Nyt kun Draper sitten varmistui ensi kauden toiseksi maalivahdiksi, on helpompi pohtia tulevan kauden maalivahtipelikuvioita.
Se ainakin positiivisena asiana varmistui, että Sakke ei pelaa enää ensi kaudella. Eri asia, lähteekö edes maalivahtivalmentajaksi. Yksi vaihtoehto on huilata yksi vuosi ja valmentaa poikia. Tähänkin asiaan varmistus tosin voidaan julkistaa jo illan mittaan, joten aika näyttää.
Riksmanin uskoisin nyt jäävän, eiköhän hänellekin siunaannu sen verran pelejä että mielenkiinto säilyy. Ja kuka sen tietää, vaikka Tomppa loukkaantuu fyysisesti tai henkisesti. Etsi siinä sitten pätevä mies tilalle. Juuson kannattaa ottaa vielä asiat harkiten, on sen verran nuori mies kuitenkin ja suunta on hyvä, nouseva. Hiljaa hyvä tulee. Tulevaisuuden mies edelleen, ja Tompan aikanaan (kauden 02-03 päätteeksi) ymmärtäessä lopettaa, on siinä valmiiksi punasydäminen mies paikalla.
Mutta sitten ystävämme, mailataituri Tom Draper. Ensinnäkin sopimuksessa pitää olla pykälä, jonka mukaan Tomppa ei saa poistua yli kahden metrin päähän maalistaan. Tai sitten se pitää sitoa maalitolppiin kiinni. Draperhan on sinänsä riittävän hyvä maalivahti, jos vaan maalinedusta pidetään puhtaana. Eli Levokari, Saarinen ja Kantor opetetaan pitämään vieraat pois maalilta. Muussa tapauksessa Tomppa alkaa hoitaa sitä hommaa itse, ja se ei tiedä hyvää kellekään. Ei hänelle (jäähyjä), ei omille pakeille (pyyhkeitä) eikä naapurille (kolhuja). Draper on myös jo ihan normaalitilanteessakin riittävän kuuma, eikä tarvitse ylimääräistä hiillostusta. Parhaimmillaan siis erittäin IFKoon näköinen mies, jopa pahimmillaankin.
Sitten päästäänkin joidenkin mieliaiheeseen, eli voittavaan maalivahtiin. Useimpien mielestä Juuso on jo voittava maalivahti. Itse olen sitä mieltä, ettei sitä voi vielä varmaksi sanoa. Kunhan pari kautta saadaan lisää niin nähdään jatkuuko kehitys, etenkin psyykkisellä puolella. Draper on ollut voittava maalivahti, mm. –88 Tapparassa, mutta toisaalta edellinen kausi Bluesissa oli heikohko eikä kulunut kausi Tapparassakaan ihan putkeen mennyt. Ensi kaudella sitten nähdään, oliko Pena vuoden myöhässä. Varmaa on ainoastaan se, että Tampesterista tutut huudot ”EEIIIIII…,” kun Tomppa lähtee purkamaan rännikiekkoa, siirtyvät Jäähalliin.