matti&teppo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Kohtuu usein olet ollut hajulla eli odotusarvo ensi keskiviikkoa silmälläpitäen nousi kertaheitolla.Isaksson kirjoitti:Ei kannata katsoa, nää olis halunneet, että meidän kakkonen olisi ollut Ramstedt - Hirso - Enlund. Harmi, ettei Pena tykännyt ajatuksesta, vaan hankkii joukkueen, jolla on mahdollisuus myös menestyä.
Mutta, ei kai kukaan ole halunnut että "kakkonen olisi ollut Ramstedt - Hirso - Enlund". Ainakin itseäni vituttaa tällä hetkellä suunnattomasti kolmikon Ramstedt, Häppölä ja Enlund menetys, ja varsinkin jos nuo nuoret lähtivät molemmat jollain muulla kuin vuokrasopimuksella joukkueesta. Tai Pentin ylimielisyyden takia. Niistä olisi kannattanut pitää kiinni.
Olet oikeassa siinä, että on täysin mahdollista että Pena hommaa ihan kelvollisen joukkueen. Mutta on myös täysin mahdollista ettei niin tapahdu, se selvinnee edes osittain ensi keskiviikkona.
Nyt joukkueeseen tarvitaan useampi hyökkääjä ja voi olla että sieltä vielä lähteekin joku. Pentti itse on höpöttänyt omista pojista ja rungosta, ainakin täällä ajatellaan kahden runkohyökkääjän siirtyneen nyt muille maille liigan sisällä. Eli runkoa siis kasataan osittain uudelleen. Olisi loogista nostaa pari viime kauden junnua näiden lähteneiden runkohyökkääjien tilalle ja A-junnuista pari-kolme edellisten junnujen tilalle. Yleensä mun mielestä pitäisi aina lähteä siitä että joukkueessa olisi hyökkäyspäässä neljä-viisi kovan luokan pelaajaa (joko omia tai ulkopuolelta), seitsemän-kahdeksan runko/roolipelaajaa ja ketjullinen junnuja. Mutta lähtökohdan pitäisi olla ettei ulkopuolelta tule kuin staroja tai roolipelaajia. Mitään janaria kolmoseen, tyyliin Salminen, ei HIFK:n tulisi ikinä edes harkita. Nyt odotan innolla mitä tuleman pitää, omasta mielestä ei riitä että nämä tulevat korvaavat Häppölän ja Hirson pelillisesti. Jos näiden ukkojen taustaisia pelaajia lähdetään vaihtamaan pitäisi tulevien mennä kirkkaasti heidän ohi. Näin vaan on.
Eri asia jos niitä omia ei löytyisi, mutta nyt tilanne ei ollut minun mielestäni sellainen.
Ja lisätään vielä ne viime keuden listat hyökkääjien osalta (ainakin mihin kategoriaan pelaajan olisi pitänyt kuulua):
Kovan luokan pelaajat:
Hauhtonen, Laakkonen, White, Parsons, Salmelainen
Runko:
Häppölä, Hirso, Luttinen, Järvinen, Petrell, Salonen
Rooli:
Laine, Lostedt
Junnut:
Porthen, Tob Salmelainen, Fagerstedt ym.