Laitan nyt tuolta toisesta ketjusta tännekin tuon tekstin, kun täältähän tuo koko pelleily alkoi.
Viestin lähetti reds1897
Tässä on nyt tapahtunut se,että me jullit tulemme naapuriin heittämään provoa,koska Mike vieraili meidän ketjussa eilen.
Tälläinen käytös on saatanan tyhmää!!!!
'
No voi itkujen itku. Ettäkö oikein Mike vieraili teidän ketjussa eilen ja sekoitti kaikkien pikkusielujen pään kun kertoi Rebelille oman näkemyksensä siitä, mitä hän kuvitteli jokerifanien (mukaanlukien siis myöskin itseni) ajatelleen teidän brändistä vuosina 92-97 ja vähän aikasemminkin.
Ei voi vastauksia lukiessa sanoa muuta kun, että hymyilyttää niin helvetisti.
Toinen erittäin huvittava seikka on myöskin se, että lähestulkoon kaikki poimivat siitä tekstistä vain sen yhden kohdan - tai oikeastaan vain yhden sanan: suomenruotsalaisuus.
Mitä, mitä, mitä? Oliko tuo jotenkin pahasti sanottu?
Enhän puhu kovin pahasti paskaa, jos sanon, että vielä tuolla hamassa historiassa tuo yhdistettiin kovastikkin paljon HIFK:hon ja sen brändiin ja en edes yritä kiistää, etteikö se ollut myös minulle yksi niistä asioista jotka yhdistin HIFK:hon. Aivan kuten yhdistin ne juppikakarat ja snobitkin.
Omassa ystäväpiirissäni moinen vastakkainasettelu oli vielä 15-25-vuotta sitten ihan puhdasta arkipäivää. Ei siinä sen ihmeempää.
Ja koRRostan.. En siis suinkaan tarkoittanut, että suomenruotsalaiset, juppikakarat ja kaikenkarvaiset snobit ovat minun mielestäni perseestä ja vihaan heitä sydämeni pohjasta. Ne vihaiset ruotsinkielisiä yksityisviestejä lähetelleet kirjoittelijat voivat siis myöskin ottaa sormet pois perseestään, rauhoittua ja lohduttautua sillä, että ei minulla ole oikeasti mitään heitä tai heidän kieltään vastaan.
Näitä viestejä voi lukea ja tulkita niin monella eri tapaa ja itselläni ei nyt vaan mielenkiinto sen kummempiin tarkenuksiin riittänyt vain sen takia, että muutama vesseli tulkitsi miten tulkitsi ja veti palon syvälle käkättimeensä.
Toisaalta.. Ei luulisi, että suomenruotsalainen työntää ne sormet hanuriinsa jos sanon, että tällä puolella aitaa seura on yhdistetty joskus myöskin suomenruotsalaisiiin. Noh. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..
Minä nyt kerroin vain näitä brändijuttuja ja semmoinen oli sitten mm. minun mielikuvani siitä teidän niin kutsutusta brändistä tuossa männä vuosikymmeninä.
Mitäs vielä.. Joo, Jokereissakin on suomenruotsalaisia ja joo, Jokereillakin on juppeja ja snobeja katsomossa. Ei silläkään asialla ollut koko kirjoituksessa hevon vitun merkitystä.
Edelleen.. Siinä puhuttiin vain ja ainoastaan siitä, mikä oli minun näkemys siitä teidän _brändistä_. Se minun mielipiteeni siis poikkesi aika vitusti siitä mitä Rebel siinä aiemmin esitti ja ajattelin hiukan korjata tuota ainakin itseni täysin harhaiseksi mieltämää näkökulmaa.
Elikkä se mitä te HIFK-henkiset olette pitänyt jonain, on ollut minulle ja monelle muullekin aina jotain ihan muuta. Mukaanlukien kaiken, ihan koko paskan.
Minä en näihin hekumointeihin puutu niin kauan kun en koe, että joku alkaa kertomaan minunkin puolestani mitä mieltä olen asioista. Rebelin viittaus meni sen verran siihen suuntaan, että koin vastineeni tarpeelliseksi.
Jos joku ei mielipidettäni sulata, niin en voi auttaa eikä se voisi vähempää minua kiinnostaa. Niin kauan kuin kukaan ei kerro minulle mitä pitää tehdä, mitä mieltä olla, tai arvailla mitä ajattelen, niin hyvin menee. Pidätän ihan itselläni oikeuden kertoa asioista, joista oman käsitykseni mukaan enemmän tiedän.
Peace & Love :)