisin punanutuissa. Joukkue näyttää jo hyökkäyspään osaltakin oikein hyvältä, kunhan vain Hauhtonen nyt vielä jäisi. Ja jos ei jää, niin Pena voisi hankkia Tuomon stunttaamaan, kun nyt kerran vauhtiin näissä hankinnoissaan on päässyt.

Ainut mikä itseä harmittaa ja josta on väännettävä se pakollinen valitus tähänkin viestiin, on se, että Enlund olisi voitu kiinnittää ensi kauden miehistöön. Nuorella kundilla olisi ollut loistava paikka tapella Porthenin kanssa kolmossentterin paikasta ja siinä samalla kehittyä. Mielenkiintoista nähdä, miten pärjää Tapparassa ja tuleeko maitojunalla takaisin? Toisaalta väitän, että Porthen tehnee 15-25 pistettä ensi kaudella, jos pelaa samassa ketjussa Petrellin ja Salosen kanssa ja vakiinnuttaa paikkansa kolmossentterinä.

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vaikka en Penasta pidä yhtään on tähän väliin sanottava että kyllä teki herra hienon hankinnan. Kibe on sen luokan pelimies että nyt voi vihdoinkin alkaa odottaa jo jotain ensi kaudesta. Jos vielä saataisiin hyvä sentteri niin a vot.

Rambo kirjoitti:
Itse olen kyllä vähän eri mieltä siitä, etteikö Kuhta tarvitse hyvää sentteriä. Johan se hepun pistehistoriakin sen osoittaa.

Eikä siihen liity esimerkiksi vähäisempi peliaika? Kuhdan peli perustuu paljon laukomiselle ja mikäli hän ei pääse laukomaan, ei ole mahdollista tehdä maalia. Toisekseen Kuhta on kehittynyt uskomattomasti hieman vanhempana. Kyllä mä väitän, että Kuhta on parempi ilman sentteriä, kuin moni muu liigapelaaja. Mikäli sentteri osaa laittaa kiekon nopeasti Kuhdan lapaan, eikä muuta, niin väitän että Kibe paukuttaa silti n.15 maalia. Kuhdan rannelaukaus on liigan top5-kamaa ja HIFK:n paras aivan varmasti. Itse epäilen, että Guolla voi olla jopa parempi sentteri Kibelle, kuin toissakauden Harkins.

Laitetaan nyt ne ketjusommitelmatkin näillä tämän hetken pelaajilla:

Laakkonen - Hauhtonen - Pikkarainen
Petrell - Guolla - Kuhta
Järvinen - Salmelainen - Salonen
Nielikäinen - Porthen - Fagerstedt
Laine/Lostedt

Tässä tapauksessa joukkueessamme olisi kolme maalintekoon pystyvää ketjua ja yksi ketju, joka pimentää vastustajan sekä kaksi hullua miestä, jotka murskaavat kaiken tielle osuvan. Kolmosessa tietty viimeinen silaus puuttuu, mutta itse en pidä Porthenia kolmosketjun sentterinä vielä. Salmelaisella kiekollista potentiaalia todella paljon. Onko Tobias pelannut muuten joskus hajapelejä/pelin osia sentterinä junnuissa? Itselläni tällainen mielikuva on, mutta en ole varma. Koko kolmikko oppi viime kaudella erittäin paljon oman pään pelaamista eikä varmasti puolustaminen ole ongelma, vaikka pelaajista kahdella ei ole mainetta puolustustaitajana. Salonen takuuvarma 10 maalin mies, mikäli saa pelata koko kauden kohtalaisella peliajalla. Äijässä paljon samaa, kuin toisessa suosikissani Kimmo Kuhdassa. Molemmat synnynnäisiä maalintekijöitä.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rambo kirjoitti:
Anyway, yhden nimen julkaisu, ja heti tuntuu PALJON paremmalta. Itse olen kyllä vähän eri mieltä siitä, etteikö Kuhta tarvitse hyvää sentteriä. Johan se hepun pistehistoriakin sen osoittaa.

Kyllä Kuhta viimeisenä HIFK-kautenaan veti yksin perässään yössä olleita Pärssistä ja Harkinsia. Eli Kuhta on kyllä parhaimmillaan juuri niin hyvä, että saa itse sekä rakennettua peliä että pistettyä vielä takatolpalta tyhjiin.

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Snakster kirjoitti:
Kyllä Kuhta viimeisenä HIFK-kautenaan veti yksin perässään yössä olleita Pärssistä ja Harkinsia. Eli Kuhta on kyllä parhaimmillaan juuri niin hyvä, että saa itse sekä rakennettua peliä että pistettyä vielä takatolpalta tyhjiin.

Kyllä! Kuhta on niin hyvä, että hän pystyy antamaan itselleen omalta alueelta nopean pystysyötön hyökkäys-siniselle, kikkailemaan parit pakit solmuun, antamaan vapauttavan poikkikentän syötön itselleen vapaseen paikkaan takatolpalle ja laittamaan tarkalla vedolla kiekon maalin kattoon, tehden omalle vedolleen maskin ja tämä kaikki hänen istuessaan 5 minuutin rangaistusta ryntäyksestä jonka dumari vihelsi täysin puusilmäisesti puhtaasta avojääpommista vastustelijan tähtihyökkääjään!

Kimmo on yksin teidän ykkösketju!

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Hyvä Elton, tuohan on kuin copypaste narrifanien Metropolit-hehkutuksesta hänen pelatessaan Jokereissa. Tainut nyt mennä Metrot ja Kuhdat sekaisin.

Guolla pelaa muuten ensi kaudella numerolla #11 ja Kuhta luonnollisesti numerolla #9, joten hyvin on Mr Parsons ja Mr White paikattu. (Murphy #21 ja Niskanen #12).

HIFK:ssa uskotaan todella paljon Guollaan, hän on nopeajalkainen ja sulavakätinen pelaaja, joka kokonsa vuoksi ei koskaan saanut The Mahdollisuutta NHL:ssä. Jos Hauhtonen jää, meillä voi oikeesti olla helvetin hyvä sentterikaksikko, jonka jälkeen Porthen hoitaa kolmosta ja Fagersterdt nelosta.

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Kiben loistava tulo tarkoittaa käsittääkseni lähes varmasti sitä, että Tuomo Ruutua ei IFK:ssa nähdä. Naapuriketjuissa huhutaan, että Jokerit on tehnyt hänelle SM-liigan kaikkien aikojen tarjouksen. Tuomon tilanteeseen liittyy melkoinen määrää kysymysmerkkejä. Hänen motivaationsa on hieman kateissa, jolloin myös kesäharjoittelu saattaa jäädä vähemmälle. Tässä tilanteessa Tuomon kunto syksyllä ei välttämättä vastaa pinoon laitettujen eurojen määrää. Mielestäni Pena teki aivan oikein keskittyessään Kibeen, minkä jälkeen voi seurata Tuomon tilanteen kehittymistä.
Toivotaan, että Tuomo saa asiansa järjestykseen ja hänet nähdään ensi kaudella taas nahilassa. Se on paikka, minne hän kuuluu.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tätähän juuri meinasinkin, arvon Tommy ja Gags.

Kauheita ylisanoja sai Metropolit Jokereissa pelatessaan, mies oli toki hyvä mutta utopistisen paljon hypetystä sai Metro aikaan. Luganossa voittaa pistepörssin, sopimusta ei uusita "henkilökohtaisista syistä" joukkueen toimesta. Where´s the catch?

Onnea NHL:ään Metrolle, menestys on kyllä hyvin epätodennäköinen mutta katsotaan miten pärjää. Liike MM-kisoissa oli lähinnä tragikoominen ja säälittävä.

..ja nyt takaisin aiheeseen, eli HIFK:hon. Kuhta ei missään nimessä saanut potkuja Bernista, ei missään nimessä.

K

kiwipilot

Renegade kirjoitti:
Onnea NHL:ään Metrolle, menestys on kyllä hyvin epätodennäköinen mutta katsotaan miten pärjää. Liike MM-kisoissa oli lähinnä tragikoominen ja säälittävä.

Taisi pelata vain säälittäviä ja tragikoomisia minuutteja Kanadan nelosessa?

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kiwipilot, NIMENOMAAN juuri näin...ja koska puikoissa oli osaavat valmentajat, ei sieltä nelosesta noussutkaan.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tommy kirjoitti:
Niin, toinen pelaa NHL:ssa ja toinen sai potkut Sveitsistä.

Ei Kuhta saanut kenkää Bernistä! Ota selvää asioista ennenkuin avaudut! Teillä on ihan riittävästi mietittävää oman jenginne asioissa (taas jälleen), joten kipinkapin omaan ketjuun!

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyynikko kirjoitti:
Ei Kuhta saanut kenkää Bernistä! Ota selvää asioista ennenkuin avaudut!
Tästä olisi mukava kuulla enemmän faktoja. Ostiko HIFK isolla rahalla kylmästi Kuhdan ulos sopimuksestaan vai oliko ympyrät vain liian isot ja Kuhdalle tuli koti-ikävä?

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MISTER X kirjoitti:
Kiben loistava tulo tarkoittaa käsittääkseni lähes varmasti sitä, että Tuomo Ruutua ei IFK:ssa nähdä.

Miksi nämä olisivat toisensa poissulkevia asioita? Eikö tämän voisi pikemminkin nähdä niinpäin, että mahdollisuudet Tuomon signaamiseen paranivat, kun vanha ketjukumppanikin palasi kotiin =)

Eiköhän Penalla löydy vielä takataskusta pikkuinen läjä euroja ja se on varmaa, että Tuomon päätökseen ensi kauden suunnitelmista ei tule raha vaikuttamaan ratkaisevasti. Ensisijaisesti tähtäimenä on varmasti NHL, mutta Eurooppa ja sitämyöten SM-liiga ei varmasti ole poissuljettu vaihtoehto. Motivaatio ongelmia treenaamisen suhteen Tuomolla tuskin on, turhautuminen jatkuviin loukkaantumisiin taitaa olla sitäkin kovempi. Mutta kohtapuolin pitäisi varmaan ruveta tippumaan infoa Tuomonkin tilanteesta ensi kautta koskien.

Olisihan se nannaa nähdä T.Ruutu ensi kaudella punanutuissa. Ruutu tulee varmasti miettimään todella tarkkaan seuraavan peliliikkeensä. Fiksuna jannuna hän varmasti tietää mikä on parasta hänelle itselleen. Pelivuosia on vielä kosolti edessä, jos vaan saisi kroppansa kestämään. Kausi Suomessa voisi tehdä hyvää, tosin nyt puhutaan sen verran kunnianhimoisesta kaverista, että jos mies kokee olevansa vähänkään valmis NHL-kiekkoiluun 06/07-kaudella, hän tulee varmasti siellä pelaamaan.

Renegaden uutiset koskien Guollaa kuulostavat hemmetin hyviltä.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynikko kirjoitti:
Ei Kuhta saanut kenkää Bernistä! Ota selvää asioista ennenkuin avaudut!

Näin kirjoittaa kuitenkin "arvostettu" "jääkiekkotietäjä" Uuge Kojola suklaasivuilla:
"...mutta sitä miksei Bern halunnut pitää miestä enää riveissään onkin jo vaikeampi ymmärtää."

Kuhta taas sanoo:
"...olis varmaan pitänyt lyödä ihan hirveet lukemat taululle, että olis saanut seurajohdon hyväksynnän ja mahdollisuuden jatkaa siellä vielä tulevan kauden."

Kyllä minä katsoisin että Kuhdalla oli määräaikaista sopimusta jäljellä vielä tuleva kausi, mutta SC Bern ei sitä halunnutkaan pitää ja tämän takia antoi Kimmo Kuhdalle käskyn etsiä uutta seuraa, toisinsanoen kenkää tuli.

Se, että Kuhta sai kenkää ei vähennä Kuhdan taitoja lainkaan. Toivottavasti Kuhta skodaa myös ensi kaudella kun paikka tulee.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tommy kirjoitti:
Kyllä minä katsoisin että Kuhdalla oli määräaikaista sopimusta jäljellä vielä tuleva kausi, mutta SC Bern ei sitä halunnutkaan pitää ja tämän takia antoi Kimmo Kuhdalle käskyn etsiä uutta seuraa, toisinsanoen kenkää tuli.

Se, että Kuhta sai kenkää ei vähennä Kuhdan taitoja lainkaan. Toivottavasti Kuhta skodaa myös ensi kaudella kun paikka tulee.

Sveitsissä ne vaihtaa ulkolaisia valmentajia ja pelaajia yhtä usein kuin tosimies sukkia ja kalsareita. Ei Kuhdalla ole mitään hävettävää siinä, että Bernin uusi valmentaja haluaa näköisensä joukkueen ja se on loistavaa, että Kuhta valitsi paluun HIFK:hon, eikä jotain muuta esim. ruotsalaista seuraa kaudeksi 06/07.

Meillä alkaa ykkös-yv olla kasassa, Murphy-Karalahti-Pikkarainen-Hauhtonen-Kuhta.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tommy kirjoitti:
Näin kirjoittaa kuitenkin "arvostettu" "jääkiekkotietäjä" Uuge Kojola suklaasivuilla:
"...mutta sitä miksei Bern halunnut pitää miestä enää riveissään onkin jo vaikeampi ymmärtää."

Kuhta taas sanoo:
"...olis varmaan pitänyt lyödä ihan hirveet lukemat taululle, että olis saanut seurajohdon hyväksynnän ja mahdollisuuden jatkaa siellä vielä tulevan kauden."

Kukin tulkitsee omalla tavallaan, niin myös Uuge. Minä uskon että Kibe halusi itse pois Bernistä ja Bernin johto ei pistänyt vastaan. Totuuden tietää Kibe itse ja muutama hemmo Bernistä. Me täällä JA;lla ei tiedetä juurikaan mitään, arvaillaan ja spekuloidaan vain!

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voppie kirjoitti:
Miksi nämä olisivat toisensa poissulkevia asioita? Eikö tämän voisi pikemminkin nähdä niinpäin, että mahdollisuudet Tuomon signaamiseen paranivat, kun vanha ketjukumppanikin palasi kotiin =)

Tuomo pelaa rapakon takana noin 99% varmuudella, mutta jos Suomeen jää, niin samoilla prosenteilla pelaa IFK:ssa.

Oleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pasi Nielikäinen
Voppie kirjoitti:

Ei se nyt ihan näinkään mene. Jos joukkueeseen hankitaan Paul Kariya niin ei sieltä tule saman tien myös Teemu Selännettä. Kuhta ja Ruutu ovat kuitenkin pelanneet vain puoli kautta samassa ketjussa. Eiköhän HIFK:n rahat ole kulutettu jo suurimmalta osalta Kuhtaan, Pikkaraiseen, Guollaan, Murphyyn ja Francisiin. Tosin mikäli Hauhtonen lähtee on tilanne taas aivan toinen, mutta tuskin Tuomoa Suomessa ensi kaudella näemme.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyynikko kirjoitti:
Ei Kuhta saanut kenkää Bernistä!
Kyynikko kirjoitti:
Minä uskon että Kibe halusi itse pois Bernistä ja Bernin johto ei pistänyt vastaan. Totuuden tietää Kibe itse ja muutama hemmo Bernistä. Me täällä JA;lla ei tiedetä juurikaan mitään, arvaillaan ja spekuloidaan vain!

Jonkinmoista ristiriitaisuutta vai kääntyikö vain rotsi?

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Isaksson kirjoitti:
Tuomo pelaa rapakon takana noin 99% varmuudella, mutta jos Suomeen jää, niin samoilla prosenteilla pelaa IFK:ssa.
Eli 1% todennäköisyydellä Suomessa ja samalla todennäköisyydellä silloin HIFK:ssa. Mitäs Pena nyt tehnyt?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.