Lapiohommat irrottavat ihan kohtalaisesti hien näillä keleille. Laitettiin muutama homma työn alle ennen lauantaita, jolloin tulee vähän porukkaa kylään, ja pakko nyt painaa tietyt jutut kuntoon ennen sitä. Ironista, että lämmintä riittää tasan lauantaille, kun näistä säistä ei ehdi varsinaisesti nauttimaan, ja sitten kun hommat on paketissa ja vaimollakin alkaa loma, tulee 10 asteen pudotus ja sateita. No, tekeehän tuo ihan hyvää luonnolle ja kieltämättä ihan jees jatkaa muita projekteja ilman jatkuvaa hikoilua. Ja ehkä sinne rannallekin ehtii tasoittamaan tällä hetkellä hupaisan selkäpainotteista rusketusta.
Mulla on käynyt kyllä täydellinen leirinvaihto viimeisen 10 vuoden aikana lämpötilojen siedossa. Pitkään olin sitä mieltä, että kaikki yli 25 on tuskaa, mutta en oikein tiedä, mitä tossa 30 ikävuoden kohdalla tapahtui, kun pikkuhiljaa huomasin nauttivani lämmöistä ja nykyään tosiaan tämä ei juurikaan vaikuta negatiivisesti toimintakykyyn, vaan tosiaan tässä on nyt koko loma tehty jotain ulkoprojektia suorassa auringonpaisteessa liki aamusta iltaan ja mm. 10-80 kilometrin pyörälenkkejä. Pari välipäivää on ollut ihan tarkoituksella ja aurinkorasvat sekä vettä/limua/vissyä kehissä tietysti, mutta anyhow nautinnollista. En mä varsinaisesti viileämpää inhoa ja selviän talvesta edelleen ihan hyvin, mutta siis totaalinen käännös vrt. parikymppinen sampio.