Slode:
''Olitpa laittanut aikaa tähän pakkaukseen, kiitokset siitä!''
Ollos hyvä. Ei siihen montaa minuuttia mene tuolta profiilin kirjoitushistoriasta käsin tekstejä kopipeistaamalla.
''Kaikki saavatkin varmaan hyvän kuvauksen siitä mistä tekstit kertoo kun ne tuolla tavalla leikataan irti, mutta sitähän sinä et varmasti ymmärrä.''
Et sitten lukenut lausettani:*Lainaukset on irroitettu tietty asiayhteyksistä, muttei se juuri sävyä ja sanomaa muuta.*? Ihan tilaa säästäkseni leikkelin, joten miten se liittyy ymmärtämiseen? Toki kirjoituksesi on vielä helposti luettavissa, koska nitä ei vielä ole kovin paljon. Ei yleissävy poikkea lainauksista.
''Muutenkin näillä sivuilla tietyt kirjoittajat leikkaavat nopeasti luulot pois jos joku kirjoittaa negatiivisia juttuja heidän suosikkijengistä. Yritä mielummin Senior ajatella asioita siltä kannalta että murskaava kriitiikki johtaa pitkällä tähtäimellä varmaan muutokseen (yleensä parempaan) kuten vuonna 1996 jolloin Mobergin oli jo pakko palkata joukkueeseen Utj vaikka nykyään hänen mielestä sellaista ei tarvita.''
Minä arvostan kritiikkiä, jossa joskus on ehdotuksia siitä, mitä pitäisi tehdä epäkohtien korjaamiselle. Olen itse ollut koko alkukauden eturintamassa kritisoimassa Apen IFKlle epäominaista pelityyliä, mutta yrittänyt myös perustella asioin, miksi olen ollut omaa mieltä. Pelkkä narina ja valitus ei juuri uskottavuutta lisää, eikä tuo kaipaamiasi muutoksia.
''Mitä mieltä itse olet Senior? Onko IFK:n asiat mielestäsi hyvällä mallilla ja mitä itse tekisit nykyjoukkueessa toisin?''
Ks edell. vastaus +:
Parannettavaa ja korjattavaa on tottakai. IFKn nykyrosterista tulee saada enemmän irti. Pidän rosteria kilpailukyyisenä ja hankintoja pääosin hyvinä, ennenkaikkea TRuutua, Södeä ja Pärää. Yhtä vahvaan maalineduspelaamiseen kykynevää puolustavaa pakkia rosteri suorastaan kirkuu.
Kritisoit jossakin nuorten kasvatusta. Siinä on aina syytä muistaa, kuka IFKn omistaa eli urheiluseura. Omistajan intressi ei ole pääosin osingot ja voitto, vaan myös urheilulliset ja nuorisokasvatukselliset näkökohdat. Sitä kuusta kuuleminen... jne juttu. Loistava junnutyö on minusta erinomainen lähtökohta pitää IFK haluttavana seurana. Seurauskollisuus, myös kaukalon ulkopuolella on yksi vahva tekijä, miksi IFK on sitä, mitä se on, trust me. Vastoin kirjoitustasi, IFK _saa_ rahaa omasta kasvatistaan änärisiirtokorvausta toistamiljoonaa vanhaa markkaa, joten ei kasvattamista joudu tekemään pelkästään hyvästä tahdosta.
Pidän Penaa hyvänä toimitusjohtajana. Hän nauttii omistajien ja hallituksen luottamusta. Vastoin yleistä tietoutta, hallitus pitää 'jöötä' Penalle ihan riittävästi. Pena toimitusjohtajana toteuttaa omistajan ja hallituksien toiveita ja ohjeita niiden antamin työkaluin, joten usein Penaan kohdistuva kritiikki menee vähän väärään osoitteeseen. Yksi mikä on varmaa, on se, että Penalla on iso IFK-sydän ja hän tekee työtään kaikella käytettävissä olevalla tarmollaan ja antaumuksella. Voineeko sitten enemmän mieheltä vaatia?
Apesta olen kirjoittanut liiankin kanssa. Epäilen hänen osaamistaan toimia nimenomaan IFKn kaltaisen, 'erikoislaatuisen' brändin valmentajana. Vaikka valmentaja saattaa pärjätä muissa seuroissa, IFK on edelleen erikoistapaus, jossa tulee olla 'pelisilmää' ja nimenomaan sitä antaumusta. Apella ei tunteen paloa logoon minusta ole. Hallitus on tullut vakuuttuneeksi siitä, että Ape valmentaa edelleen. Olkoon niin sen aikaa, kun näytön paikka on annettu. Luulen, ettei Ape ole vielä tällä kaudella näyttänyt kaikkia keinojaan. Seurataan. Jos tämä kausi munitaan, en epäröisi monottaa Apea samantien kulkematta lähtöruudun kautta. Saman pesuveden mukana saattaa mennä muitakin.
Taisin pari päivää sitten kirjoittaa positiivisen kantani utj:n/scoutin tarpeesta. Sellainen tarvittaisiin. Toimitusjohtajalla on jo tämän kokoisessa yrityksessä kädet täynnä muutenkin ja scouttaus edellyttää nykyisin jo niin paljon aikaa ja erikoisosaamista, että toivoisin sellaisen hankittavan. Pena pystyy olemaan tuottavampi muissa töissä, kuten sponsoripuolella, taloudessa ja muussa sidosryhmätyössä, jossa häntä arvostetaan ja jonka hän osaa hyvin.
Ensi kauden rosteristakin kirjoitin. Ulkomaalaiset tulee olla todellisia vahvistuksia, kiistattomia. Pari kotimaista liideriä (mm Jere, VPeltonen), 3-5 junnua A:stä ylös ja nykyrosteri vuoden lisäkokemuksella. Siinä on mun eväät mestaruusjahtiin.
Yhteenvetona: minä kaipaan vanhaa kunnon rymistelevää, värikästä, vittumaista, vihattua ja rakastettua IFKta. Kaipaan sitä kannattajaksi ihan helvetisti. Mulla vanha kunnon IFK on tärkeämpi kuin mitalien määrä. IFKn tulee olla ligan tarkkislainen, joka ei teattereista paljoa perusta. Meille ei vittuilla. Ei se määkimällä se haluamani IFK tule takaisin. Määkimiset johto jättänee omaan arvoonsa.
Siinä aluksi.
Minusta on hienoa, että IFKlla on erilaisia kannattajia ja kirjoittajia Jatkoajassa. Toivoin vain viestilläni, ettet olisi kaikessa niin umpinegatiivinen esittämättä mitään ehdotuksia toimenpiteiksi.
edit: typo