Päivä Turussa
...ja heti tapahtuu. Heh. Viimeksi kun olin Turussa, SM-liiga lätkäisi Santalalle 5 ottelun pelikiellon.
Ihan puskista tuli tämä kaveri, sillä se varma kotimainen veskari oli ehdottomasti hankintalistalla ykkösenä. Ei tullut, ainakaan vielä, ja jotain haluttiin tehdä? Mene tiedä, mutta annetaan pojan yrittää, jooko? Kiitettävän nopeaa toimintaa HIFKiltä verrattuna viime kauden "tarttiskohan tässä tehdä jotain kun toi Ciprusskin on paska hankinta" -jahkailuun. Faktahan on se, että Draper oli paska ja hänestä eroon hankkiutuminen on JOKA TAPAUKSESSA hyvä liike. On sitten eri asia, kuka loppujen lopuksi päätyy uudeksi ykköseksi.
Mielenkiintoisen ristiriitaisia tietoja Draperin lähdöstä:
versio 1) Draper halusi pikaisen ratkaisun, mies on masentunut ja lopettamassa uransa kokonaan. HIFKin kannatti tehdä nopea päätös ja Draperin kanssa päästiin myös rahoista yksimielisyyteen, kun mies ilmoittaa lopettavansa kesken sopimuskauden. Eihän silloin tarvitse palkkaakaan maksaa.
versio 2) Draper kuuli oikeasti asiasta itse vasta tänään ja oli vittuuntunut, sillä aikaa piti olla vielä näyttää osaamistaan. On kyllä totta, että Draper itsekin oli lähdössä, mahdollisesti lopettamassa, mutta ei näin nopeasti.
Valitse oma versiosi. Olisikohan totuus siltä väliltä?
Sitten näistä agenteista eli 3 goals/muut (lähinnä acme). Olen yrittänyt pitää kielen keskellä suuta näistä kommentoidessani, sillä 3 goalsin ja HIFKin kimppakiva on yleisesti tunnettu asia alalla, joka on aika pieni. Vihamiehiä ei kaipaa kukaan. Siispä täytyy jutella vain faktoista.
Viimeksi Tuomo Ruudun tapauksen yhteydessä -sen ollessa kesken- kerroin, että asiaa viivästyttää myös se, että neuvotteluja käyvä taho on HIFKin kannalta "väärä toimisto" eli acme. Väitän, että 3goalsin kanssa sopimus olisi syntynyt nopeammin. Sen sijaan en ota kantaa sopimuksen laatuun. Nyt Tuomo sai todella hyvän sopimuksen, ihan puolueettomastikin katsoen. acme ei siis ollut seuraan päin kallellaan, vaan pelaajan asialla loppuun asti.
HIFKin pelaajista "vaikean" acmen (jonka on perustanut Mr.Zito) listoilta ovat mm. nuoret Vihko, Hirso, Grunn, Luttinen, Pikkarainen, Ruutu. Pasi Nielikäinenkin on acmen miehiä ja luulenpa, että 3goalsin listoilla ollessaan Nielikäinenkin olisi saanut diilin. Luulen, en tiedä.
3 goalsin miehiä ovat Pärä, Simi, Vopat, Qvist, Hedberg, Zeta....
Ulkomuistista vedin, joten suokaa anteeksi virheet.
Kotimaisista veskareista Ari Ahonen on acmen miehiä, joten enpä usko, että HIFK ensisijaisesti tavoittelee häntä.
3 goals on todellakin todennäköisin osoite etsiä HIFKin veskarivaihtoehtoja(kin). Täytyykin käydä tsekkaamassa Toskalan agentti..:)
PS. Todettakoon, että 3goalsilla ja acmella on molemmilla listoillaan loistavia pelimiehiä. Jos ongelmia on sopimuksissa, niitä eivät aiheuta itse pelaajat mitenkään.
EDIT: dana77/senior: Jos täällä tylsän päivän (aamupäivä oli) piristykseksi vähän pyöritellään nimiä ja funtsitaan mahdollisia uusia kombinaatioita, niin ei se välttämättä tosiaankaan tarkoita sitä, että näppiksien äärellä ollaan otsasuonet pullollaan kenkäämässä puolta joukkuetta pihalle. Itse ainakin koin Kempesin aloittaman spekuloinnin aika teoreettisena aivovoimisteluna kaikilta asiaan osallistuneilta. Sen sijaan kommentit (ainakin omani) Apen suuntaan koskien HIFKin pelityyliä ovat olleet täyttä, umpivakavaa ja ryppyotsaista totta..:-) Sen saattaa huomata jopa kirjoituksien sävystä.