Helle

• 31 673
  • 195

passenger

Jäsen
Minä taidan sitten olla sadomaso. Nistä keleistä nauttisi vaikka kuinka pitkään. Ulkona on mukava kuntoilla, tänään tosin mokasin itse kun tuo nesteytys meni päin prinkkalaa - tyhmyydestä sakotetaan. Mutta huomenna uudelleen tienpäälle pyöräilemään ja jossain välissä uimaan. Päivä on mukava päättää saunomisella.

vlad.

Samoin. Ulkona liikkuminen on mahtavaa näillä keleillä, on tullut pyöräiltyä ja rullaluisteltua ja vähän juostuakin, joskus muutama vuosi sitten on tullut juostua maratonkin 30 asteen helteessä, pitää vaan muistaa tankata viisaasti. JA uiminen vasta hienoa onkin, välillä taas vaan makailla auringossa. Voisin tottua näihin lämpöihin pidemmäksikin aikaa. JEE.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voisin tottua näihin lämpöihin pidemmäksikin aikaa. JEE.
Vähän kyllä pelottaa, että ilmat tästä pian viilenee... Sellainen alle 30 astetta alkaisi tuntua jo kylmältä.

Toivottavasti jaksaisi helteillä tähän tapaan ainakin tuohon kuun loppuun asti.

Elokuussakin saisi olla reilusti päälle 20 astetta pääosin.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Helle-siitä suomalaiset tykkää

Papu ja pojat-Helle

Pyöräily tälläisellä helteellä ei ole niin tuskaista kuin voisi kuvitella.

Ensi yön lakanat ovat pakastimessa, saa nähdä onko siitä mitään hyötyä. Kokeilin tuotakin, että pidin paitaa pakastimessa, mutta sen kylmyyden vaikutus kesti noin kaksi minuuttia.

Tykkään kyllä tästä helteestä, mutta vettä kaipaisin kuten luontokin. Toistaiseksi noi ukonilmat ovat painelleet ohi tämän kesän toistaiseksi lämpimimmän paikkakunnan.

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko

En tiedä miksi, mutta minua liikunta helpottaa. Kohtuuttomasti ei tietenkään kannata ponnistella, mutta kun pari tuntia kevyellä sykkeellä pyörien päällä nuljuttaa ja siinä samalla napostelee vaikka sipsejä, juo nestettä ja käy lopuksi uimassa, niin olo on parempi kuin pelkästään paikallaan ollessa.

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liikunta näillä ilmoilla on siitäkin mukavaa, että lihakset ovat nopeammin ja useimmin lämpimänä. Paikat prakaa vähemmän. Ei tarvitse lämmitellä ennen venyttelyä tai itse urheilua niin paljoa, jos siis on muutenkaan tapana.

Yöllä on tietysti tullut nukuttua vähän vähemmän, mutta minä otan ainakin ihan hyvällä omatunnolla päikkäreitä. Tänään tuulettimen alla eikä mitään vaikeuksia nukkua.

Yksi iso hyvä puoli tietysti on naiset ja vaatetus.

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Helvetillinen horna jatkuu vaan, hyi vittu. Tänään kun satoi ja ukkosti, lämpö tippui vajaat kymmenen astetta ja oli jopa miellyttävä keli. Sade loppui, oli kuin laulun Mombasassa, kuumaa ja kosteaa.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liikunta näillä ilmoilla on siitäkin mukavaa, että lihakset ovat nopeammin ja useimmin lämpimänä. Paikat prakaa vähemmän. Ei tarvitse lämmitellä ennen venyttelyä tai itse urheilua niin paljoa, jos siis on muutenkaan tapana.

Yöllä on tietysti tullut nukuttua vähän vähemmän, mutta minä otan ainakin ihan hyvällä omatunnolla päikkäreitä. Tänään tuulettimen alla eikä mitään vaikeuksia nukkua.
Ollut kyllä kiva treenailla ulkona, varsinkin kun on vältellyt lähtemistä kuumimpaan aikaan heti duunin jälkeen.

Tänäänkin otin töiden jälkeen ihan rennosti, istuskeltiin terassilla ja viihdytettiin vieraita kahvien merkeissä ja lenkille lähdin vasta puoli kymmeneltä illalla. Vatsat vielä himassa juoksun jälkeen niin alkoi olla kello yli yhdentoista kun sai treenin paketoitua ja suihkuun mentyä. Lämmintä piisaa juostessa toki silloinkin, mutta ei mitään paahtavaa paistetta tietenkään siihen aikaan. Outoahan se on, kun vaimo on jo nukkumassa kun itse saapuu parhaassa vireessä vasta lenkiltä kotiin, kun yleensä on tottunut saman tekemään viitisen tuntia aikaisemmin.

Sitä en jaksa edes stressata, meneekö tuo iltamyöhällä treenaaminen häiritsemään yöunia, koska ne on muutenkin niin vituillaan näillä keleillä ja omalta osaltani oikeastaan muutenkin ollut uniongelmia aina ja kaikissa keleissä. Meillä on kunnon läpiveto kämpässä kun on kaikki isot luukut auki ja iltaisin on ihan inhimillinen ja jopa mukavan viileä ilmasto, mutta pienikin (virhe)liike sängyssä niin heti on pieni nihkeys pinnassa ja pyöriminen alkaa.

Viime yönä nousin kahden aikaan sängystä kun en jaksanut enää siellä tuskailla, yritin olkkarin viileydessä saada sohvalla unta, ja kun ei siinäkään onnistunut painoin kalsarit jalassa terassille aurinkotuoliin nukkumaan. Hyvin nukahti, pari tuntia unta pihalla oravien seurana ja siitä herätessäni takaisin sänkyyn joskus ennen viittä vielä pariksi tunniksi jatkamaan aamun unia.

Duunissa onkin sitten täyttä tuskaa edelleen, kolmatta viikkoa 31-32 astetta toimistolla lämpöä ja alkaa se kahdeksan tunnin tauoton hikoilu hiljalleen koetella huumoria, etenkin kun normipäivinä on kuitenkin tarkoitus suorittaa se varsinainen hikoilu vasta töiden jälkeen urheilun merkeissä. Ulkona ei helteessä ole mitään valittamista, mutta kun töissäkin pitää muhia ja hikoilla noissa lämpötiloissa puuttuvan ilmastoinnin takia, vie duunipäivä turhan paljon mehuja.

Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porissa 18 astetta tällä hetkellä. Pakko sanoa, että tekee kyllä aika gutaa. Kyllä nyt kelpaa ihmisen elää.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Oli muuten aamulla (tunti sitten) ulkona 23 ja sisällä 25. Voi että kuinka mukavalta se tuntui, vaikka tuokin on vielä aika kuuma. Nyt on taas ulkona ja sisällä 27, onneksi kohta pääsee töihin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse sain eilen tuuletuksella ja jonkinlaisella läpivedon yrityksellä (eli ovi auki porraskäytävään, jossa näytti olevan tuuletusparvekkeen ovi auki) kämpän lämpötilan putoamaan +30:stä asteesta +26:een asteeseen. Helpotti huomattavasti. Nyt kun nukkui ikkunat auki, sai nukuttua ongelmitta. Uni oli kai silti liian lyhyt, ja nyt melkeinpä väsyttää enemmän kuin eilen.

Olihan se aika outoa olla koko ilta kotosalla asunnon ovi täysin selällään. Muutama ventovieras naapurikin tervehti, kun sattui kävelemään asunnon ohi. Jossain vaiheessa oli pakko siirtää toinen tuulettimista puhaltamaan kämpän ovelle, jotta ihmiset tajuaisivat, miksi tuollainen ratkaisu oli tehty. Ehkä sekin auttoi hieman.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Helsingissä on n. 24 astetta klo 9.30, joten aamupäivän lämpötila laskee edelleen. Saa nähdä mennäänkö kuitenkin myös tänään yli kolmenkympin puolenpäivän jälkeen, kuten eilen.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen oli mukavan pilvinen päivä ja lämpötilakin pysytteli siedettävissä lukemissa. Muutama vesipisarakin tipahteli mutta ukkosta ei vielä ainakaan tänne tullut. Tänään näyttää antavan paistetta taas oikein taivaan täydeltä, 27 astetta tasan on nyt mittarissa mutta veikkaanpa että iltapäivällä joskus kello kolmen aikoihin lyödään taas reilusti yli 30 astetta mittariin.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Papu ja pojat-Helle

Ensi yön lakanat ovat pakastimessa, saa nähdä onko siitä mitään hyötyä. Kokeilin tuotakin, että pidin paitaa pakastimessa, mutta sen kylmyyden vaikutus kesti noin kaksi minuuttia.

Tykkään kyllä tästä helteestä, mutta vettä kaipaisin kuten luontokin. Toistaiseksi noi ukonilmat ovat painelleet ohi tämän kesän toistaiseksi lämpimimmän paikkakunnan.

Vinkki tähän väliin. Nuku ilman peittoa ja ota lakana sen sijaan. Kastele lakana märäksi kylmällä vedellä ennen nukkumaan menoa ja väännä se käsin niin kuivaksi kuin saat. Kostea lakana peittona saattaa tuntua oudolle, mutta kun kosteus hitaasti haihtuu siitä, se viilentää samalla koko ajan.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Samoin. Ulkona liikkuminen on mahtavaa näillä keleillä, on tullut pyöräiltyä ja rullaluisteltua ja vähän juostuakin, joskus muutama vuosi sitten on tullut juostua maratonkin 30 asteen helteessä, pitää vaan muistaa tankata viisaasti. JA uiminen vasta hienoa onkin, välillä taas vaan makailla auringossa. Voisin tottua näihin lämpöihin pidemmäksikin aikaa. JEE.

Minä en kyllä näillä keleillä pystyisi maratonia juoksemaan, vaikka olen sen hieman viileämmällä ihan menestyksekkäästi tehnytkin. Syynä sama, minkä huomaa ihan näin suunnistusviikon kisoissakin (kestoltaan ~1,5 h) eli se, että haihduttaa enemmän nestettä kuin millään pystyy kisan aikana juomaan, kun neste ei ehdi ainakaan mun fysiikallani imeytyä samassa tahdissa kuin sitä haihtuu. Tuloksena pitkässä rasituksessa yhtaikainen nestehukka ja hölskyvä neste urheilujuomastakin (vettähän tällä kelillä ei oikein voi edes nauttia rasituksessa), vaikka kuinka hyvin tankkaisi etukäteen.

Yksilöllistä tietysti, mutta veikkaisin perustyypin suomalaiselle aika yleiseksi ilmiöksi.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Miksi neekerit ottavat aurinkoa?
Aikoinaan Ranskassa eräs eritrealainen opiskelutoverini esitteli ylpeinä käsivarsiaan ja näytti kuinka hän on ruskettunut. Täytyy myöntää etten huomannut mitään eroa normaaliväritykseen, joka oli mielestäni aika lailla pikimusta.

Pari yötä nyt tullut nukuttua vähän paremmin, kun älysimme pyyhkiä tuulettimesta pölyt. Eihän siihen sinänsä kerry kuin ihan pieni määrä pölyä lapojen reunoille, mutta mahdottoman suuri vaikutus pienen pölymäärän poisottamisella on tuuletustehoon.

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Minä en kyllä näillä keleillä pystyisi maratonia juoksemaan, vaikka olen sen hieman viileämmällä ihan menestyksekkäästi tehnytkin. Syynä sama, minkä huomaa ihan näin suunnistusviikon kisoissakin (kestoltaan ~1,5 h) eli se, että haihduttaa enemmän nestettä kuin millään pystyy kisan aikana juomaan, kun neste ei ehdi ainakaan mun fysiikallani imeytyä samassa tahdissa kuin sitä haihtuu. Tuloksena pitkässä rasituksessa yhtaikainen nestehukka ja hölskyvä neste urheilujuomastakin (vettähän tällä kelillä ei oikein voi edes nauttia rasituksessa), vaikka kuinka hyvin tankkaisi etukäteen.

Yksilöllistä tietysti, mutta veikkaisin perustyypin suomalaiselle aika yleiseksi ilmiöksi.

Itsellä edellispäivänä meinasi iskeä lievä nestehukka. Juoma loppui kesken lenkin (1.5h rullilla) ja loppu 4-5km oli aika rajoilla jo. Eilen 50min lenkillä neste riitti paremmin, tosin tankkasin etukäteen jo paremmin mitä edellisellä kerralla. Ja lähdin myös myöhemmin liikkeelle. Kyllähän pyöräillessä ja luistellessa tulee semmoinen mukava viima joka auttaa hieman jaksamaan paremmin. Voin kuvitella että kuumassa metsässä suunnistaminen ilman tuulen virkistävää vaikutusta on aika tuskaa. Mutta kuten sanoit, niin aika yksilöllistä.

Vaikka sellanen hyvä optimilämpötila kesälle on 22-23 ja puolipilvistä niin kyllä näistä keleistä vain pitää nauttia.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aurinko meni taas pilveen ja lämpötila on pysytellyt koko päivän tuossa 27 asteen kieppeillä. Kun tiistaiseen 34,4 asteen homotukseen vertaa niin tämä rupeaa olemaan ihan siedettävä lämpötila.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Taivahalla lilluu pilvenlonkaa ja lämpötila laskenut dramaattisesti 25 asteeseen. Mitäs mitäs...

No, toisaalta on ihan hyvä jos tuo rokkikansa saa kunnolla sadetta niskaan ja vaikka ukonvaajaa päähän. Voisi hillitä pikkuisen sitä sodomiaa, hassiksen juontia, esiaviollista penetrointia, ryöstelyä ja räyhäämistä.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua ei ole nämä helteet haitanneet oikeastaan pätkääkään (vaikka töissä vähän tukalaa on välillä ollutkin), mutta tänään on kyllä sellainen ilma että ei enää ole kovin miellyttävää. Taivas ollut suurimman osan päivästä täysin pilvessä ja aamulla satoi vähän vettäkin mutta lämpötila silti parhaimmillaan/pahimmillaan yli 30. Ilman kosteus on ollut sitä luokkaa että kun ulos menee niin tuntuu kuin olisi kävellyt saunan eteiseen. Äsken kun auton kävin vahaamassa niin luulen etten ole koskaan hikoillut niin paljoa... Onneksi on ilmalämpöpumppu! Tuon laitteen keksijälle voisi kyllä myöntää mitalin.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikko on mennyt taas ja toimistossa oli mukavan viileää päivisin, joten illatkin kesti jotenkuten. En tiedä alanko pikkuhiljaa tottumaan tähän, mutta viime yön nukuin ihan hyvin. Vai johtuuko se siitä, että nyt on niin puhki että uni hipoo koomaa :) Eilen iltapäivällä osuin olemaan liikenteessä kun taivaat aukenivat Helsingissä ja sateenvarjo oli suhteellisen turha kapistus, mutta kun sade loppui kuivui ohut puuvillainen mekkoni siinä bussia odotellessa ihan hetkessä. Ihmeellinen ilma!

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen illalla rupesin nukkumaan niin, etten juonut yhtään kaljaa, ja noin 5-6 tuntia sain sitten pyöriä sängyssä ennen kuin nukahdin. Vituttaa. Nyt mittari näyttää ulkona 24.6 ja täällä sisällä 30.0.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy