On se hienoa näin alkuun kun ei vielä ole ehtinyt kyllästyä helteeseen.
Vitutusketjussa olikin tuosta jo puhetta, mutta nyt olisi taas kylmempi viikko tulossa. Tämä päivä ilmeisesti vielä lämpimämpi, mutta sitten loppuviikon lämpötila onkin sitten 5-10 plussalla ja vettä tulee jonkin verran.
Ilmatieteen laitos uhkailee Etelä-Suomeen lumisadetta viikonlopuksi. Melkoinen muutos viikon säätiloissa.
Ilmatieteen laitos uhkailee Etelä-Suomeen lumisadetta viikonlopuksi. Melkoinen muutos viikon säätiloissa.
Mihinköhän päin? Esim. Helsinkiin povattu lauantaiksi 17.
Kappas, menin halpaan. Joku idiootti linkitti facebookiin pari kuukautta vanhaa uutista, enkä tajunnut katsoa päivämäärää. Ajattelin että eipä sen tästä tarvisi enää montaa astetta laskea.
Ei tämä kesä kyllä kovin kylmänä ainakaan alkanut. Olisikohan kesän kolmas vai neljäs hellepäivä tänään Jyväskylässä ja eletään kuitenkin vasta toukokuuta.
Tosin ensi viikolla palataan normaalin päiväjärjestykseen ja päästään alle kahdenkympin päivälämpötiloihin. On kyllä hienot kelit nyt, joten tulisipa pitkä kuuma kesä :)
Joku voisi vihjata Ukko Ylijumalan suuntaan kompromissista eli sellaisesta 20+ asteen kesäkelistä, jossa leuto tuulenvire ja hennot pilvenhattarat yhdessä aurinkoisen kelin kanssa asettuisivat puoliväliin tappohelteen ja kylmän semi-myrskyn väliin. Kompromisseihinhan ei yleensä tyytyväisiä olla, mutta minä olisin tuollaiseen kompromissiin.
Sama toki koskee talvea. Ei ole käytännössä koskaan -5 ja aurinkoista, vaan vaihtoehdot ovat +1 loskapaska vesisateella tai -25 aKa Siperia wannabe. Toi -5 - -10 auringonpaisteella on ainoastaan ylimenovaihe, joka kestää maksimissaankin sen yhden päivän.
Minä toki pidän talvella kovista pakkasista ja kesällä kovista helteistä, mutta tulisesti vihaan näitä matalapaineita, jotka tekevät kesästä lokakuun ja talvesta marraskuun. Ilmastonmuutos näyttää enenevissä määrin tuovan juuri näitä ilmiöitä Suomeen.
Siis huomio ne, jotka kuvittelevat ilmastonmuutoksen tuovan jotain hyvää Suomen ilmastoon: paskat! Olemme siirtymässä aikaan, jossa koko vuosi on yhtä saatanan välivuodenaikaa.
Onpa nyt aika kullannut muistosi tai vihreä propaganda on syvällä mielessäsi. Suomessa on ollut paskat kesät myös ennen ilmastonmuutosta ja myös loskaista talvella. Mikään tuskin on vielä muuttunut paitsi ehkä helteiden lisääntyminen ja paukkupakkasten vähentyminen.
Ei hätää. Tänäänkin on veden sijaan satanut lunta.Kunhan ei vettä sada kovin paljon, en voisi parempaa opiskelukeliä toivoakaan. Vesisade pilaa iltaiset harrasteet, joten sitä en siksi toivo, eikä se muutenkaan hirveän positiiviselle mielellä jatkuvana ilmiönä saa.
Tätä mä olen itsekin miettinyt. Siis onko todella aika kullannut muistot. Muistan, että omassa lapsuudessa käytiin koulun jälken toukokuussa heittämässä reppu kotiin ja suoraan rannalle. Koulun päättäjäiset oli aina kauniissa säässä ja veneilemään lähdettiin joka perjantai kunvanhemmat pääsi töistä. Ihanko olisi aina ollut kaunista ja ihan oikea KESÄ.