Heikki Mälkiä Ilveksen päävalmentajaksi kaudelle 09-10

  • 11 918
  • 28

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Jos joitakin lähteitä on uskominen, niin Mälkiä oli Ilvekselle vasta vaihtoehto C. Ykkönen taisi Lauri Marjamäki, kakkosena Raimo & Raimo ja kolmosena tuli vasta Heikki Mälkiä. Ilves kuitenkin on siinä asemassa, että ei pääse valkkaamaan parhaita päältä vaan ottaa ne mitä jää jäljelle, oli kyse sitten pelaajista tai valmentajista.

Itse olen Mälkian hankintaan kohtalaisen tyytyväinen, vaikka ensi kausi menneekin todennäköisesti taas totutellessa uuteen ja sinne kuuden joukkoon on mahkut päästä vasta kaudella 10-11. Ennustan että kesäkuussa saadaan varmaan taas lukea kuinka tamperelaiset pelaajat ovat rapakunnossa ja kunnon kohentamisen kanssa tehdään kovasti työtä. Ylivoimaa ja erikoistilannepelaamista aletaan taas harjoittelemaan perinteiden velvoittamina vasta joskus lokakuussa.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Enpä taaskaan ihmettelisi hirveästi jos vuoden päästä päävalmentajana on Juujärvi.

. . . tai sitten Raimo Summanen apunaan Raimo Helminen!

En tiedä mihin tuo homma kaatui mutta kyllä kaikesta jotenkin paistaa läpi että tuo kaksikko vielä Ilveksen penkin päässä nähdään!
Olisiko tosiaan niin että Summanen meni valmistautumaan Sveitsiin Raipen valmistautuessa täällä Suomessa. Eikös se Mällin sopimus ole mallia 1+1?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tietoa minulla ei ole, mutta hyvä arvaus on, kun tietää jotenkin seuran toimintatavat. Sopimukset on ollut valmiina ja sitten on alettu keskustelemaan Ilveksen tulevaisuudesta. Rami on sanonut omat mielipiteensä ja vaatinut todennäköisesti joitakin muutoksi, joita tämä seura tottavie tarvitsisi. Tämä ei sitten ole käynyt johtoportaalle ja Summanen on vetäytynyt. Summasen tulohan tarkottaisi varmasti aikamoista tuuletusta päättävissä elimissä ja toimintatavoissa. Nykyinen toimintatapa ei Summasen ajatustapaan varmaankaan kovin hyvin istu. Olisi jotenkin niin ilvesmäistä..

Nooh, toivottavasti virallinen totuus olisi kuitenkin se, että molemmat Raimot harjoittelevat valmennusta ensikauden ja sitten vuoden päästä unelma käy toteen...
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päinvastoin Sihvonen on haukkunut sekä Pietilän että Uraman pelikirjan lyttyyn. Urama on itse asiassa vasta ihan viime aikoina alkanut saada edes jotain positiivisia kommentteja, tai vähemmän negatiivisia kommentteja herra Sihvoselta. Pietilän lähteminen on parasta mitä Ilvekselle on taas hetken tapahtunut.

Mälkiän aika 99-00

To 23.09 Tappara - Ilves 0 – 2

Su 31.10 Ilves - Tappara 2 – 5

La 04.12 Tappara - Ilves 3 – 3

Ti 28.12 Ilves - Tappara 0 – 3

La 22.01 Tappara - Ilves 6 – 1

To 02.03 Ilves - Tappara 3 – 3


Mälkiä 00-01

To 14.09 Ilves - Tappara 3 – 5

La 14.10 Tappara - Ilves 1 – 4

To 26.10 Ilves - Tappara 0 – 5

Ti 21.11 Tappara – Ilves 5 – 1

To 04.01 Ilves - Tappara 1 – 6

Su 28.01 Tappara - Ilves 5 – 3

Ti 13.02 Ilves - Tappara 3 – 2

To 08.03 Tappara - Ilves 3 - 2 ja.




Pietilän aika 07-08


To 13.9. Tappara-Ilves 2-3 rl.

To 18.10. Ilves-Tappara 5-4

Ti 30.10. Ilves-Tappara 0-2

Ke 5.12. Tappara-Ilves 3-0

Ti 22.1. Tappara-Ilves 3-0

La 2.2. Ilves-Tappara 2-1


Pietilän aika 08-09

To 11.9. Ilves-Tappara 5-4

Pe 21.11. Tappara-Ilves 0-1

La 27.12. Tappara-Ilves 2-4

To 22.1. Ilves-Tappara 0-1


Mälkiän Ilveksen saldoa

Kolme voittoa,
Kolme tasuria,
Kahdeksan tappiota, plus yksi ja. tappio,
Otteluita 14


Pietilän Ilveksen saldoa (Toistaiseksi)

Viisi voittoa plus yksi ja. voitto
Neljä tappiota
Otteluita 10 (toistaiseksi)
(Yli puolesta otteluista on ropissut pisteitä)

Eli jos tarkoitat sitä että esim. paikallisotteluissa ”Pietilän lähtö on parasta Ilvekselle...” näkyisi vaikkapa niin että se lupaisi vielä tiukempaa niskalenkkiä Tapparasta kun viimevuosina, niin sehän käy ainakin minulle.

Mälkiän puolustukseksi on sanottava mm. että hänen aikana ei ollut vielä Hautamaan asiantuntijuutta käytössä pelaajahankinnoissa, kuten on ollut Pietilän aikana. Eikä näitä tilastoja kannata liian tarkkaan muutoinkaan tuijottaa, silloin oli silloin ja nyt on nyt. Näiden kaivaminen oli vain silkkaa uteliaisuutta.

Se että "Pietilän lähtö olisi parasta Ilvekselle..." on voimakas kannanotto… Hmm…

Ps. tuli laitettua Sihvosen suuhun sanoja joita hän ei ollut koskaan lausunut, ja olen siitä pahoillani. Kiitos teille rakentavasta palautteesta jota sen asian tiimoilta sain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös