Hauska juttu!?!?!?

  • 34 161
  • 155

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Lukko-TPS

Viestin lähetti Walton
Tapahtuipa Raumalla joskus 90-luvun puolivälinpaikkeilla Lukko-TPS ottelussa, kun Lukon maalivahti (muistaakseni Kimmo Vesa?) menetti tilanteessa kypäränsä ja se ajautui kaukalon kulmaan kun pelitilanne purkautui keskialueen puolelle. Tuomarit eivät tätä kypärättömyyttä huomanneet ja Jere Lehtinen pääsi läpiajoon. Hän kuitenkin herrasmiesmäisesti yritti sijoittaa kiekon alakulmaan suht hiljaisella laukauksella, maaliin kiekko ei kuitenkaan mennyt. Tilanteen jälkeen tuomarit saivat aikamoisen vihellyksen niskaansa.:D

Tuomarina oli ihan itse Marko Lepaus, ja seuraavalla kaudella käyttöön otettiinkin nykyinen sääntö, että peli katkaistaan, kun kiekko osuu maalivahdin maskiin. Walleniuksen Pekan mukaan tätä Rauman tapausta käytettiin jopa oikein esimerkkinä, kun säännön käyttöönottoa perusteltiin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti JanJ


No mä muistan kyllä että Levo hyppäsi laatikosta ulos ja paineli luistimet jalassa yleisön seassa.
Oli muuten aivan karmea tunnelma silloin. Huh huh.

Eipä ollut, olin silloin Ässien aitiossa.
 

JanJ

Jäsen
No saakeli.
Ja mä olin katsomassa.

Joku muistaa nyt väärin.... vissiin sitten minä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Joskus takavuosina, Matikaisen ollessa maajoukkueen koutsina, Izvestija-turnauksessa tapahtui tämä hupaisa tapaus. Nykyinen huipputuomari ;) Simo Saarinen sähläsi jollain ihme tavalla kiekon Suomen omaan reppuun. Maali ei kuitenkaan ollut mitenkään ratkaiseva, mutta harmillinen toki silti. Saarisen istuessa maaliin jälkeen vaihtoaitiossa Matikainen tuli kysymään mieheltä tämän omaa näkemystä siitä, mitä tilanteessa oikein tapahtui. Saarinen ei alkanut selittelemään tyyliin "v***u ku pomppas lavasta p*****e", vaan myönsi asian suoraan: "Panin omiin". Valmentaja ja luottopuolustaja eivät tuon jälkeen enää keskustelleet asiasta, vaan se oli sillä selvä :D

Tuosta JyP HT-Jokerit -paitajutusta vielä hieman. Se tosiaan oli Jyväskylän ylpeyden pahimmalla liigakaudella, eli '95-'96. Ihme kyllä tuolloinen JyP HT pystyi voittamaan hallitsevat Euroopan mestarit, Juukerit. Jyväskylän paikallislehti uutisoi asiasta, muistaakseni legendaarisen Ilkka Kulmalan sanoin, seuraavasti: "Paitaressu Jokerit unohti ensin pelipaidat Helsinkiin - ja sitten sarjapisteet Jyväskylään". Tosin Jokerit pelasivat vain ensimmäisen erän JyP HT:n sinisillä vieraspaidoilla, nimet ilmastointiteipillä peitettynä. Heidän omat pelipaidat tuotiin paikalle lentokoneella. Ja JyP tosiaan voitti pelin 2-1.
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Pari hassua divarimaalia:

Kausi 93-94, Tuto-Ketterä Kupittaalla.

Kaksi pelaajaan törmää toisiinsa rajunnäköisesti keskikentällä ja Ketterän pelaaja jää jäälle makaamaan. Kaikki lopettavat pelaamisen, ja jäävät odottamaan, että tuomari viheltäisi pelin poikki. Kiekko on punaviivan tuntumassa Timo Nykoppilla, joka harmistuneena ampuu hirveän lämärin kohti Ketterän maalia. Maalivahti (Matti Viitakoski?) oli kuitenkin hereillä ja hanskakäsi heilahtaa. Kiekko kuitenkin päätyy kaikkien yllätykseksi verkon perille. Peliä ei oltu katkaistu, joten maali hyväksyttiin. Erätauon jälkeen Sametti-Aulis kuulutti kiekon menneen maaliin suoraan maalivahdin räpylän läpi.

Joko sama kausi tai seuraava, Kiekko-67-Fops, Kupittaalla. Forssalaisilla on vaihto kesken ja vaihtoon menevä pelaaja ampuu kiekon punaviivalta kohti Kiekon maalia vartionutta Fredrik Norrenaa. Norrena nappaa kiekon helposti hanskaansa ja koska myös Kiekolla oli vaihto kesken päättää Norrena pitää kiekon itsellään. Mies ei kuitenkaan huomaa kiekon pudonneen hanskasta ja jääneen aivan hänen jalkansa viereen jäälle. Ainoa asian huomannut oli tuomari, joka antoi pelin jatkua. Kaikki muut odottivat vihellystä ja käytännössä kentällä seisoi kymmenkunta ukkoa. Äkkiä vaihdosta tullut Forssan hyökkääjä huomaa missä kiekko on ja kaikkien muiden seistessä hämmästyneinä mies purjehtii läpi kentän ja työntää kiekon maaliin Norrenan jalan vierestä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: hei, kuka ne paidat ottaa?

Viestin lähetti Mike
Viestin lähetti Tj
Antti-Jussi Niemi näet pelasi ensimmäisen liigaottelunsa yli kaksi vuotta aiemmin, kuin tapahtui tuo paitajupakka - joka siis tapahtui kaudella 97-98.

Ei kai sentään niin myöhään? Luin tuosta itse joskus Jääkiekkolehdestä ja muistaakseni tämä tapahtui kautta, paria ennen. En kyllä ole 100% varma.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: 60-70-luvun...

Viestin lähetti Johannes
...taitteessa, kun olin alle kymmenvuotias kerrottiin vielä nhl:stä tämän tyyppisiä legendoja:

Bobby Hull laukoo maaliin. Kiekko menee verkosta läpi. Jatkaa matkaansa. Menee päätylaudoituksesta läpi ja osuu maalituomaria jalkaan, joka murtuu.

Lehdestä luettu ja ihmetystä riitti.

En epäile tuota tarinaa hetkeäkään. Sen mitä olen kiekkokirjoja lukenut, niin Hullin laukaus oli todella saatanallisen kova. Ajatelkaas, pojat, että siihen aikaan maalivahtien suojat olivat luokkaa "kasvojenmyötäinen maski ja viisi villapaitaa". Ihme, ettei Bobby tappanut ketään lämäreillään.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Mane
Itse aiheeseen, että Jarkko Nikander teki toissakaudella Lukkoa vastaan maalin ampumalla kiekon punaviivalta päätyplekseihin, josta kiekko kimposi Draperin selkään ja siitä maaliin.

TPS teki Lindforsia vastaan samantapaisen Turussa kaudella -96. Peli oli täyttä pässinlihaa ("pantterinnylkemistä", niinkuin Turkka Talonen sanoi) eikä tuohon ratkennut. Joku heitti maalin takaa kiekon Lindforsin selkään, josta se kimposi sitten maaliin. Once in a lifetime-osuma.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hexi vaihtoaitiossa

Muutama vuosi sitten jossakin pelissä kiekko tuli kovaa vauhtia Suomen vaihtoaitioon ja osui Hexiä keskelle selkää. Hexin ilmekään ei värähtänyt, hän totesi ainoastaan *Heikompi jätkä olisi pudonnut!* ja jatkoi pelin seuraamista.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Harmi kun ei aikanaan tullut leikattua talteen sitä Turkulaisen (vai Aamuset?) juttua. Eniwei, vastakkain olivat muistaakseni Kiekko-Vantaa tms. ja K-67, jossa myös Timo Nummelin pelaili viimeisiä kausiaan 90-luvun alkupuolella. Kenttäkuuluttaja luetteli Vantaan kokoonpanoa, jossa oli mukana myös suhteellisen pitkän uran pelannut Petteri Kanerva. Numppa oli tokaissut hämmästyneenä "Ai jaa, vieläkö se pelaa?". Paraskin puhuja :D
 
Suosikkijoukkue
HIFK,HJK(futis)
Tää ei mun mielestä ollu hauska.

Muistelen että joskus EHL pelissä IFK tais olla mangitogorskia vastaan häviöllä ja otti veskarin vekka. IFK sai kiekon hyvin pyörimään mangitogorskin päätyyn joku IFKon jätkä piti kiekkoo vastustajan maalin takana ja yritti syöttää sen pakille viivaan. Pakki ei tietenkään saanu kiekkoo kiinni ja se lipu omaan reppuun. Kenellekköhän maali merkittiin. Tämmönenkin tais joskus olla. Paska juttu meille IFK faneille.:(
 

Tibor

Jäsen
Tämä juttu nyt perustuu hämärään muistikuvaan, mutta kertokaa joku joka tietää paremmin. Joskus hämyisellä 90-luvulla Italiassa nousi kohu kun pelissä syntyi joukkotappelu ja kesken nahistelun yksi pelaajista (yritti) sytyttää tappelukaverinsa zipolla palamaan....:D
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Tibor
Tämä juttu nyt perustuu hämärään muistikuvaan, mutta kertokaa joku joka tietää paremmin. Joskus hämyisellä 90-luvulla Italiassa nousi kohu kun pelissä syntyi joukkotappelu ja kesken nahistelun yksi pelaajista (yritti) sytyttää tappelukaverinsa zipolla palamaan....:D

Edelleenkin ihan muistikuvan mukaan kirjoitan, mutta oman käsitykseni mukaan se meni niin, että joukkotappelu alkoi ja se kesti kauan. Lopulta se jollain konstilla saatiin loppumaan, kunnes yllättäen huomattiin että kotijoukkueen fanit olivat sytyttäneet vierasjoukkueen vaihtopenkin palamaan. Kyseessä taisi olla play off-peli jonkun milanolaisen joukkueen ja Asiagon tai Alleghen välillä.

Tästä oli juttu aikoinaan Kiekkolehdessä joskus vuonna 1993 tai 1994. Mulla on se lehti jossain jemmassa, mutta en viitsi sitä nyt hakea ja tarkistaa, kun en ole varma vuodestakaan.

Lisävalaistusta asiaan olisi mukava saada, jos joku tietää tai muistaa.
 
Viimeksi muokattu:

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Viestin lähetti Roku


Edelleenkin ihan muistikuvan mukaan kirjoitan, mutta oman käsitykseni mukaan se meni niin, että joukkotappelu alkoi ja se kesti kauan. Lopulta se jollain konstilla saatiin loppumaan, kunnes yllättäen huomattiin että kotijoukkueen fanit olivat sytyttäneet vierasjoukkueen vaihtopenkin palamaan. Kyseessä taisi olla play off-peli jonkun milanolaisen joukkueen ja Asiagon tai Alleghen välillä.

Tästä oli juttu aikoinaan Kiekkolehdessä joskus vuonna 1993 tai 1994. Mulla on se lehti jossain jemmassa, mutta en viitsi sitä nyt hakea ja tarkistaa, kun en ole varma vuodestakaan.

Lisävalaistusta asiaan olisi mukava saada, jos joku tietää tai muistaa.

www.azhockey.com kertoo että kaudella 1993/4 olisi Italian liigassa Kanadalaissyntyinen Tony Iob todellakin sytyttänyt vastustajan tuleen sytkärillä kesken pelin. Osoitteessa: http://www.azhockey.com/unusual.html
tämä tarina ja *paljon* muita.

op777
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eräässä harjoitusottelussa (en muista missä!) istuttiin kaverin kanssa Kisapuistossa aivan SaiPan vaihtoaition yläpuolella. Jesse Welling oli sitten siirtynyt istumaan aivan siihen mein alapuolelle odottaessaan kentälle pääsyä. No, tämä kaverini huomioi sitten, että Jesseltä tuli hassusti hiuksia sieltä kypärän välistä, mikä olikin aivan totta. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun Jesse sattui kuulemaan tämän kaverini huomion, kääntyi katsomaan taaksepäin, hymyili, otti kypärän pois päästä, sipaisi hiuksiaan, ja iski kypärän takaisin päähänsä...

Jaksoi kyllä naurattaa...!! :D
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Re: Tää ei mun mielestä ollu hauska.

Viestin lähetti Preerian poika
Muistelen että joskus EHL pelissä IFK tais olla mangitogorskia vastaan häviöllä ja otti veskarin vekka. IFK sai kiekon hyvin pyörimään mangitogorskin päätyyn joku IFKon jätkä piti kiekkoo vastustajan maalin takana ja yritti syöttää sen pakille viivaan. Pakki ei tietenkään saanu kiekkoo kiinni ja se lipu omaan reppuun. Kenellekköhän maali merkittiin. Tämmönenkin tais joskus olla. Paska juttu meille IFK faneille.:(

IFK:lle ei EHL pelit oikein tainneet mennä "putkeen". Itselleni on jäänyt mieleen tapaus jossa Caloun "taklasi" keskialueella Rafalskia joka kuljetti kiekkoa...

Muuten IFK:n EHL pelit oli kyllä yleisön mieleen ;)
 
Viimeksi muokattu:

zatrasor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,sympatiat Bluesille
en tiedä onko hyvä juttu mutta kerron kumminkin

Pari vuotta sitten lahessa pelicans-jokerit pelissä, tuomarit tulkitsivat jonkun tilanteen väärin ja jäälle heitettiin kaikkea roskaa...istuin silloin alakatsomossa ja tikkasen esa tuli kaukalon reunalle ja heitti pleksin yli minulle vanhan valuutan kolikon,markan..
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: 60-70-luvun...

Ensinnä pitää sanoa, että hauskin ja ehkäpä paras ketju mitä olen jatkoajassa saanut lukea. Tällläiseen tulisi pyrkiä eikä juupas/eipäs chattäilyyn tai vi***iluun/itkemiseen.

Viestin lähetti mission16W
"Bobby Hull laukoo maaliin. Kiekko menee verkosta läpi. Jatkaa matkaansa. Menee päätylaudoituksesta läpi ja osuu maalituomaria jalkaan, joka murtuu. "

En epäile tuota tarinaa hetkeäkään. Sen mitä olen kiekkokirjoja lukenut, niin Hullin laukaus oli todella saatanallisen kova. Ajatelkaas, pojat, että siihen aikaan maalivahtien suojat olivat luokkaa "kasvojenmyötäinen maski ja viisi villapaitaa". Ihme, ettei Bobby tappanut ketään lämäreillään.
Mutta minäpä epäilen. Siis erityisesti tuota 192 km/h:ta, mutta myös tuo säären murtuminen lienee jo "totuutta ihmeellisempää". Tuon saman jutun olen kuullut ja kun todisteita tai luotettavia väitteitä ei ole niin mielestäni todisteeksi käy jopa se ettei kukaan kuollut.

Maailman kovin mitattu lyöntilaukaus on tiettävästi Ruotsin Kenneth Kenholtilla eli himpun yli 170 km/h. NHL:n ennätys on Al Iafratella eli 105.2 mph (169 kmh). Bobby Hullin ajoista (eli 25 vuodessa) mailat (ja ennenkaikkea pelaajat!) ovat kehittyneet huomattavasti, tosin jossain vaiheessahan Kanadassa käytettiin reilusti ylikäyriä mailoja.

Tästä aasin sillalla pääsen asiaan eli hauskaa juttuun. Mulla on Kalevi Nummisen kirjoittama jääkiekon opetuskirja, jostain 70-luvun alusta. Siinä Kale heittää suunnilleen tällä tavalla: "Nykyään muotiin on tullut tälläisiä käyriä eli ns "hook" mailoja. On totta että niillä saadaan kovempia lyntilaukauksia, mutta samalla rystypeli kärsii niin paljon, että en suosittele niiden käyttöä".

Toinen hauska juttu on Sakke Pietilän kertoma: Joskus Ilveksen aikana Jyrki Lumme kuljetti kiekkoa vastustajan maalin taakse ja törmäsi siellä pakki pariinsa (muistaakseni Ville Siren joku hazardi-pakki kuitenkin). No molemmat kaatuivat ja vastustaja pääsi ylivoimahyökkäykseen ja teki maalin. Näinhän pakkien juuri kuuluu pelata...
 
Viimeksi muokattu:

TouchAndGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Re: 60-70-luvun...

Viestin lähetti dana77

Toinen hauska juttu on Sakke Pietilän kertoma: Joskus Ilveksen aikana Jyrki Lumme kuljetti kiekkoa vastustajan maalin taakse ja törmäsi siellä pakki pariinsa (muistaakseni Ville Siren joku hazardi-pakki kuitenkin). No molemmat kaatuivat ja vastustaja pääsi ylivoimahyökkäykseen ja teki maalin. Näinhän pakkien juuri kuuluu pelata...

Korjataan sen verran, että toinen törmääjistä oli Vesa "Isomäen Jumala" Salo eikä Siren. Hazardi-pakki kuitenkin:D
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Erikoisin pelin loppu, jonka olen nähnyt, oli muistaaksen EHL-ottelussa Lukko(?)-Rouen (tai joku muu ranskalainen seura). Luin tenttiin tiistai-iltana ja telkku oli päällä ja katselin pelistä aina jonkin kiinnostavan tilanteen. Kun peli oli "ratkennut" 3. erässä, alkoi Lukko ottaa tappiotilanteessaan mokkea pois maalilta. Varovaisestikin muistellen Lukko teki kolme maalia ilman mokea ja vielä yhden, joka hylättiin korkeana mailana. Rouen teki yhden tyhjiin. Ottelu päättyi Rouenin voittoon Lukon uskomattomasta taistelusta huolimatta. Kyllä J-P Jalon ääni oli mennyttä (yllättäen) loppuhetkillä.

Täydentäköön joku, joka muistaa tarkemmin...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Re: Re: Re: 60-70-luvun...

Viestin lähetti dana77


Toinen hauska juttu on Sakke Pietilän kertoma: Joskus Ilveksen aikana Jyrki Lumme kuljetti kiekkoa vastustajan maalin taakse ja törmäsi siellä pakki pariinsa (muistaakseni Ville Siren joku hazardi-pakki kuitenkin). No molemmat kaatuivat ja vastustaja pääsi ylivoimahyökkäykseen ja teki maalin. Näinhän pakkien juuri kuuluu pelata...

Vesa Saloon törmäs. Loistava pakkipari Lumme - Salo. Molemmat aina hyökäyksen kärjessä. Muutamia muita hauskoja Salo Lumme parin hasardeja. Lumme avaa oman maalin takaa Salolle. Salo pujottelee vastustajan miehet kahville (olisko ollu lukkot tai jotain) pääsee maalipaikkaan ja syöttää taakse... Jossa vastustajan mies nappaa kiekon ja yksinläpi ja maali. Kas muut miähet oli lähteny vaihtoon.

Ilves alivoimalla. Ylivoimajoukkueen avasu menee vähän pitkäks ja Lumme ottaa kikon. Harhauttaa hienosti kärkikarvaajan ja yllätys yllätys syöttää sitten taaksensa Salolle. No Salo aijattelee, että mää kans, ja odottelee karvaajaa ja koittaa harhauttaa (Lumpeen syötön lähtiessä Salolle porukka tietty vaihtoon), vaan eip mee karvaaja kahesti samaan hämyyn ja yksin läpi. Tais tosin Tammi sillon pelastaa.

Jostakin kumman yystä valmentaja peluutti tätä paria ainaskin pualikautta enneku ymärsi mistä on kyse
 
Viimeksi muokattu:

Shane

Jäsen
Kirjoittelin nämä jutut jo tässä joskus aiemmin vapaan puolelle vastaavaan ketjuun, mutta tässä ne nyt uudestaan:

Syksyllä -01 eräässä JYP-Blues -pelissä joku bluesilainen taklasi JYPin Hauhtosta maalin takana, kaukalon portin kohdalla. Portti aukesikin yllättäen, vaikka taklaus ei mikään hirveä pommi ollut, ja Hauhtonen mätkähti mahalleen kaukalon ulkopuolelle, vain luistinten terät jäivät kaukalon puolelle.

Syksyllä -00 JYP-HPK -pelissä puolestaan kerhon Santala teki uskomattoman oman maalin. JYPin Sedlak (miehen 1. peli JYP-paidassa muuten) löi keskialueelta lerpun, joka lähti lirumaan maalivahti Kapasta päin. Samalla muut JYPiläiset lähtivät pois kerhon alueelta paitsiota purkaakseen. Kuitenkin Santala yritti kuin hirveässä paniikissa tavoittaa kiekkoa, epäonnistuen ja ohjaten sen omaan maaliin juuri, kun Kapanen oli siihen koskemassa. En voi ymmärtää, mitä mies ajatteli. Tämä tapaus on minulla nauhalla.

Saman kauden keväällä oli myös ihan hauska tapaus (muistaakseni HPK-pelissä tämäkin), kun JYP lähti nopeaan vastaiskuun puolustusalueeltaan. JYPin Kropac kuitenkin menetti mailansa jostain syystä, jolloin hän meni ja riuhtaisi itselleen uuden pelivälineen jonkun kerholaisen kädestä. Hyvä idea, mutta jäähyhän siitä tuli.

Ja vielä tulee yksi tapaus mieleen, muistaakseni -00 keväältä. Peli oli JYP-Ässät. JYP vei rikkonaista peliä aluksi mennen tullen johtaen sitä jo 3-0 toisen erän lopussa. Hippoksen yleisö kuumensi tuttuun tyyliinsä patapaitoja, ja varsinkin Ondrej Steineriin se tehosi. Mies kävi läpi ottelun kuumana kuin hellankoukku, ja kymppiähän hän sitten lopulta lähti istumaan. Tämän jäähyn aikana Ässät kuitenkin pääsi ihmeellisesti peliin mukaan. Peli tasoittui ja aivan viime sekunneilla porilaiset tasoittivat (ilman maalivahtia) pelin 3-3:een. Ja tietenkin sitten jatkoajalla tekivät räkäisen voittomaalinkin. No, Steiner päätti maksaa potut pottuina, ja mies lähti pelin ratkettua kiertämään kaukaloa vilkutellen iloisesti Hippoksen yleisölle. Tuomari ei tästä kuitenkaan pitänyt, vaan mätkäisi hänelle jälleen käytöskympin. Steiner ei asiaa huomannut, ja kun tuo jäähy sitten juuri ennen palkintojen- yms. jakoja kuulutettiin, luuli hän nimensä kuultuaan tulleensa valituksi ottelun parhaaksi pelaajaksi, ja mies lähti entistä villeimpien tuuletusten kera noutamaan "palkintoaan". Ja kuultuaan asian todellisen laidan palasi nopeasti riviin.. kyllä nauratti, vaikka itse ottelun tulos ottikin päähän.
 

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
NHL-lakon aikaan

Mieleeni muistui hauska tapahtuma NHL-lakon aikaan
Rinkelinmäellä, joku oli aiemmassa pelissä heittänyt
Ruutulta legot sisään ja kun Ruuttu luisteli Rinkulalla
aloitukseen (joka sattui olemaan nykyisen sikakatsomon
alapuolella..) joku huusi että hymyile Ruuttu vähän..
Ja yleisön riemuksi Ruuttu nosti aloituksesta yleisöön
katseensa ja heitti mahtavan hampaattoman hymyn..
Ai että se oli niin hauskaa. :D
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Koottuja...

Kun Tps pelasi 80-luvun alussa ,helsingissä Ifk:ta vastaan ,teki Timo"Numppa" Nummelin maalin ja viulu soi. Kun peli meni eteenpäin tuli aloitus Ifk:n aition edestä ,joilloin Tony Arima totesi kuuluvalla äänellä jäällä olleelle "Numpalle" "Kuse viuluun numppa nummelin".

Toinen mieleen jäänyt oli kun Tappara ja Jokerit kohtasivat 90 -luvun alussa ja Jokeri pelaajan maila rikkoi Arto Kulmalan purukaluston ,Kulmala syöksyi kohti koppia ja samalla jäällä ollut Tappara pakki Vesa Salo noukki hampaita jäältä ja huusi "Apa sun hampaat jäi tänne"
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti Ossi
Harmi kun ei aikanaan tullut leikattua talteen sitä Turkulaisen (vai Aamuset?) juttua. Eniwei, vastakkain olivat muistaakseni Kiekko-Vantaa tms. ja K-67, jossa myös Timo Nummelin pelaili viimeisiä kausiaan 90-luvun alkupuolella. Kenttäkuuluttaja luetteli Vantaan kokoonpanoa, jossa oli mukana myös suhteellisen pitkän uran pelannut Petteri Kanerva. Numppa oli tokaissut hämmästyneenä "Ai jaa, vieläkö se pelaa?". Paraskin puhuja :D

Petteri Kanerva pelasi kylläkin Kiekko-Espoossa. Itse en tapausta muista, vaikka varmaankin olin katsomassa tuon pelin, luin sen kyllä Nummelinin kirjasta, oliko se nyt Elämäni pelikentät nimeltään.


Erikoisin pelin loppu, jonka olen nähnyt, oli muistaaksen EHL-ottelussa Lukko(?)-Rouen (tai joku muu ranskalainen seura). Luin tenttiin tiistai-iltana ja telkku oli päällä ja katselin pelistä aina jonkin kiinnostavan tilanteen. Kun peli oli "ratkennut" 3. erässä, alkoi Lukko ottaa tappiotilanteessaan mokkea pois maalilta. Varovaisestikin muistellen Lukko teki kolme maalia ilman mokea ja vielä yhden, joka hylättiin korkeana mailana. Rouen teki yhden tyhjiin. Ottelu päättyi Rouenin voittoon Lukon uskomattomasta taistelusta huolimatta. Kyllä J-P Jalon ääni oli mennyttä (yllättäen) loppuhetkillä.

Täydentäköön joku, joka muistaa tarkemmin...

Mikäli oikein muistan, niin ottelu päättyi tasatulokseen 7-7. Lukko teki viisi ilman maalivahtia ja Rouen yhden tyhjiin kaiketi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös