Pääasia, ettei mitään käynyt.
Toi on kyllä pahinta mahdollista myrkkyä, kun sataa vielä tuollaisen ohkaisen lumikerroksen tohon jään päälle.
Siitä sitä äkkiä lähtee selälleen.
Jep. Ostin viime viikolla kengät, joissa on saranamekanismilla esiin tai piiloon käännettävät nastat. Nuo siksi, että meillä on työpaikalla kiinteistössä nastakenkäkielto. Aiemmin olen kulkenut Icebugeissa ja pitänyt laukussa sisäkenkiä, jotka olen sitten vaihtanut eteisessä. Nuo sarana-nastakengät olivat ihan hyvät aiempina päivinä, kun oli tuota jäätä. Pito ei ollut ihan Icebugien tasoa, mutta kuitenkin vähintäänkin riittävä. Tänään oli poikkeus. Nastoista ei ollut mitään iloa siinä kohtaa kun nousin bussista täällä kotikaupunkimme päädyssä. Tampeeella ei ollut ongelmaa. Puolentoista kilometrin matkalla olin kolme kertaa lähellä heittää nurin, mutta onneksi varovainen askellus riitti pitämään pystyssä. No tuo keli olisi ollut haastava Icebugeillekin. Itse en niitä kokeillut, mutta avovaimo kävi heittämässä ne jalassa roskat roskikseen, ja tuo lyhyt matka ovelta jätekatokseen oli Icebugeissakin vähintään jonkinlaista liukastelua.
Onneksi huomenna on etäpäivä. Torstaina laitan suosiolla Icebugit.
Tai ehkä noita uusia nastakenkiä voisi luonnehtia niin, että "Kyllä ne pureutuvat hyvin tuohon lumeen, mutta kun se lumi ei pureudu enää siihen jäähän...".