Helsingin jäähalli

  • 410 903
  • 1 819

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bozik

Pyytäisin siis keskustelijoilta tarkkuutta. Kun puhutaan jäähallista jossa Hifk pelaa, ei tule käyttää muotoa Hifk:n halli, vaan halli jossa Hifk on yhtenä vuokralaisena. Voidaan siis vaikkapa todeta, että isäntä eli vuokranantaja oli oikein ystävällinen, kun antoi Hifk:lle jäävuoron torstain liigapeliä silmällä pitäen. Jotenkin tähän suuntaan.

Cobol kertoo juuri eräässä toisessa ketjussa, että Jokerit maksaa noin 35.000 euroa per matsi vuokraa halliyhtiölle. Joten samanlaisia "hyyryläisiä" ne on teidänkin pelurit.

Hallien sisätiloista sen verran, että vaikka Jääkenttäsäätiö hallin omistaakin (ei siis kaupunki) niin vaikea on vierailijan olla huomaamatta, että ollaan IFK:n hallissa. Voisi melkein sanoa, että kyllä IFK tyhjässä Jäähallissa paremmin on esillä kuin Jokerit tyhjällä limuareenalla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Jokerien kohdalla kyse on kuitenkin "konsernin sisäisestä siirrosta", koska konsernin omistus on samoissa käsissä ja muistaakseni siten, että Jokerit omistaa osan jäähalliyhtiöstä ja päinvastoin. Voitaisiin varmaan olla maksamatta mitään, jos näin päätettäisiin.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti Rebel
Jep, mutta totta se on. Yli 20v. kiekkoilijoilta kun kysyy, niin areenasta puhutaan Helsingin Jäähallin kaukalona. Lähteinä pikkubroidi(21v.) ja ex-Jokerihyökkääjä(n. 55v.).

Tänä päivänäkin, jos kävelee Helsingin ainoaan OIKEAAN jäähalliin sisään alakautta, eli kahvilan kautta, niin ennen sisäänkäyntiä on suht isolla tekstillä kyltti: "Areena", ja on tainnut olla siinä jo muutaman vuoden kauemmin, kuin edes Horse Show Areenaa oli edes rakennettu.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Veikkaajan SM-liiga extrassa oli lopussa kaikkien joukkueiden halleista "kuvaus. Helsingin jäähallin kohdalla kiinnitti huomiota tämä kommentti: "Ainoa miinus on HIFK:n puolesta tunteensa osoittava provokatiiviseen sävyyn puhuva kuuluttaja." Onkos kellään täällä vastaavanlaisia huomioita, esimerkkejä? Muistaisin kyllä että joskus kun yleisö oli heitellyt tavaraa kentälle niin kuuluttaja oli pyytänyt yleisöä käyttäytymään kunnolla eikä kuten Jokeriyleisö.
 
Suosikkijoukkue
Pielaveden ponsi
Rapatessa roiskuu

Kieltämättä,joskus kun tuomareilta on ns:karannut mopo käsistä olen huomannut kuuluttajan päivittelevän kuulutuksissa omalla rennolla tyylillään ja sana painotuksillaan syntyneitä ratkaisuja.
Mutta ylilyöntejä mielestäni syntyy todella harvoin.
Kaveri osaa hommansa hyvin.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Master Chief
Muistaisin kyllä että joskus kun yleisö oli heitellyt tavaraa kentälle niin kuuluttaja oli pyytänyt yleisöä käyttäytymään kunnolla eikä kuten Jokeriyleisö.
Hämärän muistikuvani mukaan edelliskierroksen Jokerit- pelissä oli ollut joku hässäkkä jossa oli paiskottu myös tavaraa jäähän, ja kuuluttaja viittasi tähän tapaukseen. Jälkeenpäin tuo kuulutus on sitten irrotettu viitekehyksestään ja jäänyt elämään vain vittuiluna Jokerifanien suuntaan. Joku voi ehkä muistaa paremmin.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti werther
Hämärän muistikuvani mukaan edelliskierroksen Jokerit- pelissä oli ollut joku hässäkkä jossa oli paiskottu myös tavaraa jäähän, ja kuuluttaja viittasi tähän tapaukseen. Jälkeenpäin tuo kuulutus on sitten irrotettu viitekehyksestään ja jäänyt elämään vain vittuiluna Jokerifanien suuntaan. Joku voi ehkä muistaa paremmin.

Minä muistan tilanteen lähes samoin. Jokereilla oli ollut Jäähallissa Eurooppa Cup ( tai mikälie EHL,DHL Cup Tournament se olikaan ) matsi , jossa oli lentänyt kentälle katsomosta mm. hyvin frisbeelautasena toiminut nachoslautanen. Tästä asiasta olikin sitten polemiikkia jopa Hesarissa. Seuraavassa (?) IFKn matsissa sitten " satoi " tavaraa (mm. kiekkoja, joita oli yleisölle jaettu ennen peliä " tervetuliaislahjana " ) kentälle, niin kuuluttaja ( Mikke Stenberg ) heitti tämän kuulutuksen.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Brewer
Seuraavassa (?) IFKn matsissa sitten " satoi " tavaraa (mm. kiekkoja, joita oli yleisölle jaettu ennen peliä " tervetuliaislahjana " ) kentälle, niin kuuluttaja ( Mikke Stenberg ) heitti tämän kuulutuksen.

"Franki-boy" onkin kertonut, että kyseinen tilanne (kiekot jäälle) oli hänelle suurimpia pettymyksiä "urallaan". Ennen matsia jaetut lahjat tulikin takaisin surkean peliesityksen palkaksi.
Ei ole sen jälkeen juuri mitään "lahjoja" annettu.
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Viestin lähetti Brewer
Minä muistan tilanteen lähes samoin. Jokereilla oli ollut Jäähallissa Eurooppa Cup ( tai mikälie EHL,DHL Cup Tournament se olikaan ) matsi , jossa oli lentänyt kentälle katsomosta mm. hyvin frisbeelautasena toiminut nachoslautanen. Tästä asiasta olikin sitten polemiikkia jopa Hesarissa. Seuraavassa (?) IFKn matsissa sitten " satoi " tavaraa (mm. kiekkoja, joita oli yleisölle jaettu ennen peliä " tervetuliaislahjana " ) kentälle, niin kuuluttaja ( Mikke Stenberg ) heitti tämän kuulutuksen.

Ei ollut seuraava matsi, vaan kauden 1995-96 ensimmäinen kotiottelu. Peli oli JYP:ä vastaan ja luonnollisestikin tuloksena oli tyypillinen 1-3 -tappio. Kun IFK oli vielä hävinnyt avauksensa Tampereella Tapparaa vastaan samoin lukemin, oli IFK-yleisö valmiina heittämään pyyhkeen kehään (ja kiekot kentälle) sen kauden osalta. Tuona kautena IFK:ta edustivat mm. Kimmo Mäki-Kokkila, Sami Laine, Tero Nyman ja Tero Hämäläinen. Ja Lauri Puolanteella oli kultakypärä kahden pelin jälkeen...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Right !

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Sen jälkeen lensivätkin broilerit ja vaipat (HIFK-KALPA 1-10)...

Mä en unohda koskaan sitä soundia mikä siitä pöllitystä (?),hyvin sulatetusta pakastebroilerista lähti,kun joku sen sieltä F-katsomosta Paffa Kuivalaisen(KalPa) maalin edustalle sinkosi! Kuivalainen olisi luultavasti saanut saman lempinimen tämän tapauksen jälkeen, kuin mikä hänellä jo oli ? PAFFFF ! Hieno,hauska,harmiton tapaus.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Sen jälkeen lensivätkin broilerit ja vaipat (HIFK-KALPA 1-10)...
Tuohon broilerijuttuun liittyen; Hieman aiemmin olivat Jokeri-fanit jostain syystä lennättäneet kolikoita jäälle, ja joku pakinoitsija sitten lohkaisi, että HIFK:n kannattajilla on varaa heitellä pennien sijasta jäälle RIISTAA!

Kun nyt puhutaan jäälle heitetystä tavarasta, niin paras lukemani tapaus on 70-luvun alusta jolloin HIFK:lla oli peli Itä-Suomessa (SaiPa, JoKP???). Lehdissä oli ollut jotain vinoilua susirajasta Hexin ja Murtsin taholta, ja niinpä ottelun aikana jäälle oli paiskattu täytetty sudenkuvatus.

Vaikka en pidäkään roinan viskelemisestä jäälle, niin tällaiset poikkeavat heittelyt kyllä vetävät suuta virneeseen.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Sorry , viesti ei käsittele Helsingin Jäähallia , mutta on pakko vastata

Viestin lähetti werther
Kun nyt puhutaan jäälle heitetystä tavarasta, niin paras lukemani tapaus on 70-luvun alusta jolloin HIFK:lla oli peli Itä-Suomessa (SaiPa, JoKP???). Lehdissä oli ollut jotain vinoilua susirajasta Hexin ja Murtsin taholta, ja niinpä ottelun aikana jäälle oli paiskattu täytetty sudenkuvatus.


Niin,tapaus lienee saanut alkunsa siitä, kun IFK oli pelaamassa Joensuussa 70-luvulla. Hexillä oli hyvä tilaisuus tehdä maali ( ei voi olla totta!?) 1. erän lopulla, mutta tuomari määräsi, että erä oli jo päättynyt. Hexi: " En kuullut summerin soivan!" Dumari: " Ei tällä jäähallissa ole summeria." Hexi: " Hankkis sitten vaikka suden tänne ulvomaan, että tietää milloin lopettaa pelaamisen. Äläkä nyt vaan sano, ettei täällä ole susiakaan! "
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
ja lentelihän ne muistaakseni "stockmann" -istuintuyynytkin kentälle tappio-ottelun jälkeen 70-luvulla. Köyhänä koulupoikana olin aina seisomakatsomossa ja en muista, oliko Jokeripeleissä samat tyynyt (HJK:sta) puhumattakaan.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Brewer
Minä muistan tilanteen lähes samoin. Jokereilla oli ollut Jäähallissa Eurooppa Cup ( tai mikälie EHL,DHL Cup Tournament se olikaan ) matsi , jossa oli lentänyt kentälle katsomosta mm. hyvin frisbeelautasena toiminut nachoslautanen. Tästä asiasta olikin sitten polemiikkia jopa Hesarissa. Seuraavassa (?) IFKn matsissa sitten " satoi " tavaraa (mm. kiekkoja, joita oli yleisölle jaettu ennen peliä " tervetuliaislahjana " ) kentälle, niin kuuluttaja ( Mikke Stenberg ) heitti tämän kuulutuksen.
Tuo nacholautasjuttuhan johti siihen, että jäähallissa kiellettiin safkojen vieminen katsomoon. Tästä Frank Moberg sitten suivaantui ja höyrysi Hesarissa, että "miksi meille asetetaan kieltoja, jos jokerikannattajat eivät osaa käyttäytyä". Micke taisi saada kimmokkeen kuulutukseensa noista Frankin sanoista.

Yleisö ei Micken väläytyksestä riemastunut, vaan kapinamieliala yltyi entisestään.
 
Suosikkijoukkue
Pielaveden ponsi
Muistoja

Ensimmäiset muistot tästä stadin kauneimmasta rakennuksesta ajoittuvat aikaan kun faija vei mut ja proidini tsiigaa klubin matseja E-katsomoon puupenkeille. Tämän jälkeen muistoja on kertynyt monen moisia,yksi vaikuttavimmista, mestaruus taisto jokereita vastaan ratketakseen vasta viidennessä finaalissa on syöpynyt lähtemättömästi mieleeni.
Kaikkein ehkä huvittavin joskaan ei silloin pojanviikarina oli kun
vierailia joukkueen koovee:n paidassa taisteli muuan Arto Jokinen,
saaden punaiset kolmosen sekä femman vihat niskaansa.
Lalli ja Hexi ajoivat kaveria ympäri isoa jäätä takaa kunnes saivat kaverin kiinni ja näyttivät kuinka käy kun rupee...
Vuosia myöhemmin Arto Jokisesta tuli arvostettu voimahyökkääjä
punapaitojen loistavaan ryhmään,ainoa asia josta voin olla aidosti kateellinen tampereen jäähallille on ranskalaiset perunat niitä ei meidän hallissa ole ikinä myyty !
 

Co.

Jäsen
Yksi ärsyttävimmistä asioista on mielestäni se, että hallissa ei enää soi musiikki pelikatkoilla. Tai soi, aina noin 3sek "mach 3 superturbo millenium" -mainoksen jälkeen. Musiikki on kuitenkin iso osa otteluita ja saa yleisön usein syttymään. Eilisessäkään matsissa ei Status Quoa kuultu kuin juuri ennen ensimmäistä erää. Ja onhan se vielä aika karun näköistä kun cheerleaderit tanssahtelevat ja kaiuttimista kuuluu kaikenlaista kaupallista hölinää.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
snadisti itkua tähän väliin

On kyllä surkeeta nykyään toi hemma matcheneissa soitettu musa..siis mikä musa? Mainoksia kansalle ...tana!
Jos se on niin välttämätöntä pyörittää niitä helveltin lirkutuksia koko ajan niin onko niissä oltava vielä äänikin mukana? Musiikki on todellakin iso osa tätä lajia ja ihmiset katsomossa maksavina asiakkaina odottavat tiettyä juttua kun tullaan hallille kattoon sitä "ROCK" IFK:ta.
Helvettiin se video taulu jos sieltä ei muuta osata näyttää ku mainoksia. Rahaa siitä porukka kyllä saa mutta onko se niin paljon että sillä voi maksaa meille tähti pelaajan..tuskinpa.
;)
Ennen sentään soi kova musa erätauoilla ja pelikatkoilla.

Ja vielä, hyvä idea pilata pelipaita laittamalla siihen "tekstauksella" koff.net. JIIHAA!
KOFF logo takas plees.

Bottom line.. jos täs nyt sellanen on : KOFF ja ROCK back!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: snadisti itkua tähän väliin

Viestin lähetti Caine


Ja vielä, hyvä idea pilata pelipaita laittamalla siihen "tekstauksella" koff.net.


Noh, onneksi tämän kauden pelisukat ovat paluuta "alkuperäiseen". Nythän punaisissa sukissa on pitkästä aikaa tyylikäs leveä sininen raita valkoisin reunoin. Se on plussaa.
Vielä kun saisi PUNAISET KYPÄRÄT takaisin. Minä en ainakaan ymmärrä miksei punainen väri kypärässä sopisi joukkueen suurimmalle sponsorille?
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Re: Re: snadisti itkua tähän väliin

Viestin lähetti Predator
Noh, onneksi tämän kauden pelisukat ovat paluuta "alkuperäiseen". Nythän punaisissa sukissa on pitkästä aikaa tyylikäs leveä sininen raita valkoisin reunoin. Se on plussaa.
Vielä kun saisi PUNAISET KYPÄRÄT takaisin. Minä en ainakaan ymmärrä miksei punainen väri kypärässä sopisi joukkueen suurimmalle sponsorille?

En tuosta kypärästä tiedä. Itse olen aina tykännyt tuosta sini/puna mallista. Mutta sukat olivat komeat taas. Kenenköhän neronleimaus se viime kauden valkoinen raita oli?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: snadisti itkua tähän väliin

Viestin lähetti Caine
En tuosta kypärästä tiedä. Itse olen aina tykännyt tuosta sini/puna mallista.

Kyllä The Original on punainen ja pulinat pois.

Ensitunnelmat Jäähallin eilisestä evästarjonnasta. Jo klassikon asemaa tavoitteleva kebab-wok Main Streetillä: surkea. Tai ei. Umpisurkea. 8 € kuppasesta annoksesta, jonka kaksivuotias jannunikin olisi vetänyt välipalaksi. Kaiken lisäksi kuiva. Yök, en syö. Tosin sain hyvän syyn vetää jälkkäriksi höyrynakkeja. Ne olivat kerrassaan entisenlaisia. Hyviä, pitkiä ja maukkaita. Juuron styge, joten boikotoin vastedes kebabmömmöä, kunnes toisin valmistatte.

A-puolen porraskäytävän poisto on tuonut kaivattua väljyyttä aulaan, hyvä idea. Muutoinhan muutoksia ei lie, mutta miksi wanhaa mutta hyvää muuttaakaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: Re: snadisti itkua tähän väliin

Pelipaita on vieläkin ihan ok ja luonnollisesti maamme kaunein, vaikka siihen oli laitettu lisää mainoksia (Xerox niskassa, Koffin mainos selässäkin) ja näin ollen selkänumero oli aiempaa pienempi, mikä on kyllä paska homma. koff.net... hmm, ei se nyt niin paha ole, vaikkakin ensimmäisenä siitä tulee mieleen joku nörttikela. Toimiva kokonaisuus silti.

Viestin lähetti Senior
Kyllä The Original on punainen ja pulinat pois.
Pulistaan vielä sen verran, että punainen on kyllä kiistämättä se "The Original" ja peräänkuulutan perinteisyyttä IFK:n peliasuissa, mutta mun mielestä se sininen kypärä sopii hyvin. Samoja värejä menestyksellä jo vuosikymmeniä hyödyntänyt Les Canadiens on sen yhdistelmän hyväksi osoittanut.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: snadisti itkua tähän väliin

Viestin lähetti BigRedBob


Pulistaan vielä sen verran, että punainen on kyllä kiistämättä se "The Original" ja peräänkuulutan perinteisyyttä IFK:n peliasuissa, mutta mun mielestä se sininen kypärä sopii hyvin. Samoja värejä menestyksellä jo vuosikymmeniä hyödyntänyt Les Canadiens on sen yhdistelmän hyväksi osoittanut.

No pulistaan sitten takaisin. Kun olen yli 30 vuotta, siis YLI 30 VUOTTA katsellut PUNAKYPÄRÄISTÄ IFK:ta, niin ehkä ymmärtänet pulinani syyn. Olen opojeni tarja - jota joskus myös tapojeni orjaksi kutsutaan.
Understood?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
vielä kun saisitte sen alkuperäisen IFK-kilpilogon siihen paidan rinnukseen, voitaisiin puhua "perinteikkäästä pelipaidasta".

Jokeritkin on yhtä kautta lukuunottamatta pitänyt samaa logoa jo yli 35 vuotta. ja onhan tämä logo valittu "maailman parhaaksi"

sen musiikin voisi heittää hiuksista, sanonko minne ..,urheilutapahtumista. Erätauolla voi soittaa, mutta ei aloitusten välissä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Predator
No pulistaan sitten takaisin. Kun olen yli 30 vuotta, siis YLI 30 VUOTTA katsellut PUNAKYPÄRÄISTÄ IFK:ta, niin ehkä ymmärtänet pulinani syyn. Olen opojeni tarja - jota joskus myös tapojeni orjaksi kutsutaan.
Understood?
Ymmärrän toki, totta munassa ja kyllähän minäkin syynännyt olen punakypäräistä IFK:ta niin kauan, kuin jaksan muistaa, mutta silti, mun mielestä se sininen sopii. Ymmärrän hyvin vastakkaisetkin mielipiteet.

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
vielä kun saisitte sen alkuperäisen IFK-kilpilogon siihen paidan rinnukseen, voitaisiin puhua "perinteikkäästä pelipaidasta".

Jokeritkin on yhtä kautta lukuunottamatta pitänyt samaa logoa jo yli 35 vuotta. ja onhan tämä logo valittu "maailman parhaaksi"
Niin, mä ainakin puhuin perinteisestä peliasusta ja kyllähän se paita on melkoisesti perinteille uskollinen, vaikka siinä onkin ne siniset kaistaleet olkapäistä hihoihin, nelisakaraiset tähdet puuttuu, jne. Ei sillä alkuperäisellä logolla ole niinkään merkitystä, vaikka mä henkilökohtaisesti haluaisinkin sen siihen paraatipaikalle. Pääasia, että ne kilpilogot on mukana siinä paidassa.

Maailman paras logo joskus vuosia sitten ainakin The Hockey Newsin toimittajien mielestä, muutenhan asiasta voidaan olla montaa mieltä. Eihän se nyt paskimmastakaan päästä ole, kun vertaa esim. HPK:n järkyttävän rumaan logoon tai Jypin mihinlie suppiloon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös