Hieno uudistus Rinkelinmäen halliin?

  • 10 084
  • 46

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, kesän jälkeen pääsemme sitten osittain uusittuun Rinkelinmäen katsomoon. Lisää uusia istumapaikkoja, onko jollakin tarkempaa tietoa, mitä muuta on tulossa kuin tuo C1:n muuttaminen istumakatsomoksi? (Hämeen Sanomat meni ohi.)

Minun mielestäni tämä uudistus on täysin perseestä. Suoraan sanottuna vituttaa, että HPK:n intresseissä tärkeimpiä ovat ne tyypit, jotka ostavat istuimapaikkalippuja pari-kolme kertaa kaudessa ja muuten istuksitaan kotona kun vastassa ei ole Jokerit tai HIFK. Niin, ja nämä katsojathan ovat niin maan perusteellisen tärkeitä, kun niitä ei rakkailla istumapaikolla näy ollenkaan niillä kausilla kun kaikki menee päin persettä. Ja aivan oikeutetustihan niiltä katsojilta, jotka ovat seuranneet suosikkijoukkuettaan 20 vuotta samasta hyvätunnelmaisesta seisomakatsomosta ja ovat jaksaneet kannustaa omiaan HPK:n vaihtopenkin takaa niin myötä kuin vastamäessäkin viedään paikat niin että tutisee. Vittuako eivät osta istumapaikkoja a'la20€ joka peliin!

Niin, nyt siis seimokatsomoiden huippupaikat C1:stä viedään kokonaan ja parhaat fanit tungetaan kaikki C5:n sikakatsomoon. No, kaipa markkinointi odottaa, että kyllä ne ostaa sitten kausikortin siitä vanhasta paikasta. Joku ostanee, suurin osa ei, joku menee sikakatsomoon ja osa jää kotiin. Sikakatsomoon pitänee jonottaa sitten oikein urakalla tästä lähtien.

Niin, mitä sitten katoaa, kun seisomakatsomot suureksi osaksi hävitetään? Muutama katsoja ja TUNNELMA. Itse olen pelejä seuraillut ympäri hallia about 15 vuotta ja voin sanoa, että Rinkelinmäen tunnelma on ollut jo 10 vuotta laskussa, vaikka viimeiset seitsemän kautta ovat olleet pääosin pelillisesti huippuaikaa. Suurin syy on seisomakatsomoiden vähentäminen. Olen vaihdellut paikkoja ihan muuten vaan ja voin sanoa, että tunnelmaa löytyy enää sikakatsomosta, C1:stä löytyi ja B1-B2:sta. Mun puolesta seisomakatsomoiden lippujen hintoja voisi nostaa mieluummin kuin istamapaikkoja lisätä seisomapaikkojen kustannuksella.

Hiukan respectiä kunnon faneille HPK!

Toivoopi Musta_Kyy ja uskoo pukeneensa sanoiksi niiden satojen tuttujen kasvojen mielipiteet (etenkin C1:n väen), joiden seurassa on tullut vietettyä niin monta legendaarista hetkeä.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Perseestä

Niin, itse olen vanhana seisomakatsomoraakkina vahvasti samoilla linjoilla. Tunnelma sen kuin latistuu, kun porukka kermaperseilee istualtaan.

Toisaalta tämä kaikki on ymmärrettävää. Liiga haluaa ne kuuluisat puitteet kuntoon ja katsomoihin varakkaita silkkipippeli- ja kermapersekansalaisia.

Tavallista piereskelevää keskiolutpersettä ei halliin varsinaisesti hinguta. Hehän tulevat joka tapauksessa, ajatellaan.

Ja niin tulevatkin. Vaikka räntää puskee ja Kerhon peli ei kulje, niin silti hallissa pyörii juuri se persjalkainen ja aliarvostettu ydinporukka. Kermaperseet ja silkkipippelit istuvat silloin kotona katsomassa Salkkareita ja korkeintaan suovat nuivan ajatuksen Rinkulan suuntaan.

Kun peli taas kulkee ja aurinko paistaa, kermaperseet ja silkkipippelit tulevat halliin hieromaan sievää persettään pehmusteisiin. Ja ollaan taas niin hengessä mukana niin hengessä mukana.

Tai no, ei tämä nyt ehkä ihan näin mustavalkoista ole, mutta olen siltä sitä mieltä, että perseestä mikä perseestä koko totaali-istumakatsomovouhotus.

Suotakoon meille relikteille mahdollisuus puuduttaa jalkamme ja vittuuntua tungokseen, tosin hyvässä tunnelmassa.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ei Rinkulalle tarvita mitään uusia istumakatsomoita. Sen sijaan enemmän käytävä tilaa tarvittaisiin.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos C1 muutetaan istumakatsomoksi, kuinka saadaan pidettyä yllä 5000 katsojan minimikapasiteetti, jonka liigaa velvoittaa? Rakennetaanko jonnekin lisää tilaa?
 

lelu78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Toronto Maple Leafs, Ottawa Senators
Nockey Night ensi kaudella...

...kun Juti ja Saukkonen ei enää mahdu C1:en niin taitaa olla sikakatsomo ainut mahdollinen paikka niille. VALITETTAVASTI!

Alkaa huumorintajua loppua jos näin käy.
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suoraan suolesta

on minustakin tämä C1:n penkittäminen.

Satunnaisena vierailijana on allekirjoittaneella kotiotteluihin sen verran matkaa, että vain viikonlopun pelit tulee katsottua paikan päällä. Jos etukäteen saan istumatiketin siedettävästä paikasta otan toki sen. Laiskana kun mieluummin istun.

Talven aikana kävi vaan taas muutaman kerran niin, että ekan erän jälkeen huomasin vähin äänin siirtyneeni vapaaehtoisesti istumapaikalta C1:een seisomaan. Fiilis kun on seisomatungoksessa omaa luokkaansa, niin että siellä vieraskin viihtyy, eikä penkin puuttuminen olekaan enää mikään puute.

Eniten ottaa kuitenkin päähän C1:n vakioseisojien puolesta. Useilla on jo vuosien takaa hankittu "paikkalippu"; aina seisotaan samassa paikassa ympärillä samat tutut aina samoissa paikoissa. Nyt eikun puolet vähemmän mahtuu hikiseen kuppiin istumaan tupla hinnalla.

Kerho vakiinnuttaa vuosi vuodelta paikkaansa yhtenä suurista, ja siinä mielessä Rinkelinmäen puitteet ei vastaa enää joukkueen tasoa. Mutta ei se Rinkulan kasvojen kohotus olisi tarvinnut C1:n kuppi-istuimilla alkaa. Lisää kuppeja ja vähemmän fiilistä.

Tehkää kele uusi halli Kuivallesillalle siihen mottoritien päälle tai jotain muuta superia, tämä uudistus on sitä ihteensä ja menee täysin ketuille.
 
Viimeksi muokattu:

pp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, HCRaPo
Enemmän perseestä!

Nostetaan vanha ketju ylös.

Nyt ollaan sitten viemässä jo viimeisiäkin seisomapaikkoja Rinkulalta, kun vanhankellopäädyn seisomakatsomo meinataan ensi kaudeksi muuttaa hienohelmakatsomoksi.

Oliskohan mitenkään mahdollista, jos seisojat keräisivät jonkunlaisen adressin, että seisomakatsomot pysyisivät ennallaan? Uskoisikohan päättäjät siinä vaiheessa jo, että hallista loppuu katsojat ja tunnelma. Ilmeisesti niitten pitää nähdä näin tapahtuvan ja sitten jossain tulevaisuudessa repiä penkit pois, että saadan taas hiukan tunnelmaa.

Ainakin C1 katsomon osalta kävi niin, että aika moni lopetti peleissä käynnin koska se "oma" paikka ei ollut enää siinä missä se oli ollut jo usean vuoden ajan kauden alkaessa. Voipi olla et jälleen menetetään muutamia ns. Ääntä pitäviä faneja.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Enemmän perseestä!

Viestin lähetti pp

Nyt ollaan sitten viemässä jo viimeisiäkin seisomapaikkoja Rinkulalta, kun vanhankellopäädyn seisomakatsomo meinataan ensi kaudeksi muuttaa hienohelmakatsomoksi.

Oliskohan mitenkään mahdollista, jos seisojat keräisivät jonkunlaisen adressin, että seisomakatsomot pysyisivät ennallaan? Uskoisikohan päättäjät siinä vaiheessa jo, että hallista loppuu katsojat ja tunnelma. Ilmeisesti niitten pitää nähdä näin tapahtuvan ja sitten jossain tulevaisuudessa repiä penkit pois, että saadan taas hiukan tunnelmaa.

Ainakin C1 katsomon osalta kävi niin, että aika moni lopetti peleissä käynnin koska se "oma" paikka ei ollut enää siinä missä se oli ollut jo usean vuoden ajan kauden alkaessa. Voipi olla et jälleen menetetään muutamia ns. Ääntä pitäviä faneja.

HIPHURRAA!! Nyt saadaan loppukin meteli pois katsomosta. Tällä kaudella keskiviivan pohjoisempipääty onkin ollut jo mukavaa seutua, siellä ei juuri kukaan ole huutanut ja mölynnyt jotain älyttömyyksiä kesken tapahtuman. Mistäs tälläinen ilouutinen on kiirinyt, että lopulta saamme viimeisen päälle hartaan tunnelman myös ihan päätykatsomoon. Tälläkin hetkellä kyllä vastustaja-joukkueen faniryhmät pitävät kovempaa meteliä kuin koko pohjoispääty, johtuen osin esityksistä tosin. Se on hyvä, että pelaajillekin annetaan Hämeenlinnassa jo nykyään työrauha, onhan se veemäistä, jos koko ajan joku mölisee ja huutelee, kun keskityt tekemään työtäsi. Tulevaisuudessa paikkakunnan maine vielä lisääntyy, kun olot hallilla paranee. Voisikohan C5:n laittaa vielä kuriin?

Kuka näitä muutoksia ajaa, HPK:n johtoporras vai se mylläri jolla on ollut tapana pulla suussa mussuttaa? Haluaisin oikein kädestä pitäen kiittää! Hienosti menee, itse en kanssa ole nähnyt juuri niitä C1:n vakiokasvoja peleissä juuri ollenkaan, vaikka itse HC-fanina olenkin päässyt melkein kaikkiin peleihin. Ja ne joista puhuin, kävi katsomassa 10 vuotta about joka matsin.

PS:
En ole ollut HN-peleissä mukana, missä Saukkonen&Jutila ovat vieneet tilaa?

EDIT: Jos joku tekee HPK:sta vielä juttua Jatkoaikaan tai muuhun lehteen ja haastattelee Virtaa tai Tuulolaa, niin olisi kiva kuulla kavereiden mielipiteitä Rinkelinmäen tunnelmasta. Eli kuinka paljon mukavampaa se nykyään onkaan pelata rauhallisessa ja mukavassa työilmapiirissä, kun ennen porukka tuli häiritsemään sillä hirveällä mökällä koko pitkäksi kaudeksi, huipentumana esim kaudella 1992-1993.
 
Viimeksi muokattu:

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Itsekin tulee nykyään enimmäkseen istuttua peleissä, mutta silti olen sitä mieltä, että seisomakatsomot on osa Rinkelinmäen identiteettiä. Kausi kauden jälkeen istumpaikkojen määrä lisääntyy ja samalla tunnelma heikkenee. Tällä kaudella tunnelma on pääosin ollut kuin hautajaisissa. Pieni ääni kuuluu, kun Kerho tekee maalin ja hetkittäin painostusjaksojen aikana sikakatsomo jaksaa taputtaa ja huutaa Kerhoa. Kauas on tultu kymmenen vuoden takaisesta. Jos tämä uusi suunnitelma toteutuu tunnelma heikkenee taas aavistuksen. Kovin paljon ei sen jälkeen kannata naureskella Hartwallin tai Hakametsän hiljaisuutta. Samaan ylletään meilläkin näköjään.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tunnelma

Kyllä nämä katsomorakenteen muutoksista marisemiset ovat tekosyitä. Tunnelma on hävinnyt, ainakin toistaiseksi. Syyllisiä olemme me itse. Minä olen ainakin nykyään sellainen kyyninen vanha pieru että aika hiljaa tulee pelejä seurattua. Silloin tällöin joku älähdys pääsee ja kädet saattavat läpsähtää yhteen.

Silloin 80-luvun lopussa oli ääni käheä joka pelin jälkeen, mutta silloin olin nuori ja innokas. En toki syytä nykynuorisoa, ei heillä ole velvollisuuttaa huutaa niinkuin me silloin ennen. Oma vika, mitäs en huuda. Kannustuskulttuuri on katoavaa kansanperinnettä.
 

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Re: Tunnelma

Viestin lähetti Twite
Kyllä nämä katsomorakenteen muutoksista marisemiset ovat tekosyitä. Tunnelma on hävinnyt, ainakin toistaiseksi. Syyllisiä olemme me itse. Minä olen ainakin nykyään sellainen kyyninen vanha pieru että aika hiljaa tulee pelejä seurattua. Silloin tällöin joku älähdys pääsee ja kädet saattavat läpsähtää yhteen.


Allekirjoitan joka sanan, jos olen istumakatsomossa. Silloin tällöin tulee kuitenkin käytyä vielä sikakatsomossakin. Siellä tulee kyllä väkisin vähän enemmän huudettua ja varsinkin taputettua, vaikka vanha olenkin. Uusia nuoria katsojiakin tulee mukaan jatkuvasti. Ei niitäkään kiinnostaa huutaa tai taputtaa, jos menevät sinne istumakatsomon kirkonmenoihin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Twiten kanssa samoilla linjoilla. Vaikka kyllä minäkin ne seisomapaikat siellä edelleen pitäisin. Jos nyt joku sen takia on kokonaan lopettanut peleissä käymisen, että oma rakas seisomakatsomo on pantu lihoiksi niin hieman ihmetyttää. Onhan siellä kuitenkin vielä aika reilusti hyviä seisomapaikkojakin.

Itseäni on hieman ihmetyttänyt sellainen asia, että vaikka katsojaluvut ovat pysyneet suht samanlaisina viime kausina ja istumapaikkoja on lisätty, se pelätty ahtaus vaikkapa nyt juuri sikakatsomossa on jäänyt tulematta, pikemminkin on käynyt päinvastoin, sillä tilaa siellä tuntuu olevan takavuosia enemmän.

Ja kyllä sitä tunnelmaa löytyy Rinkelinmäeltä edelleen silloin kun kotijoukkue pelaa hyvin. Niin se on aina mennyt. Toisaalta myös viime kausien upeat runkosarjat ovat varmasti saaneet katsojien mahat niin täyteen, että odotukset ovat jo ylisuuria ja sitä kautta mökötetään enemmän kuin ennen.

Liigataipaleen alkuaikoina jokainen voitto oli upea elämys ja kärkijoukkueiden ollessa Rinkulalla, yleisö oli onnellinen jo siitä että vähän päästiin niitä hätyyttelemään, puhumattakaan siitä että matsi olisi voitettu.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Tunnelma

Viestin lähetti Twite
Kyllä nämä katsomorakenteen muutoksista marisemiset ovat tekosyitä. Tunnelma on hävinnyt, ainakin toistaiseksi. Syyllisiä olemme me itse. Minä olen ainakin nykyään sellainen kyyninen vanha pieru että aika hiljaa tulee pelejä seurattua. Silloin tällöin joku älähdys pääsee ja kädet saattavat läpsähtää yhteen.

Silloin 80-luvun lopussa oli ääni käheä joka pelin jälkeen, mutta silloin olin nuori ja innokas. En toki syytä nykynuorisoa, ei heillä ole velvollisuuttaa huutaa niinkuin me silloin ennen. Oma vika, mitäs en huuda. Kannustuskulttuuri on katoavaa kansanperinnettä.

Kyllä se katsomorakenne vaikuttaa, siitä olen täysin varma.

Ainakin minun tekemieni empiiristen tutkimuksien pohjalta itsestäni ja vakituisista kanssaseuraajistani. Kyllä seisomakatsomossa ääntä ja kannatusta lähtee, istumakatsomossa ei juuri pihahdetakaan, siis kyseessä samat naamat. Miksi näin olisi vain näillä muutamalla, kun havainnot tuntemattomistakin näyttävät samoilta?
Sitäpaitsi siihen löytyy pari fysiologista/teknistäkin syytäkin. Kyllähän seisaaltaan aina lauletaankin, joten huutaminenkin onnistuu paremmin. Myös taputtaminen luonnistuu jotenkin paremmin seisaalta, kun ei ole sylissä takkia ja popcornipakettia. Lisäksi se on aivan varma, että istumakatsomossa on tietty katsomon sosiaalinen paine, ainakin jossain päin, että jos joku "hullu" huutaa kuin mielonen, hienohelmat kääntyy tälläistä katsomaan. Tämän havainnon olen tehnyt sivustakatsojana, en itse huutajana, koska myös minun turpani pysyy kiinni istumakatsomossa.

Se voi olla, että katsomossa mesoamisen aika on ohi Rinkelinmäellä jo muutenkin. Ehkä katsojapohja muuttuu, osittain myös katsomouudistusten myötä. Osittain on nähtävissä Turku-ilmiötä, massut on täynnä.

Katsomopolitiikassa ja kannustamisessa olevat ongelmat voi tiivistää kahteen sanaan:
RAHA LAISKUUS

EDIT:
Rinkelinmäen tunnelma: Se vaan oli niin epätodellinen fiilis. Haudataan se yhdessä, Kerho ja me katsojat. Thats it.
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Hiljaista hallissa?

Viestin lähetti Musta_Kyy
Kyllä se katsomorakenne vaikuttaa, siitä olen täysin varma.
En kiistä. Sen kiistän että kyseessä olisin merkittävin syy (mitä sinä et toki väittänytkään). Katsomorakenteen muutoksesta eniten valittavien kannattaa todella ajatuksella huomioida tämä seikka:
Viestin lähetti Rontti
Jos nyt joku sen takia on kokonaan lopettanut peleissä käymisen, että oma rakas seisomakatsomo on pantu lihoiksi niin hieman ihmetyttää. Onhan siellä kuitenkin vielä aika reilusti hyviä seisomapaikkojakin.

Itseäni on hieman ihmetyttänyt sellainen asia, että vaikka katsojaluvut ovat pysyneet suht samanlaisina viime kausina ja istumapaikkoja on lisätty, se pelätty ahtaus vaikkapa nyt juuri sikakatsomossa on jäänyt tulematta, pikemminkin on käynyt päinvastoin, sillä tilaa siellä tuntuu olevan takavuosia enemmän.
Eikö tuosta voi päätellä että seisomapaikkojen muuttaminen istumapaikoiksi on perustunut kysynnän ja tarjonnan lakeihin? Pitääkö tunnelma halliin tehdä niin että pakotetaan kaikki seisomakatsojiksi, kun eivät muuten tahdo niille vapaille seisomapaikoille mennä?
 

peltoju1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Tunnelma

Viestin lähetti Musta_Kyy
Haudataan se yhdessä, Kerho ja me katsojat. Thats it.

Mitä mieltä olette? Olisiko Vuorentaan vai Apparan hautausmaa parempi paikka? Muistotilaisuudessa ei sitten saa puhua eikä puhista.

Seuraavassa matsissa kaikki jotka muistavat joskus huutaneensa Kerhoa, voisivat kylla ainakin tapailla/soperrella sitä sanaa "Kerho" edes hiljaa huulillaan. jos ei tunnu pahalta ääntä voi sitten lisätä aste asteelta omaan rauhalliseen tahtii. Kaivetaan se hornankattila esiin vaikka väkisin.
Kukaanhan ei huuda jos jokaikinen odottaa naapurin aloittavan.

Katsomot ovat peleissä olleet poikkeuksetta vierailijan värisiä. Että niitä lippuja pitäis kanssa kaivella esiin, silittää ja kantaa hallille heilumaan.

Koitetaan edes kerran (yhden pelin ajan) jos se kuudes kaveri sais ne viis muuta tekemään jotakin, kun niitten viiden kaverin homma ei saa sitä kuudetta mukaan.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Re: Tunnelma

Viestin lähetti Musta_Kyy
Kyllähän seisaaltaan aina lauletaankin, joten huutaminenkin onnistuu paremmin. Myös taputtaminen luonnistuu jotenkin paremmin seisaalta, kun ei ole sylissä takkia ja popcornipakettia. Lisäksi se on aivan varma, että istumakatsomossa on tietty katsomon sosiaalinen paine, ainakin jossain päin
Niin, ja seisomakatsomoissa väentiheys aiheuttaa sen, että jos huudat jotain, niin sinua ei paikallista kuin korkeintaan vierustoveri. Jos tahtoo huutaa "H*tin nuija!" tai "Kato ny seepra vähän!" niin ainakaan omalta vakipaikaltani sitä ei voi niin tyhmässä paikassa huutaa, että se jotenkin erottuisi joukosta. (Vrt. "Ylös, ylös", "Kato Rimrummi mitä kahvakiakkoo") Kyllähän sen huomaa vieraspeleissä, jossa yleensä tulee valittua istumapaikka. Ei sitä selvin päin tule huudeltua mitään, vaikka aihettakin olisi. Nämä Kauno Saario- yms. reissut ovat sitten asia erikseen.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Hiljaista hallissa?

Viestin lähetti Twite
Eikö tuosta voi päätellä että seisomapaikkojen muuttaminen istumapaikoiksi on perustunut kysynnän ja tarjonnan lakeihin? Pitääkö tunnelma halliin tehdä niin että pakotetaan kaikki seisomakatsojiksi, kun eivät muuten tahdo niille vapaille seisomapaikoille mennä?

Varmaan näinkin. Ja aina vaan kiinnostus vähenee, kun seisomapaikkojen taso huononee. Jostain et näe valotaulua, toisaalta joudut katselemaan lintuperspektiivistä. Sitä paitsi C1 katsomokin huononnettiin ennen täydellistä penkittämistä sillain, että puolesta katsomosta ei nähnyt vierasjoukkueen päätyä kuin korkeintaan puolet ja maalin. Tehtiin näet eteen korotettu istumakatsomo.

Kyllä nykykatsojista varmaan suuri osa haluaa jo istumaankin. Ja osa niistä seisojista on lopettanut, kuka vaan kyllästynyt, kuka suivaantunut paikanmenetykseen, kuka ainaiseen mestaruuttomuuteen, kuka suivaantuneena jääkiekon pelilliseen kehitykseen, kuka kyllästyneenä katsomon nykyiseen olut ja pikkutakkimeininkiin, kuka kuopattukin.

Näin se on näppylät, mutta siihen on pitkä matka, että kannustus saadaan takaisin vai halutaanko sitä edes. Itse pidin siitä mökästä ja fiiliksestä, minkä huipentumana voi pitää SITÄ Kyyn maalia. Minkäs sille voi, minä pidin siitä ja kehitys on toiseen suuntaan.

Ehkä ensi vuonna kausikortti? En tiedä. Nyt kun pelikään ei suju ja muutenkin touhu hieman sylettää, fiiliksessä on että voisi tätä harrastusta keventää. Ehkä pari matsia kaudessa, niissä muutama olut ja istumakatsomopaikka. Saahan siellä puhua muistakin kuin jääkiekosta, kun metelikään ei haittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Re: Re: Hiljaista hallissa?

Viestin lähetti Musta_Kyy
Itse pidin siitä mökästä ja fiiliksestä, minkä huipentumana voi pitää SITÄ Kyyn maalia.

Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään. Kuitenkin tuo hetki on minullekin se Rinkelinmäen tunnelman ruumiillistuma. Muistan vieläkin sen tunteen, kun käytännössä koko C5-katsomo hyppi
tasajalkaa ja huusi suoraa huutoa todella pitkältä tuntuneen ajan maalin synnyttyä. Sen tunnelman kun saisi takaisin...
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti ifota
...
Itse kannatan istumapaikkoja täysin, voin mennä erätauolla bisselle tai kuselle eikä tarvi miettiä häviääkö paikka sillä aikaa. Eikä sillä paikalla ole pakko koko ajan istua, jos on olemassa fanikatsomo niin se on kaikille itsestään selvää, että siellä luultavasti seistään pelin aikanakin.
...

Samat sanat, kuten lähes koko muukin viesti. Kyllä siellä istumakatsomossakin voi huutaa, vaikkei ollakkaan yhtä isoa kasvotonta möykkäävää massaa. Mitä sitten jos joku tiukkapipo tuijottaa, antaa tuijottaa vaan.

Huvittavia tilanteita kyllä on syntynyt, kun esim. Hjallis-hallissa on tullut joku tiukka tilanne ja on tullut huudettua hipihiljaisessa hallissa "Ämmä" tai jotain muuta yhtä älykästä ja se on kuulunut melkein toiselle puolelle hallia. Pukuporukka on kyllä katsellut kauhuissaan tai jopa vittullut, mutta kyllä sitä pitää häpeämättä uskaltaa omaa joukkuetta kannustaa (tai mollata vastustajaa :). Isosta massasta on tietenkin helpompi huutaa, kun tavallaan "katoaa" ryhmän sekaan.

Eli mielestäni huonosti menee HPK:n kannustamisen suhteen, jos se katoaa istumakatsomoiden myötä. Kyllähän niitä äijiä siellä on (HPK:n kannattajia), joiden mielestä missään katsomossa ei saa huutaa ja kaikki kannustaminen on typerää ja "koko ajan vaan kahvataan" ja "muutenkin vituttaa". Mutta ei niistä kannata välittää, meteliä kehiin vaan.

Jep, jos joku yrittää tästä viestistä löytää jotain logiikkaa, turha vaiva. Yritän nyt kuitenkin kiteyttää sen sanoman yhteen virkkeeseen. Kannustusta kehiin katsomosta, katsomon tyypistä tai hallista riippumatta.
 

Superman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä olen täysin sitä mieltä, että kannustus on huonontunut enimmäkseen menestyksen takia. Viime vuonna voitettiin melkein aina elikkä miltäs se nyt sitten enään tuntuis jos muutama voitto runkosarjassa tulee.

Homman korjaisi muutama VÄLIVUOSI jolloin ei päästäis pleijareihin. Myös se vaikuttaa, että ennen vihattiin Jokereita ja Tepsiä ja ne oli kiva voittaa. Myös fanien asenne häiritsee. Niinkun "me ollaan hävitty tää matsi" "ei tarvii pelata kolmatta erää" "Tänään kerho häviää kyllä 1 - 15". Siksi vedänkin tähän väliin veikkauksen huomisesta Tappara pelistä: Kerho voittaa 0-38!!!!
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Kenen rahoilla remontoidaan?

Kaupunki on ostamassa E-sarjan osakkeita 350 000e, että saadaan halliremontti tehtyä.
Kuka halli yhtiön omistaa täydellisesti? No, kaupunki tottakai.
Näistä osakkeista on ollut varmaan kauhea kilpailu, kuka ne mahtaa saadakaan?
Mua vi...taa tää tapa miten näitä asioita tässä kylässä hoidetaan, ekaks lätkä ja sitten vasta muut lajit.
Hyvä Hpk-puolue!
Lahja paikan aikoinaan sai toi saat...an myllärikin. "Miehellä" ei ole minkään näköstä koulutusta nykyseen vakanssiin, ja niin vaan jauhosormi nassuttaa pulla suussa pelistä peliin.
Nyt loppu saatana mun verorahoilla tuhlaaminen.
 

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Kermaperse" ilmoittautuu

Olen itse nyt parikymmentä vuotta (koko ikäni, toisin sanoen) käynyt HPK:n pelejä katsomassa, paria poikkeusta lukuun ottamatta aina istumakatsomossa. En tiedä, minkälainen kokemus Jatkoaikaan kirjoittaneilla yleensä on istumakatsomoista, mutta omasta kokemuksestani voin kertoa, että kyllä sitä tunnelmaa piisaa meilläkin päin, jos vain matsi on hyvä! Ja kuka on sanonut, ettei istumakatsomoissa voi muka huutaa? Mielestäni meidän katsomossa (A3) ei kukaan sen kummemmin ala tuijottaan tai ihmettelemään, jos siellä joku jotain huutaa. Päin vastoin, saa osakseen hyväksyntää. Mä en yhtään epäile, etteikö se tunnelma seisomakatsomoissa olis jossain ihan uskomattomissa sfääreissä, mutta itselleni kelpaa ihan tämä oman katsomonkin fiilis. Mitä sitten tulee noihin seisomakatsomoiden muuttamiseen istumakatsomoiksi, niin kyllähän se ihan tosissaan vaatii katsojien omaa aktiivisuutta asioista päättävien suuntaan. Ja nyt on sen aika, ei sitten, kun muutos on jo tapahtunut!
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: "Kermaperse" ilmoittautuu

Viestin lähetti ShakesBier
... En tiedä, minkälainen kokemus Jatkoaikaan kirjoittaneilla yleensä on istumakatsomoista, mutta omasta kokemuksestani voin kertoa, että kyllä sitä tunnelmaa piisaa meilläkin päin, jos vain matsi on hyvä!..

Eiköhän Rinkulan JA-kirjoittajia löydy yhtälailla sekä istuvaa että seisovaa sorttia. Veikkaisin noin mutu-tuntumalla, että enemmän on sitä laiskempaa istumatyyppiä.

Eikä se hallin tunnelma kuitenkaan ole katsojien asennosta kiinni, asennoitumisesta peliin kyllä. Itse joudun tyytymään Lippupalvelun "jämäpaikkoihin", ja niinpä on tullut vaelleltua eri peleissä pitkin hallia. Kaikki muut on koettu, paitsi istuma C-katsomot ja Sikaosasto.

Ylivoimaisesti parhaat pelifiilikset on seisottu C1:ssä. Kaatunutta maitoa (vielä vähemmän särkynyttä pussikaljaa) on turha itkeä, istuinkupit tuli C1:een ja sillä hyvä. Surettaa tämä turha kupitus kuitenkin.

Tunnelma katsomossa syntyy siitä porukasta, joka elää mukana pelissä. Entisessä C1:ssä, ainakin näin satunnaisen matkailijan mielestä, oli sitä jotain.

Fiilis syntyy, jos syntyy, ihmisistä eikä hallin ulkoisista puitteista.
 

travolta

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Kenen rahoilla remontoidaan?

Viestin lähetti AIV30
Kaupunki on ostamassa E-sarjan osakkeita 350 000e, että saadaan halliremontti tehtyä.
Kuka halli yhtiön omistaa täydellisesti? No, kaupunki tottakai.
Näistä osakkeista on ollut varmaan kauhea kilpailu, kuka ne mahtaa saadakaan?
Mua vi...taa tää tapa miten näitä asioita tässä kylässä hoidetaan, ekaks lätkä ja sitten vasta muut lajit.
Hyvä Hpk-puolue!
Lahja paikan aikoinaan sai toi saat...an myllärikin. "Miehellä" ei ole minkään näköstä koulutusta nykyseen vakanssiin, ja niin vaan jauhosormi nassuttaa pulla suussa pelistä peliin.
Nyt loppu saatana mun verorahoilla tuhlaaminen.

Tarkoitatko nyt koulutuksen puutetta kunnallispoliittisiin toimiin liittyen? Jos näin, niin mikä on mielestäsi "riittävä" koulutus? Ja mihinkä ehdottaisit rahat mielummin ohjattavan? Jos raha pitäsi samalle sektorille suoda?

Ja remontista sen verran, että tottakai kaupunki haluaa remontoida hallia, kun kerran siinä osakkaana on. Jos ei hallille mitään tehtäisi, olisi se äkkiä todella huonossa kunnossa. Olette varmaan nähneet japanilais valmisteisen auton kultaiselta 70-luvulta, jolle ei ole tehty minkään valtakunnan ruostesuojauksia. Pidemmän päälle kestämätön tilanne.

edit: muutaman kirjoitusvirheen korjasin...
 

qski68

Jäsen
KARSINAA PELIIN

Eikös nyt voisi samantien rakentaa sikakatsomolle oman karsinan, johon voisi kausikortin ostaa halvemmalla, jos lupaa pitää kunnon älämölöä joka pelissä. Ja kunnon neonmainokset yläpuolelle: Sikakatsomo. Logot ja brändit kuntoon, tämä on markkinataloutta. Ja lentäviä ilmapallopossuja ja...

Taidan jatkaa työntekoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös