Helsingin IFK pudotuspeleissä 2021

  • 71 460
  • 478

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä en lähtisi ketjumuutoksiin. Katselin innoissani tuon eilisen pelin vielä uudelleen ja kaikki hyökkäysketjut alkoi löytää rytmiä ja ajoituksia jatkoerissä.

Dykhän oli hyvä jatkoerissä ja Tale-Hursti-Dyk rakensi parikin ratkaisupaikkaa ja tietenkin ton jatkoaikamaalin.

Lundellin ketju pyöritti jonkun minuutin Kärppien päädyssä ja vaikka säästelivät vetoja, niin se kielii siitä että alkavat löytämään toisiaan. Ketsuppipullo on avautumassa ihan juuri.

Ja paljon parjattu 1.ketjuhan rakensi pelin aikana melkein 10 maalipaikkaa, joista 5 oli ihan ykkösektorin mestoja joista ennen koronataukoa kundit olisi iskenyt sisään. 1.ketju on todella lähellä myös saada sen yhden 2-3 maalin pelin, joka saa pelin rennoksi.

En ole oikeastaan mistään huolissani kuin siitä, että pakisto ei kestä enää yhtäkään loukkia. Winbergin on niin hyvä tällä hetkellä, että jopa hänen loukkaantuminen jättäisi todella ison aukon tonne. Ja Ahonenkin näytti eilen siltä pakilta, joka Lukosta hankittiin. Lukuunottamatta paria paskaa epäonnistunutta AV-purkua pelasi varmaan kauden parhaan pelinsä.

Fränä otti muutaman todella ison gamesaverin 1.jatkoerässä. Sellaisen, jossa koko halli olisi huokunut ja taputtanut jos olisi ollut jengiä. Nyt noi upeat tilanteet ja torjunnat menee ohi kun ei ole yleisöä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mä en lähtisi ketjumuutoksiin. Katselin innoissani tuon eilisen pelin vielä uudelleen ja kaikki hyökkäysketjut alkoi löytää rytmiä ja ajoituksia jatkoerissä.

Dykhän oli hyvä jatkoerissä ja Tale-Hursti-Dyk rakensi parikin ratkaisupaikkaa ja tietenkin ton jatkoaikamaalin.

Lundellin ketju pyöritti jonkun minuutin Kärppien päädyssä ja vaikka säästelivät vetoja, niin se kielii siitä että alkavat löytämään toisiaan. Ketsuppipullo on avautumassa ihan juuri.

Ja paljon parjattu 1.ketjuhan rakensi pelin aikana melkein 10 maalipaikkaa, joista 5 oli ihan ykkösektorin mestoja joista ennen koronataukoa kundit olisi iskenyt sisään. 1.ketju on todella lähellä myös saada sen yhden 2-3 maalin pelin, joka saa pelin rennoksi.

En ole oikeastaan mistään huolissani kuin siitä, että pakisto ei kestä enää yhtäkään loukkia. Winbergin on niin hyvä tällä hetkellä, että jopa hänen loukkaantuminen jättäisi todella ison aukon tonne. Ja Ahonenkin näytti eilen siltä pakilta, joka Lukosta hankittiin. Lukuunottamatta paria paskaa epäonnistunutta AV-purkua pelasi varmaan kauden parhaan pelinsä.

Fränä otti muutaman todella ison gamesaverin 1.jatkoerässä. Sellaisen, jossa koko halli olisi huokunut ja taputtanut jos olisi ollut jengiä. Nyt noi upeat tilanteet ja torjunnat menee ohi kun ei ole yleisöä.

Sama homma, en todellakaan lähtisi muuttamaan ketjuja tässä vaiheessa. Uskon myös että tänään alkaa Lundell-Leskinen-Dyk kolmikollekin tulemaan tehoja. Ainoa muutos mikä tarvitaan on Kousan Keke takaisin. Veikkaan että Halonen aloittaa maalilla tänään.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samat ketjut näyttäis olevan paitsi Karjalainen vaihtuu Teräväiseen. Varmaan ihan fiksu veto. Karjalainen on ollut itselleni aika iso pettymys.
Kärpillä pieniä muutoksia/viilauksia.
Paha matsi tulossa vaikka ei olekkaan vielä pakkovoitto. Pahoin pelkään että tänään ei heru voittoa...
Jatkoajan kirjoituksen mukaan kummallaakan jengillä ei ole mahdollisuuksia tämän pidemmälle, mutta kyllä itse olen sitä mieltä että se kumpi tästä menee jatkoon pelaa myös finaaleissa tänä vuonna.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kaksi peliä Oulussa peräkkäisinä päivinä. Näin se pitää ajatella vaikka sarja tänään meneekin poikki. Fränän paras peli roikkuu ilmassa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Karjalainen on ollut itselleni aika iso pettymys.

No jaa en nyt tuosta tiedä. Jos pelaaja vetää viisi minuuttia pelissä, niin aika vaikeaa siinä on silloin loistaa. Jotenkin hämmentävän vähän vastuuta Cowboy on saanut koko kauden ajan. Osoitti kuitenkin Kerhossa, että osaa ihan pelatakin, mutta tiedä sitten, miksi vastuu on meillä jäänyt niin pieneksi.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
No jaa en nyt tuosta tiedä. Jos pelaaja vetää viisi minuuttia pelissä, niin aika vaikeaa siinä on silloin loistaa. Jotenkin hämmentävän vähän vastuuta Cowboy on saanut koko kauden ajan. Osoitti kuitenkin Kerhossa, että osaa ihan pelatakin, mutta tiedä sitten, miksi vastuu on meillä jäänyt niin pieneksi.
Olisko se, että kentällä ollessaan kiekot hukkuvat, miehet hukkuvat ja vastustajat polkee molemmilta puolilta ohi? Anna siinä nyt sit tommoselle pujottelukepille kauden tärkeimpään aikaan peliaikaa. Ei kovin kannattavaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisko se, että kentällä ollessaan kiekot hukkuvat, miehet hukkuvat ja vastustajat polkee molemmilta puolilta ohi? Anna siinä nyt sit tommoselle pujottelukepille kauden tärkeimpään aikaan peliaikaa. Ei kovin kannattavaa.

Joo, en siis varsinaisesti syyttänyt Pikeä siitä, ettei ole antanut vastuuta. Yleensä siihen joku syy on ja onhan Karjalainen ollut heikko verrattuna viime kauteen. Olikos sillä sopimus myös ensi kaudesta vai vain yhden vuoden lappu?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
No jaa en nyt tuosta tiedä. Jos pelaaja vetää viisi minuuttia pelissä, niin aika vaikeaa siinä on silloin loistaa. Jotenkin hämmentävän vähän vastuuta Cowboy on saanut koko kauden ajan. Osoitti kuitenkin Kerhossa, että osaa ihan pelatakin, mutta tiedä sitten, miksi vastuu on meillä jäänyt niin pieneksi.

Engberg sai samanlaista narinaa aina täällä. Se on just niin, että kun koko kauden pelaat vain silloin tällöin ja pienemmillä minuuteilla, niin vaikea siinä on löytää mitään rytmiä.

Karjalainen oli loistava harjoituskaudella. Sitten tapahtui juuri se, että tippui parin huonomman pelin jälkeen rotaatioon ja sitten se on tätä rytmin ja tuntuman hakemista. Jossain vaiheessa pelasi Lyytisen kanssa useamman pelin oliko joulu-tammikuussa ja oli silloinkin hyvä.

Pelasi eilenkin ihan mukiinmenevästi sen 5 minsaa ja taisi jäädä plussallekin. Hyvä, että on reservissä kaveri, jonka tietää olevan riittävä jopa voittamaan mestaruuden 7.pakkina.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jaa en nyt tuosta tiedä. Jos pelaaja vetää viisi minuuttia pelissä, niin aika vaikeaa siinä on silloin loistaa. Jotenkin hämmentävän vähän vastuuta Cowboy on saanut koko kauden ajan. Osoitti kuitenkin Kerhossa, että osaa ihan pelatakin, mutta tiedä sitten, miksi vastuu on meillä jäänyt niin pieneksi.
Kaverissa on potentiaalia se on nähty enkä sitä kiellä. Olisin toki toivonut että meillä olisi ”se Cowboy” tuolla vetämässä Sailion seinille ja ampumassa kovia laukauksia viivalta
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cowboyn ja Eeron molempien suurin ongelma on se, että hyvän ja huonon päivän ero on edelleen aivan turhan suuri, ja siksi itse ainakin karsastan varsinkin Teräväisen peluuttamista ratkaisupeleissä, vaikka taidan olla aika yksin mielipiteeni kanssa täällä.

Nuoria kundeja kuitenkin vielä molemmat, en olisi tulevaisuuden suhteen huolissani.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Katselin tilastoja eri vuosilta miten eri sarjat on päättynyt, niin todella vähissä on sarjat, joissa jompikumpi olisi voittanut heti kolme peliä. Oliko ihan muutama hassu mitä Liigan sivuilta löysin: JYP-Blues 14-15, Tappara-TPS ja TPS-Saipa 17-18, Kärpät-Ilves ja Tappara-Lukko 18-19

Eli kyllähän tänään on tilausta sille tilastotappiolle, kun Kärpät lyö All In ja IFKlla saattaa olla vähän hyvän olon tunne puserossa tiistaista. Jos ei tänään, niin huomenna korjataan sitten ne valuviat mitkä tänään huomataan.

Mutta olisihan se niin nannaa laittaa Näädät lomille suoraan 3-0..
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestäni Karjalainen yrittää vetää täällä jonkinlaista yli-isännän roolia ja se näkyy peliesityksissä kentällä. Laittoi sen sitten vaikkapa näyttämisenhalun ja jännityksen piikkiin, mutta mun mielestäni Karjalainen ei ole rento kentällä ollessaan. Usein Karjalainen on myös päässyt kokoonpanoon sen jälkeen, kun jossakin matsissa on ollut jotain hässäkkää, eli tämä osaltaan varmasti lisää näyttämisenhalua tietyn roolin suhteen. Lisäksi mun mielestäni on näyttänyt siltä, että Karjis ei ehkä ole ihan parhaassa mahdollisessa fyysisessä tikissä, ainakaan ns. poskien perusteella. Parta toki peittää ja pelastaa paljon.

Olen myös siinä uskossa, että Karjalainen oli ns. "toimiston haku", ei niinkään valmennuksen erityistoive, mutta en nyt 100% varmaksi vanno. Sekin on varmasti omiaan viemään rentoutta pois Karjalaisen pelistä. Ja totta on toki myös se, että epäsäännöllisellä peliajalla harvoin pääsee loistamaan, kun pelituntuma on mitä on. Toisaalta, silloin kun pelaamaan pääsee, on pystyttävä pelaamaan omilla vahvuuksillaan ja tuomaan jengiin jotain. Nämä ovat vaikeita juttuja, kun peliaikaa pitäisi saada, mutta kyse ei kuitenkaan ole mistään sosiaalikiekosta. Mun mielestäni Karjalaisen pitäisi itse pystyä nostamaan itsensä sille tasolle, millä pelasi HPK:ssa parhaimmillaan. Oli pelisysteemi mikä tahansa, perusasiat pitää osata. Sama toki koskee kaikkia muitakin pelaajia.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen myös siinä uskossa, että Karjalainen oli ns. "toimiston haku", ei niinkään valmennuksen erityistoive, mutta en nyt 100% varmaksi vanno. Sekin on varmasti omiaan viemään rentoutta pois Karjalaisen pelistä. Ja totta on toki myös se, että epäsäännöllisellä peliajalla harvoin pääsee loistamaan, kun pelituntuma on mitä on. Toisaalta, silloin kun pelaamaan pääsee, on pystyttävä pelaamaan omilla vahvuuksillaan ja tuomaan jengiin jotain. Nämä ovat vaikeita juttuja, kun peliaikaa pitäisi saada, mutta kyse ei kuitenkaan ole mistään sosiaalikiekosta. Mun mielestäni Karjalaisen pitäisi itse pystyä nostamaan itsensä sille tasolle, millä pelasi HPK:ssa parhaimmillaan. Oli pelisysteemi mikä tahansa, perusasiat pitää osata. Sama toki koskee kaikkia muitakin pelaajia.

Kyllä Pike on joka vuosi tilannut Salmelaiselta perusluutia alakertaan ja Tobias on sitten niitä pyynnöstä tuonut. Tämä on tieto. Pike uskoo nimittäin näihin koviin mörssäreihin playoffeissa. Eikä ole ihan väärässä. Halkidis nevö foget. Voihan toki Pike ollut toivonut pelaajaa X ja Salmelainen on sanonut, että siihen ei ole rahaa, mutta: "saat saman roolin Karjalaisen"

Ja saihan Miro alussa sitä vastuuta ja pelasi hyvin treenikaudella eli en mä usko mihinkään koirankoppeihin. Ei vaan ole löytänyt sitä pakkiparia ja rytmiä. Sitten on vaan vähän pakostakin ajettu Ahosta sisään. Joka ehkä nyt pleijareissa maksaa itsensä takaisin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja saihan Miro alussa sitä vastuuta ja pelasi hyvin treenikaudella eli en mä usko mihinkään koirankoppeihin. Ei vaan ole löytänyt sitä pakkiparia ja rytmiä. Sitten on vaan vähän pakostakin ajettu Ahosta sisään. Joka ehkä nyt pleijareissa maksaa itsensä takaisin.

Ja Ronyhan on itseasiassa ollut playoffeissa paljon parempi mitä runkosarjassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Pike on joka vuosi tilannut Salmelaiselta perusluutia alakertaan ja Tobias on sitten niitä pyynnöstä tuonut. Tämä on tieto. Pike uskoo nimittäin näihin koviin mörssäreihin playoffeissa. Eikä ole ihan väärässä. Halkidis nevö foget. Voihan toki Pike ollut toivonut pelaajaa X ja Salmelainen on sanonut, että siihen ei ole rahaa, mutta: "saat saman roolin Karjalaisen"

Ja saihan Miro alussa sitä vastuuta ja pelasi hyvin treenikaudella eli en mä usko mihinkään koirankoppeihin. Ei vaan ole löytänyt sitä pakkiparia ja rytmiä. Sitten on vaan vähän pakostakin ajettu Ahosta sisään. Joka ehkä nyt pleijareissa maksaa itsensä takaisin.

Tiedän hyvin, että Pike arvostaa puolustuksen perusluutia, mutta omasta mielestäni Karjalainen ei täysin Piken boksiin istu, koska huonon ja hyvän illan ero liian suuri. Näkisinkin, että Motin on enemmän tällainen Piken toiveiden prototyyppi, mitä tulee "mörssäreihin": pää pysyy kylmänä, pelaa korkealla tasolla illasta toiseen, pystyy tarvittaessa pelaamaan isojakin minuutteja, koska on fyysisesti rautaisessa kunnossa, hyvän ja huonon pelin ero on hyvin pieni, taklaa tarvittaessa, mutta harvemmin pelaa itseään ulos taklausten vuoksi, heittelee tarvittaessa äijiä visiiristä vithuun maalin edestä ja jos joku soittelee, vastailee tarvittaessa myös puhelimeen. Listassa on monta kohtaa, jotka eivät sovi nykyhetken Miro Karjalaiseen. Enkä nyt väitä, etteikö Pikkarainen olisi Karjalaista halunnut, mutta mun tietojeni mukaan Karjalainen oli alunperin nimenomaan ihan muiden toive kuin Piken. Toisaalta, se Karjis, joka HPK:ssa pelasi, pelasi parempaa lätkää kuin HIFK:ssa nähty Karjalainen. Mutta, kuten aiemmassa viestissänikin kirjoitin, peliaika on ollut kortilla, jolloin on selvää, että pelirytmi ei ole useinkaan ollut kohdillaan optimisti. Mutta missään nimessä en usko mihinkään koirankoppeihin, taso vain ei ehkä ole riittänyt. Lisäksi tietysti kurinpito on pitänyt Karjalaisen pois kokoonpanosta.

Mutta Tanskahan se on, joka on pakkeja peluuttanut. Tai siis runkosarjassa peluutti. Nyt en ole ehtinyt seurata, kumpi peluuttaa hyökkääjiä ja kumpi puolustajia, kun Kalto on pois.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Fränä on kuin Juuso Riksman -11 ja nyt on Lundell ja Dyk heränneet. Jatkoon mennään jo tänään.

Just sanoin et Fränästä tulee mieleen Riksman. Välillä menee ihan outoja, mutta vastapainoksi ottaa aivan maagisia kiinni!
Niin se kelle sanoin, oli toi mun IHANA avopuoliso joka onneksi on myös punainen!!!
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Just sanoin et Fränästä tulee mieleen Riksman. Välillä menee ihan outoja, mutta vastapainoksi ottaa aivan maagisia kiinni!
Niin se kelle sanoin, oli toi mun IHANA avopuoliso joka onneksi on myös punainen!!!
Onnea. Vaimoni vihaa jääkiekkoa.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Onnea. Vaimoni vihaa jääkiekkoa.

No mulla on käynyt tuuri. Muija ihan hulluna lätkään, ja varsinkin IFK:on. Myös maajoukkue mm-kisoissa.
Käy välillä kuumempana kuin minä. Oli kyseessä IFK tai jellonat.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Onnea. Vaimoni vihaa jääkiekkoa.
Mun avopuolisoni on Jokeri fani ja sitä ei kiinnosta yhtään ku analysoin sille peliä, sen takia on tänne nykyään tullut kirjoiteltua.

Ei minunkaan mielestä lähellekään haasteta Lukkoa jos ajateltais et pelattais niitä vastaan nyt.
Mutta näyttää et IFK parantaa kokoajan niin kyllä toivoa on ja isosti.
Nyt sellainen mm jengin kulta kevät et aina seuraava matsi on paras.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Puhtaasti jatkoon, vaikka Kousa-Auvitu:n verran annettiin tasoitusta oululaisille, joilla taisi olla täysi miehistö käytettävissään. Ei huono, ei ollenkaan. Ja nälkä sen kuin kasvaa...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös