HBO Max

  • 321 482
  • 1 557

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Fargon 1. ja 3. kausille suositus jos näkemättä. Tuorein 5. kausi itsellä vielä katselussa, mutta parin ekan jakson perusteella vaikuttaa ihan timantilta. Kaikki kaudet ovat oma tarinansa ilman jatkumoa.

Olen eka kauden katsonut ja ei se nyt täysin vienyt mennessään. Vähän sama kuin Breaking Badin kanssa, että kaikki tuntuu tykkäävän ja tyylilajikin on ihan ok, mutta ei itsellä oikein sitten kuitenkaan..

Mare Of Easttown on hyvä ja pidin myös True Detectiven 4. kauden alusta. Toistaiseksi jää kyllä 1. ja 3. kauden varjoon.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Fargon 1. ja 3. kausille suositus jos näkemättä. Tuorein 5. kausi itsellä vielä katselussa, mutta parin ekan jakson perusteella vaikuttaa ihan timantilta. Kaikki kaudet ovat oma tarinansa ilman jatkumoa.

Mä taas pidän kakkoskautta parhaana Fargo-kautena. Pari ensimmäistä loistavia, pari seuraavaakin vielä hyviä. Viides oli "paluu formiin", sijoittuen kausirankingissa sinne jonnekin keskivaiheille. Numeroina jotakuinkin näin:

Fargo1 - 9,5
Fargo2 - 10
Fargo3 - 8,5
Fargo4 - 7,5
Fargo5 - 8,5

EDIT: sanottakoon vielä, että Coenin veljekset ovat lempiohjaajiani (sarjassa taustalla tuottajina), ja Fargon tyyppinen tarinanrakennus ja hyvin näytellyt äkkiväärät henkilöhahmot iskevät minuun kuin Chuck Norrisin kantapää. Ei siis ole ihme, että sarja menee todella korkealle omissa rankingeissani.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Piti aloittaa True Detectiven neljäs kausi, mutta vanhemmilla kyläillessäni pakotin heidät aloittamaan ensimmäisen kauden. Ykkösjakson jälkeen taitaa olla pakko itsekin kelata se loppuun uudemman kerran.

Viimeisen vuoden aikana olen ensimmäisen kerran katsonut sarjoja uudestaan: Sopranos, Breaking Bad ja nyt viimeisillään The Wire. Nautinto kasvanut huomattavasti.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
True Detectiven kolmas jakso katsottu. On se vaan paskaa. Tosin herätti täydellisen repeämisen sohvalla, kun keskellä vitun jäätikköä laitettiin pillit päälle poliisautossa.
 

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Nyt oli tosiaan vähän heikompi jakso True Detectiven 4. kaudella. Tohtori Lund sairasvuoteella toi mieleen Game of Thronesin Valkeat kulkijat, enkä nyt kyllä ole ihan varma onko hyvä asia.

Minua nauratti Navarron ”Katson Netlfixia” vastaus Danversin kysymykseen rentoutumisesta. Ei kai tämä niin vakavaa ole vaikka HBOn suurtuotantoa katsotaankin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ihan laatukamaa tämä TD4 minusta on ollut. Tosin, ei maistu minulle nämä yliluonnolliset jutut kyllä yhtään. Murhamysteerille epäilemättä löytyy kyllä maallinen ratkaisu, mutta henkien kanssa puhujat ym. ovat silti mukana. Lundin zombeilu jo todella syvältä, oli tuossa taustalla sitten lopulta mikä hyvänsä. Onko nämä jonkun mielestä hyvä juttu? Minä pärjäisin paremmin ilman.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ihan laatukamaa tämä TD4 minusta on ollut. Tosin, ei maistu minulle nämä yliluonnolliset jutut kyllä yhtään. Murhamysteerille epäilemättä löytyy kyllä maallinen ratkaisu, mutta henkien kanssa puhujat ym. ovat silti mukana. Lundin zombeilu jo todella syvältä, oli tuossa taustalla sitten lopulta mikä hyvänsä. Onko nämä jonkun mielestä hyvä juttu? Minä pärjäisin paremmin ilman.
Laitan varmuudeksi spoilereihin kuitenkin:

Siis itse ymmärsin niin, että Lundin se viimenen puhe Navarrolle oli vain mielikuvitusta, tai orastavaa mielenterveyshäiriötä, jota on pikkuhiljaa pedattu koko sarjan ajan. Ja kyllä kausien 1 ja 3 teemoissa paljon oli samankaltaista mystiikkaa ja yliluonnollisuutta. Mulle toimii, joskin oletan että kuten aiemminkin, niin lopulta näihin löytyy (riittävästi) selittäviä luonnollisia tekijöitä, ettei ihan salaisia kansioita tässä nyt katsella kuitenkaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Laitan varmuudeksi spoilereihin kuitenkin:

Siis itse ymmärsin niin, että Lundin se viimenen puhe Navarrolle oli vain mielikuvitusta, tai orastavaa mielenterveyshäiriötä, jota on pikkuhiljaa pedattu koko sarjan ajan. Ja kyllä kausien 1 ja 3 teemoissa paljon oli samankaltaista mystiikkaa ja yliluonnollisuutta. Mulle toimii, joskin oletan että kuten aiemminkin, niin lopulta näihin löytyy (riittävästi) selittäviä luonnollisia tekijöitä, ettei ihan salaisia kansioita tässä nyt katsella kuitenkaan.
Joo, onhan tuo tuttu keino, että kaikki näytetty ei ole oikeasti tapahtunut, vaan esitetään enemmän miten hahmo on sen kokenut. Samoinhan voi tulkita sen ruumiit löytäneen mamman kokemuksen, että oikeasti vain sattui paikalle ja kehitti itselleen sen, että edesmennyt aviomies johdatti. Mutta en siis näistäkään kyllä ole koskaan oikein pitänyt, ja vähintään noissakin sittten flirttaillaan ja vihjaillaan yliluonnollisilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JZZ

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Pääseekö uusin True Detective kausi samalle tasolle ensimmäisen kauden kanssa? Vai voimmeko edelleen yhtyä virsirunoilija DJ Ibusalin sanoihin: ”True Detective pilalla. Pelkkää paskaa tilalla.” Kyseinen virsi löytyy virsikirjan lisäsivuilta. Kyseisen virsi menee ala-allegoriaan elämä, ahdistus, kiusaus, synti.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pääseekö uusin True Detective kausi samalle tasolle ensimmäisen kauden kanssa? Vai voimmeko edelleen yhtyä virsirunoilija DJ Ibusalin sanoihin: ”True Detective pilalla. Pelkkää paskaa tilalla.” Kyseinen virsi löytyy virsikirjan lisäsivuilta. Kyseisen virsi menee ala-allegoriaan elämä, ahdistus, kiusaus, synti.
Tähän asti olen tykännyt enemmän kuin kausista 2 ja 3. Kolmonen toki tiivistyi loppua kohden, kakkonen oli aikalailla umpisurkea. Tästä on vaikea sanoa mihin menee, mutta positiivista tässä on se, että sarjassa tapahtuu koko ajan vaikka sinänsä umpisolmu ei aukeakaan. Kolmoskauden alku oli kaiken aikahyppimisen kanssa tuskastuttavaa ja tuntui, että itse ratkominen lähti vasta jostain puolivälistä käyntiin, siihen verrattuna tämä on enemmän lupauksia herättävä. Jokainen jakso on myös päättynyt mielenkiintoiseen cliffhangeriin, joka ei ole tuntunut väkisinväännetyltä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tähän asti olen tykännyt enemmän kuin kausista 2 ja 3. Kolmonen toki tiivistyi loppua kohden, kakkonen oli aikalailla umpisurkea. Tästä on vaikea sanoa mihin menee, mutta positiivista tässä on se, että sarjassa tapahtuu koko ajan vaikka sinänsä umpisolmu ei aukeakaan. Kolmoskauden alku oli kaiken aikahyppimisen kanssa tuskastuttavaa ja tuntui, että itse ratkominen lähti vasta jostain puolivälistä käyntiin, siihen verrattuna tämä on enemmän lupauksia herättävä. Jokainen jakso on myös päättynyt mielenkiintoiseen cliffhangeriin, joka ei ole tuntunut väkisinväännetyltä.
Minäkin olen tykännyt siitä, että tässä TD4: ssa tutkinta on edennyt koko ajan, ja jonkinlainen iso kuva jo hahmottumassa viiden jakson jälkeen, vaikka itse murhan tekotapa vielä ihan pimennossa.
 

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Hyvältä vaikuttaa 4. kausi TD:ssä.
Fargokin yllätti 5 kaudella.

Ensiksi mainittu olisi pitänyt lopettaa ensimmäiseen kauteen ja Fargo toiseen. Melkoista sekundaa on ollut noiden jälkeen. Ratsastetaan vaan laatusarjan nimellä ja näköjään niin pitkään kuin katsojia riittää. Kun uuden kauden voi tehdä täysin eri näyttelijöillä ja eri tarinoilla niin noita voi jatkaa loputtomiin. Laadullisesti näillä ei ole enää mitään tekemistä TD:n tai Fargon kanssa eivätkä ansaitsisi julkaisua noilla nimillä.
 

Bill Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Fargo vitosesta tykkäsin helkkaristi. Varsinkin MadMen mies oli pahiksena loistava. TD on sisältänyt yleensä loistavaa näyttelyä. Nyt nelosessa tökkii pahasti tuo nyrkkeilijä toisen poliisin roolissa. Ei vakuuta ammattilaisten keskellä.
Toivottavasti loppu toimii.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Makuja on monia...

TD4 on toistaiseksi paras näistä iteraatioista.. kyllä, ensimmäinen oli jotain uutta jenkkitoteutuksena ja kantoi koska loistavat näyttelijät teki aivan huikeat roolit.. tarinanahan se nyt ei sen kummosempi ollut. Nyt ollaan paljon mielenkiintoisemassa ympäristössä, kylmässä ja piemässä ja alkuperäsikansan mystiikassa...

Fargon eka taas kärsi mielleyhtymästä leffaan aivan liikaa ja on parantanut sen jälkeen selvästi (viidettä toki en oo kattonu)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Makuja on monia...

TD4 on toistaiseksi paras näistä iteraatioista.. kyllä, ensimmäinen oli jotain uutta jenkkitoteutuksena ja kantoi koska loistavat näyttelijät teki aivan huikeat roolit.. tarinanahan se nyt ei sen kummosempi ollut. Nyt ollaan paljon mielenkiintoisemassa ympäristössä, kylmässä ja piemässä ja alkuperäsikansan mystiikassa...
Joo, ja eihän TD:n ollut missään vaiheessa tarkoitus jatkua samalla porukalla, vaan nimenomaan tyylilaji oli tarkoitus säilyttää kausien välillä muun vaihtuessa. Se on kyllä totta, ettei TD4 enää ihan samaan muottiin mene aiempien kausien kanssa tyylilajinkaan suhteen, mutta on ne perusjutut siellä silti yhtäläisiä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Fargon eka taas kärsi mielleyhtymästä leffaan aivan liikaa ja on parantanut sen jälkeen selvästi (viidettä toki en oo kattonu)
Itse taas pidin ensimmäisestä kaudesta ehkäpä eniten. Billy Bob Thornton teki aivan loistavan roolin Lorne Malvona, eikä muussakaan castissa ollut valittamista. Tämän jälkeen taso on kausi kaudelta hieman laskenut, mutta ei mitenkään radikaalisti: kakkos & kolmoskaudet olivat edelleen hyvää viihdettä.

Neloskausi on ollut valtaosan mielestä heikoin, ja olen kyllä samaa mieltä. Puuduttavan tylsä kausi, mistä jäi käteen oikeastaan se, että olin iloinen sen viimein loputtua. Viides kausi nosti taas rimaa ylös, ja sen parissa tuli viihdyttyä varsin hyvin.
 

Buster

Jäsen
Onko HBO Maxilla vielä se käytäntö, että Warnerin leffat julkaistaan 45 päivää ensi-illasta? Jos on, niin silloinhan se tulisi huhtikuun puolivälissä.
Ei taida olla, vaan lienee case by case. Studiot (Disney ainakin) on heränneet siihen, että sopivan pitkä eksklusiivinen julkaisu teattereissa on edelleen paras keino luoda luoda hypeä elokuvan ympärille ja on pitkässä juoksussa tuottoisin. Kasvattaa myös elokuvan kulttuurillista arvoa / jälkeä.

Eli turha liikaa yrittää kamppailla Netflixin kanssa.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei taida olla, vaan lienee case by case. Studiot (Disney ainakin) on heränneet siihen, että sopivan pitkä eksklusiivinen julkaisu teattereissa on edelleen paras keino luoda luoda hypeä elokuvan ympärille ja on pitkässä juoksussa tuottoisin. Kasvattaa myös elokuvan kulttuurillista arvoa / jälkeä.

Eli turha liikaa yrittää kamppailla Netflixin kanssa.

Tuo julkaisuikkuna on hieman elänyt ja pandemian mainingeissa siellä on kokeiltu lyhyitä ikkunoita, mutta nyt ilmeisesti taas palaamassa pidempiin. Dyynissä taitaa olla siellä 70-90 päivää ja yleinen suunta taitaa olla tuonne pandemiaa edeltävälle ajalle +110 päivään.

Dyynin ensimmäinen osa tuli vasta itse katsottua ja vaikka itse elokuvasta en niin nauttinut niin jollain tapaa kyllä silti koukutti sen verran, että tuli nyt IMAXiin ennakkoliput hommattua. Pitkästä aikaa sellainen uutuuselokuva jonka tuloa jollain tapaa jopa odottaa.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minäkin olen tykännyt siitä, että tässä TD4: ssa tutkinta on edennyt koko ajan, ja jonkinlainen iso kuva jo hahmottumassa viiden jakson jälkeen, vaikka itse murhan tekotapa vielä ihan pimennossa.
Minä oon tästä sitten ihan eri mieltä. Tutkintaa on kovin, kovin vähän ja ihan liikaa sivudiibadaabaa siihen nähden että jaksoja on vain kuusi.

Poliisileidit stressaa ja hallusinoi pitkin kyliä ja sitä vatvotaan, ja sitten ihan ohimennen junnupolis kertoo että hey boss you might want to look at this...

Ykköseen verrattuna suhde sen poliisityön ja sivujuonteiden välillä on nelosessa kääntynyt väärin päin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minä oon tästä sitten ihan eri mieltä. Tutkintaa on kovin, kovin vähän ja ihan liikaa sivudiibadaabaa siihen nähden että jaksoja on vain kuusi.

Poliisileidit stressaa ja hallusinoi pitkin kyliä ja sitä vatvotaan, ja sitten ihan ohimennen junnupolis kertoo että hey boss you might want to look at this...

Ykköseen verrattuna suhde sen poliisityön ja sivujuonteiden välillä on nelosessa kääntynyt väärin päin.
Tarkoitin oikeastaan, että palapeli on melko tasaisesti rakentunut, oli tuo sitten pätevän tutkinnan tai sattuman ansiosta. Ei tuo tutkinta minusta silti ihan noin onnetonta ole.

Noista yliluonnollisista/taruista/hallusinaatioista olen ihan samaa mieltä. Vaikka nyt ovatkin osittain vain tehokeinoa ja hahmojen mielenmaisemaa, niin on kuitenkin hallusinoitu samaa kuin sitten todistajat myöhemmin puhuneet, mikä jo sellaisenaan ihan häröosastoa. Realistinen dekkari riittäs hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös