Voi veljet. Olisipa tämä totta. Kohtuullisesti lunta pihalla. Kolatuissa kasoissa lunta ihan helkkaristi vielä. Ihan hetkeen ei pihalle siemen perunoita multaan pistellä.Ei pojat enää tarvi lumitöitä tehdä!
Jumaa.... Suomi on iso maa. Meillä ei oo lunta enää kuin tossa ojan pohjalla pari senttiä, ehkä parin kolmen metrin matkalla. Täällä lounaassa. Aivan alkukesäfiilis, mutta kylmää toki, ainakin yöllä.Voi veljet. Olisipa tämä totta. Kohtuullisesti lunta pihalla. Kolatuissa kasoissa lunta ihan helkkaristi vielä. Ihan hetkeen ei pihalle siemen perunoita multaan pistellä.
Yleensä tässä vaiheessa riitteen läpi puskee sipulikasvien varsia, nyt metrin hangen läpi ei puske mitään..
Ju
Jumaa.... Suomi on iso maa. Meillä ei oo lunta enää kuin tossa ojan pohjalla pari senttiä, ehkä parin kolmen metrin matkalla. Täällä lounaassa. Aivan alkukesäfiilis, mutta kylmää toki, ainakin yöllä.
Noo, kohta se kevään pukkaa koko maahan ;).
Joo ja paikoin etelässäkin vielä ihan hyvin lunta. Espoon Nuuksion pistemittaus näyttää 69 senttiä.
Joo ja paikoin etelässäkin vielä ihan hyvin lunta. Espoon Nuuksion pistemittaus näyttää 69 senttiä.
Joo, shortsit vasta sitten, kun on vakiona yli 20 astetta. T-paitaa voi jo miettiä kevättakin alle, tosin sekin vaihtuu ensi viikolla taas pitkähihaiseen.
Näyttäs vähän siltä, että tämä alkava vappuviikko mentäisiin enemmän ja vähemmän koleassa säässä ja hajanaisten räpäskäsateiden kanssa. Kylmä arktinen ilma pääsee kurkottamaan Eurooppaan.
Toukokuun alkuun näyttäis muodostuvan taas yksi paskamatala Skandinavian päälle ja tämähän sitten huolehtii siitä, että termisen kesän alkua voi taas kerran odotella joskus toukokuun loppupuoliskolla.
Harmaata, koleaa rospuuttoa saadaan sitten sitäkin enemmän.
Minä muistan, että ainakin Jojensuussa oli hyvin lämmin vappu 1994!Onko vappuna ollut ikinä lämmin, itse en muista.
Minä muistan, että ainakin Jojensuussa oli hyvin lämmin vappu 1994!
Et muista. 15-19 astetta lämpöä ja aurinkoa riitti.Eikös 2020 Vappu ollut lämmin. Vai muistanko väärin?
Näinhän tässä tuntuu käyvän vuodesta toiseen. Onko vappuna ollut ikinä lämmin, itse en muista. Ihmismieli on kummallinen ja muisti lyhyt kun todennäköisesti hyviä lämpimiä kelejä aletaan ensi vuonnakin odottelemaan maaliskuussa.
Itse muistan jostain muinaishistoriasta eli vuodelta 1998, että silloin oli täällä Etelä-Karjalassa lähes kesäisen lämmintä vapun aikaan. Aika vähissä toki ne oikein lämpimät vaput ovat olleet täälläpäin Suomea.Näinhän tässä tuntuu käyvän vuodesta toiseen. Onko vappuna ollut ikinä lämmin, itse en muista. Ihmismieli on kummallinen ja muisti lyhyt kun todennäköisesti hyviä lämpimiä kelejä aletaan ensi vuonnakin odottelemaan maaliskuussa.
Itse muistan jostain muinaishistoriasta eli vuodelta 1998, että silloin oli täällä Etelä-Karjalassa lähes kesäisen lämmintä vapun aikaan. Aika vähissä toki ne oikein lämpimät vaput ovat olleet täälläpäin Suomea.
Tuollainen ilmasto on kyllä pahin painajaiseni. Mieluummin asuisin vaikka Etelämantereella kuin tuskan hikisessä ilmastossa.Kesäaika on täällä. Päivällä 29-32 astetta ja yöllä 25 tai enemmän. Vähän tulee hiki työmatkat kävellessä.
Mulle se olisi aika täydellinen ilmasto jos ei alle 25:n laske yölläkään. Kelpaisi.Tuollainen ilmasto on kyllä pahin painajaiseni. Mieluummin asuisin vaikka Etelämantereella kuin tuskan hikisessä ilmastossa.
Tuollainen ilmasto on kyllä pahin painajaiseni. Mieluummin asuisin vaikka Etelämantereella kuin tuskan hikisessä ilmastossa.
En itsekään mikään fani ole ja kyllä se joskus ottaa pattiin, kun jatkuvasti puskee soijaa, eikä ulkona voi istua mukavasti kovinkaan kauaa päiväsaikaan. Toki tähän jossain määrin tottuu, mutta itsekin pitäisin optimaalisena sellaista 5 astetta matalampaa keskilämpöä. Loka-marraskuu on parasta, kun vähän viileämpää, juuri yllämainitun verran, ja erityisesti kuivempaa. Kostea ilmasto ei varsinaisesti vähennä hiostavuutta.Tuollainen ilmasto on kyllä pahin painajaiseni. Mieluummin asuisin vaikka Etelämantereella kuin tuskan hikisessä ilmastossa.