Niin, kyllähän se niin taitaa olla, että ihan luonnollisista syistä johtuen ne sateet tulevat näiden matalapaineiden vallitessa tammi-helmikuussa vähän väkisinkin lumena alas, ellei ole tuollaista aivan poikkeuksellista 2019-2020 talven kaltaista tilannetta päällä.
Omalta kohdaltani tunne menee vain niin, että mitä pidemmälle se "oikean talven" tulo menee, niin jotenkin se vain sopii minulle paremmin. Kun kunnon talvi lumisateineen alkaa vasta jostain tammikuusta (kuten se tässä monena vuotena on alkanut), niin se menee jotenkin paljon helpommin, kun tietää, että tätä ei tarvitse sietää kuin sen 2-3 kuukautta, ja sitten alkaakin jo kevät. Viime talvi oli siitä minun kaltaiselleni paha, että se ihan oikea talvi alkoi jo hyvän matkaa tästä marraskuun puolelta, ja sitä lunta tuli ihan helvetisti. Ei mulla talvea vastaan noin muuten mitään ole, ja ne aurinkoiset talviset päivät lumihankineen ja pikkupakkasineen on tosi hienoja. Mutta kaikki muut talviset kelit ovat sitten eri asteisilla tavoilla sellaisia, että ei vaan maistu ollenkaan.
Kaikkein pahin kuviteltavissa oleva keli on oikein sellainen sankka ja pitkään jatkuva lumisade, joka tekee autoilusta ja kaikesta muustakin liikkumisesta vaikeaa. Suomessahan on varsin helpot kelit noin muuten ympäri vuoden, mutta noina hetkinä on minulla hankalaa. Plussan ja miinuksen välillä seilaavat kelit erilaisine sateineen ja liukkaine teineen tulevat sitten hyvänä kakkosena, ja ne kovat paukkupakkaset kolmantena.
Eli en pane yhtään pahakseni tämmöisen nykyisen kaltaisen säätyypin jatkumista vielä pitkäänkin.