Viestin lähetti Jaska85
Koko kauden on ollu semmonen fiilis että Jukurit vie koko sarjan ihan kävellen vaan (taas) pysäyttäjää ei tunnu löytyvän. KooKoo on pelannut mielestäni koko kauden aika yläkanttiin, mutta ongelmaksi taitaa koitua se että tärkeimmät pelaajat ovat aika mieliala tyyppisiä ja Play-off peleissä on hiukan vaaran paikka. Olen nähnyt KooKoon pelaavan kolme kertaa tällä kaudella ja mikään niistä ei ole ollut mikään urheilun riemunäytös.
Niin kuten Jaska85:n ja monien muidenkin kirjoituksista voimme huomata ei KooKoon mahdollisuuksiin juuri uskota Kouvolan ulkopuolella. Ennen sarjan alkua en huomannut kenenkään veikkaavaan KooKoota runkosarjan kakkoseksi. Yleisempi veikkaus taisi olla se että KooKoo joutuu taas karsimaan.
Näihin etukäteisveikkauksiin verrattuna olen samaa mieltä kuin Jaska85, että KooKoo varmasti on pelannut koko kauden yläkanttiin, mitä osoittaa mm. 13 viimeisen pelin saldo: KooKoolle 12 voittoa ja 1 tappio!!! Ei nämä voitot ihan pelkästään tuurilla ole tulleet vaikka KooKoon pelit eivät Jaska85 mielestä mitään urheilun riemunäytöksiä ole olleetkaan. En tiedä minkälaista huipputason kiekkoilua Vaasassa yleensä tarjotaan, mutta itse olen kyllä tyytyväinen KooKoon esityksiin Kouvolassa varsinkin joulutaon jälkeen.
Jaska85 viittasi kirjoituksessaan KooKoon pelaajien olevan mieliala pelaajia, siihen nähden peli on näyttänyt maistuvan ja missään ottelussa ei olla lyöty läskiksi, sillä KooKoon suurinumeroisin tappio on tällä kaudella TuTolle Turussa hävitty ottelu numeroin 6-2.
Enemmän kuin mielialasta olisi huolestunut pelaajien terveystilanteesta näin playoffsien alla. Eilen joutui sairastuvalle Petri Anttila, joka on loppukauden sivussa sekä joukkueen ehkä tärkein pelaaja Tinke Nurmberg, jota yritetään kuntouttaa ekaa playoffspeliin.
Niin KooKoo saa siis ekalla playoffskierroksella vastaansa KalPan, Hermeksen tai FPS:n. (KalPallehan Jaska85 veikkasi voittoa;)
Kysyttäessä eilen valmentaja Reijo Mansikalta toivevastustajaa taisi Mansikka mainita että jos vastustajan saisi valita se olisi ilman muuta Lemin Martat :D :D :D
Summasummarum: Olen samaa mieltä kuin Jaska85.
Jukurit menee playoffseihin, joukkue ei varmasti ole pelannut ihan 100 lasissa runkosarjan voiton varmistuttua.
Toinen loppuottelija löytyy joukosta: KooKoo, Kiekko-Vantaa, Sport, TuTo tai KalPa. Hermeksen ja FPS:n loppuottelupaikkaan en ihan jaksa uskoa, mutta marginaalit ovat todella pieniä ja periaatteessa mikä tahansa joukkue voi yltää loppuotteluun Jukureiden seuraksi, toivotaan että se on KooKoo;) , jolloin bussikaravaanit lähtisivät Kouvolasta myös 100 km:n päähän Mikkelin Kalevankankaalle ja varmasti myös Mikkelistä olisi taas Kouvolaan tulijoita.