Joo JanJ, nyt kuulosti uskottavammalta. Minulla on noin 3-5 vakituista ässäfanifrendiä, joihin olen tutustunut näissä keskinäisissä matseissa vuosien mittaan. Yksi heistä on yhtä kova HIFK-fani kuin Ässä-fani, mutta asuinpaikka, tällä hetkellä Porin lähellä, ratkaisee aina, että kumpi on se ykkönen. Täälläpäin asuessaan hän on ollut HIFK-fani. Silti en pidä häntä takinkääntäjänä missään suhteessa, mies on aito kiekkofani.
No, jokatapauksessa tällä tyypillä on ylhäällä kaikki mahdollinen triviatieto keskinäisistä matseista, tappeluista, jäähyistä jne ja hän sanoi jo matsin kestäessä, että äijät istuivat ihan oikein. Mies on suorittanut tuomarikurssin, toisin kuin minä, joten uskon häntä. Minä osaan lukea tilanteita vain pelaajan kannalta.
Kun matsi oli 2-1 ja Ässät ei tehnyt maalia 5-3 ylivoimalla, ilmoitti tämä veijo, että matsi on nyt HIFKin 110% varmuudella, sillä Ässien selkäranka katkeaa usein huonoon yv-peliin. Vähän kuin HIFKinkin (ja Lukon). Pitääkö paikkansa?
Vopat nauttii muuten selvästi jonkinlaista kunnioitusta muiden pelaajien taholta. Tässä ei välttämättä ole mitään tekemistä äijän ns. kovuudella, vaan ehkä yleisellä ikävyydellä. Joillain pelaajilla tuntuu olevan ns. diplomaattinen koskemattomuus, kun he esimerkiksi menevät hakemaan kiekkoa kulmasta selin vastustajaan. Muistan kuinka Jere Karalahti HIFK-aikoinaan sai ainakin kotihallissa olla suhteellisen rauhassa. Myös Haakana, Nielikäinen ja Moger tunnetaan. Sen sijaan nro 77 Sheptak oli minulle ainakin totaalinen pettymys sekä kovuuden, että pelitaidon suhteen. Onneton nysväys se kaksinkamppailun häviäminen Mäkkärille ja muutenkin mies oli parikin kertaa jopa ilmat pihalla....Eikös se ollut kovempi kundi kauden alussa?