Hifk 2002-2003

  • 1 303 267
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hawaji/Bahama, BÄNG BÄNG

Onneks Alpo on kuitenki sen verran "tässä päivässä" et myönsi eilisen voiton olleen silkkaa tuuria.Se on vaan raaka tosiasia että se tuuri kyllä loppuu aikanaan, ja se voi loppua vielä tärkeissä peleissä(keväällä). On se kumma jos DUPLO(Alpo) ei tajua sitä minkä kaikki HIFK:n kannattajat ja muutkin tajuavat,että nykyisellä pakkikalustolla ei kannata lähteä luistelukilpailuun Liigan nopeimpien/taitavimpien joukkueiden kanssa.TPS:ään tehosi taklaukset ja sitä kautta nopeat vastahyökkäykset.Minkähän takia ne ei olisi tehonneet Kärppiinkin,kun saivat vauhdin päälle.Apekin lupas ennen kauden alkua, että HIFK tulee säilyttämään taklaavan pelityylinsä.Hyökkäävä pelityyli toki on kaikkien mieleen, mutta sekin toimii vain hyvän viisikkopuolustuksen kanssa.Siihen ketä pelaajia Petoihin pitäisi saada ja kenestä päästä eroon, en kommentoi(Nicce ja TomTom pelatkoon muualla).

Jhag tossa näköjään kirjotti jo asiat niinkuin ne olla pittää.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Niin no pointti oli se ettei tässä nyt ihan hiirulaisia olla edellenkään, väriä on ollut tällä kaudella ihan riittämiin ja katson tuhat kertaa mielummin kauden tässä vaiheessa peliä jossa on vauhtia, kuin ikävystynyt kuoliaaksi Totaali Jukan ja Raimon yhdistetyssä halonhakkuu-poikarakkauspelissä. Vauhtia, taklauksia ja tappelu, kun jääkiekkoottelussa on ne elementit, minä nautin pelistä. Ja ihan olen sitä mieltä että jotakin Alpo myös jääkiekostaymmärtää, eurooppalainen jannu ei pääse kyllä Nhl:ään valmentajaksi, pelkäästään grappan juonnilla ja taiteen tuntemisella. Ja minkäslaista kahvahippaa se Jortikkan TPS esitti?Lisäksi Ape on julkisuudessa esiintynyt aika miesmäisesti, samaa ei voida sanoa Raaka Raimosta, joka vinkuu joka vuosi kuinka Miettinen tai muu sika joukkue kiusaa ja hakaa hänen ballerinoojaan, hyi vittu mikä jätkä sanon minä.
En lukenut Alpon lehtijuttuja, muttei hän kai Vopattia silloin tuominut, ainoastaan typerät huitomisjäähyt, jotka voidaan jättää näiden edellämainittujen herrojen valmentamien joukkueiden tavaramerkiksi. Tuo IFK:n puolustu paperilla on mielestäni ihan liigan keskikastia, joten puolustuspää nyt ei voi mielestäni kuin parantaa. Se on totta että pleijareihin tarvitaan kunnon maalivahti, sillä Drapperilla ei pitkälle pötkitä, mutta on ihan ok otteita esittänyt kahdessa viimepelissä, en tiedä jotenkin tuntuu ettei Drapper ole kympillä messissä, josta tietty välinpitämättömyys, tosin kyllä Tomppakin loi aika murhaavan katseen ja mäkätti muistaaksen Tuomo Ruudulle maalin jälkeen, joten voi olla että Tomppa ei ole oikein tyytyväinen poikien puolustusintesiteettiiin ja on vähän turhautunut, mutta kyllähän hänen otteet parani heti kun alkoi olla tsempin paikka...Niin sitä en ymmärrä että kun joku kritsoi Drapperia niin että Tomppa osaa vain olla kiekkojen tiellä, eikös se juuri olekkin maalivahdin tehtävä;)? Mulle on ihan sama millä tyylillä kiekot kiinni otetaan, jos ne otetaan ja on IFK:ssa kyllä paksempiakin maalivahteja ollut kuin Drapper, joille on mennyt legendaarisia hoovereita vähän enemmänkin sisään...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Seismistä liikettä

Ainoastaan niin mainiosta hoki naitista nähneenä TAISI taas muutama livahtaa,muuten niin valppaalta kanukiltamme.
Taitaa kosto olla molemmin puolista,kun pääsee, pitää sählätä oikein kóko liksan edestä ,jotta pysyisi otsikoissa.
Eihän tuota humanoidia voi pitää maalissa,jos tai pitää saalistaa pisteitä menestys mielessään.
Onko niin, että kundeilla on kainaloissa liimaa vai mitä tapahtuu,kun 3.erässä mennään oikealta ja vasemmalta ohi.
Oikein kauhistuttaa ajatus,että eilisessä matsissa paikalla oli scautteja, jotka tarkkailivat rapea maalilla.Onhan se hyvä,että kiekkoa pelataan myös turkissa,eihän niihin ostari jäähalleihin kekäläiset kuitenkaan ehdi,joten sinne olisi hyvä mennä esittelemään omintakeista torjuntatyyliä.
Kaikenkaikkiaan kyseisissä sarjoissa jo muutamalla torjunnalla paikalliset zygyrit ja yrgynit ottavat miehemme omakseen ja vannovat jumalan tai zeuksen nimeen,siinä sekoaisi jo kanukkimme ja luulissi olevansa virtuaali goalkeeper(eli erikeepperi).
cool,cool,cool.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Yhyy...en ala mäkään, kaikki kuntoon heti sarjan avauksesta lähtien ja sit samaa putkee 56 peliä peräkkäin, muuteen ei tule mitään...Yhyy...Sakke äkkiä kamat päälle pelasta meidät;) Juu, Alpolle kenkää, se ei tiedä lätkästä mitään, mikälie saatanan hihhuli, ei sillä oo kokemusta, Jokereistakin se sai kenkää ja jos ei kelpaa hjallillikselle ei kelpaa kyllä nhl:ään, vittu se missään änärissä ole ollutkaan, joku pahviukko siellä on ollut, väärennetyt todistukset, uffomiesten juttuja... Mä kyllä tiedä, mä valmentajaksi, Alpolle kenkää,yhyy... Jaa viimeksi kun oltiin sarjakakkosia Ismo Ihmemiehen kaudella, ei taidettu taklata tätäkään vertaa ja peli oli mun mielestä syvältä perseestä...itse olen viihtynyt tällä kaudella ihan hyvin, lukuunottamatta Blues peliä. Drapperista sen verran, että ainoa realistinen Suomalainen vaihtoehto on Vesa Tuskala ja kovin epätodennäköinen skenaarioa sekin ja en kauhean varma olisko Vesa Tuskala kovin dramaattisesti hyvävireistä Drapperia parempi vaihtoehto, Miten lienee Järventien tilanne, onko miehellä yksisuuntainen soppari?
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Yhteenvetoa alkukaudesta

Alkukauden perusteella voisi jo luetella HIFK:n topit ja flopit

TOP1 - nuorten kasvaminen SM-liigan eliittiin (Grunn, Vihko, Viitaluoma)
TOP2 - Tuomo Ruutu, oikean valinnan mies teki
TOP3 - Vopat, SM-liigan kingi, naapuri palkkasi Kanukin, jonka tuomarit pelastivat Romanin käsittelyssä, ennenkuulumatonta
TOP4 - Kantor, Apen projekti, NHL odottaa
TOP5 - Brändi voi hyvin, julkisuusarvo taattu

FLOP1 - Veskaritilanne, omiin 31 maalia 8 pelissä, mestaruusvuonna tässä vaiheessa kautta vasta 16 maalia
FLOP2 - Hedbergin palkkaaminen, ei mahdu pelaavaan kokoonpanoon
FLOP3 - Hedbergin palkkaaminen, vaihtopenkki kutsuu
FLOP4 - Hallin valotaulun hyödyntäminen
FLOP5 - Puolustuksen tiettyjen pelaajien hiipuminen
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Järventiellä ei ole yksisuuntaista sopparia. Ja pikku sivuhuomatuksena: ei tarvitse olla korkeushyppääjä tajutakseen milloin rima putoaa. Eikä kritiikki tarkoita sitä, että haluaa itse puikkoihin. Kritiikki tarkoittanee sitä, että itsekukin haluaisi nähdä rymisevää ja haisevaa viihdettä. Vanhaa kunnon jääkiekkoa.

Kun nyt kerran otettiin puheeksi Apen ura NHL-kuvioineen sun muineen, niin todettakoon, että monoa on heilahtanut joka hommasta. Voiko vika olla joukkueesta toiseen organisaatioissa vai olisiko itse kirjailijassa ja teatteripersoonassa jotain mikroskooppista vikaa? Yksittäisten pelaajien valmentajana Ape on huippu, sitä ei kiistä kukaan. Ei edes Mats Sundin. Päinvastoin. Joukkueen konseptin luojana ja toteuttajana......? Hmmm. Chicagossa Ape halusi uudistaa heidän kulttuurinsa, ei toiminut. HIFKissä hän haluaa......?

Ikuisuusaihe. Ja edelleenkin täytyy todeta, että ainakaan minun mielestäni Ape ei ole kiinnostava aihe, the main issue. HIFK on. Ja HIFK + Ape voi olla myöskin toimiva paketti, sillä viime keväänä Apen HIFK viihdytti, taklasi ja puolusti omaa maaliaan raivopäisesti (mm. tv-matsi Jypiä vastaan). Se oli asiaa ja silloin tuli täysi tuki miehelle. Nyt ei. Jos tällainen mielipide on joillekin hymistelijöille liikaa, niin ei voi mitään. En halua Apea ulos, haluan HIFKin sisään. Tavalla tai toisella.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ihan kivaa kun täällä väännetään jo kättäkin. Ei tää olis IFK ellei tällaista jo tässä vaiheessa kautta olisi.
En minäkään ole vielä tyytyväinen kokonaisuuteen, mutta yksi asia on pysynyt: VIIHDE!!!

Ajatelkaa tätä:

Vain IFK voi palkata "huippupakin" ala Hedberg (aikaisemmat: Junkka, Hucko, Kobezda...)
Vain IFK voi harkita uudistetaanko sopimus tosi-IFK-näköisen Vopatin kanssa vai ei.
Vain IFK:n fani voivat avata oman keksuksteluketjun Pasi Nielikäisestä ja samalla perustaa ÄTPPOMK-kerhon
Vain IFK hankkii itselleen ensimmäisenä huippuveskarin jonka ikä liippaa 40 ja josta varoitettiin etukäteen
Vain IFK:n fanit voivat vaatia jo tässä vaiheessa TÄYDELLISTÄ peliä
Vain IFK antaa vastustajalle 6 maalia eteen ennenkuin aloittaa itse pelaamaan
Vain IFK voi siirtää vakkari kausikorttilaiset (jo 70 luvulta saakka) veks uusien nousukkaitten ravintola-asiakkaiden tieltä
Vain IFK voi siirtää tai uhata porttarilla katselijoita, joilla on epämielyttäviä lakanoita
Vain IFK:n fanit kaipaavat Mäkkäriä takaisin
Vain IFK on IFK!!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti JHag

Kun nyt kerran otettiin puheeksi Apen ura NHL-kuvioineen sun muineen, niin todettakoon, että monoa on heilahtanut joka hommasta. Voiko vika olla joukkueesta toiseen organisaatioissa vai olisiko itse kirjailijassa ja teatteripersoonassa jotain mikroskooppista vikaa? Yksittäisten pelaajien valmentajana Ape on huippu, sitä ei kiistä kukaan. Ei edes Mats Sundin. Päinvastoin. Joukkueen konseptin luojana ja toteuttajana......? Hmmm. Chicagossa Ape halusi uudistaa heidän kulttuurinsa, ei toiminut. HIFKissä hän haluaa......?


Ei helv.... Hei come on! Ei voida olla noin samaa mieltä Apesta tai ylipäänsä mistään muustakaan asiasta. Hommahan menee kuitenkin niin, että minä olen vittupää ja Jokeri, sinä vittupää ja vääräuskoinen. Älä pilaa tätä hommaa tai mulla ei ole enää ketään jolle jaksaisin aukoa päätä täällä ja joudun tyystin siirtymään vapaaseen keskusteluun. Jätä edes jotain rakoa piikeille!

Jos ollaan jostain asiasta vielä tulevaisuudessa samaa mieltä, niin muistetaan ainakin vittuilla keskenämme. Vai mitä, vitun julli :)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

Ikuisuusaihe. Ja edelleenkin täytyy todeta, että ainakaan minun mielestäni Ape ei ole kiinnostava aihe, the main issue. HIFK on. Ja HIFK + Ape voi olla myöskin toimiva paketti, sillä viime keväänä Apen HIFK viihdytti, taklasi ja puolusti omaa maaliaan raivopäisesti (mm. tv-matsi Jypiä vastaan). Se oli asiaa ja silloin tuli täysi tuki miehelle. Nyt ei. Jos tällainen mielipide on joillekin hymistelijöille liikaa, niin ei voi mitään. En halua Apea ulos, haluan HIFKin sisään. Tavalla tai toisella.

Muutenkin Apen viime kevään ja alkaneen kauden IFKta ei oikein voi verrata keskenään.

Apen vaikutus viime kevääseen oli herättävä, muttei mykistävä. Jengi piristyi jo varmaan valmennuksen vaihdosta ylipäätään, eikä Ape ehtinyt peliin juuri 'käsialaansa' tuoda.

Alkaneen kauden IFKssa näkyy Apen toivomia pelaajia (mm Draper) ja Apen ajatus ja filosofia pelityylistä ja -taktiikasta. Ape on ollut pääarkkitehti sille, millaisen IFKn tänään näemme. Olemmeko me Sinusta menossa hyvään/IFKmaiseen suuntaan? Minä olen sitä mieltä, että vaikka toisena 8 pelin jälkeen ollaankin, ei peli ole uomissaan. Ei sinne päinkään. Ei se ole vielä tietenkään kenelläkään, mutta meillä on ollut rutosti tuuria messissä ja voitot ovat olleet niukkoja. Toki viihdyttäviä, muttei kypsiä, hallittuja, 'tietoisia'. Se askarruttaa, että onko Ape se oikea arkkitehti, joka ymmärtää IFKn erilaisuuden ja vahvuudet, joita käyttämällä voimme menestyä. Ei meistä tule tehdä muiden jengien klooneja. Ei hinnalla millä hyvänsä, koska meidän tulee olla IFK, joka muistuttaa vain itseään.

Pointti on kai tässä keskustelussa lähinnä siinä, että kuka on luottavainen Apen valmennukseen kokonaisnäkemyksineen ja pelitaktiikoineen ylipäätään pidemmässä juoksussa. Onko Ape sellainen henkilötyyppi omine maailmankatsomuksineen esim jääkiekosta, joka on ominainen ja sopiva henkilötyyppi brändiin, jossa on, tottavie, omanlainen tapa toimia ja ajatella jääkiekosta. Ape on varmasti viisas mies, mutta pitääkö meillä olla viisas mies. Vai onko IFK jotain, mikä sotii Apen omiakin periaatteita vastaan. Ei kaikki hyvät ole aina sopivia. Pitäisi olla pätevä ja sopiva.

Siitä ei liene pelkoa tosiasiassa, että ollessamme toisena sarjassa Apelle annettaisi kenkää. Jos kävisi niin, että Ape todettaisiin 'viisaaksi', muttei sopivaksi, toivottavasti se ei tapahdu tammikuussa sijalta kymmenen, kun peli on jo menetetty. Jos väärä valinta todetaan, tehtäköön se ajoissa. Opitaan viime vuodesta.

Muutenkin voisi minusta olla kivaa, ettei nyt vähän väliä jeesustella siitä, jos jokin osa-alue IFKssa herättää keskustelua. Miksei keskustella saisi ja jopa olla eri mieltä? Mitä sitten? Tuskin IFKssä linjavetoja Jatkoajan The Ketjun perusteella tehdään, josko luetaan ketjua ollenkaan. Aika paljon mielenkiintoisempaa on kannattaa IFKta kaikkine piirteineen ja vivahteineen, kuin jotain HMV-seuraa.

Eihän täällä montaa kritisoijaa edes ole ja jos kritiikki maistuu paskalle suussa, jätettäköön se omaan arvoonsa. Väriä täällä pitää olla kannatettavan seuran tavoin. Taitaa olla niin, että sitä väriä ja antaumusta kannatajissa osataan IFKssakin arvostaa. Se kun on konseptin ja liikeidean mukaista. Niin se on aina ollut. Joko-tai.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän hetken IFK tuo mieleen erään kohtauksen eräästä jääkiekko-aiheisesta elokuvasta.

Helsinkitown Bigreds-joukkueen valmentaja Ape Shooh'onen vetää joukkuetta, joka on niittänyt mainetta kovan pelin porukkana ja herättänyt pelkoa Ahvenanmaalta Manchesteriin. Ennen "huipentumaa" valmentaja kuitenkin sanoo, "old time hockey". Koko muu joukkue katsoo kieroon, vain pukukopin takakulmauksessa istuva pitkätukkainen kolmikko, Nicholas Headmountain, Nikklaz Pääpäri ja Nicke Hjöödböög innostuu helvetinmoiseen meteliin, hakkaa mailojaan kopin seinään ja mylvii, "yeah, old time hockey!".

HIFK on 2000-luvun Charlestown Chiefs! Tämän parempaa vertausta en keksinyt.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Mike




Jos ollaan jostain asiasta vielä tulevaisuudessa samaa mieltä, niin muistetaan ainakin vittuilla keskenämme. Vai mitä, vitun julli :)

Totta munassa vitun narripelle saatana vittuperkeleselänneonihankuplasaatana........:)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JHag:"Kun nyt kerran otettiin puheeksi Apen ura NHL-kuvioineen sun muineen, niin todettakoon, että monoa on heilahtanut joka hommasta. Voiko vika olla joukkueesta toiseen organisaatioissa vai olisiko itse kirjailijassa ja teatteripersoonassa jotain mikroskooppista vikaa?"

Potkuista tuli mieleen taannoinen "yhteenotto" (en muista tarkasti, missä tiedotusvälineissä), kun Ape moitti mediaa siitä, että Suomeen ei mahdu kuin yksi totuus kerrallaan. Hän ihmetteli esimerkiksi Tammisen ihannointia ja sanoi laskeneensa Tammisen saaneen valmentajana kahdeksan (?) kertaa potkut. Tamminen otti kovasti nokkiinsa ja puolustautui, ettei edes ole saanut niin monta kertaa potkuja.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti JHag


Totta munassa vitun narripelle saatana vittuperkeleselänneonihankuplasaatana........:)

Ei ei ei! Nyt ei tunnu aidolta. Pidä se hakunila juttu siellä ja kotipaikka mulla on ainakin kallio ja kontula sen nykyisen hakunilan lisäksi, joka maistuu kovin pliisulta liikaa käytettynä. Ainakin kun arvioi näin ulkopuolelta ja miettii mitä minä olisin tehnyt jne.. Levyä pitää vaihtaa välillä! Enhän mäkään jaksa alvariinsa teitä hurreiksi kutsua, joskus on pakko ottaa juppimeininki, Frankin parhaat ja henkilötasolla kuntosali käyttöön. Skarppia Esbo!

Toisekseen on syytä muistaa semmoinen tosiseikka, että jos me emme jaksa enää tosissamme vittuilla keskenämme, vaan vaivumme ihan onnettomalle tasolle, niin kuka sitten? Jäädäänkö tamperetta huonommaksi ja nuollaan suosiolla toistemme virtuaaliperseitä.. Ehei.. Ei tule mitään. Seniorilla sentään lienee suhteellisen viaton likaisista puheistaan huolimatta, mutta sekin pitää käsijarrua kaksin käsin päällä. Ei hyvä, liian puhdas?

Viimeisenä kohtana - ja tärkeimpänä - tietysti muistetaan tästä pienestä veljeilyn poikasestamme huolimatta se, että aina on vielä tyhmempiä lukijoita jotka nielevät tämänkin kokkareen alas sontineen päivineen ja saamme pitää helposti vanhan maineemme. Joten ei muuta kun paluu vanhaan.. See you in hell!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike

Jäädäänkö tamperetta huonommaksi ja nuollaan suosiolla toistemme virtuaaliperseitä.. Ehei.. Ei tule mitään. Seniorilla sentään lienee suhteellisen viaton likaisista puheistaan huolimatta, mutta sekin pitää käsijarrua kaksin käsin päällä. Ei hyvä, liian puhdas?

Kokeile. You'll like it. Kädet on tarvittaessa ratissa tai 'stongassa'. Eikä stonga ole edes Hakunilassa käsijarru.

(sori-tsät-hymiöineen)
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Kun nyt kerran otettiin puheeksi Apen ura NHL-kuvioineen sun muineen, niin todettakoon, että monoa on heilahtanut joka hommasta. Voiko vika olla joukkueesta toiseen organisaatioissa vai olisiko itse kirjailijassa ja teatteripersoonassa jotain mikroskooppista vikaa? Yksittäisten pelaajien valmentajana Ape on huippu, sitä ei kiistä kukaan. Ei edes Mats Sundin. Päinvastoin. Joukkueen konseptin luojana ja toteuttajana......? Hmmm. Chicagossa Ape halusi uudistaa heidän kulttuurinsa, ei toiminut. HIFKissä hän haluaa......?

JHag, olen pitänyt Sinua yhtenä Jatkoajan korkeatasoimmista kirjoittajista - ja pidän oikeastaan edelleenkin, mutta nyt olet Alpo-halveksuntasi innoittamana hieman hukassa. Suhonen on saanut yli 30-vuotisen uransa aikana vain yhdet potkut - Jokereista. Blackhawks-pestin päättyminen on kaksipiippuinen juttu, josta on mahdollista kinata vaikka kuinka... mutta faktisesti: yhdet potkut 30 vuoden aikana.

Uskallan väittää tuntevani Toronton (ja sen jääkiekkopiirit ja -kulttuurin) suhteellisen hyvin, ja siellä pidetään Suhosta edelleen korkeassa kurssissa. Se, että olet itse eri mieltä valmennus- ja pelifilosofiosta on OK (maailma olisi pirun tylsä ilman erilaisia mielipiteitä), mutta on syytä erottaa toisistaan mielipiteet ja faktat, eikö?
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Jokeri nuorisokin kunnioittaa palstaa, UGH UGH.

Arvostan henkilökohtaisesti Apen todella korkealle. Niin tehdään edelleen Ison Vedenkin takanakin. Tämä Tehtaan kentän, Saharan, Lotilan ja Apiankin kolunnut runoilija persoona on sympaattinen kaveri.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maple Leaf

Kritiikkisi on hyvin asiallista, kiitos siitä. Käytännössä Apen lähteminen Chicagosta oli työnantajan toivomus. Ape myöntää sen itsekin. On pelkkää semantiikkaa kutsutaanko sitä potkuiksi vai poistumiseksi. Mitä Torontoon tulee, kehaisinkin Apea pelaajien henkilökohtaisena trainerina ja käytin referenssinä nimenomaan Mats Sundinia Torontosta. En ole Ape-halveksuja. Pidän häntä hyvänä jääkiekkoilijoiden valmentajana, mutta en hyvänä (ykkös)jääkiekkovalmentajana. Duuni, jota hän on tehnyt mm. Grunnin, Viitaluoman ja H.Pikkaraisen kanssa, on loistavaa. Pässihän minä olisin, jos en sitä myöntäisi tai näkisi.

Sen sijaan Apen kyvyt suurena linjanvetäjänä, koko joukkueen konseptin luojana ja oman joukkueen kunnioittaminsessa - mitään näistä en ole vielä nähnyt HIFKissä. Ainoastaan marinaa omille pelaajille, HIFKin perinteiden kyseenalaistamista, omituisia ratkaisuja kentällä ja aitiossa ja aivan helvetin häiriintynyttä lätkää: ei taklauksia tai sairaasti taklauksia, ei välimuotoja. Ja tolkuttomasti maaleja molempiin suuntiin. Jos tykkäisin tuollaisesta lätkästä, olisin valinnut HPK:n tai jonkun muun joukkueekseni jo kauan sitten. Joten suothan minulle oikeuden kommentoida ja kritisoida sitä, että minulle rakasta joukkuetta ja sen ideologiaa runnellaan - siis minun mielestäni. Eihän minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin kritisoida tahoa, joka sen tekee.

Sanon edelleenkin, että minun kritiikissäni ei ole kysymys Apesta, vaan HIFKistä. Kunhan HIFK pelaa tavalla, johon olen tottunut, olen tyytyväinen. Vaikka aitiossa olisi Ape, Rane Korpi tai Timo TA Mikkonen.

Jatketaan keskustelua, kissa pöydällä tai ilman.

EDIT: Ok Mike (tuohan on jumalauta englantilaisruotsalainen nimi), Hakunila vaihtukoon Länsimäeksi, jossa on myöskin varmasti työväentalo. Sielläkin jaetaan kivääreitä työläisjokerien kannattajille, jotka saapuvat nöyrinä räkä nokassa ja toppatakit ojennuksessa Henrik de la Chapellen ja Harry Harkimon luomukseen häveten nuhruista olemustaan jakkupukuleidien ja merkonomien viininmaistajaisien keskellä ja yrittävät heikolla äänellään huutaa: jokerit, jokerit.....Ja vihdoin kun ottelun 56. minuutti alkaa, toteutuu heidän unensa, kun Harryn sekä Henkan palatsi on hetken heidän omaisuuttaan jakkupukupirkkojen ja merkonomiterojen poistuessa bemareilleen välttääkseen liikenneruuhkan. Hetken, pienen ohikiitävän hetken ajan Länsimäen R-kioskin ympäristön kilisevä ja koliseva atmosfääri somaleineen ja piipaa-autoineen laskeutuu Harryn ja Henkan palatsiin kietoen heidät unenomaiseen, työläistaivaan suomen- ja somalinkieliseen samettiin. Jokerit, aito asia.......!
 
Viimeksi muokattu:

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Eilen oli selvästi havaittavissa jonkinlaista maalineduspelaamista hyökkäyspäässä. Mm. TRuutu, Vihko, Kuhta (tahtomaali eilen), Grunn, Pärä (ripari), Vopat, Viitaluoma olivat siellä ajoittain ja saivat hyviä tilanteita ja maaleja aikaan. Omassa päässä orastavasti, mutta vain orastavasti, asiaa yritettiin, muttei nimiin mainitsemiseen saakka. Aavistuksen liioitellen: täysin hukassa.

Potaitshukin maali oli malliesimerkki siitä, että miksi IFK on tällä hetkellä päästänyt eniten maaleja liigajoukkueista. Karmea maali. Potaitshuk seisoo täysin rauhassa juomassa kahvia maalin kulmalla ja odottelee, että milloin kärppäpelaaja laittaa passin mailan lapaan ja hän pääsee heiluttamaan verkkoa. Veskarilla on siinä vaiheessa vitsit kohtalaisen vähissä.

Pitää ilmeisesti pyytää kohta, että joku katsoja menee kaukaloon kärräämään vastustajan pelaajan pois IFK:n maalilta. Pelaajilla ei lupaa siihen kärräämiseen näytä olevan. Siitä kun saattaa tulla jäähy ja sehän on aina huonompi juttu kuin vastustajan maali.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
JHag, olen pitänyt Sinua yhtenä Jatkoajan korkeatasoimmista kirjoittajista - ja pidän oikeastaan edelleenkin, mutta nyt olet Alpo-halveksuntasi innoittamana hieman hukassa. Suhonen on saanut yli 30-vuotisen uransa aikana vain yhdet potkut - Jokereista. Blackhawks-pestin päättyminen on kaksipiippuinen juttu, josta on mahdollista kinata vaikka kuinka...

Jos olet lukenut Alpon oman päiväkirjan, niin tiedät sen, että mies myöntää siellä itsekin käytännössä saaneensa kenkää Chicagosta. Melkoista porua tyyliin: "Miksi teit tämän minulle Mike?" jne.

Ei kai tuosta ole ollut enää pitkään aikaan epäselvyyttä, kun mies ei potkuja enää itsekään ole kiistänyt.

Uskallan väittää tuntevani Toronton (ja sen jääkiekkopiirit ja -kulttuurin) suhteellisen hyvin, ja siellä pidetään Suhosta edelleen korkeassa kurssissa.

Ensinnäkin on täysin eri asia toimia päävalmentajana kuin apulaisvalmentajana.

Toiseksi ei se ole ollenkaan niin yksiselitteistä, että Suhosta pidettäisiin Torontossakaan korkeassa kurssissa. Siitä näytteenä vaikkapa lainaus Toronto Sunista sen jälkeen kun Alpo oli lähtenyt kyseisestä kaupungista:

"When Suhonen departs, he will not leave a trail of broken hearts behind.

It's not that he's a bad coach. Quite the contrary. He's a good hockey man who has served his time on both sides of the Atlantic. But he was imposed on Leafs coach/general manager Pat Quinn by Smith, who was the acting GM in Toronto at the time, and Suhonen's input with the team has been minimal."

Muilta osin en jaksa samaa levyä pyörittää, kun Apen uraa on aikoinaan käsitelty jo kyllästymiseen saakka.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apesta vielä

Ihan vaan jotta voitaisiin katsoa kuka seisoo ja missä, niin tarjoan vetoa 2:1:een, panoksena perinteinen koskenkorvalainen raikas leka, nimeämästäsi nykyisestä liigajengin ykkösvalmentajasta joka tulee tekemään paremman NHL-uran valmentajana kuin tämä meidän sivari-koiranruoka-eisaataklata-grappaalisää-kokoajanvaanfudutfudutfudut-Alpomme. Jos vaikka noin viiden vuoden tähtäimellä?

Nic:it ja yhteystiedot YV:llä, kiitos.

PS. Kapasesta tarjoan 4:1 [hymelö]
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
HIFK:sta

Täällä sanottiin jonkun ( jHag??? ) kirjoituksessa, että: "kunhan HIFK pelaa tavalla, johon olen tottunut, niin olen tyytyväinen."

Minä taas en todellakaan ole tyytyväinen, koska, *poks* herätkää, IFK:n tavaksi on tullut viime vuosikymmenen ja 2000-luvun aikana, oleva aika surkeaa kiakkoa yleisölle näyttävä jengi (poislukien tietysti "poikkeusvuodet" '98 ja '99.

Nyt IFK ainakin voittaa otteluita, ja siihen olen tyytyväinen. Ei sillä ole väliä tuleeko se voitto 10-0 tai 6-5, koska pisteet ratkaisee. Ja mitä taklauksiin tulee, niin sehän on selvä, ettei SM-liigassa saa taklata, suomen tuomaritoiminta ei kertakaikkiaan salli kovaa taklauspeliä, ehkä huom. EHKÄ Apekin on huomannut sen. HERÄTKÄÄ!!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Filosofioista

Draperin olen ja tunnustan tästä eteenpäinkin tehneen helvetin hienon uran sm-liigassa.Jopa tyhmäkin tämän huomaa,jos tsiikaa
tilastoita,mutta tämän hetken motivaatio ja sidonnaisuus tekemiseen ei ole sillä tasolla,jossa toimittaisiin joukkueen eteen.
Näin voimmekin nostaa sen naapurin hanurikissan pöydälle ja katsoa vanhan 35 puoleen.Jos olen käsittänyt oikein,´niin sakke pitkälle infoaa,siitä kuka on kulloinkin tärekohdallaan kondiksessa,
tietysti valmentajat tekevät lopullisen päätöksen.
Johtaja itse pelatessaan viimeisiä kausia ifk:ssa ei todellakaan vakuuttanut allekirjoittanutta missään vaiheessa.
Kuten rapella,todella hieno ura liigassa,mutta lopettaminen ajoissa pitää fiilikset katossa,myös myöhemminkin.
Ainahan täällä jeesustellaan,kuinka veskarin piikkiin voi laittaa vaikka mitä.Tiukan paikan aikana pitääkin laittaa,IFK:lla ei tosin tiukkaa paikka ole vielä ollut,MIKSIKÖ??????????
Kun pelataan viisikkoa peliä sovitun kaavan mukaan peli on helvetin hyvin kuosissa,sitten ilmaantuu lieveilmiöt, peli entistä seuraa vastaan vielä kotihallissaan,spekulaatiot siitä saanko pitää paikkani vai matkustanko koko ajan taksilla välillä scandik-palace-pasila.Olen vienyt ulkomaalaispaikan ajoissa,pitää näyttää koko ajan ,että olen paikkana ansainnut.
NÄITÄ KYSEISIÄ TEKIJÖITÄ KÄYDÄÄN LÄPI KOKO AJAN NHL:SSÄ JA
FARMISSA,pitää ja täytyy kestää julkisuuden paineet ja näyttää
kuuluvansa paidan alle.Jokainen,jonka nimi kalskahtaa kanukille tai jenkuralle ei välttämättä täytä roy:n vaatimuksia.
IFK:n maalivahti scauttauksessa on yhtä suuria ongelmia,kuin 90-luvulla kenttäpelaaja tilanteessa.
Itse arvosta alpon todella korkealla,jaksan odottaa päivien täyttymistä ,ilman lasiin katsomista.Ei se perusilmevoimistelunkauttaluokanopettaja rindelkään ole
tilanteiden tasalla,jos katsotaan puolustajien vuorottelua jäällä.
Hedberkin paikka B3:ssa myymässä jumbo popcorni koreja.
Saarisen katsoisin vielä antavan närhenmunat monille vielä,kun aikaa kuluu, kundissa potentiaalia vaikka kuinka.
C:stä vielä pieni kommentti.IFK:ssa kapteenin rooli on suurempi,kuin MISSÄÄN muussa jengissä.Olet aina tulessa,vietät aikaa niin dumareide,kun naapurin heittäytyjien kanssa,sekä olet
painituomari saunailloissa.Tätä kunniakasta kirjainta pitää kantaa kundin,joka on pohjimmiltaa punainen,jolla arvot ovat kasvaneet stadinhallin seiniltä.Kölli ei ollut tälläinen,tälläinen ei ollut myöskään kuhta,tälläinen ei ole myöskään lehtonen.
Kaiki nämä ovat hyviä liigatason pelaajia,mutta samanaikaisesti paineen kestotila ei ole vahvimpia puolia.Sooosilla oli ja on kyky sopeutua tilanteisiin,jossa pitää olla kieliposkella,ajatella jengin etua ja antaa muille esimerkkiä taistelulla.
Tämän hetken jengissä tulevaisuudessa on vain YKSI,joka täyttä mielestäni nämä vaatimukset on PÄÄLLIKKÖ itse eli JERE.
Mutta kesken kauden kapteeni vaihtaminen olisi joukkueen moraalin kannalta huonoa.
cool,cool,cool.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hard-C(-J)ore

Jere kapteeniksi, mielenkiintoinen ajatusleikki, houkuttelevakin.

Ehkä annamme suuren poikamme vakiinnuttaa ensin paikkansa ifk:ssa. Parin vuoden päästä varmaan näemme Jeren C-rinnassaan ifk:ssa. Siinä vaiheessa, kun kaikki on hyvin.

Alpo:

Vaikka periaatteessa diggaankin äijää, on myönnettävä, että pelien aikana sfinksinä seisova koutsi ei saa minussa suurempia kiksejä aikaan.

Minun harrastukseni pelin sisällä on seurata juuri peluuttamista. Jos valmentaja ei sitä tee, vaan hyytyy arajuurirautakorveksi, ei hän nauti pidemmän päälle arvostustani. Tällainen valmentaja voi johtaa joukkueensa runkosarjan voittoon. Kun tosipelit alkavat ja katsotaan mikä joukkue juhlii kannun kanssa, tulee paikalle toiset jengit ja valmentajat. Ne, joiden peli ja taktiikka elää aina tilanteen mukaan. Ne, jotka voittavat mestaruudet nykypäivänä.

Torstainen peli oli oikea kaaosvalmennuksen diplomityö. Kun peli olisi pitänyt jäädyttää toisen erän alussa siksi aikaa, että kärppien halu taistella voitosta olisi mennyt, ei tehty mitään. Kolmannessa erässä, kun kaikki vaikutti menetetyltä, aloitettiin hirvittävä ketjujen ja pakkiparien sekoitus. Sama virhe jota hra Aravirta on tehnyt mm-finaalipeleissä.

Pitää olla valmiina harjoiteltuna joku taktiikka, jonka pelaajat tietävät ja osaavat noudattaa parin maalin johtoasemassa. Ei se sen vaikeampaa ole. Ottelun sisällä pitää osata vaihtaa pelityyliä aina tilanteen mukaan.

Se, että meillä on nyt 7:n tappiottoman ottelun putki, ei tarkoita sitä, etteikö lievä syyskriisi olisi ifk:ssa päällä. Odotetaan mielenkiinnolla poikiemme esitystä Tampereella.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Synttärionnittelut

Pena 52 v.

Onnea matkaan, sitä aina tarvitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös