HBO Max

  • 322 350
  • 1 557

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Orange is the new Black? Voi hyvä luoja mihin tämä on mennyt.

Edit. Ja Sopranos oli nimenomaan se pioneeri joka aloitti laadukkaan tv-draaman kun David Chase oli saanut tarpeekseen televisiosarjojen luonteesta. Luulin että kaikki olisi olleet samaa mieltä tästä mutta ei näköjään kun se on verrattavissa moisella kysymyksellä.

Mielestäni annat nyt liikaa meriittiä David Chaselle ja Sopranosille. Itse näkisin, että HBO on se merkittävin tekijä tässä, joka mahdollisti omilla toimillaan nämä erilaiset sarjat kuin mihin oli totuttu.

Itse sanoisin, että jo Oz ja Sex and the City aloitti tämän pioneerityön. Näiden vanavedessä tulivat sitten Sopranos, Six Feet Under ja The Wire.

Nuo HBO:n viisi ensimmäistä todella tunnettua sarjaa olivat kaikki omalla tavallaan merkittäviä siinä muutoksessa, minkä tv kävi läpi. Eikä kyse ollut pelkästään siitä, että tuli oikeat tekijät tekemään sarjoja vaan joku oikeasti antoi heille mahdollisuuden ja tunnisti laatua. Ero network-tv:hen oli kuitenkin aivan valtavan iso. Tuotantoarvot olivat heti kohdillaan, käsikirjoitus oli tehty kaapelin sallimissa rajoissa eli aikuisempaa materiaalia (joskin välillä se tuntui ja tuntuu olevan tarkoituksellista). Kanava ei myöskään ollut missään vaiheessa mainostajien armoilla. Kukaan iso "sponsori" ei voinut ruveta nillittämään, kun tilaajamaksut oli se, mikä piti valot päällä.

HBO oli ennen näitä sarjoja kaapelikanava miltä tuli lähinnä elokuvia, konsertteja, urheilua ja komediaa (eri muodoissaan). Joku voisi jopa väittää, että HBO:n komedisarjat pitkin 90-lukua oli se muutos mikä mahdollisti draamapuolen kehityksen merkittäväksi tekijäksi Hollywoodissa. Nämä sarjat toki olivat enempi kulttimaineessa eivät lyöneet kansainvälisesti läpi, mutta näyttivät kanavan johdolle, että kysyntää on.

Stand-up komiikan puolella HBO ei sensuroinut koomikoita. Se oli jo valtavan iso etu kanavalle. Nimenomaan se vapaus, minkä se antoi tekijöille jo stand-upista lähtien. Sama vapautta sitten sallittiin myös sarjojen osalta. Vaikka kanava jonkin verran puuttui ja puuttuu edelleen sarjojen tekoon, tuo HBO:n antama vapaus oli erittäin mahdollistava tekijä, että sarja toisensa jälkeen löi läpi kanavalla.

Jos miettii, vaikka David Simonia. Miehen kädenjälki ei ole mitenkään maagisesti kehittynyt. The Corner (HBO:lla) oli jo laadukas tuotos, eikä NBC:llä pyörinyt Homicide: Life on the Street ollut myöskään missään nimessä huono. Homicide kärsi melko paljon siitä, että sarja pyöri antennikanavilla. Simon kyllä osasi jo tuolloin kirjoittaa hemmetin hyvää tv-viihdettä. Mutta olisiko, vaikka The Wire voinut olla ikinä mahdollista näyttää NBC:llä? Väitän, että jo pelkästään Baltimoren NBC:n affiliate (mikä tämä nyt onkaan Suomeksi) olisi pistänyt sellaisen itkuvirren käyntiin siitä, että heidän kaupunkiaan parjataan sarjassa. Saati, että kanava olisi perunut tuotannon kolmen jakson jälkeen, koska katsojia ei ollut mainostajille tarpeeksi.

HBO on voinut ottaa riskejä sarjojen kanssa, koska se ei tosiaan ole ollut koskaan mainostajien armoilla. Jos joku sarja, kuten The Wire tai Treme on ollut omiaan nostamaan brändin arvoa, sarjaa on jatkettu. HBO:llakin on toki omat epäonnistumisensa. Mutta kuka oikeasti muistaa John from Cincinnatit ja Luckit, jotka jäivät yhteen kauteen? Rooman sen sijaan muistaa aika moni.

Antennipuolella laadukas draama oli melko vähissä. Vaikka muutamat sarjat näyttivät, että tv:n puolella osataan myös, oli tuo antennipuolen formaatti melko vaikea laadun ylläpitämiseksi. 20-25 jaksoa per kausi vaatii ensinnäkin näyttelijöiltä ihan liian pitkän panostuksen, jotta se houkuttelisi oikeita tähtiä. Käsikirjoittajilta se vaatii myös aivan järkyttävän paljon enemmän, joka johtaa filleriin, joka taas johtaa siihen, että laatu kärsii. Ja sitten on vielä ne hemmetin kanavapomot lännestä itään ja etelästä pohjoiseen. Vaikka joku sarja olisi hitti rannikoilla, jos keskiosassa purnataan ollaan jo heikoilla jäillä. Sarjojen piti toimia ympäri maata ja tyydyttää niin monia eri pikkupomoja kanavan sisällä, että siinä on tekijäporras melkoisessa mankelissa.

Joten, ei Sopranos ei muuttanut tv:tä. HBO muutti sen ja muut tulivat melko nopeasti perässä (AMC, FX, Showtime, Starz ja sen jälkeen striimauspalvelut).
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mielestäni annat nyt liikaa meriittiä David Chaselle ja Sopranosille. Itse näkisin, että HBO on se merkittävin tekijä tässä, joka mahdollisti omilla toimillaan nämä erilaiset sarjat kuin mihin oli totuttu.

Itse sanoisin, että jo Oz ja Sex and the City aloitti tämän pioneerityön. Näiden vanavedessä tulivat sitten Sopranos, Six Feet Under ja The Wire.

Nuo HBO:n viisi ensimmäistä todella tunnettua sarjaa olivat kaikki omalla tavallaan merkittäviä siinä muutoksessa, minkä tv kävi läpi. Eikä kyse ollut pelkästään siitä, että tuli oikeat tekijät tekemään sarjoja vaan joku oikeasti antoi heille mahdollisuuden ja tunnisti laatua. Ero network-tv:hen oli kuitenkin aivan valtavan iso. Tuotantoarvot olivat heti kohdillaan, käsikirjoitus oli tehty kaapelin sallimissa rajoissa eli aikuisempaa materiaalia (joskin välillä se tuntui ja tuntuu olevan tarkoituksellista). Kanava ei myöskään ollut missään vaiheessa mainostajien armoilla. Kukaan iso "sponsori" ei voinut ruveta nillittämään, kun tilaajamaksut oli se, mikä piti valot päällä.

HBO oli ennen näitä sarjoja kaapelikanava miltä tuli lähinnä elokuvia, konsertteja, urheilua ja komediaa (eri muodoissaan). Joku voisi jopa väittää, että HBO:n komedisarjat pitkin 90-lukua oli se muutos mikä mahdollisti draamapuolen kehityksen merkittäväksi tekijäksi Hollywoodissa. Nämä sarjat toki olivat enempi kulttimaineessa eivät lyöneet kansainvälisesti läpi, mutta näyttivät kanavan johdolle, että kysyntää on.

Stand-up komiikan puolella HBO ei sensuroinut koomikoita. Se oli jo valtavan iso etu kanavalle. Nimenomaan se vapaus, minkä se antoi tekijöille jo stand-upista lähtien. Sama vapautta sitten sallittiin myös sarjojen osalta. Vaikka kanava jonkin verran puuttui ja puuttuu edelleen sarjojen tekoon, tuo HBO:n antama vapaus oli erittäin mahdollistava tekijä, että sarja toisensa jälkeen löi läpi kanavalla.

Jos miettii, vaikka David Simonia. Miehen kädenjälki ei ole mitenkään maagisesti kehittynyt. The Corner (HBO:lla) oli jo laadukas tuotos, eikä NBC:llä pyörinyt Homicide: Life on the Street ollut myöskään missään nimessä huono. Homicide kärsi melko paljon siitä, että sarja pyöri antennikanavilla. Simon kyllä osasi jo tuolloin kirjoittaa hemmetin hyvää tv-viihdettä. Mutta olisiko, vaikka The Wire voinut olla ikinä mahdollista näyttää NBC:llä? Väitän, että jo pelkästään Baltimoren NBC:n affiliate (mikä tämä nyt onkaan Suomeksi) olisi pistänyt sellaisen itkuvirren käyntiin siitä, että heidän kaupunkiaan parjataan sarjassa. Saati, että kanava olisi perunut tuotannon kolmen jakson jälkeen, koska katsojia ei ollut mainostajille tarpeeksi.

HBO on voinut ottaa riskejä sarjojen kanssa, koska se ei tosiaan ole ollut koskaan mainostajien armoilla. Jos joku sarja, kuten The Wire tai Treme on ollut omiaan nostamaan brändin arvoa, sarjaa on jatkettu. HBO:llakin on toki omat epäonnistumisensa. Mutta kuka oikeasti muistaa John from Cincinnatit ja Luckit, jotka jäivät yhteen kauteen? Rooman sen sijaan muistaa aika moni.

Antennipuolella laadukas draama oli melko vähissä. Vaikka muutamat sarjat näyttivät, että tv:n puolella osataan myös, oli tuo antennipuolen formaatti melko vaikea laadun ylläpitämiseksi. 20-25 jaksoa per kausi vaatii ensinnäkin näyttelijöiltä ihan liian pitkän panostuksen, jotta se houkuttelisi oikeita tähtiä. Käsikirjoittajilta se vaatii myös aivan järkyttävän paljon enemmän, joka johtaa filleriin, joka taas johtaa siihen, että laatu kärsii. Ja sitten on vielä ne hemmetin kanavapomot lännestä itään ja etelästä pohjoiseen. Vaikka joku sarja olisi hitti rannikoilla, jos keskiosassa purnataan ollaan jo heikoilla jäillä. Sarjojen piti toimia ympäri maata ja tyydyttää niin monia eri pikkupomoja kanavan sisällä, että siinä on tekijäporras melkoisessa mankelissa.

Joten, ei Sopranos ei muuttanut tv:tä. HBO muutti sen ja muut tulivat melko nopeasti perässä (AMC, Showtime, Starz ja sen jälkeen striimauspalvelut).

Sopranosin ekan kauden 5. jaksossa(College) Tony sattumalta löytää todistajasuojeluun lähteneen rotan jonka takia monet Tonyn ystävistä ja "kolleegoista" joutuivat linnaan. Miehestä ei ole Tonylle enää mitään vaaraa. Tony on reissussa tutustumassa jakson nimenmukaisesti yliopistoihin tyttärensä kanssa.

Tony kuitenkin päättää kostoksi tappaa tämän miehen. HBO ja Chase kävivät kovaa vääntöä jaksosta. Olen opiskellut sarjaa lukenut kourallisen kirjoja sarjasta ja niissä on avattu monesti että hbo:n väki vastusti jaksoa koska se käännyttäisi katsojat Tonya vastaan ja tuhoaisi (heidän sanoillaan) parhaiten ikinä kirjoitetun hahmon. Chase kuitenkin oli vanha kettu ja ei antanut periksi koska hän uskoi tuntevansa yleisön paremmin ja uskoi että "nyky"katsojat(elettiin vuotta 1999) ovat tarpeeksi fiksuja ymmärtämään moniulotteisia ja erittäin harmaalla moraalilla varustettua hahmoa ja sarjaa.

Tuo jakso oli ja on käänteentekevä.

HBOta on paljosta kiittäminen ja ilman kanavaa Chase ei olisi saanut sarjaansa ikinä mihinkään näytille. Sehän alkoi vasta 1999 vaikka pilotti oli kuvattu jo 97(ennen mitään sinkkuelämiä herranen aika sentään) mutta ei moista ohjelmaa olisi network-kanaville ikinä saanut.

Oz todisti kanavaväelle että raaka väkivalta on sallittua mutta kyllä sen kaikki tietävät että tarinankerronnassa ja moniulotteisissa hahmoissa pioneeri oli Sopranos. Ei tarvitse hirveän paljon tv-historiaa opiskella.

Kyllä se oli Chase joka ohjasi valtamerialusta ja sen aluksen nimi oli HBO.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Heitetääs vielä HBOlta kaksi sarjaa, mitä aika harvoin näkee missään listauksissa; The Deuce ja Treme. Molemmat sitä perus HBO kauraa ja kuvastavat mielestäni näin hyvin mistä HBO laadusta puhuttaessa on kyse. Kummatkin on oikeasti helkkarin hienoja tekeleitä, vaikka Treme ei itseäni kunnolla mukaansa tempaissutkaan. Silti sitiä on mukava katsoa aina silloin tällöin, mm. siksi kun siitä ei tule olo, että minua katsojana aliarvioidaan tai pidetään pellenä. Vähän niinkuin The Crown.

Listaan voi lisätä oikeastaan kaikki David Simonin tuotokset. Simonin minisarjatkaan eivät ole mitenkään kylmäksi jättäneet. Tremestä itse tykkäsin aiheesta huolimatta yllättävän paljon.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Sopranosin ekan kauden 5. jaksossa(College) Tony sattumalta löytää todistajasuojeluun lähteneen rotan jonka takia monet Tonyn ystävistä ja "kolleegoista" joutuivat linnaan. Miehestä ei ole Tonylle enää mitään vaaraa. Tony on reissussa tutustumassa jakson nimenmukaisesti yliopistoihin tyttärensä kanssa.

Tony kuitenkin päättää kostoksi tappaa tämän miehen. HBO ja Chase kävivät kovaa vääntöä jaksosta. Olen opiskellut sarjaa lukenut kourallisen kirjoja sarjasta ja niissä on avattu monesti että hbo:n väki vastusti jaksoa koska se käännyttäisi katsojat Tonya vastaan ja tuhoaisi (heidän sanoillaan) parhaiten ikinä kirjoitetun hahmon. Chase kuitenkin oli vanha kettu ja ei antanut periksi koska hän uskoi tuntevansa yleisön paremmin ja uskoi että "nyky"katsojat(elettiin vuotta 1999) ovat tarpeeksi fiksuja ymmärtämään moniulotteisia ja erittäin harmaalla moraalilla varustettua hahmoa ja sarjaa.

Tuo jakso oli ja on käänteentekevä.

HBOta on paljosta kiittäminen ja ilman kanavaa Chase ei olisi saanut sarjaansa ikinä mihinkään näytille. Sehän alkoi vasta 1999 vaikka pilotti oli kuvattu jo 97(ennen mitään sinkkuelämiä herranen aika sentään) mutta ei moista ohjelmaa olisi network-kanaville ikinä saanut.

Oz todisti kanavaväelle että raaka väkivalta on sallittua mutta kyllä sen kaikki tietävät että tarinankerronnassa ja moniulotteisissa hahmoissa pioneeri oli Sopranos. Ei tarvitse hirveän paljon tv-historiaa opiskella.

Kyllä se oli Chase joka ohjasi valtamerialusta ja sen aluksen nimi oli HBO.

Mutta tuossakin tulee esiin kuitenkin se vapaus minkä kanava lopulta antoi Chaselle. Ei varmasti ole ainoa showrunner, joka on joutunut käymään vääntöä HBO:n tai muiden tahojen kanssa juonesta ja hahmojen kehityksestä. Vaikka HBO:lla haluttiin toisin, lopulta antoivat periksi.

Väitän, että monen muun kanavan kanssa tämä keskustelu ei olisi päättynyt siihen, että Chase poistuu tilanteesta voittajana.

HBO myös oli minun lukemani perusteella se, joka mafiasarjan halusi. Chase lähti sitten siitä työstämään ideaa. "Godfather for TV" vai mikä se originaali premissi nyt olikaan.

Mielestäni Oz todisti paljon muutakin kuin, että väkivalta on sallittua. Se todisti, että sarjan ei tarvitse kosiskella kaikkia, sarja voi olla vulgaari, väkivaltainen ja pitää sisällään vastenmielisiä hahmoja ja silti sitä katsotaan. Oz oli tietyllä tapaa saippuaa miehiseen makuun. Oz oli myös se joka sai HBO:n jalan ovien väliin. Eipä noita HBO:n aiempia komediatuotantoja mun muistin mukaan juuri Suomessa nähty. Sen jälkeen kylläkin lähes kaikki sarjat tulivat Neloselle tai Maikkarille. Siihen perään vielä sitten Sopranos ja Sex and the City ja maine oli luotu.

HBO on toki paljon velkaa niin Fontanalle, Chaselle kuin Sex and the Cityn taustavoimille. Mutta yksistään ei kukaan tuota muutosta tehny tai toiminut tienraivaajana. Sen teki kanavajohdon strategia ja nuo alkupään sarjat. Chasen tuskin tarvitsi enää ekan kauden jälkeen käydä vääntöä johtoportaan kanssa, koska sarja löi itsensä sekä kanavan niin iloisesti kaikkien tietouteen.

HBO teki kyllä itsekin tuossa 2000-luvun alussa paljon virheitä. Deadwood loppui aivan liian ajoissa ja Romen suhteen HBO ei osannut ottaa huomioon levymyyntiä, mikä teki sarjasta taloudellisesti voitollisen ja selvästi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässähän on se hauskuuden hauskuus, että Kummisetä ei kuvannut ilmestyessään mitenkään autenttisesti mafia-maailmaa. Se oli kuitenkin mafiavesseleiden mielestä niin hyvä raina ja siinä kuvattu meininki siistiä, että ryhtyivät apinoimaan leffaa. Mafiameininki siis muuttui kummisetämäiseksi ja sen myötä esim. Sopranosin kummisetämäisyys voi hyvinkin olla sitä mitä mafiapuuhat vuosituhannen vaihteessa oli.

Kummisetä-elokuvan jälkeen Corleonen mafiamiehet innostuivat ja ottivat johtoonsa koko Sisilian mafiaskenen. Sitä ennen ko. pikkukaupunki ei ollut Sisilian mafiassa missään merkittävässä roolissa.

Eihän Kummisedät mitään realismin riemukulkua ollut, mutta varsin komealla tavalla tehtyjä elokuvia... Varsinkin ensimmäinen elokuva on jatkuvaa legendaaristen kohtausten tykitystä toisensa jälkeen,ilman isompaa tyhjäkäyntiä juonessa. Pacino, Brando ja kumppanit pistivät parastaan näyttelijäsuoritusten puolella.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mutta tuossakin tulee esiin kuitenkin se vapaus minkä kanava lopulta antoi Chaselle. Ei varmasti ole ainoa showrunner, joka on joutunut käymään vääntöä HBO:n tai muiden tahojen kanssa juonesta ja hahmojen kehityksestä. Vaikka HBO:lla haluttiin toisin, lopulta antoivat periksi.

Väitän, että monen muun kanavan kanssa tämä keskustelu ei olisi päättynyt siihen, että Chase poistuu tilanteesta voittajana.

HBO myös oli minun lukemani perusteella se, joka mafiasarjan halusi. Chase lähti sitten siitä työstämään ideaa. "Godfather for TV" vai mikä se originaali premissi nyt olikaan.

Mielestäni Oz todisti paljon muutakin kuin, että väkivalta on sallittua. Se todisti, että sarjan ei tarvitse kosiskella kaikkia, sarja voi olla vulgaari, väkivaltainen ja pitää sisällään vastenmielisiä hahmoja ja silti sitä katsotaan. Oz oli tietyllä tapaa saippuaa miehiseen makuun. Oz oli myös se joka sai HBO:n jalan ovien väliin. Eipä noita HBO:n aiempia komediatuotantoja mun muistin mukaan juuri Suomessa nähty. Sen jälkeen kylläkin lähes kaikki sarjat tulivat Neloselle tai Maikkarille. Siihen perään vielä sitten Sopranos ja Sex and the City ja maine oli luotu.

HBO on toki paljon velkaa niin Fontanalle, Chaselle kuin Sex and the Cityn taustavoimille. Mutta yksistään ei kukaan tuota muutosta tehny tai toiminut tienraivaajana. Sen teki kanavajohdon strategia ja nuo alkupään sarjat. Chasen tuskin tarvitsi enää ekan kauden jälkeen käydä vääntöä johtoportaan kanssa, koska sarja löi itsensä sekä kanavan niin iloisesti kaikkien tietouteen.

HBO teki kyllä itsekin tuossa 2000-luvun alussa paljon virheitä. Deadwood loppui aivan liian ajoissa ja Romen suhteen HBO ei osannut ottaa huomioon levymyyntiä, mikä teki sarjasta taloudellisesti voitollisen ja selvästi.

Joo ehdottomasti samaa mieltä että ilman HBOn antamia vapauksia(piti niistä sitten vääntää tai ei) niin ei siitä mitään olisi tullut. Samaa olen lukenut myös esim Seinfeldin ja NBC:n kohdalla että vaikka kanavaa voi paljosta kiittää että pitivät sarjan hengissä vaikka alussa sarja sukelsi syvissä vesissä eikä sitä katsonut kukaan mutta sitten räjähti. Sittemmin varsinkin Larry David joutui vääntämään monta kertaa kaiken maailman teema-jaksoja vastaan yms.
Ilmankos molemmat sarjat nauttivat käsikirjoittajien kiltan arvostusta ollen top2 kirjoitetut sarjat.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselleni jostain syystä se tuottis, missä seurattiin satamatyöntekijöitä oli vähän niin kuin välikausi. Jollain uusintakierroksilla olen tuon tuotantokauden jättänyt välistä. Paljon hyväähän tuossakin tietenkin oli, mutta jostain syystä se ei oikein iske samalla tavalla kuin muut tuottikset.
Ekan kauden jälkeen itsekin ajattelin näin, mutta toisella katselukerralla tuostakin kaudesta sai tosiaan enemmän irti. Wire itselle varmaankin se ykkös sarja. Olisinko neljä kertaa katsonut alusta loppuun. Sii ei vaan ole mitään huonoa.
 

Nick Neim

Jäsen
Ekan kauden jälkeen itsekin ajattelin näin, mutta toisella katselukerralla tuostakin kaudesta sai tosiaan enemmän irti. Wire itselle varmaankin se ykkös sarja. Olisinko neljä kertaa katsonut alusta loppuun. Sii ei vaan ole mitään huonoa.
Täysin sama. Tosiaan viime viikolla sain vasta toisen katselukerran päätökseen, mutta nyt tuo sataman tuotantokausi ei tuntunut yhtään niin puurolta, kuin ensimmäisellä kerralla. Samat fiilikset nimittäin ylläolevien kanssa, että ensimmäisellä kerralla se tuntui heikoimmalta. Enkä tosiaan muistanut kuinka hyvä sarja tuo kokonaisuudessaan edes oli, vaikka hyvänä tuota ensimmäisen katselukerran jälkeen pidinkin. Vahva ja upea kokonaisuus, ja kestänee joskus tulevaisuudessa kolmannenkin katselukerran komeasti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä helkkaria, mennyt täysin ohi, että Billionsista on tullut uusi kausi ja siellä on nyt pari jaksoa katsottavana. Nice.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä helkkaria, mennyt täysin ohi, että Billionsista on tullut uusi kausi ja siellä on nyt pari jaksoa katsottavana. Nice.
Jep, tuli itsellekin yllätyksenä, ja tuli ykkösjakso jo katsottuakin.

Nyt kun Axelrod on pois/tauolla sarjasta, niin täytyy toivoa että ovat keksineet jotain tuoretta aihetta tuohon, eikä vain suoraan vaihdettu Axelrod vs. Rhoades -vääntöä Prince vs. Rhoades -väännöksi. Alkoi jo aika lailla toistaa itseään tuo kuvio, vaikka koko sarja osaltaan juuri siihen onkin perustunut.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kun Axelrod on pois/tauolla sarjasta, niin täytyy toivoa että ovat keksineet jotain tuoretta aihetta tuohon, eikä vain suoraan vaihdettu Axelrod vs. Rhoades -vääntöä Prince vs. Rhoades -väännöksi. Alkoi jo aika lailla toistaa itseään tuo kuvio, vaikka koko sarja osaltaan juuri siihen onkin perustunut.

Juurikin näin. Edellisestä kaudesta olisi vonut näyttää ensimmäisen ja viimeisen jakson, välissä pelkkää paskaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Sovellus oli tänään potkinu pihalle yhtäkkiä, eikä huolinu vanhaa salasanaa vaan se piti vaihtaa. Erikoista. Nyt toimii kyl taas ihan ok. Onko tämä ollut yleisempää vai oonko mä tässäkin asiassa erikoisspecial?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sovellus oli tänään potkinu pihalle yhtäkkiä, eikä huolinu vanhaa salasanaa vaan se piti vaihtaa. Erikoista. Nyt toimii kyl taas ihan ok. Onko tämä ollut yleisempää vai oonko mä tässäkin asiassa erikoisspecial?
Sama kävi minulle. En päässyt kirjautumaan myöskään tilille pariin päivään. Ilmoitti vaan, että käyttäjätunnus tai salasana virheellinen.

Lopulta, kun vaihdoin salasanan niin taas toimii.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peacemakerin Suomi-viittaukset jatkuvat uudessakin jaksossa. Tällä kertaa soi Reckless Loven kappale Monster. Olli Herman & co kiittänevät.
 

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Jo kolmas suomalainen bändi soi tässä Peacemaker-sarjassa! #tori

Spoilereiden takaa löytyy tuo kyseinen bändi, jos tuota sarjaa seuraa.

Kuudennessa jaksossa soi Reckless Loven Monster -kappale. Aikaisemmin ollaan kuultu Hanoita muutamaankin otteeseen ja Santa Cruz soi myös toisessa vai oliko kolmannessa jaksossa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jo kolmas suomalainen bändi soi tässä Peacemaker-sarjassa! #tori

Spoilereiden takaa löytyy tuo kyseinen bändi, jos tuota sarjaa seuraa.

Kuudennessa jaksossa soi Reckless Loven Monster -kappale. Aikaisemmin ollaan kuultu Hanoita muutamaankin otteeseen ja Santa Cruz soi myös toisessa vai oliko kolmannessa jaksossa.
Ja olikin melkein täysimittainen biisi joka nyt tuli. Ei riitä enää Helsingin kauppatori, mä varaan Puttelta punaisen torin näihin juhliin. Harvoin, jos koskaan, on suomalainen Rock - musiikki ollut näin paljoa esillä (edes suomalaisissa sarjoissa....).
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksi suosikeistani Shameless on tullut tuonne! Oli aikoinaan Netflixissä muistaakseni 5 kauden verran. Nyt HBOlla on 4. Taisi olla 7 kautta yhteensä tuota sarjaa, toivottavasti tulisi loputkin kaudet niin voisi katsoa tuon loppuun
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi suosikeistani Shameless on tullut tuonne! Oli aikoinaan Netflixissä muistaakseni 5 kauden verran. Nyt HBOlla on 4. Taisi olla 7 kautta yhteensä tuota sarjaa, toivottavasti tulisi loputkin kaudet niin voisi katsoa tuon loppuun
On kyllä loistava sarja, Frank on kunnon hökäle. Kausia on yhteensä 11 eli suurin osa vielä puuttuu. Siellä on kuulemma jotain lisenssiongelmia loppukausien kanssa eli saa nähdä milloin ne lisätään.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On kyllä loistava sarja, Frank on kunnon hökäle. Kausia on yhteensä 11 eli suurin osa vielä puuttuu. Siellä on kuulemma jotain lisenssiongelmia loppukausien kanssa eli saa nähdä milloin ne lisätään.
Tuossa on myös semmonen sarja mitä on ollut liki mahdoton katsoa mistään. Toki kaudet olisi jostain pystynyt ostamaan yksi kerrallaan. Subi noita näytti jossain vaiheessa ja katsomossa olivat aina piilossa. Olisi pitänyt olla valveutuneempi niin olisi tiennyt edes etsiä. Toivottavasti saavat lisenssit kuntoon
 

Nick Neim

Jäsen
Onko Shamelessin osalta sekä britti- että jenkkiversioita katsoneita? Kumpi on toiminut paremmin?

Alkujaan olen brittiversiota katsonut 5 vai 6 kautta, ja siksi ainakin yksittäisten jaksojen kautta on ollut vaikeuksia päästä jenkkiversioon samalla tavalla kiinni. En tiedä lähtisikö ajan kanssa, jos useamman jakson verran kokeilisi. Toisaalta taitaa juonikin mennä noissa hyvin samaa kaavaa, joten siinäkään mielessä ei tuo jenkkiversio ykkösenä ole tällä hetkellä houkuttelevien sarjojen listalla.
 

Zohan

Jäsen
Onko Shamelessin osalta sekä britti- että jenkkiversioita katsoneita? Kumpi on toiminut paremmin?

Alkujaan olen brittiversiota katsonut 5 vai 6 kautta, ja siksi ainakin yksittäisten jaksojen kautta on ollut vaikeuksia päästä jenkkiversioon samalla tavalla kiinni. En tiedä lähtisikö ajan kanssa, jos useamman jakson verran kokeilisi. Toisaalta taitaa juonikin mennä noissa hyvin samaa kaavaa, joten siinäkään mielessä ei tuo jenkkiversio ykkösenä ole tällä hetkellä houkuttelevien sarjojen listalla.

Mulle uppos ainakin jenkkiversio paremmin, toki 6 kauden jälkeen en oo tainnu mistään niitä löytää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Uusin matrix näytti olevan HBO Maxissa, jos joku ei ole kerennyt leffateatteriin katsoon.

Katsottu eilen illalla ja keskinkertaiseksi todettu.
Olikohan elokuvan alkupuolella Smithin ja Neon käymä keskustelu "uudesta pelistä" viittaus siihen miksi 50%Wachowskin siskoksista edes lähti tuota tekemään?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsottu eilen illalla ja keskinkertaiseksi todettu.

Piti mrnnä katsomaan tämä sunnuntaina Finnkinoon, mutta oli niin haukuttu, että päätettiin jäädä odottamaan vuokralle tuloa.

Noh, nyt ei tarvitse odottaa sitäkään. Perjantaina voisi katsoa, niin voi ottaa pari olutta samalla, jos se on vielä huonompi kuin uskaltaa edes odottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös