Hermot meni, mistä nettiliittymä?

  • 1 877
  • 12

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Elikkä kotona ollut nimeltämainitsematon Soonin ISDN-liittymä toimii kyllä ihan mukavasti. Itse yhtiöön vaan rupeaa menemään hermot, tai sitten olen itse idiootti enkä tajunnut kaikkea...

Noh, rupesin miettimään notta mistä uusi liittymä, puutaloalueella ei kaapelia sun muita hienouksia ole joten ISDN jää vielä vaihtoehdoksi.
Käyttöä on vain iltaisin ja viikonloppuisin joten sen tyyppinen paketti olisi ihan jees.

Ehdoton vaatimus (jos edes mahdollista) on se että tilatessa tietää kuinka paljon se oikeasti maksaa kuukaudessa.

Apua miehelle mäessä, kiitos.

edit: osaa enää krjjotaa
 
Viimeksi muokattu:

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jäisikö vaihtoehdoksi ADSL? Sen asennushan ei ole edes talon rakennusmateriaalista kiinni eikä vaadi muita kaapeleita kun puhelinkaapelin(?).

Kannattaa kysellä Soneralta tai paikalliselta puhelinyhtiöltä. Hintojakin molemmat firmat kertovat kyllä varmasti mielellään. Soneran ADSL nopeudesta riippuen alkaen 50e kuussa.

ISDN yhteyksistä ei ole tietoa. Ilmaisia modeemiyhteyden tarjoajia on sen sijaan useampiakin. Esim. MTV3.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Helinkopteri
Noh, rupesin miettimään notta mistä uusi liittymä, puutaloalueella ei kaapelia sun muita hienouksia ole joten ISDN jää vielä vaihtoehdoksi.

Kyllä ADSL pitäisi olla mahdollinen. Itse asun wanhassa puutalossa, johon ADSL saatiin vedettyä kertaheitolla ja yhteys toimii kuin junan vessa (paitsi kun auria säätää jotain). Kysele ihmeessä, hinnat ovat ihan inhimilliset ja yhteys toimii aina.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: Re: Hermot meni, mistä nettiliittymä?

Viestin lähetti mission16W


Kyllä ADSL pitäisi olla mahdollinen.

Juu, Soneralta saisi ADLS-liittymän 50,63 euroa kuussa.
Lisälaitteet vaan ei oikein selvinnyt sivustoilta, voisiko joku listata laitteet joita tarvitaan ja niiden hinnat
Omistan Macintoshin mutta se ei liene mikään ongelma...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Helinkopteri:
Tod.näk. sinun täytyy joko vuokrata tai sitten ostaa adsl-modeemi...kuukausimaksu on jotain 5€ luokkaa ja ostettaessa boksi maksaa 130€ tjsp.

Tuossa kaikki mitä tarvitset mikäli:
a) Macissäsi on USB-väylä...vapaana
b) hankit USB -väyläisen adsl-sovittimen.

Mikäli Sonera tarjoaa toista ratkaisua(PCI-väyläinen verkkokortti/asdl-sovitin) niin kustannukset ovat about samat.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tämä nyt ei suoraan tähän liity, mutta onkos näin kuten minulle on kerrottu, että ADSL-liittymä ei tarvitse kuin puhelinlinjan, eli ei suinkaan puhelinliittymä? Muutto tässä menossa ja ADSL'n siirtäisin uuteen paikkaan, mutta ei raaskisi hankkia puhelinliittymää, puhelinlinja paikalle menee.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EI tarvitse liittymää, riittää että huoneistoon tulee toimiva linja ja puhelinpistorasia.
 

kookoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti eagle
Tämä nyt ei suoraan tähän liity, mutta onkos näin kuten minulle on kerrottu, että ADSL-liittymä ei tarvitse kuin puhelinlinjan, eli ei suinkaan puhelinliittymä? Muutto tässä menossa ja ADSL'n siirtäisin uuteen paikkaan, mutta ei raaskisi hankkia puhelinliittymää, puhelinlinja paikalle menee.

Tämä kannattaa vielä tarkista kyseisestä firmasta mistä liittymän hankkii.
Tietääkseni ainakin jotkut puhelinyhtiöt myyvät ADSL:ä vain puhelin liittymän kanssa.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KooKoo, ainakin suuren PK-seudulla toimivan ADSL toimittajan yhteyteen ei tarvitse hankkia puhelinta. Kannattaa toki kysyä suoraan puhelinyhtiöltä/ operaattorilta, mutta ainakin minusta tälläinen - ota molemmat linjat tai et kumpaakaan- kuulostaa vieraalta.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti eagle
Tämä nyt ei suoraan tähän liity, mutta onkos näin kuten minulle on kerrottu, että ADSL-liittymä ei tarvitse kuin puhelinlinjan, eli ei suinkaan puhelinliittymä?

"Sonera ADSL -yhteyden luontiin et tarvitse erillistä puhelinliittymää. Riittää että puhelinkaapeli tulee osoitteeseesi, mikä yleensä vaaditaan ADSL -yhteyden toteuttamiseen. Vaikka ADSL:n käyttö ei edellytä puhelinliittymää, niin Sonera Puhelinliittymän käyttö yhdessä ADSL -liittymän kanssa takaa kotiisi edulliset ja varmat puhe- ja tiedonsiirtoyhteydet. "

Näin Soneralla.
 

kookoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kalba, juu tiedän ettei aina tarvitse hankkia molempia ja väittäisin harvemmin on niin että tarvitsee ottaa molemmat.
Mutta esimerkiksi minulla on 5 euroa kalliimpi kuukausi maksu koska en ottanut lankapuhelinta.

Alla oleva dnainternet sivujen faq:sta
<clip>
Pitääkö asiakkaalla olla käytössään puhelinliittymä?
Joillakin alueilla liittymä saattaa edellyttää lankapuhelinliittymän käyttöä. Tästä saa tarkempia tietoja paikallisesta puhelinyhtiöstä.
</clip>

Ajattelin vaan että kannattaa tarkistaa asia varmuuden vuoksi kun ja kun eagle:kaan maininnut mitä operaattoria käyttää.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kiitos ilmoituksesta vain. Elisa/Soon olisi tarkoitus olla käytössä jatkossa. Nyt Elisaa olen käyttänyt Järvenpäässä, mutta kun muutto Tampereelle on edessä, niin nuo lähinnä ovat mahdollisuudet. Soon käyttää kai suoraan Elisan piuhoja, näin ainakin olen käsittänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös