Viestin lähetti Kempes
JHag
Esitän nyt varmaan sadannen kerran kysymyksen, mihin tarvitsemme Nielikäistä?
Jos ensi kaudeksi tulee ykköskentäksi JC-JB-VP, sitten tehdään jatkosopparit Vopatille ja Sepolle. Salmisella ja Mäkkärillä on voimassa olevat sopimukset ja kaikkein tärkeintä on pitää joukkueessa Häppölä, Hirschovich, Vihko ja Pikkarainen. Siinä on jo 11 hyökkääjä, Kibekin ehkä jatkaa ja
vielä on Cipruksen sopimus (valitettavasti) + mahdollista tehdä diili vielä Crünnille, Viitaluomalle ja Turo Järviselle. Ei me Nielikäistä tarvita, sillä Mäkkäri palautetaan vain hanskaosaston mieheksi neloskenttään. Kyllä Vopat ja Mäkkäri huolehtivat, että IFK:ta kunnioitetaan.
-Olen aivan samaa mieltä. Siis jos Mäkkäri itse tajuaa ja hänelle myös valmennusjohdon taholta kerrotaan, että hän ei ole joukkueen snaipperi, pelinrakentaja tai yv:n erikoismies. Jos Mäkkäri sisäistää tämän asemoinnin -siis Satanista Niedermayeriksi- niin tervetuloa vanhoihin karuihin hommiin. Mutta epäilen...Mäkkäri on juuttunut pelaajaksi, jolla ei ole itse asiassa mitään roolia. Hän haluaisi olla maalintekijä ja yleisö haluaisi hänen olevan niittokone. Ja mies vain surffailee. Luulen, että Mäkkärille tekisi hyvää seuranvaihto. Jos näin, niin pitäisin Nielikäisen lähinnä HIFK-perinteiden takia; meillä on aina ollut nämä liigan oudoimmat kylähullut...en oikein osaa antaa muuta selitystä, se vaan on niin.....HIFK. Ja paljon nöyrempi kuin Mäkkäri, tekee kiltisti sitä mitä pyydetään. Pieni ajatusleikki: Voisiko Pasista kouluttaa sen, mitä Levokarista yritetään? Ison ja ilkeän peruspakin?
Mutta tervemenoa vaan, jos Mäkkärissä tapahtuu muutoksia. Samoin Vopat kuuluu jengiin asteikolla 0-10 noin 12:n verran Pasia ennen.