Hifi- & audiolaitteet

  • 19 329
  • 130

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Budjetti ois 200-350€ ja pitäisi löytää kohtuu hyvät langattomat kuppikuulokkeet, onko suosituksia? Valcon vmk25:sia ja Sonyn WH-1000XM4:sia olen tässä katellut. Käyttö on kotona ja sen mikä menee julkisissa istumisessa.
Mulla on VMK20 ja noi Sonyt käytössä. Toki Sonyt on paremmat laadullisesti ja toiminnollisesti, mutta kumpiakin tulee käytettyä. Sanoisin että jos haluat säästää, niin Valcot ovat riittävän hyvät
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Budjetti ois 200-350€ ja pitäisi löytää kohtuu hyvät langattomat kuppikuulokkeet, onko suosituksia? Valcon vmk25:sia ja Sonyn WH-1000XM4:sia olen tässä katellut. Käyttö on kotona ja sen mikä menee julkisissa istumisessa.
Itse olen mainonnan uhri, ostin nuo Valcon VMK25 -kuulokkeet. On kyllä loistavat kuulokkeet. Käyttö pääasiassa töissä meluisassa ympäristössä. Vastamelu toimii oikein hyvin, joskus paineilmaa käyttäessä sirahtaa, ei kuitenkaan häiritsevästi.
Akunkesto todella hyvä, riittää minun käytössä koko viikon, välillä kun tulee käytettyä perus radio-Peltoria.
En ole kyseisistä kuulokkeista löytänyt vielä pahaa sanottavaa, istuvat päähänkin todella hyvin, kuppien pehmustus on miellyttävä.
 

Montana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset.
Osaako joku täällä neuvoa amatööriä monihuonejärjestelmien kanssa? Omakotitalo rakenteilla ja vedettiin 2x4.0mm2 kaiutinkaapelit yhdestä paikasta neljään eri tilaan, pisin kaapeli joku 25m. Kaiuttimia ei nyt vielä ole mutta tulevat uppoasennuksina seinään/kattoon.

Nyt sitten tarvitsisi löytää tuohon audiojärjestelmä. Spekseinä erilliset lähdöt neljään eri tilaan ja ohjattavuus kännykällä. Netistä yrittänyt opiskella mutta ei riitä täysin oma ymmärrys. Hifikauppaan pitänee mennä mutta kysytään täältä nyt ensin jos jollakin on vastaavasta systeemistä kokemusta tai kommentteja? Ps. Tiedän kyllä että ovat kalliita.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Osaako joku täällä neuvoa amatööriä monihuonejärjestelmien kanssa? Omakotitalo rakenteilla ja vedettiin 2x4.0mm2 kaiutinkaapelit yhdestä paikasta neljään eri tilaan, pisin kaapeli joku 25m. Kaiuttimia ei nyt vielä ole mutta tulevat uppoasennuksina seinään/kattoon.

Nyt sitten tarvitsisi löytää tuohon audiojärjestelmä. Spekseinä erilliset lähdöt neljään eri tilaan ja ohjattavuus kännykällä. Netistä yrittänyt opiskella mutta ei riitä täysin oma ymmärrys. Hifikauppaan pitänee mennä mutta kysytään täältä nyt ensin jos jollakin on vastaavasta systeemistä kokemusta tai kommentteja? Ps. Tiedän kyllä että ovat kalliita.
Itsellä Denonin ja Marantzin vahvarit joissa HEOS-järjestelmä. Kummassakin vahvarissa on kahdet lähdöt, joita voi ohjata irrallaan tai ryhmitellä puhelimen äpillä. Ei siis ihan se mitä haet suoraan, mutta itse järjestelmään olen ollut tyytyväinen. Vahvistimien lisäksi on vielä yksi irrallinen kaiutin, joka kuuluu samaan järjestelmään.

Kannattaa käydä jossain asiantuntijan pakeilla, mutta HEOS-järjestelmää voi helposti suositella käytettävyyden osalta.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Töissä joudun käyttämään melko paljon Teamsia. Nyt meni pöytäkoneen mikrofoni-kamera rikki, ja ainakin uusi mikrofoni olisi syytä hommata pikaisesti. Mietin, että treenikämpällä pyörii Shuren SM58-mikkejä siinä määrin, että joku niistä varmaan joutaisi tähän käyttöön.

Kysymys kuuluu: onko tuosta mikistä sellaiseksi, että se poimii vähän kauempaakin (30-50 senttiä) nuo äänet? Treenikämpällähän siihen ölistään siten, että se on liki huulissa kiinni, mutta Teamsin yhteydessä tuo ei tunnu kovin mielekkäältä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Töissä joudun käyttämään melko paljon Teamsia. Nyt meni pöytäkoneen mikrofoni-kamera rikki, ja ainakin uusi mikrofoni olisi syytä hommata pikaisesti. Mietin, että treenikämpällä pyörii Shuren SM58-mikkejä siinä määrin, että joku niistä varmaan joutaisi tähän käyttöön.

Kysymys kuuluu: onko tuosta mikistä sellaiseksi, että se poimii vähän kauempaakin (30-50 senttiä) nuo äänet? Treenikämpällähän siihen ölistään siten, että se on liki huulissa kiinni, mutta Teamsin yhteydessä tuo ei tunnu kovin mielekkäältä.
Ei taida olla tuohon hommaan sopiva, voi myös aiheuttaa kovastikin kiertoa. Perus telcohommiin joku halpa jabran mikrofonikaiutin lienee hinta/laatusuhteeltaan paras vaihtoehto. Ihan sankaluuritkin toki toimii. Itse tykkään käyttää Airpodseja, kun ne antaa mahdollisuuden liikkua ympäri kämppää tekemässä jotain samalla kun on palsussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös