Henkilöpalvontaa vai seurojen kannattamista

• 2 741
  • 29

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Seuratessani viime vuosina tähtipelaajien liikehdintää eri seurojen välillä olen havainnut isompien fanijoukkojen reaktioiden sotivan lähes täydellisesti omaa ajatusmalliani vastaan. Tässä vaiheessa haluan huomauttaa, että en halua herättää keskustelua siitä, kumpi ajattelumalli on oikea, koska oikeaa tai väärää ei tällaisessa asiassa ole. On vain erilaisia suhtautumistapoja.

Sitten takaisi aiheeseen. Itselleni liigassa on vain yksi todella tärkeä asia ja sen nimi on SaiPa. Pelaajia tulee ja pelaajia menee. Toki on selvää että hyvän pelaajan menetys harmittaa tai vastaavasti tällaisen saaminen joukkueeseen on positiivista. Kuitenkin haluan suhtautua pelaajaan yhtenä osana sen hetkistä kokonaisuutta. Pelaajan siirryttyä SaiPasta johonkin toiseen seuraan on hän minulle yksi vastustajista, ei sen enempää eikä vähempää. Otan esimerkin: Jos Machulda siirtyisi ensi kaudeksi Jokereihin, en kokisi seuraavassa kohtaamisessa tarvetta haukkua häntä naama punaisena, koska ei hän minulle mitään pahaa olisi tehnyt. Toisaalta en kyllä vaivautuisi seisaaltaan hänelle taputtamaankaan, koska en olisi hänelle myöskään mitään velkaa. Seura maksaa miehelle sen verran liksaa, ettei kiitollisuuden velkaa takuulla jää.

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Isomman fanijoukon mielipiteitä en tiedä, mutta omasta puolestani voin vastata, että sinänsä minulle on se ja sama, kuka patapaita päällään pelaa. Minullekin vain yksi merkitsee ja se on Ässät ja peleihinkin menen seuraamaan Ässiä, en mitään yksittäistä pelaajaa.

Jos nyt otetaan tämä tapaus Tähtinen esiin, niin ei tässä ole siitä kyse pelaako hän Ässissä vai ei. Mitään henkilöpalvontaa tai nyt tässä tapauksessa -vihaa ei häntä kohtaan tarvitse tuntea, pelaajia tosiaan menee ja pelaajia tulee. Parempiakin pelaajia Ässissä on nähty ja toivottavasti tullaan vielä näkemäänkin. Toki olisin nähnyt hänet mielelläni jatkossakin patapakassa, jossa hän olisi ollut sen kokonaisuuden kannalta yksi tärkemmistä tekijöistä.

Se, että olen nyt itsekin ryöpyttänyt sontaa hänen ylleen, johtuu nimenomaan tuosta kokonaisuudesta nimeltään Porin Ässät. Sille Markku Tähtinen teki ruman tempun. Nyt kun on vähän saatu uutta uskottavuuttakin, niin tämä Ässien oma poika menee nyt tällä tavalla romuttamaan tuon uskottavuuden taas pohjalukemiin. Hän osoitti kaikille mikä on pelaajan mielestä Ässien paikka ja kuinka paljon ns. tähtipelaaja uskoo seuran mahdollisuuksiin. Lukko on tässä tapauksessa totta kai se yksi kynnyskysymys jo pelkästään senkin takia, että jotain periaatteita pitäisi miehellä olla, mutta myös siksi, että se tuntuu helvetin pahalta ja pelottavaltkin, että porilainen tähtipelaaja näkee Lukon noin paljon parempana ja houkuttelevampana vaihtoehtona.

Porin Ässät niminen kokonaisuus tarvitsisi uskottavuutta ja jatkuvuutta. Ne ovat viime vuosina puuttuneet ja nyt näyttää, että ne puuttuvat jatkossakin. Mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että menestysmahdollisuuksiakaan ei lähitulevaisuudessa juurikaan näytä olevan. Nuo ovat ne suurimmat syyt, miksi omalta kohdaltani tämä Tähtisen siirto on nostattanut suuren haloon ja pettymyksen. Henkilöpalvonnan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kyse on Ässistä ja Ässien tulevaisuudesta, siksi tämä näyttää ja tuntuu pahalta.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Enemmän kuin kaksipiippuinen asia. Machuldan lähtö Saipasta rikkaampiin seuroihin ei pitäisi aiheuttaa kovin suurta närää lappeenrantalaisissa koska tällaiseen olisi pitänyt tottua jo viimeisen kymmenen vuoden aikana. Eihän esim. hämeenlinnalaiset ehtisi olla muuta kuin vihaisia, jos ulkomaanapujen vienti suurseuroihin harmittaisi kovin pitkään.

Eri asia onkin sitten nämä omien suurlupauksien/-tähtien siirtyminen naapurijengiin. Esim. Tähtisen siirtyminen Lukkoon saattaa aiheuttaa "pienen" huutomyrskyn porilaisten suunnalta ja mielestäni aivan aiheesta. Myös Hifkiläisten reaktiot Osama bin Peltosen tapauksessa ovat mielestäni täysin ymmärrettäviä - omassa kauhuskenaariossani Saku Koivu pelaisi Jokereissa...

Nykysisestä Tepsin joukkueesta ainoat peliverkkareiden repimisen aiheuttajat olisivat Mikko Koivun ja Teemu Lassilan siirrot naapuriseuroihin.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Yhdessä mielessä Tähtisen siirrosta aiheutunut mielipaha on hyvä asia. Se todistaa, että vielä nykyaikanakin edes jossain paikallispelit herättävät tunteita ja oman kasvatin siirtyminen paikallisvihollisen riveihin herättää enemmän tunteita kuin muualle siirtyminen. Helsingissähän tätä fiilistä ei taida enää olla.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän sitä nuorena oli vaikkapa Hakkia ja Hexiä kohtaan jonkinlaista henkilöpalvontaa mutta nykyään seura on se tärkein.
Pelaajatkin nykyään menevät sinne mistä parhaan sopimuksen saavat (hieman yleistäen) ja markkinatalous toimii.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sillä on varmasti merkitystä, mihin joukkueeseen oma tähtipelaaja siirtyy ja vaikuttaa usein myös siltä, että jos toinen joukkue on Jokerit, naamat nimenomaan punottaa ja raivo nousee. Itseäni on harmittanut monikin siirto, mutta samalla linjalla olen Birkun kanssa. Tosin on sitten toinenkin ääripää henkilöpalvonnasta, esim. Otakar Janecky, jolle kyllä taputin vaikka Bluesissa pelasi. Kuvittelen monen HIFK kannattajankin edelleen arvsotavan esim. Jan Calounia vaikka Bluesissa pelaakin, kun taas Ville Peltonen, joka Jokereihin siirtyi, on ehkä samoille henkilöille Juudas.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tapaus Tähtinen

Tuolla keskustelunavauksella en viitannut pelkästään Tähtiseen, vaan yleisesti seurasiirtoihin. Tuon edellä mainitun siirron tunnekuohut ovat jossain määrin ymmärrettäviäkin eikä tosiaan ole verrattavissa ulkomaalaispelaajan siirtymiseen kilpailijan riveihin. On täysin inhimillistä että Porilaisten kommenteissa paistaa tunnelataus, eikä tilannetta ole helppoa nähdä Tähtisen kannalta.

Ulkopuolisena ymmärrän Tähtisen ratkaisun täydellisesti. Pelaajalla on oltava oikeus ajatella itseään, silloin kun tehdään ratkaisuja uran suhteen. Yksikään seura ei nimittäin maksa palkkaa sen jälkeen kun ura on loppu, joten on ymmärrettävää, että pelimies suunnittelee uransa niin että rahaa on sukanvarressa mahdollisimman reilusti siinä vaiheessa kun viimeinen erä on pelattu.

Miksi siis Tähtinen Lukkoon. Mies on itse perustellut jäämisen länsirannikolle, joten siihen en takerru. Miksi sitten ennemmin Lukko kuin Ässät? Tuohon kysymykseen Tähtistä lukuunottamatta kaikki muut ovat täysin kykenemättömiä vastamaan, koska emme tiedä yksityiskohtaisesti mitä seurat ovat hänelle tarjonneet. Uskon kuitenkin että miehellä on riitävän hyvät perusteet tuohon ratkaisuun. Tuskin hän Ässiä kiusatakseen Lukkoon kuitenkaan siirtyy.

Viimeksi muokattu:

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Seura ennen pelaajia on oma kantani. Totta kai harmittaa hyvien pelaajien katoaminen muihin seuroihin ja joskus ketuttava tapa johtaa seuraa (näin ulkopuolelta katsottuna), mutta se joukkue kuitenkin säilyy.

Minun kohdallani se tarkoittaa järjestystä:
Suomalainen jääkiekko, joka on antanut minulle paljon.
Saipa, kotikaupungin joukkue ja siteet sinne pikkupojasta lähtien.
Ja sitten se toinen, pikkuinen seura täällä Lappeenrannassa, joka kasvatti minusta pelaajan ja myöhemmin lasten pariin ohjaajan ja valmentajan.
Sitten jossakin kaukana ovat yksittäiset pelaajat.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Seura

Niin, itsekin olen niitä miehiä jotka kannattavat nimenomaan seuraa. Olen sitä mieltä, että henkilöpalvonta jääkiekossa on lähinnä keskenkasvuisten ja tyttöjen hommaa.

Fanipaitanikin on osittain tästä johtuen nimetöntä mallia. Paita ratkaisee, eikä suinkaan nimi paidan selässä.

Täältä tähän

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Pienehkö provokaatio

"Olen sitä mieltä, että henkilöpalvonta jääkiekossa on lähinnä keskenkasvuisten ja tyttöjen hommaa."

Asiaanhan ei luonnollisesti vaikuta pätkääkään se, että Kerhollahan näitä ikoneita tunnetusti piisaa, kirkkaimpana tähtenä mm. Mika Lartama. Siis huippuluokan suurpelaajia, jotka muistetaan nimenomaan sykkivästä Ritarisydämestään ja jotka pelipaidallaan ikuisesti koristavat Hämeenlinnan upean hallin kattoa.

Löysin rantein, löysin rantein...

Ranger

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samoilla linjoilla mennään. Seura tulee ensin. Toki tiettyihin pelaajiinkin on jonkinlaisia tunnesiteitä kun heihin on tossa aikain saatossa tutustunut. Itse olen ihan tyytyväinen jos entinen Bluesin pelaaja pärjää jossain muussa seurassa. (Kunhan ei tee Bluesia vastaan pisteitä). Hyvä esimerkki tällaisesta on Joonas Jääskeläinen. Mukava kaveri ja ihan hyvä pelaajakin. Oli kuitenkin antanut espoolaiselle jääkiekolle kaiken minkä voi, joten oli aika etsiä uusia haasteita. Siirto Pelicansiin oli hyvä asia Bluesille, Pelicansille ja myös Jokelle itselleen. Äkkiä ajateltuna ei tule mieleen kuin kaksi siirtoa jotka olisi todella harmittanut. Toinen oli Jere Lehtisen lähtö Turkuun ja toinen oli Juha Ikosen lähtö ruotsiin. Mielelläni olisin nähnyt molemmat miehet vielä joskus Bluesin paidassa, mutta ainakin Ikosen kohdalla se on mahdotonta. Lehtisen Jere ehkä vielä joskus tänne tulee jäähdyttelemään.

Tähtisen tilanteesta en juurikaan tiedä. Olisikohan Ässät päättäneet siirtyä säästölinjalle ja luovuttaa taistelun Pleijaripaikasta? Vai olisiko kyse siitä että Tähtinen vain halusi muualle. Veikkaan ensimmäistä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Espoonmiehen kanssa samoila linjoilla. Tuo Ikosen siirto oli aikanaan todella harmittava. Pahemmaksi asian tekee juuri tuo seikka ettei miestä enää Bluesin paidassa voida nähdä. Minä olisin ainakin suonut hänelle pari kautta Bluesissa ja paidan kattoon.

Mutta kyllähän se niin on seura tulee ensin. Mites se Bluesin pukukopissa menikään: "You play for the logo in front, not for the name on the back." En voisi sitä itse paremmin sanoa.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Pienehkö provokaatio

Viestin lähetti ranger
Asiaanhan ei luonnollisesti vaikuta pätkääkään se, että Kerhollahan näitä ikoneita tunnetusti piisaa, kirkkaimpana tähtenä mm. Mika Lartama.

Niin, unohdin vielä mainita tuosta äsköisestäni ryhmän nimeltä, "sihteeriköt sekä muu konttoriväki", jotka tunnetusti kuluttavat tylsää paperinpyörittelytyöpäiväänsä uppoutumalla roiseihin päiväuniin tai luomalla työpaikkaromansseja keskenään.

Asian tässä valossa on vielä mainittava, että itse näkisin esim. tamperelaisen jääkiekkoskenen erot eri leirien välillä niin, että Tapparalaiset ovat Lokomolla siellä pajan puolella ja Ipalaiset saman puulaakin konttorilla.

Täältä tähän

Luiro

Jäsen
Tästähän on kirjoitettu kautta jääkiekkohistorian.

Ensimmäisenä ja ainoana on tietenkin HPK.

On olemassa kuitenkin pelaajia, jotka pelattuaan HPK:ssa ovat nousseet todellisiksi ikoneiksi ja näin ollen he ovat eräänlaisia palvonnan kohteita myöskin. Jos HPK:n ritarin kasvot näkyisivät, niin sieltä paljastuisi Marko Palon naama.

En minä palvo erityisesti ketään pelaajia, sillä tässä voi tapahtua niin kuin eräälle Newcastle Football Clubin kannattajalle männä vuosina. Kaveri otti ison tatuoinnin reiteensä, johon oli pölkkykirjaimilla tatuoitu ANDY COLE. Vähän ajan päästähän Cole sovitteli Manchester Unitedin paitaa.

Silloin tuntuu erityisen pahalta, jos Kerhon pelaaja siirtyy Jokereihin. En osaisi edes kuvitella HPK:n valmentaja Jukka Jalosta seisomassa silmieni alla Jokereiden vaihtoaitiossa.

Kyllä sekin on tuntunut niin hyvältä, että kaikki entiset HPK:n valmentajat ovat saaneet Jokereista potkut kesken kauden. Jortikka.

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samoilla linjoilla mennään, seura tulee aina ensin. Pelasipa täällä kuka vaan niin kannustusta löytyy. Jyväskylässä olen syntynyt ja JYPin pelejä seurannut 8-vuotiaasta asti.

Henkilöpalvontakin on minulle tuttua. NHL:ssä suosikkipelaajani on Jeremy Roenick. Suosikkijuokkueenikin ovat menneen JR:n mukana (Chicago, Phoenix, Philly). Kun Roenick esim. lähti Phoenix'sistä ei seura sen jälkeen enää kiinostanut tippaakaan. Olen lukenut kaiken mahdollisen tiedon mitä miehestä löytyy ja katsonut miehen pelejä niin paljon kun telkkarista on tullut. Suurin unelmani olisi joskus nähdä miehen pelaavan tai peräti vaihtaa muutama sananen hänen kanssaan.

Joka aamu heti herättyäni avaan tekstiTV:n sivun 235 ja etsin ensimmäisenä silmiini Phillyn pelin ja etenkin Roenickin tehot. Täytyy vain toivoa että JR viimein sen kannun voittaisi, Chicagossa se oli jo niin lähellä.

Löytyykö muilta suosikkipelaajia ison veden takaa?

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Myönnän syyllistyväni joskus henkilöpalvontaan, mutta uskoisin, että palvontani tietyn pelaajan taitoja kohtaan voisi myös ylittää seurarajat, mutta vain tuon tietyn pelaajan kohdalla. Ässät on ykkönen. En ruikuta Tähtisen päätöstä jättää Ässät, se on hänen valintansa ja meidän fanien on se hyväksyttävä. Minä en usko, että kyse olisi Aniksen valinnasta. Mutta tämä on VAIN siis minun mielipiteeni, jolla ei ole välttämättä mitään tekemistä totuuden kanssa.

Vaikka siis palvon tiettyjä pelaajia, vaikka en laske itseäni vähä-älyisiin tai teineihin, on joukkue kuitenkin se, mikä on tärkeintä. Tämän ovat jotkut välillä asettaneet kyseenalaisiksi tiettyjen sanomisieni vuoksi, mutta eipä tuolla väliä. Itse tiedän totuuden.

Ässät on paras.

Jäsen
HIFK, muita ei oo. Näin sanaile laulukin Hallissa muinoin ja omalla kohdalle se pitää. Yksikään pelaaja nykyliigassa ei ole mitenkään erityisessä asemassa, vaan pelimiehiä riittää. Osa on meillä pelannut, osa pelaa nyt ja osa tulee vielä joskus meillä pelaamaan. Taputan, kun Caloun kuulutetaan Blues-paidassa jäälle, koska arvostan hänen työtään HIFK:ssa, mutta ei hänen siirto Bluesiin ollut mikään ihmeellinen juttu. Pelaaja pelaa siellä missä saa parhaan korvauksen mielestään niin rahassa kuin pelillisellä puolella. Peltosen menemistä naapurille on myöskään pitänyt mitenkään ihmeellisenä. Vapaa maa ja jokainen pelaa missä haluaa ja mikä seura huolii.

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Minulla alkaa lipsua sitä enempi henkilöpalvonnan puolelle mitä vanhemmaksi tulen. Kymmenen vuoden päästä oon varmaan palannut jo pehmolelujen ja Duplojen pariin. Pitäisiköhän tässä huolestua kun Jokereistakaan ei enää kovin suureksi ärsykkeeksi ole? Ei silti, TPS on edelleen ainoa SM-liigaseura jota kannatetaan vaikka siellä pelaisi ketkä, se on aina ollut selvää ja tulee luultavasti aina olemaankin - ainakin siihen asti kun Kiekko-Vantaa nousee liigaan (ja ehkä jopa senkin jälkeen).

Jotkut ovat täällä viitanneet pelaamiseen kun ovat perustelleet seurauskollisuuttaan. Itse en ole koulupelejä kummempaa lätkää kokeillut joten lähestyn jääkiekkoa puhtaasti fanin näkökulmasta. Minulle tärkeintä ei ole seura vaan tasokas lätkä, ja vaikka logot on kivoja niin sittenkin ne pelaajat ovat niitä jotka tekevät lätkästä viihdyttävän pelin.

Mutta minäpä en olekaan SM-liigakaupungista, joten saanen synninpäästön?

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa seurana on numero yksi, SaiPan pelaajat numero kaksi. Tärkeintä on seuran menestys, ei se, ketä joukkueessa pelaa, ja ketä ei.

On minulla kuitenkin joitakin suosikkipelaajia, ja tottakai toivoisin heidän pelaavan SaiPassa. Jussi Markkanen on suosikeistani se ykkönen, ja toki voin myöntää, että Markkasen siirtyminen Tapparaan silloin joskus harmitti, enhän enää saanut nähdä hänen pelejään niin useasti. Siirron jälkeen en kuitenkaan katkeroitunut, vaan lähinnä toivoin, että Markkasen pelit sujuisivat Tampereellakin, SaiPan ja Tapparan kohdatessa toivoin, että SaiPa voittaisi pelin, mutta Markkanen pelaisi loistopelin. NHL:ää en seuraa paljon yhtään, mutta säännöllisesti tarkkailen Jussin uraa sielläkin, ja toivoisin myös, että hän yltäisi siellä mahdollisimman hyviin suorituksiin. Lisäksi minusta oli erittäin mukavaa nähdä Markkanen ensi keväänä kotikisoissa maalivahtina juuri siinä ottelussa, mitä itse lähden seuraamaan.

Palvonnasta kuitenkaan ei ole kysymys ainakaan minun kohdallani. Markkanen on vain se suosikki, ja hänen otteitaan seuraamalla saa koko jääkiekon seuraamiseen mukavan lisän.

Vladimir Machuldan siirto viime kaudella kuohutti minua paljon, sillä Vallu on myös yksi suosikeistani. Enemmän olin kuitenkin pettynyt seuran johtoon, sen toimiin, ja lisäksi tuntui, että fanina minut oli petetty. Kuitenkin ymmärsin myös sen, että siirrosta oli mielettömästi hyötyä kaikille osapuolille, enkä katkeroitunut tästäkään tapauksesta. Enemmän kuin Machuldan lähtö ketutti nimenomaan se, että SaiPan pelin taso tuli heikkenemään entisestään, eikä enää nähty Machuldan tuttuja kebab-kioskeille vientejä. Lisäksi olin huolissani siitä, tulisiko Vallu takaisin vai ei, sillä mietiskelin paljon SaiPan tulevaa kautta ja mahdollisia menestymismahdollisuuksia.

Seuraan jääkiekkoa tunteella, ja silloin ei vain voi sille mitään, että järki sumenee hetkittäisesti, ja tuntemukset ryöpsähtävät pintaan, esim. Machuldan vuokraus -tyyppisissä tilanteissa.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä se minullekin on seura ennen pelaajia, mutta voin silti tunnustaa Banhamin siirtymisen jokereihin tuttaneen suuresti, eikä minua yhtään haitannut ettei Banhamin peli aina oikein kulkenut. Rehellisesti sanottuna toivoin hänen floppaavan täydellisesti.

Calounia taasen en voinut sietää hifk:n aikoina, mutta nyt olen ensimmäisten joukossa huutamassa pubille sopparia seuraaville kausille. Niin se maailma muuttuu Eskoseni.

Fanipaitanikin on osittain tästä johtuen nimetöntä mallia. Paita ratkaisee, eikä suinkaan nimi paidan selässä.

Samoin.

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Niin....

Ei kai ketjun aloittaja oikeasti tosissaan odottanutkaan että täällä kovin moni tunnustautuisi enemmän "IIK! Se on Teukka!"-osaston kannattajiksi...?

Henkilöpalvonta on aika kova sana tässä yhteydessä, ei ehkä ihan P-Korean mallilla ole asiat niilläkään lätkäfaneilla jotka jostain pleijeristä erityisesti tykkäävät?

Aika paljon pitää tapahtua ennen kuin alan uhramaan pikkueläimiä "Larun" kunniaksi *väsynyt hörähdys tähän*

On kuitenkin enemmän kuin OK, jos esim. kun seuran vanha suosikkipelaaja tulee vierailulle vastustajan sotisopa yllään, niin hänelle taputetaan. Ihmisiä jääkiekkoilijatkin ovat. Paitsi muutama.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ilves, Ilves ja Ilves

Pelaajia tulee, pelaajia menee, mutta vain Ilves säilyy.

Henkilöpalvonta joukkueurheilussa osoittaa mielestäni kypsymättömyyttä seurata lajia. Jääkiekko, sen enempää kuin jalkapallokaan, ei ole yksilölaji. Joukkue voittaa, ei yksilö.

Naapuriseuran kannattajien harrastama halveksunta meidän Jumalaamme kohtaan saa Ilves-fanit vielä enemmän "palvomaan" omaa Jumalaansa, Raipea. Useat heistä ei tajua, että kyseiset riitit toteutetaan pilke silmäkulmassa. Samalla harva muun joukkueen kannattaja tajuaa, mitä Raipe on merkinnyt Ilvekselle. Tämä taas on ihan otsikkonsa aihe, toivottavasti tämä keskustelu käydään vasta Torinon Olympialaisten jälkeen, kun Raipe kultamitalistina ja hallitsevana Suomen Mestarina lopettaa uransa.

Toisaalta, Raipe on Mikko Mäkelän lisäksi ainoa kiekkoilija, jolle voisin taputtaa myös jos hän pelaisi Tapparassa.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nykyään jääkiekkoilu on pelaajille työtä ja seuraa vaihdetaan likimain suoraan sinne, missä eniten maksetaan ja missä olot ovat muutoinkin nykyhetkeä miellyttävämmät.

Tapparan kannattajakunnassa huudeltiin Timo Vertalan perään, kun mies lähti ulkomaille. Sitten kun mies pukikin Jokeri-paidan päälleen, mies julistettiin petturiksi... kaksi kautta Tapparassa ei tee pelaajasta tapparalaista.

Minusta homma on selkeä, sellaiset pelaajat pidetään, jotka ovat seuran menestyksen kannalta tärkeitä, muista hankkiudutaan eroon jos vaan paikka tulee. Sama on toisinpäin pelaajien kohdallakin. Jos joku haluaa parempaa toimeentuloa muualla tai eri merkkisen työsuhdeauton eikä näitä neuvotteluista huolimatta kyetä hänelle entisessä seurassa tarjoamaan, niin so be it. Mies ulos ja uutta tilalle.

Tapparassa oli menneinä vuosina tapparalaisia pelaajia seura pullollaan. Minulle henkilökohtaisesti merkittävin on aina ollut Erkki Lehtonen. Luultavasti olisin lopettanut jääkiekon seuraamisen sillä hetkellä, kun mies olisi astellut Ilveksen vaihtoaitioon. Myös Timo Jutilan tapparalaisuus on ollut merkittävää. Nykypelaajista ainoastaan enää Janne Ojanen ansaitsee lisämaininnan "tapparalainen". Mies pysyi Tapparassa, vaikka muualta tarjottiin lehtitietojen mukaan puolta suurempaa tiliä (käytännössä summa taisi olla kaksinkertainen nykyiseen verrattuna). Toki asiassa painoivat mm. juuri rakennettu omakotitalo ja perhe, mutta kuitenkin. Tappara on ollut miehen ainoa seura Suomessa.

Pitkähkön johdannon lopputulema on siis se, että Tappara on ensisijainen. Hommaa vaan mutkistaa se, että ensirakkaus seuraan on syntynyt tiettyjen pelaajien (Susi, Porvari, Lehtonen jne.) kautta.

Viimeksi muokattu:

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti Dougie KillMore
Ei kai ketjun aloittaja oikeasti tosissaan odottanutkaan että täällä kovin moni tunnustautuisi enemmän "IIK! Se on Teukka!"-osaston kannattajiksi...?

IIK! Se on Teukka!

Viestin lähetti Dougie KillMore

Aika paljon pitää tapahtua ennen kuin alan uhramaan pikkueläimiä "Larun" kunniaksi *väsynyt hörähdys tähän*

On kuitenkin enemmän kuin OK, jos esim. kun seuran vanha suosikkipelaaja tulee vierailulle vastustajan sotisopa yllään, niin hänelle taputetaan. Ihmisiä jääkiekkoilijatkin ovat. Paitsi muutama.

Minulla on muuten oma alttari, jossa palvon Marko Paloa ja Jukka Jalosta. Hirveät rituaalit ja voittoputki sen kun jatkuu. Huomenna voitte lukea lööpeistä, kun nuorimies Hämeenlinnan pohjoispuolelta uhrasi äitinsä Kerhon voittoputken vuoksi. Isähän on mennytkin jo aikaa sitten.

Vakavasti ottaen. Kimmo Peltonenhan sai aplodit Rinkelinmäelle palatessaan, vaikka pahaa se teki, että mies tulee tänne vihollisen sotisovassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy