kristian & hacki & muut
kristian:
Missä kohtaa sanoin, että HIFK EI olisi isokokoinen, fyysinen joukkue? Minä olen kyllä viimeinen, joka mikkihiiriä signaisi. Luepa tarkemmin se tokavika viestini, jossa hahmottelin tämänkaltaiset ketjut/kentälliset:
Vopat-Bednar-voimalaituri (es. Viitakoski)
Mäkiaho-Hirsovitch-Tuomainen (tai vast, es: Hyvönen)
Pikkarainen-Häppölä-Grunn
Vauhkonen-Viitaluoma-Vihko
Zeta (stuntti)-Kantor
RPL-Pauli
Eskelinen-Honkanen
(Lamberg-Ilkka-iso A-junnu)
mv: Bäckström/Tim Thomas etc.
Ei kovin pieni eikä kovin mikkihiiripitoinen joukkue, eihän?
Suurin erimielisyys johtui Sepon puuttumisesta. Ja kyllä minäkin saan Sepon mahtumaan heittämällä esimerkiksi Bednarin laitaan, jossa hän aivan oikein varsinaisesti pelaakin. Mutta eipä ollut valittamista sentterin roolissakaan.
Minä yritän koota tätä ensi kauden joukkuetta eri tavoin kuin monet muut: haluaisin säilyttää mahdollisimman paljon nykyisen joukkueen hyvää osaa (myös Sepon tarvittaessa) ja selvitä mahdollisimman vähillä, mutta sitäkin jämäkämmillä, pelaajavaihdoilla. Moni täällä haikailee 10-15 pelaajaa lisää, mm. Rajamäki, Kalto ja O.Ahonen takaisin + silti pidetään omat junnut + silti hankitaan Bednarit ja muut. Ei onnistu millään. Ei millään. Minun lähtökohtani olisi hankkia vain puuttuvat osat ja luottaa niihin, jotka ovat nyt hyvin pelanneet - tai joissa olisi potentiaalia parempaan. Näin ei tarvitsisi hakata heti kaikkia euroja pajatsoon ja itkeä syksyllä joukkueen yhteenhitsaamisen vaikeutta. Rahaa säästyisi sitten korjauksiin, joita voidaan tehdä joulu-tammikuussa, kun kaikki ei kuitenkaan toimi niin kuin suunniteltiin.
Niinpä tämän kauden HIFKistä EHDOTTOMASTI ulos: Cipruss, Kuhta, Kölli, Salminen, Poro, Ahma, Kurvinen. Ei mitään käyttöä vaikka miten päin pyörittelisi tilannetta
Tilaa on:
-Sepolle (siis kun sitä niin paljon ihan järkevienkin tyyppien toivomuksesta halutaan. Järkevä peruste ei tässä yhteydessä ole se, että "kyl Juki on must parempi ku Ville ku se Ville on aika pehmee") --> pelimies, kokemusta, mutta heikkoutena se, että pelaa vain sentterinä + hitaus tietty. Mutta onhan se äijä.
-Unelmavävy Macille (huomasitko Kristian, jopa 2-ketjussaalustavasti), JOS sisäistää roolinsa; ei snaipperi, ei pelintekijä, vaan vittumainen ja ikävä ihminen, joka tuo lihaa peliin
-Vauhkoselle ---> jos alkaa heti ja mukisematta ikäväksi jätkäksi. Perusteena se, että on halpa ja korvaaja tällaiseen rooliin pitäisi hankkia kuitenkin. Miksi ostettaisiin Jonni kakkonen, kosmetiikan vuoksiko? Älkääkä selittäkö, että Jonni on niinku pehmee ja ei oo osoittanut mitään. Varmaan cobolkin naapurista voi kertoa, että poliisin hommiin SM-liigassa, siis SM-liigassa, tarvitaan vain kokoa, voimaa (niitä on) ja asenne (sitäkin on, olen nähnyt) ja käskytys valmennusportaalta. Ihan turha hankkia tällaista jätkää ulkoa, ei ne sen parempia ole. Matt Smith olisi kyllä parempi, mutta se veisi ulkomaalaispaikan.
-Viitaluomalle ---> tulevaisuuden takia. Nyt jo parempaa sentteripeliä kuin Ciprussilla. Jos Seppo jää, laitaan tai selkeällä vuokrasopimuksella muualle VUODEKSI ja Sepoksi Sepon paikalle kun lopettaa
Näin toimien saisimme pidettyä paljon näitä nykyisiä junnuja ja muualle menneet voimme unohtaa, ikävä kyllä.
Lisäksi rahaa palaisi ensi vaiheessa vain neljään-viiteen huippuhankintaan: ykkösmv, Bednar/ykkössentteri, 2 laituria (Viitakoski, Hyvönen, Tuomainen -osastoa) sekä Zetan mahd. stuntti.
Mäkiaho, Viitaluoma, Vauhkonen olisivat katsotaan mitä tapahtuu -projekteja ja mahdollisesti kesken kauden korvattavia. Ja jos esimerkiksi T.Ruutu olisi saatavana jokatapauksessa, niin ottaisin hänet empimättä Mäkkärin (ei Vauhkosen) paikalle joukkueeseen, jolloin Bednar olisi laituri ja TR sentteri.
Samoin Grunn saisi hakea vauhtia muualta - mutta ei missään tapauksessa kokonaan pois - jos sattuisi käymään niin, että saataisiin sekä Tuomainen että Hyvönen (tai vastaavat pf:t), nythän ne ovat minulla vaihtoehtoja. Sitäpaitsi loukkaantumisia, pelikieltoja ynnä muuta sattuu pitkällä kaudella ja Viitaluomalle/Capolle olisi tilaa ihan liigaringissäkin.
Pasista; Mihin perustat, hacki, väitteesi että Pasi ei ole pelote, vaan naurettava? Tiedän kyllä: muiden joukkueiden fanien juttuihin. Minä taas tunnen liigapelaajia paljonkin ja voin vakuuttaa, että Pasi on heidän keskuudessaan arvaamaton ja pelottava hahmo. Faneista viis. Kysypä Marco Tuokolta, Jukka Hentuselta ja Tepsin, Bluesin ja Pelicansin jätkiltä, onko Pasi vain harmiton länkyttäjä vai todellinen pelin tuhoaja? Kuinkakohan monta kertaa minun täytyy sanoa, että tulen mainiosti toimeen ilman Pasia, jos saisimme vastaavan jätkän tilalle. Mutta kun niitä ei Suomessa ole! Vopat on ihan yhtä pelottava, mutta aivan liian hyvä pelaaja pelkäksi poliisiksi/pelotteeksi. Pienellä miettimisellä selviää se, että poliisi ei voi olla samalla taitotasoltaan joukkueelleen elintärkeä.
IhanneHIFK edelleen: isoja, fyysisiä, taitavia kundeja (tavoitteena liigan isoin joukkue) + näiden lisäksi hihassa 2-4 vittupäätä. Mutta siis eri jätkiä. Kuka voisi vastustaa tällaista ryhmää?
EDIT: Eldritch, näin samantien juttusi kun lähetin omani ja yllättäen aika samaa perusfilosofiaa..Ei liikaa ostoksia, ainoastaan puuttuvat palat ensin.