Hauskoja nimiä

  • 33 361
  • 142

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori, ei ole henkilö nyt kyseessä. Ihmettelen vain sijaitseekohan Hotel Multatuli jossain Amsterdamin punaisten lyhtyjen alueella?
Kyllä se Multatuli oli ihan henkilö
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ilveksen jääkiekkojoukueen kanadalainen puolustaja Greg Moro.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Oli toki meilläkin. Hänen pitäisi tulla minulle sanomaan että tsau tsesku. Ja voisin vastata että moro.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Saksan tämän vuoden jääkiekon MM-kisoissa pelaava Samuel Soramies.
 

Buster

Jäsen
Kato Kaapo ja Viliam Cacho! Samberg, teki täällä Scheellillä.
- Piti kato Ladhe hakee Casey Coronatoa, parii Seiderii ja pullo de la Rose'eta.
Sehän on heti Huntti Zileeks, Ziga Pavlin.
- Ei olla ekaa kertaa Pappia kyydissä. Thalereita löytyy. Ja Mackeyn Kaut kotiin!
Ette te kaikkien Janosten sankarit ainakaan Nickleillä pelaile. Ei mulla olisi tommosiin varaa, paitsi ehkä Laughton puolelta.
- Nää nyt on vaan Tamasi välttämättömyyksiä. Kun kentällä vetää Kiss Kiss ja lyö Garat sisään, niin pian on palkkakuitissa Crouse numeroa ja Huber-juna kulkee, että kuuluu vaan Tuch Tuch!!!
Pokkaa teil on ainaki.
- Ja parempaa Seppälää.
Ja minä vaan nakerran Fisbuchoja. Erokin tuli kun vei tuo T.J. Tynan. Ja heti perään Matias Lassen.
- Friman?
Joo, saa nähdä Gawanke. Oon vähän Punnenovs, että tuskinpa mua Kukan enää huolii.
- Miksei, eihän sussa mitään Fiala ole.
Paitsi oon ihan P.A. Parenteau. Kaikki lähtee Carcone viimeistään kun näkee, ettei oo varaa ostaa ruoaksi kun jotain Fan-tillia. Ganahl ainakaan oo varaa. Perunovich vaan.
- Kyllä Papillon vielä sulle asiaa, kun oothan sä kuitenkin aika Chromiak.
Zanatta vain säälistä.
- Haudum! Zan Us sinäkin Viliam, eikö vain olekin hän Chromiak.
- Koch. Onhan hän Ivan hyvännäköinen ja pelaa kelpo Farrell.
Tässähän Hrubec herkistymään. Taas Jaks sovitella uutta matoa koukkuun. Varejckaa vaan.
- Szuber homma. Haas Viliam vielä pari Orekhov, niin minä menen Ehl kassalle.

MM-kiekkoilijoiden nimilistaa pläräillessä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli vastaan tällainen tieto, että Tunturi-Lapin puistoalueen kenttäpäällikkö on Inari Ylläsjärvi.
Seurustelin aikoinaan Inari-nimisen tyttösen kanssa. Velipojan hieman ottanut kaveri tuli kerran samaan pöytään baarissa ja kun esittelin tyttöystäväni, hän ojensi kätensä ja töräytti: "Utsjoki-Kevo - ohutta yläpilveä..."
Nauruksihan se meni... (onneksi)
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kärppien uusi hankinta Connor Bunnaman voisi sukunimensä perusteella olla joku Megaman-videopelisarjan hahmo.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärppien uusi hankinta Connor Bunnaman voisi sukunimensä perusteella olla joku Megaman-videopelisarjan hahmo.
TPS:n uusi hankinta Aidan Dudas voisi puolestaan olla joku itäeurooppalainen, progehtavaa hardrokkia soittava bändi.
 

redpecka

Jäsen
Raymond Paska ei ole yksin – Muistatko Raimo Kullin ja Otto Pippelin? Täällähän oli ihan hauskoja etsitty ja löydetty:

Iltalehti kertoi ruotsalaisesta toimitusjohtajasta Raymond Paskasta, joka joutui Jönköpingiä ravistelleen ripulitautiaallon uhriksi.

Iltalehti uutisoi newyorkilaisesta juustomestari-Pascalista, jonka koko nimi on suomalaisittain härskiydeltään huippuluokkaa: Pascal Vittu.

Elimellisiä nimiä on nähty muillakin. Indonesialainen nykytaiteilija Edo Pillu, tansanialainen kasvatustieteilijä Zefania Kalumuna ja impressionistinen saksalaismaalari Otto Pippel ovat saattaneet saada vuosien saatossa poikkeuksellista huomiota Suomessa.

Katsomoissa lie hurrattu kuuluvasti, kun yhdysvaltalainen pikajuoksija Muna Lee voitti 4 x 100 metrin viestissä kultaa yleisurheilun MM-kisoissa Helsingissä vuonna 2005.

Vuonna 2016 Iltalehti jututti virolaista Raimo Kullia, joka kaahasi rallikisan voittoon Hämeenlinnassa.

– Tajuan kyllä, että se on hauska vitsi. Mutta ne jotka vievät vitsin liian pitkälle, saavat minun puolestani olla omassa rauhassaan, Kulli kommentoi nimensä Suomessa saamaa huomiota.

(Sanoisin tälle tosikolle, että vitsin liian pitkälle vieminen on ihan riippuvainen sukunimen pituudesta.)

Graafisen suunnittelun alalla tunnetaan sveitsiläinen palkittu suunnittelija Rosmarie Tissi. Yhdysvaltalainen muotisuunnittelija James Perse on puolestaan varsinkin maan länsirannikolla suuri kuuluisuus.

Akateemisessa maailmassa on vaikuttanut myös Richard Pervo.

Ewa Turska on tehnyt uransa informaatioteknologian professorina Puolassa ja Luiz Velho matematiikan professorina Brasiliassa.

Christopher Navetta taas on graafisen suunnittelun professori New Jerseyssä – ja Walt Nauta muuten USA:n ex-presidentti Trumpin henkivartija.

Thaimaalainen Kamala Kumpu menestyi missikisoissa.

(Mainitaan vielä alankomaalainen kirjailija Douwes Dekker, jonka taiteilijanimi on latinaa ja tarkoittaa "olen kärsinyt kovasti". Eli siis Multatuli.)
 

Liitteet

  • multatuli.PNG
    multatuli.PNG
    239,1 KB · kertaa luettu: 63
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös