Tuntuisi oudolta ratkaisulta, jos Pajula päättäisi lähteä Jokipoikiin. Itse arvioisin, että "Pajulla" on kolme vaihtoehtoa: A) Jatkaa Hermeksessä, koska täältä löytyy työpaikka ja ilmeisesti mies viihtynyt kaupungissa hyvin. Valmentaja ja seurakin varmasti tyytyväinen Pajulaan. Kulkuyhteydet Tampereellekin toimivat mainiosti... B) Siirtyy SM-liigaan. Pelasi hyvän kauden, mutta herättikö kuitenkaan riittävästi liigassa kiinnostusta? Ei mielestäni oikein sellainen pelaaja, että kannattaa pelata hajavaihtoja jarrukentässä. Sitä psrempi, mitä enemmän saa vastuuta. C) Jatkaa uraansa ulkomailla. Epäilemättä suurin uhkakuva Hermeksessä jatkamiselle. Ollut Kokkolassa jo kolmen kauden ajan, joten kiusaus ulkomaille siirtymiseen suuri, jos sopiva tarjous tulee.
Itse toivon luonnollisesti vaihtoehto A:n toteutumista. Tuo Jokipojat-kuvio ei oikein tunnu uskottavalta...
Uskon, että kuluvan joukkueen pelaajista kymmenkunta jatkaa ensi kaudenkin kokoonpanossa. Itse tarjoaisin jatkopahveja seuraaville:
hyökkääjät - Pajula, Uski, Kantelus, Joki-Erkkilä, Koistinen, Hietaharju, Passi, Pesonen (yht. 8)
puolustajat - Siren, Aro, Salmela, Kotajärvi (4)
maalivahdit - Vesa, Lahtonen (2)
Yhteensä siis 14 pelaajaa, jotka kaikki eivät tokikaan Kokkolaan jää. Kysymysmerkillä varustin muutaman pelaajan, joiden kohdalla en oikein osannut päättää, toivoisinko jatkosopimusta vai en... Jäske, Kesseli, Virta, Blanar, Jasik, Nummi, Huhto - heistä pari voisi hyvinkin olla kuvioissa myös kaudella 2005-06.
Selkeästi vain Mannila, Tourunen ja Kopiloff ovat sellaisia tämän kauden näyttöjen perusteella, että heille ei ehkä käyttöä olisi... Itse asiassa kun tuota pelaajaluetteloa katselee, ei tuo Hermeksen ryhmä ollut lainkaan huono. Taisi tänä vuonna vaan sarjan taso olla kovien panostusten takia tavallista kovempi.