Eiköhän nää Hirsot, Viitaluomat ja Vihkot ole tältä erää HIFK:ssa nähty. Tulevaisuudesta ei kukaan voi sanoa mitään, mutta nykyisillä näytöillä en heitä tänne kaipaa. Hirson kohdalla voin todeta, että olisin hänet mielelläni meillä pitänyt, kun vihdoin alkoi tulostakin tulla, mutta niin paljon on viime kauden jälkeen tapahtunut, että parempi kaikille, että pelaa muualla. Mä en edelleenkään katso hyvällä näitä HIFK - Jokerit-(ja päinvastoin) siirtoja, mutta saatanan samahan se lopulta on, missä pelaa. Ei taida kyllä Hirsolla hissi mennä vintille asti, kun ainoa varteenotettava vaihtoehto oli Jokerit. Mutta jos ei HIFK maistu, parempi mennä muualle, kun jäädä tänne etsimään motivaatiota.
Viitaluoma voi pelailla pari vuotta muualla ja saavuttaa sellaisen tason, että pysyy pinnalla yhtä kautta pidempään. Tervetuloa sitten takaisin. Kokeilemaan en tänne yhtään omaa junnua (enää) halua.
Vihko nousi mun näkemykseni mukaan "parrasvaloihin" ainoastaan sen takia, että muutamassa pelissä onnistui. Mika Saukkonen sitten nosti omaksi suosikikseen ja hehkutti Vihkoa joka välissä. Tästä sitten kaikki nokkelat keksivätkin, että Vihkohan se vasta kova jätkä onkin. Vauhtiahan Jonella on enemmän kuin riittävästi, kaikilla muilla osa-alueilla onkin sitten niin paljon parannettavaa, että mun mittapuun mukaan Vihkosta ei kovaa peluria saa tekemälläkään. Tavallaanhan Saukkonen teki Vihkolle suuren karhunpalveluksen hehkutuksillaan, koska muutenhan Jone oli täys raakile. Odotusarvo vaan nousi kaikilla potenssiin sata, eikä nuoren miehen pää(kään) sitä kestänyt. En todellakaan kaipaa Vihkoa takaisin, niin vähän aikaa lähdöstä on, eikä todellisia näyttöjä koko kauden mittaisesta onnistumisesta ole esittää.
Ainoa asia, miksi näkisin Hirsolle ja miksei Viitaluomallekin jotenkin käyttöä, on pelipaikka. Senttereillehän meillä on tunnetusti nyt käyttöä. Mutta itse miehiä persoonina en kaipaa.
Ja Sihvonen nyt päästelee suustaan sellaisia sammakoita, että voisi oikeasti itse joskus lukea niitä juttujaan, ihan ajatuksellakin. Tänään tätä, huomenna tota. Ensi vuonna voikin sitten viisastella taas samasta aiheesta ja kääntää takkinsa. Kyllähän mies toteuttaisi viisaita näkemyksiään penkin takana, mutta ottajia ei taida olla. Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka eivät käytännössä pärjää, opettavat muita.