Kerrankin riita, missä itse en ole mukana. Jälkikommenttina:
Daespoo on mielestäni asiahemmo ja asiantunteva kiekkokirjoittaja. Erityisesti NHL on hänen hallussaan kiitettävällä tavalla. Ymmärrän pointin, mitä Daespoo ajoi takaa ja olen jopa samaa mieltä Suhosesta ja Chicagosta. Se vain kuulosti aika karulta noin yhden rivin tokaisuna. Mutta ei nyt aleta goonikiekon ystäviä täällä lynkkaamaan..;)
Pääasia on se, miten Suhosen HIFK pelaa SM-liigaa kaudella 02/03 ja viime keväisestä ryminästä (=aktiivinen, kova luistelu ja liigan eniten taklauksia) ei minulla ollut ainakaan hirveästi valittamista. Mälkiän kurittomassa sonnilaumassakin oli kyllä sitä jotain...karua charmia, mutta Suhonen sai vauhtiin ja taklauksiin yhdistettyä myös pisteiden keräämisen. Annetaan miehelle aikaa, mutta kyllähän Daespookin tietää, että samalla kun me valvomme A.Suhosen linjaa haukansilmin, pidämme The Alpoakin kuitenkin myös The Familyyn kuuluvana ja hieman "suojelemme" kaveria kovassa maailmassa. Jos aihetta on moittia Alpoa neitikiekosta SM-liigassa, niin heitän ensimmäisen kiven taatusti itse. Uskoisin, että muitakin kriitikoita silloin riittää. HIFKissä tykätään omista, mutta myös kritisoidaan omia kun aihetta on - tsekatkaa mahdolliset ulkopuoliset kommentteja mm. Ciprussista ja Rajalasta viime kauden mittaan.
Suhosen amerikkavaikutukset, positiiviset sellaiset, näkyivät mielestäni HIFK-TPS -ottelussa, jossa Joseph ajeli Riksmania 3 sekuntia ennen loppua ilmeisesti uskoen, että kyllä täällä SM-liigassa voi tällaista tehdä. Nanosekunti ajelun jälkeen äijä oli tukevasti maassa Zetan ja Juuson kovakätisessä ojennuksessa ja kentällä oli täysi kaaos, missä Vopat etsi tanssikaveria keskiympyrään. Kaikilla tepsiläisillä oli tuolloin kuitenkin jotain hämminkiä luistimien nauhojen kanssa ja kukaan ei oikein vastannut kutsuun, jolloin Vopat tempaisi M.Tuokon ikimuistoiseen lentoon. Jonka jälkeen sekä Roman että Marek vielä piipahtivat lähes Tepsin aitiossa asti, jossa oli puoloestaan kai pudonnut jonkun piilolinssi lattialle, koska kaikki (paitsi Norrena) katselivat sen perään. Mikä oli Suhosen reaktio/kommentti tämän jälkeen? Sanoiko Alpo, että hyi hyi Vopat ja Zeta...Ei. Alpo sanoi, että "NHL:ssä Joseph olisi kuollut mies. Oma veskari on koskematon". Silloin helpotti vähän minullakin.
edit: Jaahans, modetkin asialla. Nyt on selvät kiekkokauden lähenemismerkit ilmassa, tunnelma kuumenee....