Helsingin ravintolat

  • 16 904
  • 78

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvää olutravintolaa etsiville suosittelisin tuossa vieressä sijaitsevaa Pikkulintua, joka muuten valittiin tämän vuoden Helsinki Beer Festivaleilla vuoden olutravintolaksi. Aivan uskomaton valikoima viskejä, ja hanaoluitakin aina n. 10 erilaista. Siinä kevyet pohjat, ja jatkoille "hieman" erilaiseen yökerhoon, eli stadin vanhimpaan diskoon muutaman sadan metrin päähän. Kyseessä tietenkin siis svenkka

Jos keskusta alkaa kyllästyttämään, niin tervetuloa tänne hieman syrjempään hakemaan kokemuksia ;)

Toki itsekin yleensä suuntaan keskustan suuntaan, mutta joskus on ihan hauska poiketa rutiineista.
 

scholl

Jäsen
Kawalski kirjoitti:
Mitenkäs se kaisaniemessä oleva teerenpeli, onko mitään tietoo onko millanen mesta?

Teerenpelissä on mielenkiintoista se, että kuinka paljon poikkeavat keskenään sisustuksiltaan. Olen käynyt joskus Kaisaniemessä, kerran Tampereella ja sitten Kampissa. Se Kampin on mielestäni terassien takia miellyttävin. Erityisesti se sisäpihaterde lämpölampuin on ihan hyvä idea. Pari kertaa siellä viime kesänä kävin alkuillasta.
 

Bedrock

Jäsen
Memmu26 kirjoitti:
Kertokaapa Royal Onnelasta, oliko hyvä mesta? Vois käydä tsekkaamassa lähiaikoina..
Älä turhaan vaivaudu. Lauantaina tuli paikka tsekattua ja aika hirveä roskishan se oli edelleen. K-juna oli taas ajanut pääovista sisään ja mesta oli täynnä Keravalaisia. Hapokasta!
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millanen paikka on Rocktown? Sinne pitäis keskiviikkona suunnistaa Blazea kattomaan. Onko pienikin paikka, mitä maksaa bisset jne...?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
mäkine kirjoitti:
Mitäs muita noita "kuuluisia ja tunnettuja" olutpaikkoja nyt sitten olikaan? St. Urho tms. oli monenkin olutasiantuntijan listalla, mutta mitä muita? Kaisla on mun mielestä kiva paikka, kisahallia vastapäätä oleva William K. myös. Sekä Hadanka tuossa pikkuisen Mannerheimintietä WK:sta pohjoiseen.

Tosiaan Tsekkipubit on nyt muotia. Kaislalla on epävirallinen sisarravintola Kuikka (liekö samat perustajat?) Helsinginkadulla. Kaikki "Kalaravintolat" kannattaa pitää mielessä, eikä William K:tkaan ole huonoja, vaikkakin toki ketjuravintoloita. Kalliosta Suonionkadulta löytyy pieni ja siisti Poirotti, jolla kuulemma on nykyään myös sisarravintola? Nykyiseltä asuinseudultani Ruoholahdesta täytyy mainita metroaseman viereinen Pub Amsterdam, sekä erityisesti korttelin sisään taitavasti piilotettu - sitä ei mitenkään voi löytää ellei tarkoituksella etsi - One Pint. Kannattaa kyllä etsiä, jos halua maistella sellaisia oluita, joita ei löydy joka marketin hyllyiltä!

Tässäkin ketjussa parjatusta Kallesta löytyy pieni sivubaari (sieltä vasemmalta, ulkoseinän vierestä), joka voisi pärjätä hyvin vaikka itsenäisenä olutpubina! Viimeksi kun minä olen ollut Kaarlessa, en käynyt yläkerran "diskossa" ollenkaan, joten olen himan jäävi arvioimaan mitä siellä tapahtuu. Pakko kuitenkin sanoa, että Kallen asiakaskunnalla on varmasti Helsingin iltaravintoloiden korkein "maisteritiheys" (OTK:t mukaan luettuna) - on se sitten hyvä tai huono asia...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Metalwarrior kirjoitti:
Millanen paikka on Rocktown? Sinne pitäis keskiviikkona suunnistaa Blazea kattomaan. Onko pienikin paikka, mitä maksaa bisset jne...?

Helsingin Rocktownissa en ole käynyt, mutta Hämeenlinnan vastaavassa olen ollut kahdesti esiintyvänä artistina ja kolmesti ryypiskelemässä, eli yhteensä kolme kertaa. :)

Hämeenlinnan paikka on siis erittäin positiivinen molemmat näkökulmat huomioiden. Tai ainakin sopii minun makuuni. Jos Helsingin baari on yhtään lähelläkään Hämeenlinnan emäpaikkaa, niin sanoisin, että loistomesta. Bissen hintaa Hämeenlinnassa en muista, mutta aika normaalit taisivat olla.

Rocktown on juurikin se ravintola, jota kaipaisin tänne Tampereellekin.
 

Jeffrey

Jäsen
Pistäkääs hei veljet ja siskot neuvoja. Eli joku sellanen hyvä ja suht halpa ruokapaikka olisi hakusessa. Sellainen jossa yhden syöjän ruokailu maksaisi juomineen n. 20-40e. Olisi tarkoitus yksi tyttö viedä syömään, ja katsella että jooko vai eikö.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Jeffrey kirjoitti:
Pistäkääs hei veljet ja siskot neuvoja. Eli joku sellanen hyvä ja suht halpa ruokapaikka olisi hakusessa. Sellainen jossa yhden syöjän ruokailu maksaisi juomineen n. 20-40e. Olisi tarkoitus yksi tyttö viedä syömään, ja katsella että jooko vai eikö.

Kaveri kehui tätä:

http://www.eat.fi/Pannonia

Veisin itsekin jonkun friidun tuonne.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeffrey kirjoitti:
Pistäkääs hei veljet ja siskot neuvoja. Eli joku sellanen hyvä ja suht halpa ruokapaikka olisi hakusessa. Sellainen jossa yhden syöjän ruokailu maksaisi juomineen n. 20-40e. Olisi tarkoitus yksi tyttö viedä syömään, ja katsella että jooko vai eikö.

Tätä viihtyisää Krunikassa sijaitsevaa ravintelia suosittelen: http://www.ravintolarodolfo.fi/ Pääruoat on siinä parinkympin kieppeillä.

Myös vanha kunnon Weeruska Alppilassa toimii aina: http://www.weeruska.com/
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Pleksi(t) kirjoitti:
Toastit ovat myös ISOJA, hyvää naposteltavaa oluenjuonnin lomaan.

Myös Teerenpelin toastit ovat ISOJA, kannattaa ainakin perjantaisin varautua odottamaan jonkin aikaa.


Vaughan kirjoitti:
Tosiaan Tsekkipubit on nyt muotia. Kaislalla on epävirallinen sisarravintola Kuikka (liekö samat perustajat?) Helsinginkadulla.

Molemmathan ovat HOK: ravintoloita. Kaisla tosin aloitti yksitysenä ravintolana. Mikäli oikein muistan taisi olla pari entistä työntekijää Vastarannan Kiiskestä (silloin kun se oli tennarissa) jonka sen perusti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Wossikka lopettaa viikonloppuna kertoo Hesari:
Sääli sinänsä. Toisaalta eipä tuo enää vuosiin ole mikään kummoinen paikka ollut. Aika aikaa kutakin.

Itse olen pitskulaisena käynyt lähinnä muilla terasseilla, sillä Wossikassa hinnat olivat selkeästi liian yläkanttiin. Putskyssa, eli Pub Pitsku Cityssä ja edesmenneessä Pikku Henkassa oli huomattavasti halvemmat hinnat. Jälkimmäisessä vieläpä terassi. Itse asiassa terassin puuttuminen Pitskusta on kyllä aika vittumainen juttu, onneksi oma piha on aika viihtyisä...
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Itse asiassa terassin puuttuminen Pitskusta on kyllä aika vittumainen juttu, onneksi oma piha on aika viihtyisä...
Itse Pitskussa asuneena suosin Talin golfkentän ravintolan terassia kesäisin. Suthkoht iso terde ja mukava seurata samalla kun rikkaat pelaa golffia. Plussaa myös hyvistä maisemista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse Pitskussa asuneena suosin Talin golfkentän ravintolan terassia kesäisin. Suthkoht iso terde ja mukava seurata samalla kun rikkaat pelaa golffia. Plussaa myös hyvistä maisemista.
Mulla on ns. akateeminen inho päällä Helsingin Golfklubia kohtaan, vaikka todellisuudessa se pitäisi kohdentaa Helsingin kaupungin vuokranantotoimintaan. Oon tehnyt yliopistolla aika paljon historiatyötä liittyen Munkkiniemen ja Talin kartanoihin, ja mua risoo että Helsinki vuokraa tuollaista maa-alaa ja kulttuurikohdetta yksityiselle HGK:lle 25 vuodeksi kerrallaan alle alueen yleisen hintatason. Niinpä olen boikotoinut, vaikka terassi varmasti kiva olisikin.

Ja onhan West Beverlyssä edelleen terde...
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hard Rock Cafe on sulkenut ovensa. Muistan joskus taannoin valitelleen Helsingin jäävän muiden kosmopoliisten maailmankaupunkien varjoon, kun kyseisen ketjun kuppila puuttuu meiltä ja kun lafka sitten rantautui olin iloinen, että Helsinki on noussut kaupungiksi kaupunkien joukkoon.

Kilpailu on kovaa, eikä Helsingin HRC:ssa pari kertaa vierailleena, voi kokemusta miksikään täysin poikkeukselliseksi sanoa, poislukien tietysti maailmankuulu brändi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mikäs on/ mitkäs on Helsingin place-to-be koronanjälkeisessä ajassa noin niin kuin iltarientoja ajatellen? Ei sillä, että mä "juottoloissa" sen enempää viihtyisin kuin ennen pandemiaa, mutta oli niin mukavaa tarinointia tuossa ekoilla sivuilla. Vai ollaanks me kaikki liian vanhoja jo häh?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Ann Arbor
Mulla oli joskus tapana käydä aina Hard Rockissa kun satun sellaiseen paikkaan missä se on. Aika monta ehdin käydä - Helsinki jäi nyt sitten käymättä. Sinne en "ehtinyt".

e. näköjään etsii uusia tiloja. Ehkä sittenkin "ehdin".
 

Alejandro

Jäsen
Mikäs on/ mitkäs on Helsingin place-to-be koronanjälkeisessä ajassa noin niin kuin iltarientoja ajatellen? Ei sillä, että mä "juottoloissa" sen enempää viihtyisin kuin ennen pandemiaa, mutta oli niin mukavaa tarinointia tuossa ekoilla sivuilla. Vai ollaanks me kaikki liian vanhoja jo häh?
Minkä ikäinen olet? Jos kiinnostaa milleniaalien seura, niin suosittelen Mustaa Härkää ja Siltasta. Täynnä ketturepputyttöjä.

Kilpailu on kovaa, eikä Helsingin HRC:ssa pari kertaa vierailleena, voi kokemusta miksikään täysin poikkeukselliseksi sanoa, poislukien tietysti maailmankuulu brändi.
HRC on kyllä yksi keskinkertaisemmista paikoista ikinä. Kerran kävi noin 10 vuotta sitten ja nyhtöpossu maistui aivan keitetyille nakeille. En kyllä ymmärrä tätä brändiä sitten yhtään. Ei edes ollut muistaakseni kovinkaan äijärokkimiljöö ja ei tainnut edes soida Metallica. Ihmettelen miten se ravintola pysyi noin paraatipaikalla kaikki nämä vuodet.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Minkä ikäinen olet? Jos kiinnostaa milleniaalien seura, niin suosittelen Mustaa Härkää ja Siltasta. Täynnä ketturepputyttöjä.
Eiku lähinnä, että missä ihmiset tykkää käydä tätä nykyä. Viekö Hämeentien "Kompleksi" kaikki, vai riittääkö keskustaankin asiakkaita.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eiku lähinnä, että missä ihmiset tykkää käydä tätä nykyä. Viekö Hämeentien "Kompleksi" kaikki, vai riittääkö keskustaankin asiakkaita.
Apolloon ja Maxineen riittää ainakin viikonloppuisin jonoa ja ne ovat keskustassa. Toki vähän nuorempaa jengiä, mutta niiden siellä kuuluukin ördätä.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hard Rock Cafe on sulkenut ovensa. Muistan joskus taannoin valitelleen Helsingin jäävän muiden kosmopoliisten maailmankaupunkien varjoon, kun kyseisen ketjun kuppila puuttuu meiltä ja kun lafka sitten rantautui olin iloinen, että Helsinki on noussut kaupungiksi kaupunkien joukkoon.

Kilpailu on kovaa, eikä Helsingin HRC:ssa pari kertaa vierailleena, voi kokemusta miksikään täysin poikkeukselliseksi sanoa, poislukien tietysti maailmankuulu brändi.
Ei tullut kertaakaan käytyä, mutta ainakin netistä vielä löytyvän menun perusteella aika poskettomat hinnat tuolla oli (15,45 wingseistä ja päälle 20€ hampurilaisaterioista). En ole myöskään ikinä kuullut, että kukaan erityisesti hehkuttaisi kyseisen paikan ruokapuolta.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei tullut kertaakaan käytyä, mutta ainakin netistä vielä löytyvän menun perusteella aika poskettomat hinnat tuolla oli (15,45 wingseistä ja päälle 20€ hampurilaisaterioista). En ole myöskään ikinä kuullut, että kukaan erityisesti hehkuttaisi kyseisen paikan ruokapuolta.

Eipä taida kaupungeista juuri mistään erityisemmin halvemmallakaan saada, pl. selkeät pikaruokaraflat. Ainakin nyt ns. saman kategorian ravintoloista Fat Lizard, Sports Academy, Hook ja Helwingsi ovat joko samaa hintaluokkaa tai napsun jopa enemmän.

Taisin tuossa ravintolassa muutaman kerran käydä, joskin edellisestä kerrasta taitaa olla jo useampi vuosi. Oli ainakin silloin joskus laajemmat aukioloajat kuin monella muulla paikalla ja tällä perusteella muistelen valikoituneen omaan käyttöön. Ei hyvä, ei huono ruoka, kaljalla oli ihan kiva käydä ja soittolista oli parempi kuin monessa muussa paikassa. Kilpailu tuossa lokaatiossa on koventunut nyt ihan lähiaikoina ja toki pandemia laittanut kaikki ravintolat ahtaalle. Ihan kiva tällainen optio olisi ollut pitääkin, mutta ihan yhtä hyvin sitä voi käydä myös vieressä sijaitsevissa vaihtoehtoissa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Huomenna käyntiä Helsinkiin, joten löytyiskö vinkkiä hyvästä lounaspaikasta, jossa pystyis vetämään palaverin? Bryggeri oli just tällanen mukavan rauhallinen mesta, mutta eivät ole hetkeen tarjoilleet lounasta.

Edit: Siis etäpalaveri kyseessä eli ei tarvitse kummosia fasiliteetteja, kunhan löytää rauhallisen paikan, missä lounastaa napit korvissa.
 
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Huomenna käyntiä Helsinkiin, joten löytyiskö vinkkiä hyvästä lounaspaikasta, jossa pystyis vetämään palaverin? Bryggeri oli just tällanen mukavan rauhallinen mesta, mutta eivät ole hetkeen tarjoilleet lounasta.

Edit: Siis etäpalaveri kyseessä eli ei tarvitse kummosia fasiliteetteja, kunhan löytää rauhallisen paikan, missä lounastaa napit korvissa.

Kun ei ollut tarkempia speksejä, niin heitän ehdotuksena ravintolan Karl Johanin, joka sijaitsee Tornin vieressä. Lounasmenusta löytyy paljon vaihtoehtoja ja ne pari kertaa kun olen tuolla käynyt, niin on maistunut hyvin. Paikka on itsessään aika pieni, mutta siellä ei tietääkseni ole ollut mitään erityistä lounasruuhkaa, joten luulisi mahtuvan. Jos on täyttä, niin kulman takaa löytyy ravintola Kiila, joka ei ole kummoinen, mutta siellä on enemmän tilaa eli sinne mahtuu varmasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös