Liikunta näillä ilmoilla on siitäkin mukavaa, että lihakset ovat nopeammin ja useimmin lämpimänä. Paikat prakaa vähemmän. Ei tarvitse lämmitellä ennen venyttelyä tai itse urheilua niin paljoa, jos siis on muutenkaan tapana.
Yöllä on tietysti tullut nukuttua vähän vähemmän, mutta minä otan ainakin ihan hyvällä omatunnolla päikkäreitä. Tänään tuulettimen alla eikä mitään vaikeuksia nukkua.
Ollut kyllä kiva treenailla ulkona, varsinkin kun on vältellyt lähtemistä kuumimpaan aikaan heti duunin jälkeen.
Tänäänkin otin töiden jälkeen ihan rennosti, istuskeltiin terassilla ja viihdytettiin vieraita kahvien merkeissä ja lenkille lähdin vasta puoli kymmeneltä illalla. Vatsat vielä himassa juoksun jälkeen niin alkoi olla kello yli yhdentoista kun sai treenin paketoitua ja suihkuun mentyä. Lämmintä piisaa juostessa toki silloinkin, mutta ei mitään paahtavaa paistetta tietenkään siihen aikaan. Outoahan se on, kun vaimo on jo nukkumassa kun itse saapuu parhaassa vireessä vasta lenkiltä kotiin, kun yleensä on tottunut saman tekemään viitisen tuntia aikaisemmin.
Sitä en jaksa edes stressata, meneekö tuo iltamyöhällä treenaaminen häiritsemään yöunia, koska ne on muutenkin niin vituillaan näillä keleillä ja omalta osaltani oikeastaan muutenkin ollut uniongelmia aina ja kaikissa keleissä. Meillä on kunnon läpiveto kämpässä kun on kaikki isot luukut auki ja iltaisin on ihan inhimillinen ja jopa mukavan viileä ilmasto, mutta pienikin (virhe)liike sängyssä niin heti on pieni nihkeys pinnassa ja pyöriminen alkaa.
Viime yönä nousin kahden aikaan sängystä kun en jaksanut enää siellä tuskailla, yritin olkkarin viileydessä saada sohvalla unta, ja kun ei siinäkään onnistunut painoin kalsarit jalassa terassille aurinkotuoliin nukkumaan. Hyvin nukahti, pari tuntia unta pihalla oravien seurana ja siitä herätessäni takaisin sänkyyn joskus ennen viittä vielä pariksi tunniksi jatkamaan aamun unia.
Duunissa onkin sitten täyttä tuskaa edelleen, kolmatta viikkoa 31-32 astetta toimistolla lämpöä ja alkaa se kahdeksan tunnin tauoton hikoilu hiljalleen koetella huumoria, etenkin kun normipäivinä on kuitenkin tarkoitus suorittaa se varsinainen hikoilu vasta töiden jälkeen urheilun merkeissä. Ulkona ei helteessä ole mitään valittamista, mutta kun töissäkin pitää muhia ja hikoilla noissa lämpötiloissa puuttuvan ilmastoinnin takia, vie duunipäivä turhan paljon mehuja.