Re: Pikku korjaus Animal
Viestin lähetti Tumba
Vai teki Tikkanen läpimurtonsa Hifkin junnuissa. Minä kun luulin, että olet seurannut Stadin kiekkoa pidempäänkin. Voin sanoa, että Esa oli täysin suvereeni jokaisessa ikäluokassa, ensimmäisestä luistimen vedosta lähtien.
Niin, eihän IFK:ssa perinteistä mitään tiedetä. Eikä ainakaan osata arvostaa niitä samalla tavalla kuin Ilmalassa. :D
Sorry nyt vaan, mutta minä katson Tikkasen todellisen läpimurron tapahtuneen Reginan keikan jälkeen. Yritti Reino Ruotsalaisen jengiin, mutta ei mahtunut mukaan. Sen jälkeen tuli meille ja meillä myös pysyi katkeraa loppua lukuunottamatta. Vielä kaksi vuotta myöhemminkin Tikkanen pelasi osan kaudesta HIFK:n A-junnuissa Reginan jälkeen. Se lienee ihan olemassa oleva fakta, että HIFK:n junnujen kautta Tikkanen nousi todelliseen eliittiin ja teki näin ollen läpimurtonsa. Saa olla eri mieltä, mutta minä kysyn sen jälkeen, että missä seurassa Tikkanen pelasi silloin kun hän nousi maajoukkueen kautta kansainväliselle huipulle, missä silloin kun NHL-varaus tuli, missä silloin kun pelasi ensimmäisen liigamatsinsa, missä silloin kun siirtyi rapakon taakse jne..
Mutta jos sinä olet vakavissasi sitä mieltä, että Tikkanen on ehdottomasti Jokerien junnu ja ei tehnyt läpimurtoaan IFK:ssa, niin tottahan toki yhdistät samassa yhteydessä myös Teemu Selänteen Espoon Jääklubiin, et Jokereihin.
Minkäköhän takia Esan mummo kutoi juuri Jokeripaidan? Voisiko olla mahdollista, että pienen Itä-Helsinkiläisen Esan sydämessä sykki Jokerit eikä Hifk?
Mahdollista. Minä vaan en millään kykene näkemään, että hän olisi tuossa vaiheessa tehnyt mitään läpimurtoa, vaikka olisi kudottu kymmenen paitaa. Sen verran monta huippujunnua olen nähnyt ihan A-junnuissakin loistavan, jotka eivät ole lopulta kyenneet loistamaan edes SM-liigassa. Miesten maajoukkueesta ja NHL:stä nyt puhumattakaan.
Enemmänkin kiinnostaa se, että mille seuralle sydän on sykkinyt sen jälkeen, kun hän on aikuisena Suomessa pelannut. Ehkä jotain kertoo se, että NHL-lakon aikanakin Tikkanen teki yhdessä Ruutun kanssa IFK-sopimuksen ja se sopimus ei taannut Tikkaselle palkkaa ollenkaan. Siitä huolimatta tuli HIFK-leiriin, uhkaili tosin myöhemmin lähtevänsä rahan perässä Jokereihin, mutta niin vaan IFK:ssa pelasi lakon aikana. Ja olisi pelannut viimeisen liigakautensakin, jos HIFK olisi maksanut kilpailukykyisen palkan.
Itse en olisi ottanut Tikkasta Jokereihin, puhumattakaan paidan jäädytyksestä. Kun Tikkasen kirja ilmestyy, selviää varmasti moni asia sinullekkin.
Jos ja kun on samaa tasoa kuin aiemmat Mennanderin tuotteet, niin se ei tarjoa yhtään mitään uutta. Sen verran suoranaista paskaa on Hjallis-kirjassakin. Etenkin kohta jossa kuvataan Harkimon ja IFK:n välisiä yhteistyöneuvotteluita.
Nykyään Mennander Sport FM:n päätoimittajana Ilmalantorilla on varmasti vielä objektiivisempi kuin on ollut aiemmin kuvatessaan helsinkiläisiä kiekkoseuroja. :rolleyes: