Mulla ei ollut hajuakaan tästä tuolloin. Jos olisin tiennyt, olisi voinut harmittaa ja isosti. Olisi mies voinut saada myös mojovan vastaanoton mikäli olisi vieraillut Isomäessä IFK:n valkopaidassa syksyllä.
Olet ollut sitten keväällä 2013 nuorena miehenä melkoisessa uutispimennossa, sillä Raannan siirto ja sitä myöden 2- vuotinen sopimus julkaistiin IFKn toimesta kauden päätteeksi. NHL sitten vähemmän yllättäen vei Raannan ja Karavaanari jäi nuolemaan näppejään. Siinä mielessä Raanta näitä ”ei huhuja” vaan varmoja siirtoja.
Muita mainitsemisen arvoisia nimiä nyt, kun hiukan muistin perukoilta kaivelee:
Sami Helenius. Shedden halusi miehen IFKhon, kun Jokerit keräsi melkoisen kovaa nyrkkiosastoa Vopatin ja Brad Nortonin (Kanki myös) muodossa. Käsitykseni mukaan sopimus oli jo tehty ja paidat valmiina. Muistaakseni Heleniuksen IFK paita löytyy palstalegenda Cairnsilta kaapista? Syystä tai toisesta Helenius jäi sitten tulematta? Muistelen, että asiaan liittyi Nortonin exitti NHLään jollain tavalla (?)
Shawn Thornton. Sheddenin kaudella oltiin myös muistaakseni tämän myöhemmin ihan merkittävän NHLn uran Bostonissa ja Floridassa tehneen kovanaaman perässä. Thornton oli silloin vielä Chicagon farmissa ja virityksiä hänen tänne saamiseksi oli.
Sean Avery. Taisi itse ennen katoamistemppuaan soitella IFKn lock-out miehille, miten pääsisi Lahesta Stadiin?
Roope Rantakari. Pelaajan faijalta kuultu pomminvarma tieto, joka sitten jäi syystä tai toisesta toteuttamatta.
Tässä ketjussa aiemmin mainitun Dave Kingin lisäksi Sir. Penan valmentajavirityksiin kuuluivat myös Wayne Fleming sekä moninkertainen maailmanmestarivalmentaja Slavomir Lener, joiden kanssa aikalaistietojen mukaan oltiin lähellä sopimusta. Nyt, kun näitä Sir. Penan legendaarisia valmentajarekrytointeja kelailee niin muistin tarinan Baxterin hankinnasta, jonka olen melko luotettavasta lähteestä kuullut menneen seuraavalla tavalla: Sir. Pena oli soittanut eräälle mailatehtaalle ja kysynyt tietävätkö he jotain hyvää valmentajaa IFKlle? Näin löytyi sitten jostain Baxter.